Dodaj do ulubionych

Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia?

IP: *.tvgawex.pl 03.11.05, 19:51
taaa - kolej jest bardzo chetna, by się podczepić pod kasę - od 20 lat nic
nie zrobili na linii Bydgoszcz-Toruń tylko ograniczali coraz bardziej
prędkość, a teraz tacy chetni do wspólpracy....

oczywiście że trasa przez Złą Wieś - tu sa bardzo duże wsie po drodze, tu
jest Fordon na tej trasie, tu jest więskzość budynków UMK w Toruniu - ze
względów społecznych to najlepsze wyjście - tyle tylko, że gdy pociagi będa
miały zatrzymywac się po drodze, to juz nie będzie szybka kolej, tylko kolej
podmiejska i nie będzie 30 minut a 60 minut ....
Obserwuj wątek
    • Gość: krzyso Zdecydowanie przez Fordon i Zlą Wieś Wielką! IP: 212.122.215.* 03.11.05, 20:06
      Uważam, że koncepcja nowej trasy przez Zlą Wieś Wielką powinna być na rękę nie
      tylko wladzom Torunia, ale i Bydgoszczy. Przecież przy takim przebiegu trasy
      uzyskaloby się także polączenie Fordonu z centrum Bydgoszczy i lotniskiem!
      Ponadto trasa o takim przebiegu również w Toruniu przebiegalaby przez gęściej
      zmieszkale dzielnice i docierala najbliżej centrum. Natomiast trasa lewym
      brzegiem Wisly omija Fordon, omija rozbudowaujaca się ciągle podtorunską gminę
      Zla Wieś (która będzie realnym lącznikiem aglomeracji obu miast, a nie leśne
      pustkowia po drugiej stronie Wisly) i dociera w Toruniu na peryferyjny Podgórz.
      Tak więc jeżeli starać się o pieniądze na ten projekt to niech to będzie
      projekt z rozmachem, rozwiązujący za jednym razem kilka problemów. Jedynym
      poszkodowanym na takim przebiegu trasy będzie Solec Kujawski, ale nie można
      mieć wszystkiego na raz. Poza tym tam linia kolejowa już istnieje i pozostanie,
      glównie dla pociągów dalekobieżnych, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie,
      aby część pociągów lokalnych kursowala również i tą trasą.
      Dla jasności: nie jestem ani z Torunia, ani ze Zlej Wsi Wielkiej, mieszkam w
      Niemczu pod Bydgoszczą więc z racji lokalizacji staram się spojrzeć na problem
      jak myślę dość obiektywnie.
        • Gość: bat Re: Zdecydowanie przez Fordon i Zlą Wieś Wielką! IP: 83.238.70.* 03.11.05, 20:44
          Gość portalu: geeg napisał(a):

          > Gość portalu: krzyso napisał(a):
          >
          > > Zla Wieś (która będzie realnym lącznikiem aglomeracji obu miast, a nie le
          > śne
          > > pustkowia po drugiej stronie Wisly) i dociera w Toruniu na peryferyjny Po
          > dgórz.
          >
          > każdy ciągnie w swoją stronę. te lesne pustkowia to rownież 15 tysięczny Solec
          > Kujawski.

          Fordon ma okolo 80 tys :P i co ty na to? Nie wspominajac o Zlej Wsi i
          okolicach, no i pólnocno zachodni Torun z uniwerkiem.

          • Gość: Tutejszy Nowa linia !!! IP: 218.80.229.* 04.11.05, 04:08
            Zdecydowanie pomysl budowy nowej trasy jest lepszy!
            Laczy bardzo wazne tereny dla obu miast - daje cos nowego. Same korzysci. Mowa,
            ze Solec jest wazny nie ma tu sensu - nowa linia nie pozbawia Solaca
            Kujawskiego polaczenia ani z Bydgoszcza ani z Toruniem.

            Nawet jesli ten projekt jest drozy w realizacji to warto poniesc koszty. Dla
            Bydgoszczy podlaczenie Fordonu otwiera mozliwosc stworzenia Bydgoskiej Kolejki
            Miejskiej - ktora moglaby laczyc Fordon, ATR, Centrum, Blonie oraz Lotnisko.
            • Gość: Rafcio Re: Nowa linia !!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.05, 08:49
              Pomysł budowy BiTCity w dzisiejszych czasach w Polsce jest zupełnie
              nierealny... Ludzie! przecież to są koszty rzędów miliardów złotych! Kto za to
              zapłaci? Uwierzcie mi, że naprawde wolę że wpompowali te pieniądze na remont
              linii między Bydgoszczą a Toruniem do 160km/h, zakupem nowego taboru
              kolejowego, starczy jeszcze na tramwaj do Fordonu i na kilkanaście nowych
              tramwajów... jeśli nie kilkadziesiąt... Pozatym pętelka wokół Torunia
              niesamowicie wydłuża czas przejazdu.
              • Gość: ja Re: Nowa linia !!! IP: *.man.bydgoszcz.pl 04.11.05, 09:36
                Wydaje mi się, że koszt modernizacji linii przez Solec i budowy nowej przez Złą
                wieś mogą być zbliżone... Jedynym problemem w nowym przypadku jest
                jednotorowiskowy most w Fordonie, pociągi musiałyby się "mijać". Bo na nowy
                most, to raczej nadziei nie ma...
                Korzyści dla Bydgoszczy z budowy linii przez Złą Wieś:
                1. połaczenie centrów obu miast, włącznie z ośrodkami uniwersyteckimi (ATR, UMK,
                UKW - od planowanego compusu do torów niedaleko). Pamiętać należy, że stacja w
                Toruniu jest po lewej stronie Wisły, most tylko jeden - dojazd do centrum będzie
                horrorem.
                2. Możliwośc wykorzystania torowisk do stworzenia SKM, czy BKM (jak ją zwał),
                nie trzeba wykonywać kosztownej linii tramwajowej do Fordonu
                3. Integracja aglomeracji poprzez rozrost miejscowości na prawym brzegu Wisły
                (na lewym jest to niemożliwe, m.in. ze względu na duże połacie leśne - nie do
                usunięcia, istniejącą oczyszczalnię ścieków i Zachem).

                Jestem z Bydgoszczy.
      • Gość: qqq Re: Zdecydowanie przez Fordon i Zlą Wieś Wielką! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.11.05, 10:14
        Z TEGO CO JA WIEM TO ZŁA WIEŚ BYŁABY ŁĄCZNIKIEM ALE CHYBA ZBYT MAŁYM, ILU TAM
        PODRÓŻNYCH BY WSIADAŁO? 2,5, MOŻE 10 OSÓB, A RESZTA TO CO INTELIGENCJA I BIEDNI
        STUDENCI? URUCHAMIAJĄĆ PRZEZ FORDON I ZŁĄ WIEŚ W SAMYM F0RDONIE MOŻE BY NIE
        BRAKOWAŁO I CHĘTNYCH TYLKO KTO, BĘDZIE PŁACIŁ ZA DOJAZD DO DWORCÓW PKP
        AUTOBUSAMI KOMUNIKACJI PODDMIEJSKIEJ, A MOŻE CHODZI PANU TYLKO I WYŁĄCZNIE O
        DOJAZD DO AUCHANU BO PO DRODZE Z BRDYUJŚCIA? JAK PAN MYŚLI, DLACZEGO
        ZREZYGNOWANO Z UTRZYMYWANIA I EKSPLOATACJI LINI KOLEJOWEJ BYDGOSZCZ GŁ.-
        BYDGOSZCZ FORDON, ODPOWIADAM, BRAK CHĘTNYCH. CI CO DOJEŻDŻALI DO PRACY TO
        PRZEDEWSZYSKIM KOLEJARZE. LINIA LEWĄ STRONA JEST JEDNĄ Z DÓCH LINI ŁĄCZACĄ
        PÓŁNOC Z POŁUDNIEM GDYNIA - KRAKÓW, MYŚLE TEŻ ŻE POMIJAJĄC 18-TO TYSIĘCZNE
        MIASTECZKO NA LEWYM BRZEGU KOLEJ MOŻE STRACIĆ SPORO KLIENTÓ A REMONT PODTORZA I
        TAK BĘDZIE MUSIAŁBYĆ PRZEPROWADZONY, ZE WZGLĘDU NA KOMUNIKACJĘ DALEKOBIEŻNĄ.
          • Gość: Krzyżak Polecam przykład Kolonii/Bonn IP: *.astro.uni.torun.pl 04.11.05, 11:35
            Gość portalu: Iron napisał(a):

            > Jestem za propozycją Torunia ale zmiejszył bym liczbę przystanków za dużo ich
            > jak na szybką kolej...

            Kochani! Albo, albo. Albo to ma być kolejka dojazdowa na wzór warszawskiej WKD,
            a więc dowożąca ludzi z Rozgart, Złejwsi itd. do B-czy/T-nia i wtedy MUSI być
            stosunkowo dużo przystanków, albo to ma być naprawdę SZYBKA kolej dla
            mieszkańców B/T służaca do dojazdu do drugiego "rdzenia dwumiasta" nie
            zatrzymująca się (prawie) nigdzie po drodze.

            Czyli OBA projekty są słuszne. Zresztą, kurczę, jak zwykle w Polsce próbujemy na
            nowo wynaleźć koło. A przecież takie problemy już dawno na świecie nauczono się
            rozwiązywać. W odniesieniu do BiT-u bardzo dobrą analogią jest Kolonia-Bonn.
            Miasta te łaczą 3 (słownie: trzy) linie kolejowe: towarowa (prawym brzegiem
            Renu), pasażerska "dalekobieżna", a więc szybka (przez Bruehl) i "podmiejska", z
            wieloma przystankami. Ta ostatnia jest obsługiawana przez składy tramwajopodobne
            i na obszarze obu miast jeżdżą one po torach tramwajów.

            Myśle, że decydenci powinni się starać wyciągnąc z UE kasę na realizację OBU
            projektów powołując sie właśnie na przykład Koeln/Bonn.

            Krzyżak

            P.S.1 Oprócz kolei Koeln/Bonn łączą dwie autostrady na prawym i lewym brzegu
            Renu. ;-)
            P.S.2 Koeln/Bonn ma wspólne lotnisko. ;-) ;-)
    • Gość: fordon Re: Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.05, 21:13
      witam! Okiem nie mrugne jak bedzie zrealizowany projekt torunski. Mieszkam w
      Bydgoszczy, czesto jezdze "80" do Torunia i uwazam ze szybka linia wzdluz tej
      drogi to dobry pomysl. Wystarczy popatrzec ile tam powstaje nowych domow i
      innych inwestycji. Za 10-15 lat nie bedzie zadnej granicy pomiedzy Bydgoszcza a
      Toruniem, a wzdluz torow i "80" bedzie mieszkac conajmniej 100tys ludzi dla
      ktorych szybki dojazd do pracy bedzie potrzebny jak tlen do zycia. Natomiast
      mieszkancy Solca nie powinni miec powodow do obaw - z tego co wiem w planach
      jest przeprawa drogowa przez Wisle, ktora polaczy Solec ze Zla Wsia, wiec oni
      takze beda mogli korzystac z zalet szybkiej kolei + krotki dojazd przez most.
      Pozdrawiam i zycze sensownych rozwiazan obu miastom. Tylko razem cos da rade
      osiagnac.
    • Gość: maniek Re: Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.05, 21:34
      Patrze na mapke i coz widze - najlepiej byloby wybudowac obie te linie. Z
      jednej strony bylby przez Solec szybki dostep do lotniska a z drugiej strony
      polaczylby Byd z Tor poprzez Zla wies. Moze wysilic umysly i wspolne czyny na
      taka petle!!!! Bydgoszczanie i Torunianie to dla naszej aglomeracji najlepsze
      rozwiaznie. Pomyslmy o tym!!!!w ten sposob zostawimy nasze samochody w domach a
      i do jazd do naszych miast bedzie szybki i bezpieczny!!!
    • Gość: gosc Re: Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.05, 22:21
      Nie jestem ani z Bydgoszczy, ani z Torunia ale miałem okazję wielokrotnie
      przebyć trasę między tymi miastami(zarówno pociągiem przez Solec, jak i
      autobusem drugą stroną Wisły). Jeżeli to połączenie ma być tylko i wyłącznie
      dla mieszkańców obu miast to oczywiście najprościej byłoby przez Solec. Ale
      rozumiem,że ma to być kolej aglomeracyjna więc koniecznie powinna biec przez
      dużo bardziej zurbanizowane tereny po drugiej stronie Wisły i bydgoski Fordon,
      a nic nie stoi na przeszkodzie aby PKP trochę bardziej zadbało o swoje tory i
      uruchomiło szybkie połączenia wahadłowe z przystankiem w Solcu.
    • Gość: Zbyszek Koszty IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.05, 22:44
      To jest istotne ile bedzie kosztowac nowa linia (wykup ziemi, wykonanie,
      utrzymanie). Moim zdaniem lepiej pociagnac druga nitke jezdni i puscic autobusy,
      busy itp. Jak PKP w to wejdzie to sie okaze, ze pociagi sa nierentowne dlatego
      ja ten pomysl wkladam miedzy bajki.
    • a_weirdo Re: Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia? 03.11.05, 23:22
      W Toruniu tradycyjnie chcieli zyskać dla siebie i proponują pomysł absurdalny zarówno jeśli chodzi o
      koszty, jak i czas takiego połączenia. Bydgoski projekt jest już bardziej realny, a miasto jakby nic nie
      chciało zyskać (dziwne). Myślę, że to tylko przed wyborami. PKP tradycyjnie chce najwięcej zyskać. PiS
      NPR skasuje, jak już obiecywali, a pieniędzy na zachcianki nikt nie znajdzie.

      Może jeszcze pytanie do wszystkich - ilu z was nie jeździ do Torunia pociągiem, bo podróż trwa 10 minut
      więcej niż by mogła?
      • Gość: troll Mylisz się IP: 212.122.214.* 03.11.05, 23:32
        Chociażby ja... Bo mi się nie chce jechać najpierw na główny w Bydzi a potem z głownego w T-niu jechać przez most, czekać na autobus itp... Jeżeli ta różnica wynosi wg Ciebie 10min to najpierw wsiądź do komfortu albo Pex`u i zobacz ile minut Ci to zajmie... a potem PKP... Nie mówiąc o komforcie, jeżeli taki jest w tych żałosnych, osobowych składach. Dla tych co czesto jeżdżą to wielka różnica...
        • a_weirdo Re: Mylisz się 03.11.05, 23:36
          > Bo mi się nie chce jechać najpierw na główny w Bydzi a potem z
          > głownego w T-niu jechać przez most, czekać na autobus itp...

          Czyli jeździsz autobusem, jak rozumiem, a chciałbyś jechać pociągiem, którym byś dojechał do Torunia
          w jakieś 30-40 minut?

          > Jeżeli ta różnica wynosi wg Ciebie 10min to najpierw wsiądź do komfortu albo Pex`u

          Nie w stosunku do autobusu czy samochodu, ale do tego co obecnie jest. Szczególnie jeśli dodamy 10
          przystanków (wariant "toruński"), to nie będzie wiele szybciej.

          > Nie mówiąc o komforcie, jeżeli taki jest w tych żałosnych, osobowych składach.

          Ale zbudowanie 40km torów nie zmieni osobowych składów, a te można zmienić taniej niż za miliard
          złotych.
          • Gość: troll Re: Mylisz się IP: 212.122.214.* 03.11.05, 23:46
            >
            > Czyli jeździsz autobusem, jak rozumiem, a chciałbyś jechać pociągiem, którym by
            > ś dojechał do Torunia
            > w jakieś 30-40 minut?
            >
            Oczywiście że tak. A jeżeli przeszedłby wariant toruński, który nie ma mieć nic wspólnego z pkp to nie rozumiem na jakiej zasadzie stwierdzasz, że będzie tan sam tabor co na pkp...

            >
            > Nie w stosunku do autobusu czy samochodu, ale do tego co obecnie jest. Szczegól
            > nie jeśli dodamy 10
            > przystanków (wariant "toruński"), to nie będzie wiele szybciej.
            >

            Wydaje mi się, że trasa by się skróciła i to parę ładnych kilometrów... I nawet jakby się zatrzymał 2-3 razy ale tory byłyby porządnie ułożone to by pociąg mógłby pędzić a nie się wlec... (zauważ jak osobowy żółw pkp wjeżdża do T-nia... Od kluczyków do głónego pędzi chyba z 20km/h!!!!)

            >
            > Ale zbudowanie 40km torów nie zmieni osobowych składów, a te można zmienić tani
            > ej niż za miliard
            > złotych.

            Patrz wyżej...
    • a_weirdo Re: PKP... 03.11.05, 23:28
      Teraz pan Marek Ostrowski mówi, jak to PKP chętnie współpracowałoby przy kolejce do Fordonu, a
      jeszcze dwa tygodnie temu (gdy Dombrowicz o tym mówił) zdecydowanie nie był taki chętny...
    • mozilla.org mało wiemy 03.11.05, 23:57
      tak naprawde to malo wiemy. co znaczy termin "szybka kolej"? cos na ksztalt TGV?
      ;) ilosc proponowanych stacji i znaczna czesc trasy w obrebie miast raczej temu
      przeczy. ciekawi mnie jak ma wygladac przebycie trasy od dworca glownego w
      bydgoszczy do dworca glownego w toruniu w 30 minut - 11 przystankow (wersja
      torunska)...
      • Gość: Alfa Re: mało wiemy IP: *.tvgawex.pl 04.11.05, 00:19
        Sztokholm od lotniska dzieli ok. 40 km
        mają kolej, która jedzie maxa. 200 km/h i przebywa trasę w 20-22 minuty
        pociągi kursują co 20 minut
        całośc obsługuje - w co nie chce sie wierzyć - tylko 7 składów w stylu TGV czy
        też niemieckich ICE

        jeszcze jedno - jakikolwiek pomysł z udziałem PKP się nie uda - tylko
        niezalezna infrastruktura z nowoczesnym taborem, a nie to dziadostwo co ponad
        120 km/h sie nie może rozpędzić
        • mozilla.org Re: mało wiemy 04.11.05, 00:34
          Gość portalu: Alfa napisał(a):

          > Sztokholm od lotniska dzieli ok. 40 km
          > mają kolej, która jedzie maxa. 200 km/h i przebywa trasę w 20-22 minuty

          i tez jest 11 przystankow po drodze? ;)

          > pociągi kursują co 20 minut
          > całośc obsługuje - w co nie chce sie wierzyć - tylko 7 składów

          nawet mniej niz 7 ;)
          • Gość: Alfa Re: mało wiemy IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.11.05, 08:44
            oczywiście przystanków nie ma pod drodze - są chyba 2 na lotnisku i 1 w centrum
            Sztokholmu (zresztą na głównym dworcu)

            co do taboru - wiem, że do obsługi nie potrzeba aż 7, ale spółka która
            obsługuje linię ma dokładnie 7 składów i 1 lokomotywę manewrową do obsługi
            zajezdni
      • kell99 Re: mało wiemy 04.11.05, 00:44
        tylko, ze szybka kolej na ksztalt tgv omija centrum kazdego miasta po drodze,
        wiec jezeli by sie ziscilo polaczenie ktoregos z duzych miast (chyba, ze
        bedziesz "prostowac tory" i zaorasz spora czesc centrum bydgoszczy i torunia),
        czy polaczenie do niemiec, to przystanek bylby pewnie gdzies w okolicach solca
        czy tez fordonu;)
        jak masz ochote to zreszta na pl.misc.kolej jest burzliwa dyskusja nad pomyslem
        (bardzo fantastycznym zreszta;) szybkiego polaczenia do wroclawia przez lodz
        (tam marzy sie kilku km tunel pod miastem - fantastow to w kraju nie brakuje;)..
        polecam
        • Gość: FORDONIAK Do Torunia przez Fordon!!! ALE ??????????????????? IP: *.chello.pl 04.11.05, 04:43
          Są proponowane do realizacji dwie koncepcje przebiegu SKM.Pierwsza przez
          Solec ,z istniejącą infrastrukturą i druga przez Fordon i dalej Czarnowo,i
          śladem nie istniejącej lini kolejowej.Jeśli chodzi o linie przez Solec
          Kujawski,to ta trasa wymaga modernizacji torowiska i zabezpieczenia osuwającej
          się skarpy w Łęgnowie ,aby zlikwidować istniejące ograniczenia szybkości.I po
          wykonaniu tych prac przez PKP,zdecydowanie skróci się czas przebiegu pociągów
          na tym odcinku ,i jednocześnie po dołożeniu kilku składów pociągów ,czy
          uruchomieniu autobusu szynowego ,ta trasa łącząca Toruń z Bydgoszczą ,będzie
          miała dobre parametry ,a i mieszkańcy Solca będą zadowoleni.Natomiast jeśli
          chodzi o odcinek biegnący przez Fordon ,to przebiegać on będzie przez większe
          obszary miejskie czy podmiejskie ,co ma nie bagatelne znaczenie In plus tej
          koncepcji przebiegu lini.Ale jeśli chodzi o Fordon to ponawia się problem
          złego przebiegu lini kolejowej biegnącej skrajem osiedla.Tagże w tym układzie
          problematyczne jest zadowolenie Fordoniaków.Aby kolej była efektywna to musi
          przebiegadż rdzeniem infrastruktury ,tak jak to jest w Trójmieście z SKM,i tam
          to się sprawdza..Ale w imię racji wyższych zdecydowanie opowiadam się za budową
          połączenia przez Fordon,bo ta koncepcja ma swoje przełożenie ekonomiczne, jak i
          obywatele obu społeczności ,w tej aglomeracji będą zadowoleni i o to głównie
          chodzi,aby wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniu,ale z głową.
          • kell99 Re: Do Torunia przez Fordon!!! ALE ?????????????? 04.11.05, 05:30
            i tylko pierwsza koncepcja ma sens. zauwaz, ze kolej w polsce podupada. w kolej
            sie w polsce nie inwestuje, procz modernizacji 3ch szlakow na krzyz jezdzi sie
            sporo wolniej niz 15 lat temu. sama koncepcja budowania calej nowej trasy jest
            troche pozbawiona sensu, bo koszty sa ogromne, a zysk niewielki. fordon imho
            potrzebuje tramwaju, a nie kolei, bo nie objedziesz pociagiem wszystkich
            osiedli, na stacje i tak trzeba czyms dojechac.

            sama modernizacja ma sens i jest bardzo potrzebna ($$$ z dotacji przeznaczonych
            na rozwoj naszej zacofanej infrastruktury?). dzieki temu bedzie mozna nie tylko
            dojechac szybciej do torunia, ale taksze do wloclawka, olsztyna, wawy, lodzi etc
            i to w nie tak odleglej przyszlosci, a nie za kilka(nascie) lat.

            jezeli chcesz budowac kolej miejska to linia do fordonu jest i rdzewieje. jakos
            nikt nie chce jej wykorzystac..

            poza tym zastanawiam sie jak wygladalaby budowa "skm" z punktu "politycznego",
            wlascicielem infrastruktury sa PLK, kto mialby budowac i byc wlascicielem nowych
            torow? jak bedzie wygladac polaczenie torowisk, rozliczanie sie pomiedzy PLK i
            przewoznikiem.. to wszystko to na razie magia, bo jeszcze nikt tego w polsce nie
            zrobil.. az sie zastnawiam jakby to wygladalo w praktyce...
            a na koniec, zamiast takich pionierskich rozwiazan nalezaloby doinwestowac w pkp
            pr i niech oni sie tym bawia. w koncu w niemczech praktycznie wszystko opiera
            sie na DB (czy na wspolpracy wladz lokalnych z DB, a nie na tworzeniu 1001
            prywatnych spolek), a oni maja w koncu najlepsza kolej na swiecie;) pkp pr nie
            jest zle, jest po prostu diabelnie niedoiwestowane - wystarczy porownac ile na
            transport publiczny wydaje sie u nas, a ile na "zachodzie"
      • Gość: BiT-skm Re: mało wiemy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.05, 09:32
        Szybka kolej to tylko z nazwy jest szybka. w 3mieście jest szybka kolej miejska,
        która wcale nie jest taka szybka.pociągi kursuja głównie na trasie
        Wejherowo-Gdańsk. Pokonanie takiej trasy to ok 1h 15 min, a przystanków jest
        tyle, że trudno je zliczyć. Kolej miejska ma to do siebie, że zatrzymuje się w
        najbardziej zamieszkałych miejscach, więc nie rozumiem ludzi, którzy są
        przeciwni większej ilości przystanków. Ja mieszkam w Wejherowie i szczerze
        mówiąc nie traktuje skm-ki jako pociąg, ale coś bardziej na kształt tramwaju
        łączącego kilka miast.
        Ale pomysł świetny. Może nie jest to taka aglomeraca jak 3miasto z okolicami,
        ale przyda Wam się coś takiego. Życzę Bydgoszczy i Toruniowi szybkiego dogadania
        się.
    • Gość: Saul Re: Szybka kolei z Bydgoszczy do Torunia? IP: 80.237.140.* 04.11.05, 07:11
      Z całym szacunkiem dla autorów projektów, ale BYDGOSZCZ POTRZEBUJE PILNEJ
      BUDOWY DRÓG EKSPRESOWYCH DO:

      1. POZNANIA S-5
      2. SZCZECINA (KOŁBASKOWO) S-10
      3. GDAŃSKA (Świecie, Nowe Marzy) S-5

      Do tego budowa Cargo przy Porcie Lotniczym.

      Te wszystkie tematy zastępcze to tylko nieudolna próba odwrócenia uwagi od
      rzeczywistych wymogów dla rozwoju Bydgoszczy.

    • nautile Dziękuję bydgoszczanom za pozytywne przyjęcie SKM 04.11.05, 09:46
      Dziękuję bydgoszczanom za pozytywne przyjęcie koncepcji SKM Toruń-Bydgoszcz.
      Czytam i jest to miłe:
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=54&w=31414218&v=2&s=0
      Miło, ze doceniacie toruński pomysł, z korzyscia i dla Fordonu i dla Przysieka-
      Rozgart. Moze spojrzenie na Torun i na Marszałka (bądź co bądź inicjatora)
      bedzie lepsze?

      Zabudowa terenow i polaczenie miast wydaje sie oczywiste i konieczne i dla
      studentow, i mieszkancow i dla zabudowy terenow pomiedzy.
      I tylko Zławieś! Z lasów cierpickich nikt nie bedzie dojezdżał :-)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka