Dodaj do ulubionych

Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p...

14.08.12, 15:03
Świetna robota panie redaktorze......brak słów...może Bydgoszcz też odłączy się razem z powiatem?
Obserwuj wątek
    • uwoj.bydgoszcz o powiat mogileński nikt nie dba-podkreśla Zowczak 14.08.12, 15:19
      No to w takim razie panie radny - ZA CO PAN BIERZE KASĘ? Bo o ile się nie mylę, dbanie o powiat to PANA obowiązek, panie wybrańcu mieszkańców powiatu mogileńskiego. Czy może uważa Pan, panie radny powiatu mogileńskiego że pan jest od kwitowania wynagrodzenia, a od roboty to są "ONI"? Jeżeli nie rozumie pan istoty samorządności, jeżeli nie zna pan zakresu swoich obowiązków - to chyba już nie muszę wielkimi literami panu napisać, co powinien pan zrobić z mandatem, a w przypadku niechęci do tego rozwiązania - może podam numer konta jakiejś organizacji pożytku publicznego, gdzie będzie pan mógł przelewać diety do końca kadencji(oby ostatniej)?
    • kojak007 Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 15:48
      Krzysiu, "szacun". Po prostu pięknie srasz we własne gniazdo.

      Radny Mogilna - to od czego jesteś? A dlaczego jest lepiej w Wlkp? Województwem nie rządzi Bydgoszcz, tylko Całbecki, więc do niego pretensje. Bydgoszcz walczy o S5, bo bez tego miasto i powiat bydgoski czy mogileński też się nie będzie rozwijał. Miejsca pracy w Bydgoszczy i okolicach są też dla powiatu mogileńskiego. Jakoś Toruń województwa nie ciągnie w górę co? Kolejny samorządowiec, jak pani z Łabiszyna, który nie rozumie po co jest współpraca z najsilniejszym ośrodkiem w woj.
    • profesor.zubek Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 16:20
      Dziwna jest ta wypowiedż radnego . Wynika z niej , biorąc pod uwagę ile Bydgoszcz i inne miasta dokładają do Mogilna ,ile dają miejsc pracy , to już dawno powinniśmy zrobić referendum o wyłączeniu z kuj -pomu jego miasteczka.
      Jest wreszcie normalnie -każdy walczy o swoje.
      Pan radny uważa ,ze lepsze są gęby pełne frazesów i deklaracji ,od prawdziwego działania i faktów.
    • donwhite Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 14.08.12, 17:28
      I prawidłowo! Wszystko powoli w Mogilnie likwidują ,sąd ,ZUS ,o szpitalu nie wspomnę ,a w kolejce jest komenda policji itd. Na jakiego grzyba nam taki powiat w takim województwie ,które tylko przykłada rączkę do likwidacji urzędów tak potrzebnych mieszkańcom. Jeżeli mamy dojeżdżać do Inowrocławia czy Żnina dziurawą wąską ścieżką z każdą papierkową pierdołą to wolę jechać do Gniezna ,a dalej do Poznania dobrą drogą i o wiele szybszą! O drodze z Mogilna do Bydgoszczy to celowo nie wspominam ,gdyż drogą tego nazwać obecnie nie można!
      Na dziś to mi jest bliżej do Wielkopolski nie tylko geograficznie ,ale i samorządowo!
      Panowie z Sejmiku budzą się tylko wtedy gdy zbliżają się wybory ,a wtedy przypomina im się,że jest taka gmina i miasto Mogilno z jeziorkiem na krańcu województwa gdzie można prę głosów zebrać!
      • czlowiekzbydgoszczy Re: To rozsądna propozycja. 14.08.12, 18:16
        DK 15 jest z punktu widzenia województwa duzo wazniejsza niz S 5 ,która ma słuzyc tylko Bydgoszczy. Powinno sie patrzec z perspektywy całego regionu,a nie tylko egoistycznych mieszkanców jednego miasta. Połączmy wszystko z autostrada A1.
        To interes wspolny i dobrze wydane pieniadze!
      • bdg_student Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 18:50
        Masz rację. Jednak kompletnym absurdem jest obwinianie Bydgoszczy za taką sytuację. Mamy tyle do powiedzenia o drogach wojewódzkich co nic. Że o drogach krajowych, w tym o DK15, nawet nie wspomnę. Drogami wojewódzkimi zajmuje się Sejmik z Zarządem Województwa. Tu od 6 lat nieprzerwanie rządzi Piotr Całbecki, torunianin i następca Waldemara Achramowicza, torunianina, który rządził tym województwem przez 7 lat od samego jego powstania. Właśnie ta dwójka torunian (rządząca kuj-pomem przez całą jego krótką historię) ponosi odpowiedzalność za tragiczny dojazd z Mogilna do Bydgoszczy, czy do Żnina. Natomiast w kwestii DK15 Sejmik i marszałek nie mają nic, a nic do gadania. W tym wypadku Całbecki tylko pręży muskuły i wodzi Was za nos. Choćby mu żyłka pękła z wysiłku, nie ma najmniejszego wpływu na ministerialne priorytety budowy dróg krajowych.

        A na marginesie. Na żadną S15 nie ma szans przez najbliższe sto lat. Zwyczajnie nie ma na to pieniędzy, ani zapotrzebowania. Natomiast remont DK15 to zupełnie inna kwestia. W dalszej perspektywie powinien być zrealizowany odcinek właśnie Gniezno - Mogilno - Inowrocław i Inowrocław - Bydgoszcz (na całej rozciągłości gęsto -jak na wsie- zaludniony obszar) z obwodnicą Inowrocławia. O to jednak trzeba walczyć w stolicy, a nie łechtać ego Całbeckiego, jakoby miał na to wpływ.
    • obs222 Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 14.08.12, 19:26
      A może Tuchola pomyślałaby o przyłączeniu do pomorskiego? Bydgoszcz ciągle zwodzi z obwodnicą, tymczasem Chojnice mają autostradową obwodnicę od dawna, niedawno otwarto obwodnicę Słupska, myśli się o obwodnicy Czerska, Starogardu, Kościerzyny i innych powiatowych miast i miasteczek. Dla Śliwic nawet podobna jest odległość do Bdg i Gdn. Generalnie powiat zawsze był w przeszłości związany z Pomorzem a nie z Kujawami, a obecnie jest "mentalnie" od tego Pomorza odrywany, właściwe Pomorze rozpoczyna się od linii Chojnice - Czersk, Tuchola poprzez podział administracyjny jest zaliczana bardziej do Kujaw i razem z Kujawami promowana.
      • bdg_student Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 19:36
        A co Bydgoszcz ma do gadania? Za wszystkie trasy przebiegające przez to urokliwe miasteczko odpowiada Urząd Marszałkowsji Województwa Kujawsko-Pomorskiego z siedzibą w Toruniu. A tenże urząd od samego powstania województwa 14 lat temu, jest zarządzany przez toruńskich marszałków - 7 lat Waldemar Achramowicz, 6 lat Piotr Całbecki. Oni ponoszą odpowiedzialność za zaniechanie inwestycji na drogach wojewódzkich wokół Tucholi. Bydgoszcz nie ma tu nic do gadania.
          • bdg_student Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 20:31
            Nie mogliby. Jest ich tylko 6, a mandatów w sejmiku 33. Do odwołania marszałka potrzebny jest wniosek co najmniej 1/4 wszystkich radnych - czyli 9 głosów. Następnie wniosek o odwołanie marszałka musi zostać pozytywnie zaopiniowany przez komisję rewizyjną. Przewodniczący to grudziądzki radny PO Marek Nowak, człowiek o niezachwianej lojalności wobec zwierzchników partyjnych. W komisji nie ma żadnego radnego z okręgu bydgoskiego. OK, ale komisja rewizyjna to mały pikuś. Bo po akceptacji wniosku przez nią, trzeba poparcia conajmniej 3/5 ustawowego składu sejmiku. 3/5 z 33 to przynajmniej 20 radnych. Przykładowo musieliby zagłosować za wszyscy radni bez wyjątku oprócz radnych toruńskich(5) grudziądzkich(5) i połowy włocławskich(3).

            Ponieważ Całbecki najlepiej ze wszystkiego (oprócz totalnego rozwalania województwa) opanował zasadę "Dziel i rządź" to pozostawiam Twojej ocenie szanse na zjednoczenie się radnych w celu odwołania tej miernej imitacji marszałka.
              • bdg_student Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 21:49
                Wierzę, że tak. Choć łatwiej jest będzie przeczekać dwa lata do wyborów budując powoli sojusze i zdobywając zwolenników. Do powołania nowego marszałka "wystarczy" bezwględna większość głosów. Czyli np głosy Bydgoszczy(6), powiatów bydgoskiego, nakielskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego(6) i powiatów inowrocławskiego, mogileńskiego, radziejowskiego i żnińskiego(5). Pytanie: kto ma takie sojusze zbudować, bo póki co ani widu ani slychu, by nasi bydgoscy radni bronili naszych interesów... Z drugiej strony mają wymówkę, bo nie zostali dopuszczeni praktycznie do żadnej komisji, która coś znaczy (budżet? rewizyjna? zmiana statutu województwa? - możemy zapomnieć)
              • bydofan Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 23:18
                drakuspl napisał:

                > Jeżeli tylko ludzie wywarliby na radnych odpowiednią presję to jest to możliwe.
                > A przekonanie ludzi o szkodliwości marszałka, biorąc pod uwagę stan województw
                > a i bezrobocie 16,7% (gdyby nie Bydgoszcz i Toruń to byłoby ok 20%) nie powinno
                > być jakoś bardzo trudne.

                Niestety wszystkie polityczne atuty są w rękach naszych wrogów. Oni nie tylko mają (niesprawiedliwie i nie mającej nic wspólnego z demokracją)większość głosów w sejmiku ale również doskonałą umiejętność skłócania mieszkańców województwa a przy tym poparcie Tuska
      • bydofan Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 23:10
        obs222 napisał:

        > A może Tuchola pomyślałaby o przyłączeniu do pomorskiego? Bydgoszcz ciągle zwod
        > zi z obwodnicą, tymczasem Chojnice mają autostradową obwodnicę od dawna, niedaw
        > no otwarto obwodnicę Słupska, myśli się o obwodnicy Czerska, Starogardu, Koście
        > rzyny i innych powiatowych miast i miasteczek. Dla Śliwic nawet podobna jest od
        > ległość do Bdg i Gdn. Generalnie powiat zawsze był w przeszłości związany z Pom
        > orzem a nie z Kujawami, a obecnie jest "mentalnie" od tego Pomorza odrywany, wł
        > aściwe Pomorze rozpoczyna się od linii Chojnice - Czersk, Tuchola poprzez podzi
        > ał administracyjny jest zaliczana bardziej do Kujaw i razem z Kujawami promowan
        > a.
        Jak możesz mówić, że Bydgoszcz ciągle zwodzi Tucholę skoro województwem rządzi Toruń?
    • alf79 panie zowczak ... 14.08.12, 19:49
      całbecki czy lenc ci pisał te "przemówienie"? Wk.... jesteś na Bydgoszcz ,że walczy o S której nie posiada , a nie jesteś wk... na toruń ,że kosztem DK15 buduje sobie most ? Jesteś zwykłą polityczną ....
    • speedwaynews Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 14.08.12, 22:46
      Czytam i czytam aż mi się nie dobrze robi ile można wałkować temat S5 ta droga musi powstać już...!!! Odsuwana w czasie inwestycja kosztem A1 teraz DK-15 no nie tędy droga...A co do CMG ( Całe Miasto G...) Nie podoba się to won nie zaśmiecać Bdg i nie jeździć jak pokraki 3 pasami...Nie ma przymusu , referendum i heja do Poznania...Trochę zajeżdża Ekstremum ale life is brutal...
      • bydofan Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 14.08.12, 23:24
        speedwaynews napisał:

        > Czytam i czytam aż mi się nie dobrze robi ile można wałkować temat S5 ta droga
        > musi powstać już...!!! Odsuwana w czasie inwestycja kosztem A1 teraz DK-15 no n
        > ie tędy droga...A co do CMG ( Całe Miasto G...) Nie podoba się to won nie zaśmi
        > ecać Bdg i nie jeździć jak pokraki 3 pasami...Nie ma przymusu , referendum i he
        > ja do Poznania...Trochę zajeżdża Ekstremum ale life is brutal...

        Aleś pojechał po nich. Myślę, że powinniśmy budować sojusze z nimi a nie ich tak rugać.
    • arafat11 wlasnie o to chodzilo! 15.08.12, 00:23
      zobaczcie jak tanim kosztem marszalek sklocil bydgoszcz z polowa swojego bylego wojewodztwa! zrobil jakies smieszne spotkanie z nieudacznikiem brejza, rzucil tekst o modernizacji 15 i sie zaczelo...
      oczywiscie tylko naiwni moga liczyc, ze znajda sie pieniadze na dokonczenie a1, s5, a10 i jeszcze droge nr 15...
      ale to nie jest wazne dla marszalka, on juz wygral; jakie sa teraz szanse, ze radni z mogilna, inowroclawia popra bydgoszcz w sejmiku? zadne, bo przecie zto zla bydgoszcz chce s5 i chce im zabrac modernizacje 15...
      • bydofan Re: wlasnie o to chodzilo! 15.08.12, 00:39
        arafat11 napisał:

        > zobaczcie jak tanim kosztem marszalek sklocil bydgoszcz z polowa swojego bylego
        > wojewodztwa! zrobil jakies smieszne spotkanie z nieudacznikiem brejza, rzucil
        > tekst o modernizacji 15 i sie zaczelo...
        > oczywiscie tylko naiwni moga liczyc, ze znajda sie pieniadze na dokonczenie a1,
        > s5, a10 i jeszcze droge nr 15...
        > ale to nie jest wazne dla marszalka, on juz wygral; jakie sa teraz szanse, ze r
        > adni z mogilna, inowroclawia popra bydgoszcz w sejmiku? zadne, bo przecie zto z
        > la bydgoszcz chce s5 i chce im zabrac modernizacje 15...

        Mało tego teraz jeśli powstanie S5 to on może powiedzieć, że chciał itp ale ta zła Bydgoszcz...
        Wiadomo, że na DK15 pieniędzy nie ma więc po co rozpoczął tą rozmowę. Szczwana bestia z tego marszałka.
    • ethanak Ależ marszałek mąci! 15.08.12, 01:19
      Przydupasy Całbeckiego robią ul, żeby pokazać kto tu jest ten zły. To, że 8 co do wielkości miasto w Polsce nie ma dostępu do sieci dróg szybkiego ruchu i autostrad to pana przydupasa Zowczaka już nie obchodzi....
    • stanczyk1511 Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 15.08.12, 01:24
      Drodzy Forumowicze z Mogilna. Po co te emocje. Chyba, że to emocje debiutantów na bydgoskich łamach. Zapewniam, są zupełnie niepotrzebne. W sprawach, o których toczy się dyskusja, potrzebne jest myślenie racjonalne, trochę spostrzegawczości i poczucie wojewódzkiej solidarności. Na razie nie jest z tym najlepiej. Bydgoscy „weterani” też dają się ponieść. No więc na wstępie podrzucam takie spostrzeżenie: wszyscy czepiają się marszałka Całbeckiego - już do znudzenia, ale nikt nie dostrzega w tym toruńskim towarzystwie postaci młodego - i wydawałoby się - rezolutnego syna ziemi mogileńskiej wicemarszałka Dariusza Kurzawy. Były wicewojewoda, pochodzacy z Rzeszynka nad Gopłem, dla własnej, osobistej kariery usłużnie już knuje na użytek toruńskich układów. Zapewne cichcem rozpoczęli wspólną grę przeciwko Bydgoszczy, razem z Lenzem / Janikowo + Toruń / i Brejzą / Inowrocław /. Bo koniukturalnie wyczuwają nastroje / i swoje szanse / w warszawce, która od samego początku reformy samorządowej ma za złe bydgoszczanom storpedowanie idei 7 wielkich regionów. Takich afrontów się nie wybacza. Dlatego mamy w województwie kujawsko-pomorskim dwustołeczność z wyraźnym wskazaniem na rozwijanie Torunia, a dobijanie Bydgoszczy. A planiści już przed II wojną zdecydowanie lepiej oceniali miasto nad Brdą - jako stolicę regionu - od krzyżackiego dziedzictwa. Tak samo dwa wieki wcześniej - po pierwszym rozbiorze- myślał pruski Fryderyk Wielki. Po II wojnie Bydgoszcz jako stolica dużego województwa bydgoskiego zdecydowanie lepiej zadbała o jego obywateli - także ziemi mogileńskiej. Dała im pracę, możliwości kształcenia i awansu społecznego, rozwój kulturalny. Młodzi teraz tego nie wiedzą, ale posłuchajcie archiwaliów bydgoskiego radia, poczytajcie archiwalną prasę. Co z tego, że działo się to za komuny. Śmiem twierdzić, że z powodów patriotycznych - wbrew zakusom komuny.
      Toruński lobbing spowodował zamieszanie w planistyce. Wyobraźcie sobie, że gdyby decyzje zależały od Bydgoszczy, to autostrada przebiegałaby nie po wschodniej stronie Torunia, a w okolicach Solca Kujawskiego i zdecydowanie bliżej Inowrocławia. To naprawdę niewielkie odchylenie. Ale wtedy nie trzeba byłoby budować od nowa S5. Pieniądze mogłyby pójść na DK15, DK25 i parę innych celów prowincjonalnych.
      Próbujecie ogarnąć możliwy układ sił w samorządzie wojewódzkim. Zamiast czczej wyliczanki, może warto ocenić kunktatorstwo i egoizm zmowy Toruńskiej. Dostrzec, że przez ich chorobliwe ambicje wybicia się na wojewódzkie szczyty, cierpi prowincja. Ale też największy ośrodek miejski / nie powiem - metropolitalny - bo to trochę jeszcze na wyrost /.
      Ich zamiarem jest teraz skłócić „teren” z Bydgoszczą, doprowadzić ją do całkowitej izolacji i w konsekwencji do regresu ludnościowego i gospodarczego. A to przecież głupota. Wszystkie inne województwa mają stolice w swoich największych miastach / tak, tak drodzy koledzy z Mogilna - Wielkopolska rozwija się dzięki Poznaniowi, bo nie bruździ tam Gniezno, Konin czy Kalisz - przy całym dla nich szacunku /. Pomyślcie więc racjonalnie i bez emocji, kogo popierać, aby w Kuj-Pomie działo się lepiej. Weźcie też pod uwagę, jak poznańskie elity będą traktowały odszczpieńców. Na pewno nie przyjmą - was biedaków - z szeroko rozwartymi ramionami. Gdybyście błyszczeli w statystykach, to co innego.
    • noisenation1 Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 15.08.12, 06:28
      Ciekawe co jest lepsze w Wiejskopolsce??? Dlaczego w Gnieźnie zlikwidowano prawie wszystkie poradnie i przychodnie, bankrutuje jedyna imitacja szpitala, pogotowie ratunkowe chcą przenieść do Konina, likwiduja urzedy [np celny i statystyczny]? Dlaczego na prosty zabieg medyczny musiałem jechac właśnie do Bydgoszc y bo w Gnieźnie o takim czyms nawet jeszcze nie słyszeli a w Poznaniu limity na 2011 rok skończyły sie juz w 1998?
    • noisenation1 Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się p... 15.08.12, 06:43
      Jeszcze dwie rzeczy...
      podpis pod zdjęciem autostrady: "Z Mogilna do Poznania dojazd jest już wygodny". Widział autor artykułu dróżke z Mobilna do Poznania??? Dwa tiry maja problem z wyminieciem.

      OK. Wracając do cudnej Wiejskopolski... Dlaczego pół Gniezna i Poznania zyje ze sprowadzania na lawetach samochodowego szrotu? Dlaczego wśród 71 tyś mieszkańców Gniezna prace posiada [niekoniecznie w Gnieźnie] tylko 17 tys osób?
      • bydgoski_pastuch Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 15.08.12, 11:49
        > Brawo Mogilno ! Odlaczyc sie od wszystkich wokol i stworzyc swoje wlasne wojewo
        > dztwo mogilenskie....A co ?

        i po co ta histeria ,emeryt.
        Zal d..ę ściska ,że nie S5 ,a DK15 własnie może zostać szybciej wybudowana/zmodernizowana ? Pamiętaj ,że zarówno Inowrocławiowi, jak i wszystkim gminom ,w tym i Mogilnu, lezacym w płd-zach. części województwa , jest ona niezbędna !!!
        S5 natomiast -prędzej czy później - ale będzie wybudowana. Tym niemniej należy obecnie poprzeć z całą stanowczością inowrocławian w ich działaniach na rzecz realizacji tego przedsięwzięcia. Tak uwazam. Liczę tez ,że nasz prezio Bruski wypowie się publicznie w tej sprawie ,a i rada miejska przyjmie stosowną uchwałę. Sukces jest w zasięgu ręki !
        • naubyd Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 15.08.12, 12:55
          Czy Cię pogięło? Jakie znaczenie ma 15 dla rozwoju (czytaj: więcej dużych inwestycji, zmniejszenie bezrobocia, zwiększenie przychodów województwa itp.) regionu? Da większą wygodę mieszkańcom i nic więcej. A przeciez nie o to chodzi. Chcesz mieć kasę na Twoje toruńskie inwestycje z kasy regionu? Pozwól rozwijać się Bydgoszczy i zachodniej części województwa. Wiecznie hamowana i zwalczana przez władze Bydgoszcz i tak deje najwięcej do budżetu. Wyobrażasz sobie co by było gdyby władze samorządowe wsparły jej rozwój? Na pewno nie bylibyśmy w kraju na ostatnich miejscach a kasa na drogi lokalne byłaby z pracy a nie z konszachtów i polityki.
          • bydgoski_pastuch Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 15.08.12, 13:58
            zupełnie niepotrzebnie sie spieniłes ,naubyd.
            Czy ja napisał gdzieś,że nie nalezy budować S15? Ze jest ona niepotrzebna dla rozwoju wojewodztwa, a tym bardziej Bydgoszczy ? Ochłoń !
            Powtórzę więc ,ta droga jest potrzebna , a kwestią czasu jedynie pozostaje ,kiedy zostanie wybudowana. Nie wiem ,może za 10 , może za 15 lat,ale będzie !
            Pojawiła się jednak szansa ,aby w miedzyczasie zmodernizować DK15 ,czyli podnieść ją do standardu drogi dwujezdniowej (z kolizyjnymi skrzyzowaniami), i tyle ! Zróbmy więc wszystko,co mozliwe ,aby to się udało. Nie kierujmy się w tej sprawie mentalnością Kalego ,bo się tylko osmieszamy. Kapewu ? czy powtórzyć raz jeszcze ?
            • naubyd Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 16.08.12, 16:54
              Nie nie KPW. Czy UM ma lobbować za lepszą jazdą Poznaniaków do A1 czy za drogami powodującymi większy rozwój głównego ośrodka przemysłowego i jego okolic co w konsekwencji daje zmniejszenie bezrobocia i kasę na remonty dróg wojewódzkicvh. No przestań. To przecież logiczne jak słońce. Oczywiście, że DK15 powinna być w przyszłości budowana ale nie kosztem S5 i S10 W żadnym przypoadku nie wolno do tego dopuścić bo to takie same wyrzucone w błoto pieniądze jak hala w Toruniu i most powiatowy z pola pana władka na pole pana józka.
                • naubyd Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 16.08.12, 19:12
                  tia a coś poza głupawą uwagą o panu józku i władku? Nie zgadzasz się ze mną, że to S5 ożywi zachodnią, zaludnioną, część województwa a nie 15 która tylko posłuży za wygodny dojazd z Poznania? A może uważasz inaczej? 15 jest potrzebna w perspektywie poprawy sytuacji finansowej województwa po teraz niczego nie zmieni. S5 będzie w stanie znacznie ożywić mizerną jak na razie strefę w Świeciu oraz BPL, Przyszłe Cargo, I cała zachodnią część województwa. 15 leci małymi miastami. Czy one są w stanie ściągnąć dużych inwestorów? Mają potencjał? Może jakąś inną infrastrukturę? No przyznaj sam, ze dla mieszkańców fajnie by było jechać dwupasmówką sobie do kościoła ale nie o to chyba chodzi.
      • naubyd Re: Mogilno chce drogi. Są głosy o odłączeniu się 15.08.12, 14:13
        Źle zrozumiałeś, co z resztą było intencją autora. Chodzi o to, że S5 ma być budowana od lat. Brak lobbingi Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu a jednocześnie mocne lobbowanie za mostem gminnym w Toruniu spowodowało przesunięcie najważniejszej drogi w województwie znajdującej się w ciągu Wrocław Gdańsk na wiele lat. Teraz, gdy zbliża się możliwość ponownych prac nad S5 marszałek proponuje zamiast S5 DK15. Wszystkie działania marszałka oraz ich brak w kierunku S5 powodują, że S5 może nie zostać nigdy zbudowana. Za to wszystkie nowe inwestycje drogowe mają prowadzić do Torunia lub dotyczyć zauszników wyborczych.

        Radzę dokładnie przeczytać nasze wpisy. Nikt nie pisze, że Mogilnu nie jest potrzebna nowa droga. Piszemy o tym, że to kolejny ruch marszałka by się przypodobać sojusznikom. Brak silnego lobbowania za S5 powoduje powolną zapaść województwa, a więc także małych miast, bo nie będzie dla nich kasy. Bydgoszcz na siebie zarobi ale niestety od jej wydolności i rozwoju zależy rozwój województwa. Jeśli dalej będzie tak prowadzona gospodarka przez marszałka to pójście z torbami będzie szybsze niż się spodziewamy.
    • irizar szkoda podbijać ten temat 15.08.12, 14:56
      Jeszcze ustawka marszałka Całbeckiego w Inowrocławiu, z którego regularnie dojeżdża do Torunia kilkaset osób miała jakieś pozory troski o region. Szkoda, że marszałek nie pokazuje swojej troski o Inowrocław walcząc o poprawę stanu DK25 , likwidację przejazdów kolejowych na drodze najbardziej potrzebnej w praktyce mieszkańcom Inowrocławia i Kujaw.
      Akcja w Mogilnie jest już po prostu śmieszna. Wybaczcie ale inaczej tego nie określę. Mogilno do Bydgoszczy ma 60 km ( do Torunia 70 km) z czego największy problem stanowi w szczycie pokonanie korków w Brzozie i Stryszku. Nie lepiej wspólnie z Inowrocławiem Złotnikami, Barcinem, Łabiszynem Janikowem porozmawiać sobie szczerze z marszałkiem o tym na co ma on realny wpływ, czyli dlaczego do tej pory nie ma mowy o przebudowie tego feralnego odcinka drogi DK25 oraz jej skrzyżowania z DW254 i linią kolejową w Brzozie? Dlaczego przebudowa tego feralnego węzła nie stanowi priorytetu w strategii rozwoju województwa?
      Jeżeli ktoś pisze, że do Torunia jedzie 2 godziny, to faktycznie sporo, ale ja się pytam ile osób z Mogilna regularnie dojeżdża do Torunia? Inowrocław faktycznie w związku z brakiem S5 ma problem ze sztucznym tranzytem , ale już Mogilno jest całkowicie z boku krajowych tras i tam problem tranzytu nie istnieje. Mogilno nie leży przecież przy DK25
      Całkowitym nieporozumieniem jest stawianie DK15 w kontrze do S5. Dróg krajowych w Polsce jest około 90. Są one wszystkie ważne, inaczej by nie powstały i nie miałyby statusu dróg krajowych. S5 należy jednak do ścisłego szkieletu sieci transportowej kraju tworzonego przez około 10 Autostrad i dróg szybkiego ruchu. Zbudowanie , dokończenie tej sieci mam nadzieję będzie priorytetem dla tego i każdego innego rządu w Polsce. Debaty na poziomie lokalnym nie mogą mieć wpływu na realizację głównej sieci transportowej kraju. Można oczywiście na poziomie władz wojewódzkich rozmawiać na tematy dróg wojewódzkich. Mam nadzieję, że marszałek Całbecki, który taką aktywność wykazuje obecnie w sprawie kolejnej drogi zmierzającej przypadkiem do Torunia zajmie się również łaskawie sprawą lobbowania choćby na łnie sejmiku województwa za przebudową feralnego odcinka Brzoza - Stryszek i krzyżówki z DW254, co z pewnością bardziej pomogłoby mieszkańcom zachodnich Kujaw niż obecne jątrzenie.
    • zdrajca1 Panie Aładowicz.Czy jesteś Pan idiotą? 16.08.12, 00:28

      Może zapytałbyś Pan radnego powiatu mogileńskiego dlaczego polowa dorosłych mieszkańców Mogilna codziennie dojeżdża do pracy w Bydgoszczy a druga połowa do pracy w Poznaniu.
      Dlaczego nie jeżdżą do ukochanego przez Pana Torunia? Czemu nie zapytasz Pan radnego z Mogilna :
      Dlaczego nie walczy o całkowicie zdewastowaną i nieprzejezdną w zimie drogę wojewódzką nr 254 prowadzącą przez Brzozę i Barcin do Mogilna właśnie ?

      Rusz Pan dupę zza biurka Panie Aładowicz i sprawdź czy ciężki transport(TIRy) z południa Polski omijający Łodź-( podobny do tego ,który zalewa teraz Pana ukochany Toruń bo omija A1 w kierunku Warszawy)
      ze Strzelna kieruje się na Mogilno i drogą 254 dociera do Brzozy czy jedzie na Inowrocław.
      Sprawdź to Redaktorze a potem pisz głupoty razem z radnym PO, który na nowobudowaną obwodnicę Mogilna nie potrafi nie potrafi przełożyć drogi nr 254 i TIRy nadal będą mogły jeździć przez środek Mogilna starą trasą.
      Prawdopodobnie moje pytanie z tematu było jednak retoryczne.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka