Dodaj do ulubionych

Dlaczego na liście projektów kluczowych brak S16

16.04.07, 22:09
Odtrąbiono dzisiaj pospolite ruszenie, pojednanie i wspólne lobbowanie na
rzecz regionu w toruniu.
Niech mi tylko ktoś powie jak to jest że do projektów kluczowych na siłę
wciska się S15 a nie ma mowy o s16 będącej przedłużeniem S5 ?
To planowany przebieg s16
pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S16_(Polska)
A to lista projektów kluczowych dotyczących województwa (powyżej 40% dotyczy
posrednio lub bezpośrednio torunia).
www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3626&Itemid=126
Jest oczywiście most a nie widzę lotniska. Może się jednak mylę ?
A Dombrowicz to chyba nie miał żadnego pomysłu dla Bydgoszczy (miasta).
Pojechał się chyba tylko pousmiechac.
Jak to jest występuje się o dotacje na ich most, salę koncertową, starówkę a
nie ma naszego kanału i drogi wodnej, bydgoskiej secesji i lotniska ?
Może ktoś zada to pytanie ? I może ktoś z dziennikarzy się tym skandalem
zainteresuje.
Obserwuj wątek
    • a_creep Re: Dlaczego na liście projektów kluczowych brak 16.04.07, 22:24
      > Pojechał się chyba tylko pousmiechac.

      Pojechał pochwalić się, że wydamy 100 mln zł na nieudolną (?) promocję Torunia
      pod pretekstem organizowania mistrzostw świata. Udało się na tą okazję
      zablokować rewitalizację śródmieście, udało się nawet je trochę zdewastować,
      udało się przyblokować w Bydgoszczy infrastrukturę, nawet inwestorów do
      budowania hoteli udało się zniechęcić i tylko promujemy pieniądze na toruńską
      starówkę. Tylko czekać ulotek, żeby sportowcy kupili ewentualnie ubrania w
      Jedynaku, a potem zwiewali do Torunia, bo tam ładnie.

      No chyba, że poszedł pochwalić się, iż Bydgoszcz w ramach promocji trasy wodnej
      Bydgoszcz - Elbląg, zachęca do zwiedzania... toruńskiej starówki.

      Cóż.
        • tlss Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 17.04.07, 08:41
          dodatkowo gdzie są projekty rewitalizacji kanału bydgoskiego i szlaku wodengo
          na terenie Kujawsko - Pomorskiego ?
          Dlaczego nie ujęto w tym planie środków na lotnisko i bydgoską secesje.
          Dlaczego zamiast tego wystepuje się o srodki na toruńską salę koncertową
          (przecież będzie CSW).
          Czy nasi politycy podpisują wszystko w ciemno co im w toruniu podłożą ?
          • rokoman Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 17.04.07, 08:49
            Dla mnie też jest to niezrozumiałe, że dba się o interes sąsiada zza miedzy
            podczas, gdy on postępuje akurat odwrotnie. To skandaliczne postępowanie ma na
            celu stopniową degradację roli Bydgoszczy , jako miasta wiodącego w regionie
            kujawsko - pomorskim. Zachłanność i pazerność toruńska staje się już
            przysłowiowa. A obojętność władz m.Bydgoszczy żenująca!
            • tlss Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 17.04.07, 09:13
              Ludzie jeśli macie znajomych jakis polityków czy samorządowców, dziennikarzy to
              dzwoncie do nich bo to klejny toruński skok kasę i próba odsunęcia nas od drogi
              s16.
              I niech nie zmyli was to gadanie o s15, która to odsuwa nas od drgi na litwę i
              królewiec.
              • jaca515 Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 17.04.07, 10:23
                Bzdura, tworzycie tu na forum aurę atakowania wszystkiego co torunskie, kloimat
                walki, wrogosci, jak za PRL. W spisie jest S5, ale oczywiscie nikt o tym ani
                slowa. A jednoczesnie sekowanie wypowiedzi torunian na bydgoskim forum trwa.
              • davoo Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 17.04.07, 11:51
                tlss napisała:

                > Ludzie jeśli macie znajomych jakis polityków czy samorządowców, dziennikarzy
                > todzwoncie do nich bo to klejny toruński skok kasę i próba odsunęcia nas od
                > drogi s16.

                kolejne bydgoszczy odsuwanie od drogi? ach tak, bydgoszcz lezaca przy A1 i S15
                brutalnie przesunieta od nich o dziesiatki kilometrow ,,kanalizacja sie ostala
                jeno i uzbrojenie sterczace zlowrogo na pustych hektarach po miescie

                > I niech nie zmyli was to gadanie o s15, która to odsuwa nas od drgi na litwę
                > i królewiec.

                i znowu kogos odsunieto. trauma okrutna.
                a ilez to razy juz mknalesta trasa do wzmiankowanego krolewca, hmm? a ile razy
                mknalbys, przewidujesz w przyszlosci? ergo, jakie to ma dla ciebie znaczenie
                strategiczne?

                natomiast znaczna czesc warmii i mazur, z olsztynem na czele na co/dzień by do
                poznania sie dostac korzysta z drogi krajowej nr 15 i krotszej trasy przez
                torun, ponadto z niej tez dlugo bedzie musiala jeszcze korzystac by dostac sie
                do lodzi czy w strone katowic/krakowa! (ze tak wykrzyknikiem graczowo
                macbydowym sie posluze:)
                czy sie myle? ,, w tym miejscu pytanie retorycznie stawiam

                zdawa mnie sie;), ze podobnie jak a1 przez bydgoszcz tak i s16 to w pewnym
                sensie proba wytyczenia nowych szlakow badz wbrew przyzwyczajeniom kierowcow i
                ekonomice planowania tras w wymiarze panregionalnym,
                jak tez mniemam budowa s16 w kontekscie rozwoju REGIONU i jego sieci
                komunikacyjnej znacznie mniejsze mialaby znaczenie niz inwestycja w s15
                zpinajaca inowroclaw z poznaniem, toruniem, i cala polnocno wschodnia czescia
                wojewodztwa, jak rowniez wlasnie ta czesc najkrotsza droga ze "stolycami"
                regionu i planowanymi autostradami na zachod, centrum i poludnie europy.
                rozumiem natomiast ze zmiana szlakow komunikacyjnych i przekierowanie potoku
                samochodow- zmiana akcentu z 15tki na s16 zaspakajalaby glownie ambicje (w tym
                ekonomiczne) bydgoszczy. emocjom sie wiec nie dziwie, nie rozumiem jednak
                (jesli szczere a nie wyrachowane) darcia szat, ze ktos kogos 'odsuwa', bo po
                pierwsze- jeszcze do niczego nie 'przysunal' a sama koncepcja owego przysuwania
                jest bardzo swieza, po drugie- powtorze, wydaje sie, ze to przebieg trasy z
                poznania do olsztyna przez bydgoszcz i s16, a nie inowroclaw/torun 15tka bylby
                naruszeniem, status quo

                ,,pod dyskusje:)
                    • emeryt21 Re: s15 - nie ma takiego numeru 17.04.07, 16:46
                      Dziwie sie,ze jeszcze nie zrozumieliscie,ze drogi,ktore nie sluza Warszawiakom
                      spadaja z planow,bo sluza tylko jako propaganda przedwyborcza.Spojzcie na
                      mapy.Drogi realizowane przebiegaja tylko centralnie w stosunku do
                      Warszawy,reszta jest niewazna.
                    • davoo Re: s15 - nie ma takiego numeru 17.04.07, 18:44
                      ka_zet napisał:

                      > Ja wiem że wszyscy razem dobrze się bawicie, ale czegoś takiego jak S15 po
                      > prostu NIE MA, tak jak i np. A3. Spadło z planów.

                      s15 jest kwestia umowna, choc niegdys i s16 nie bylo.
                      W swoim pierwszym akapicie na mysli mialem s16, przejezyczenie, pozostale
                      swiadomie jako skrot myslowy prowadzacy do hipotetycznej s. tak czy owak
                      zagadnienie aktualne, aspiracje obu miast tez... jak widac.
                      co do zaprojektowanych juz "s" to oszywiscie fakt. dlatego tez marszalek warm-
                      maz. staral/ stara sie o zamiane statusu DK15 na S16 ,,,po to by np polaczyc
                      ekspresowka olsztyn z nowym miastem lubawskim i projektowana w standardzie s.
                      obwodnice miasta.
                      • ka_zet Re: s15 - nie ma takiego numeru 18.04.07, 15:40
                        davoo napisał:

                        > ka_zet napisał:
                        >
                        > > Ja wiem że wszyscy razem dobrze się bawicie, ale czegoś takiego jak S15 p
                        > o
                        > > prostu NIE MA, tak jak i np. A3. Spadło z planów.
                        >
                        > s15 jest kwestia umowna, choc niegdys i s16 nie bylo.
                        > W swoim pierwszym akapicie na mysli mialem s16, przejezyczenie, pozostale
                        > swiadomie jako skrot myslowy prowadzacy do hipotetycznej s. tak czy owak
                        > zagadnienie aktualne, aspiracje obu miast tez... jak widac.

                        W skrócie: nie jestem fanem ortodoksyjnego pilnowania "równomiernego rozwoju
                        regionu" ani przeliczania unijnych euro na mieszkańca, ale jednak
                        budowa/modernizacja S16 jest sprawą zdecydowanie drugorzędną w stosunku do S5.
                        Bydgoszcz i północno-zachodnia część regionu też potrzebuje dróg, prawdaż.
                        GDDKiA najwyraźniej też tak uważa.

                        To nieszczęsne Euro2012 tym bardziej kładzie nacisk na S5.

                        > co do zaprojektowanych juz "s" to oszywiscie fakt. dlatego tez marszalek warm-
                        > maz. staral/ stara sie o zamiane statusu DK15 na S16 ,,,po to by np polaczyc
                        > ekspresowka olsztyn z nowym miastem lubawskim i projektowana w standardzie s.
                        > obwodnice miasta.

                        Ale to już nieco obok kujpomu. :)




                        --
                        Obywatelu! Nie śmiećcie.
                • saul_bydgoszcz Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 19.04.07, 14:47
                  davoo napisał:


                  >
                  > natomiast znaczna czesc warmii i mazur, z olsztynem na czele na co/dzień by
                  do
                  > poznania sie dostac korzysta z drogi krajowej nr 15


                  S16 ma mieć przebieg równoleżnikowy i biec do węzła A1 w Grudziądzu. To bardzo
                  korzystne, bowiem stworzy dogodne rozwiązanie dla podróżujących w kierunku
                  Poznania, ale także Szczecina. Na zapominajmy, że będzie to szlak
                  międzynarodowy dla tranzytu przekraczającego granice w Budzisku. Podróżujący do
                  Szczecina i Poznania skierują się S16 przez Grudziądz, następnie S5 Bydgoszcz -
                  Poznań A2. Natomiast tranzyt w kierunku południowo-zachodnim zostaje skierowany
                  drogą S8 w kierunku Warszawy i Łodzi.



                  > i krotszej trasy przez
                  > torun,

                  To jest bzdura. Drogi mają za zadanie komunikować największe miasta, tworzyć
                  dogodne ramy dla ich funkcjonowania. Rzadko się zdarza, żeby drogi przebiegały
                  idealnie w linii prostej. Wystarczy spojrzeć na A1 która zatacza wielki łuk.
                  Zresztą w tym przypadku długość trasy jest niemal identyczna. S16 może mieć
                  przebieg nawet nieci krótszy od obecnej dk16. Obecnie Poznań - Olsztyn to jest
                  odpowiednio ok. 330/310 km.


                  > zdawa mnie sie;), ze podobnie jak a1 przez bydgoszcz tak i s16 to w pewnym
                  > sensie proba wytyczenia nowych szlakow

                  Niezupełnie, funkcjonują obecnie dk16 i dk15. Przebieg równoleżnikowy S-16 jest
                  bardzo korzystny, o czym wyżej. Obecnie jednak stan 16 jest bardzo słaby. Po
                  wybudowniu S-16 stanie się ona ważnym szlakiem tranzytowym na Litwę, pewnie
                  także do Królewca.




                  > ekonomice planowania tras w wymiarze panregionalnym,
                  > jak tez mniemam budowa s16 w kontekscie rozwoju REGIONU i jego sieci
                  > komunikacyjnej znacznie mniejsze mialaby znaczenie

                  Bzdura. Połączenie S5/S16 wpisuje się w rozwój największych ośrodków
                  Wielkopolski, Pomorza, Warmii i Mazur (Poznań, Bydgoszcz, Olsztyn, Augustów).
                  Ekonomia zdecydowanie wskazuje na konieczność budowy odcinka Grudziądz-
                  Olsztyn). Sprawa jest oczywista. Sprawa wygląda następująco. Po wybudowaniu S5
                  Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy/Grudziądz A1, GDDKiA zostanie postawiona przed
                  wyborem:

                  1. Budować 130 km odcinek S-16 Grudziądz - Olsztyn, czyli będący naturalnym
                  przedłużeniem korytarza TEN-T Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy, czy

                  2. od nowa 270 km odcinek Gniezno - Olsztyn.. zupełny absurd



                  > jest bardzo swieza, po drugie- powtorze, wydaje sie, ze to przebieg trasy z
                  > poznania do olsztyna przez bydgoszcz i s16, a nie inowroclaw/torun 15tka
                  bylby
                  > naruszeniem, status quo
                  >


                  Jakie naruszenie status quo? Co za bzdura?!

                  Docelowy układ dróg w regionie prezentowany od lat dziewięćdziesiątych przez
                  GDDKiA wskazuje na:

                  1. Bydgoszcz

                  - przebieg drogi S5/S16 Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Grudziąz - Olsztyn -
                  Augustów
                  - przebieg drogi S10 Płońsk - Toruń - Bydgoszcz - Szczecin

                  2. Toruń

                  - przebieg drogi A1 Gdańsk - Toruń - Łódź - Cz. - granica p.
                  - przebieg drogi S10 Płońsk - Toruń - Bydgoszcz - Szczecin


                  I to jest własnie status quo. Jeśli ktoś tego nie rozumie, to naprawdę nie ma w
                  nim dobrej woli.
                  • davoo Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 22.04.07, 23:47
                    ok, panie saul, czasu nie mialem odpisac, prosze wybaczyc

                    po pierwsze- dyskusja ta, to bajek pisanie na forum dla dzieci. mam nadzieje ze
                    obaj zdajemy sobie z tego sprawe, bo widze, ze emocje u wacpana wezbraly, a
                    efektowne choc tanie "bzdurowania" byc moze zachwyt u mniej wymagajacych
                    czytelnikow wywolaly, jednak poziom dyskusji obnizyly jeszcze bardziej
                    Argumentacje pana za wyzszoscia inwestowania w s16 nad 15tka sparafrazowac
                    moznaby w ten oto sposob-
                    - przebieg trasy z poznania do olsztyna przez bydgoszcz nalezy promowac bo
                    ta ...najwieksza i to wystarczy! choc podrozujacy z olsztyna do poznania
                    obecnie jakos tego argumentu nie doceniaja nalezycie(o tym 'status quo'
                    pisalem, nie zrozumial pan,,, coz. jako status quo jakies papierki gdzies w
                    szufladzie gdaki lezace potraktowano)
                    - ...no ale dzieki 16tce warmiacy do szczecina w koncu masowo jezdzic beda
                    mogli
                    - s16 w regionie to kilka przyslowiowych kilometrow, a hipotetyczna s15 to
                    kilometrow 200, jasnym jest wiec ze w trosce o finanse europy a nader wszystko
                    misternie konstruowany budzet panstwa kaczynskich zrezygnowac sie winno z
                    lobbowania za/ i budowaniem 15tki - od inowroclawia po brodnice :)
                    ..bo procz oszczednosci znowoz i ten dyzurny argument pana saula(patrz pkt
                    1wszy i inne watki o drogach krajowych) -te niewygodne 200km nie zachacza
                    o 'najjasniesza' i dla wlasnie dla niej, oczka w glowie pol co najmniej
                    universum "dogodnych ram funkjonowania" nie tworza

                    coz, argumentacja mnie nie zaskoczyla, wszak w innych watkach pan sie nie
                    kryguje- nad PRem i kreowaniem rzeczywistosci poprzez chocby i podawanie fikcji
                    za prawde pracowac trzeba bez przerwy wytrwale.. dla dobra swojego malego
                    Vaterland, czyz nie? :)

                    ps bez komentarza pozostawiam te argumenty, ktore przypisac moznaby zarowno
                    przebiegowi trasy z P do O przez T jaki przez B- jest ich wiekszosc i nic
                    nowego do dyskusji nie wniosly poza konstatacja banalu -spiac wielkopolske z
                    mazurami warto

                    pozdrawiam


                    saul_bydgoszcz napisał:

                    > davoo napisał:
                    >
                    >
                    > >
                    > > natomiast znaczna czesc warmii i mazur, z olsztynem na czele na co/dzień
                    > by
                    > do
                    > > poznania sie dostac korzysta z drogi krajowej nr 15
                    >
                    >
                    > S16 ma mieć przebieg równoleżnikowy i biec do węzła A1 w Grudziądzu. To
                    bardzo
                    > korzystne, bowiem stworzy dogodne rozwiązanie dla podróżujących w kierunku
                    > Poznania, ale także Szczecina. Na zapominajmy, że będzie to szlak
                    > międzynarodowy dla tranzytu przekraczającego granice w Budzisku. Podróżujący
                    do
                    >
                    > Szczecina i Poznania skierują się S16 przez Grudziądz, następnie S5
                    Bydgoszcz -
                    >
                    > Poznań A2. Natomiast tranzyt w kierunku południowo-zachodnim zostaje
                    skierowany
                    >
                    > drogą S8 w kierunku Warszawy i Łodzi.
                    >
                    >
                    >
                    > > i krotszej trasy przez
                    > > torun,
                    >
                    > To jest bzdura. Drogi mają za zadanie komunikować największe miasta, tworzyć
                    > dogodne ramy dla ich funkcjonowania. Rzadko się zdarza, żeby drogi
                    przebiegały
                    > idealnie w linii prostej. Wystarczy spojrzeć na A1 która zatacza wielki łuk.
                    > Zresztą w tym przypadku długość trasy jest niemal identyczna. S16 może mieć
                    > przebieg nawet nieci krótszy od obecnej dk16. Obecnie Poznań - Olsztyn to
                    jest
                    > odpowiednio ok. 330/310 km.
                    >
                    >
                    > > zdawa mnie sie;), ze podobnie jak a1 przez bydgoszcz tak i s16 to w pewny
                    > m
                    > > sensie proba wytyczenia nowych szlakow
                    >
                    > Niezupełnie, funkcjonują obecnie dk16 i dk15. Przebieg równoleżnikowy S-16
                    jest
                    >
                    > bardzo korzystny, o czym wyżej. Obecnie jednak stan 16 jest bardzo słaby. Po
                    > wybudowniu S-16 stanie się ona ważnym szlakiem tranzytowym na Litwę, pewnie
                    > także do Królewca.
                    >
                    >
                    >
                    >
                    > > ekonomice planowania tras w wymiarze panregionalnym,
                    > > jak tez mniemam budowa s16 w kontekscie rozwoju REGIONU i jego sieci
                    > > komunikacyjnej znacznie mniejsze mialaby znaczenie
                    >
                    > Bzdura. Połączenie S5/S16 wpisuje się w rozwój największych ośrodków
                    > Wielkopolski, Pomorza, Warmii i Mazur (Poznań, Bydgoszcz, Olsztyn, Augustów).
                    > Ekonomia zdecydowanie wskazuje na konieczność budowy odcinka Grudziądz-
                    > Olsztyn). Sprawa jest oczywista. Sprawa wygląda następująco. Po wybudowaniu
                    S5
                    > Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy/Grudziądz A1, GDDKiA zostanie postawiona
                    przed
                    > wyborem:
                    >
                    > 1. Budować 130 km odcinek S-16 Grudziądz - Olsztyn, czyli będący naturalnym
                    > przedłużeniem korytarza TEN-T Poznań - Bydgoszcz - Nowe Marzy, czy
                    >
                    > 2. od nowa 270 km odcinek Gniezno - Olsztyn.. zupełny absurd
                    >
                    >
                    >
                    > > jest bardzo swieza, po drugie- powtorze, wydaje sie, ze to przebieg trasy
                    > z
                    > > poznania do olsztyna przez bydgoszcz i s16, a nie inowroclaw/torun 15tka
                    > bylby
                    > > naruszeniem, status quo
                    > >
                    >
                    >
                    > Jakie naruszenie status quo? Co za bzdura?!
                    >
                    > Docelowy układ dróg w regionie prezentowany od lat dziewięćdziesiątych przez
                    > GDDKiA wskazuje na:
                    >
                    > 1. Bydgoszcz
                    >
                    > - przebieg drogi S5/S16 Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Grudziąz - Olsztyn -
                    > Augustów
                    > - przebieg drogi S10 Płońsk - Toruń - Bydgoszcz - Szczecin
                    >
                    > 2. Toruń
                    >
                    > - przebieg drogi A1 Gdańsk - Toruń - Łódź - Cz. - granica p.
                    > - przebieg drogi S10 Płońsk - Toruń - Bydgoszcz - Szczecin
                    >
                    >
                    > I to jest własnie status quo. Jeśli ktoś tego nie rozumie, to naprawdę nie ma
                    w
                    >
                    > nim dobrej woli.
                    • tlss Re: Nie ma takze S15 ani DK1. 23.04.07, 00:18
                      Ale dlaczego jak Walkowiak powiedział że trzeba się zastanowic o przebiegu A1
                      to był warchoł itd. a jak miesza się w toruniu żeby zepchnąc s16 na boczny tor
                      bo to dobre dla torunia to jest ok ?
                      I gdzie ten krzyk że grudziądz będzie pokrzywdzony podobnie jak to miało byc w
                      przypadku A1 ?
                      Widac jak koniunkturalnie rozumiecie potrzeby regionu w toruniu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka