Dodaj do ulubionych

Pomóż Prezydentowi Zaplanować Drogi w Bydgoszczy

08.02.08, 10:23
Ponieważ zarówno Prezydent jak i jego doradcy mają kłopoty w
zaplanowaniu polityki rozwoju układu drogowego w Bydgoszczy pomóżmy
drodzy forumowicze stworzyć taki plan.
Na początek mam takie propozycje:
Trzy słowa o Ogińskiego.Bardzo dobra inicjatywa, ale skoro nie
powstała teraz przy budowie drugiej nitki to nie powstanie przez
najbliższe 30 lat.
Lepiej dokonczmy to co zaczelismy:
I Ulica Nowołęczycka ,wiadukt nad torami kolejowymi w kierunku
Fordonu, druga nitka tej drogi, druga nitka wraz z torami
tramwajowymi mostu Kazimierza Wielkiego.
II Ulica Inwalidów brakuje zaledwie czy aż około dwóch kilometrów
drogi do ulicy Armii Krajowej.(przy tzw.drodze Zamczysko a Armii
Krajowej zbudowano światła!!!w ubiegłym roku)
III Ulica Kamienna ,pilne połączenie z ulicą Toruńską,budowa drugiej
nitki tam ,gdzie jej nie ma.
IV Zbożowy Rynek ten gotowy projekt czeka na realizacje od 14 lat.
V Lewinskiego ,druga nitka
VI Akademicka druga nitka + przedłużenie do Osiedla nad Wisła,czeka
juz ponad 20 lat
VII Andersa przedłużenie + druga nitka czeka na budowe od ponad 20
lat
Obserwuj wątek
    • majster.fin Co robi ZDMiKP? 08.02.08, 11:31
      Dobra inicjatywa. Zarzad drog pokazał przy S-5 ze po prostu zgadza sie z Dombrowiczem nawet w najbardziej absurdalnych pomyslach. Na szczescie urzednicy zarzadu nie zrobili nic by pomoc prezydentowi (Moze w koncu zrozumieli ze pomysł S-5 przez centrum jest bez sensu, albo po prostu a) nie mieli czasu, b) nie mieli pieniedzy, c) nie mieli pomysłu - mozna sobie wybrac :)
      Ich dzialalnosc ograniczyła się wiec do zamkniecia na ponad rok wiaduktu na Gdanskiej, przez co mieszkancy Bydgoszczy stoją w korkach na Wyszyńskiego. Gratuluję świetnego pomysłu!!!

      Lepiej jednak gdyby pomysleli crazem z prezydentem juz teraz o budowie dwóch jezdni na nowoogińskiego. Radzę też zająć się remontem Focha, a nie osiedlowych ulic! Powinni też pomyslec drugiej nitce trasy WZ. Szczególnie miedzy Wyszyńskiego i Inwalidów. Tramwaj powinien tez w końcu wrócić na Dworcową

    • mikimaus11 Re: Pomóż Prezydentowi Zaplanować Drogi w Bydgosz 08.02.08, 15:00
      W Polsce panuje wolność, więc każdy ma prawo do różnych rzeczy, w
      tym do niewiedzy. Jeśli ktoś ma wiedzę z danej dziedziny, to nie
      musi jej mieć w innej dziedzinie, ale wówczas nie powinien się
      wypowiadać autorytatywnie.

      To, że jakaś inwestycja czeka 20 lat, to naprawdę nie jest problem.
      Niemcy na początku XX wieku planowali różne budowy w Bydgoszczy i
      nie wszystkie doczekały się realizacji, co więcej, nie wszystkie
      miały być zrealizowane w ciągu np. 10 lat od zaplanowania.
      Planowanie przestrzenne polega na tym, że planuje się inwestycje z
      dużym wyprzedzeniem, nawet 100 letnim. To, że gdzieś np. w Fordonie
      nie wybudowano drugiej nitki jakiejś ulicy nie ma większego
      znaczenia. Był kryzys, nie było pieniędzy, a poza tym, nie było
      takiej potrzeby. Na przykład, nie wybudowano na Szwederowie ulicy
      Nowobrzozowej, a dzisiaj byłaby taka potrzeba, a to inwestycja
      pilniejsza niż np. druga nitka Akademickiej, bo tak wynika z natężeń
      ruchu. Czepiasz się akurat najmniej istotnych argumentów. Jest wiele
      argumentów popierających Twój punkt widzenia, ale jakoś ich nie
      zauważasz,a chwytasz się za mało znaczące.
      Planować należy z bardzo dużym wyprzedzeniem, potem jest dużo mniej
      problemów i mniejsze są koszty. Tylko trzeba dobrze planować i
      konsekwentnie zachowywać rezerwy terenów - u nas nie zadbano ani o
      jedno, ani o drugie. To wszystko powoduje, że teraz skazani jesteśmy
      albo na działania prowizoryczne lub doraźne albo na kompromisy typu
      S-5 przez miasto, co nie jest rozwiązaniem dobrym na przyszłość -
      tylko problem w tym, że doszliśmy do takiego stanu, że na tę
      przyszłość nie możemy już czekać, bo obejmuje nas paraliż.

      > Trzy słowa o Ogińskiego.Bardzo dobra inicjatywa, ale skoro nie
      > powstała teraz przy budowie drugiej nitki to nie powstanie przez
      > najbliższe 30 lat.

      ... przy budowie drugiej nitki czego? Ogińskiego? - Jeśli masz na
      myśli most, to Focus Park nie sfinansowałby tak drogiej inwestycji i
      tak też się stało. Most Ogińskiego to superważna inwestycja
      niezaleznie od tego, którędy przejdzie ekspresówka. Lepiej mieć
      kilka mniejszych mostów (chociaż ten będzie chyba największy w
      Bydgoszczy) niż jeden duży. To inwestycja o wyjątkowo dużym
      znaczeniu jeśli chodzi o ruch lokalny w Bydgoszczy. Musi powstać w
      ciągu kilku lat, a nie w ciągu 30. Most był planowany jeszcze za
      Hitlera. Fordońskie niedokończone inwestycje, to przy tym pestka.

      I Ulica Nowołęczycka ,wiadukt nad torami kolejowymi w kierunku
      > Fordonu, druga nitka tej drogi, druga nitka wraz z torami
      > tramwajowymi mostu Kazimierza Wielkiego.

      Wiadukt lub tunel pod torami PKP w ciągu ul. Łęczyckiej... Bardzo
      dobry pomysł. Ale też bardzo drogi.
      Pozostałe mosty Kazimierza Wielkiego... Na dzisiaj nie realne
      finansowo, bo zadanie musiałoby być skoordynowane z obwodnicą
      Kapuścisk i wiaduktami nad/pod Fordońską i Nowotoruńską. Bardzo
      bardzo droga inwestycja.

      >II Ulica Inwalidów brakuje zaledwie czy aż około dwóch kilometrów
      > drogi do ulicy Armii Krajowej.(przy tzw.drodze Zamczysko a Armii
      > Krajowej zbudowano światła!!!w ubiegłym roku)

      Droga jest w planach. Jeśli trasa zakończy się na Armii Krajowej
      zwykłym skrzyżowaniem, to będą korki - konieczny co najmniej mały
      węzeł. Droga inwestycja. Jest jedną z inwestycji priorytetowych, ale
      niektóre są od niej ważniejsze.

      >III Ulica Kamienna ,pilne połączenie z ulicą Toruńską,budowa
      drugiej
      > nitki tam ,gdzie jej nie ma.

      Druga nitka Kamiennej ma priorytet i jest w planach. Połączenie z
      Toruńską to bardzo droga inwestycja - planowany węzeł wschodni.

      >IV Zbożowy Rynek ten gotowy projekt czeka na realizacje od 14 lat.

      Kontrowersyjna inwestycja. Superdroga i o niezbadanej efektywności.
      Budowa Ogińskiego przyniesie dużo większe korzyści za te same lub
      mniejsze pieniądze.

      >V Lewinskiego ,druga nitka

      Nie ma pilnej potrzeby. Wszystkie inne inwestycje są ważniejsze.

      >VI Akademicka druga nitka + przedłużenie do Osiedla nad Wisła,czeka
      > juz ponad 20 lat

      Do czasu wybudowania alternatywy do ul. Fordońskiej (ciąg Inwalidów
      itd.) nie ma potrzeby rozbudowania Akademickiej o drugą nitkę.

      >VII Andersa przedłużenie + druga nitka czeka na budowe od ponad 20
      > lat

      Nie ma pilnej potrzeby.

      Podsumowując, proponujesz albo rozwiązania bardzo drogie albo
      relatywnie mało efektywne w stosunku do potrzeb. Potrzeby jakie są,
      to wszyscy wiemy, natomiast możliwości finansowe są takie, że musimy
      wybierać z tych, które są bardzo potrzebne i bardzo mocno potrzebne.
      Przykładem jest Ogińskiego - inwestycja, która zablokuje finansowo
      niemal wszystkie inne, ale tutaj jest to zrozumiałe, bo jest ona
      bardzo pilna.
      • kaza12 Re: Pomóż prezydentowi odejsc ze stanowiska - 08.02.08, 15:31
        No tak to są Wasze pobożne życzenia które ni jak mają się do
        rzeczywistości.Jak sądzicie że Wasza jakakolwiek tutaj podjęta
        incjatywa ,cokolwiek zmieni w zachowaniu Prezydenta to srodze się
        mylicie.Te Wasze propozycje to jest nic innego jak odbijanie
        piłeczką o ścianę .Tak jak Prezydent i jego otoczenie nie są
        zainteresowani prowadzeniem jakiejkolwiek kluczowej inwestycji.Do
        końca kadencji pozostanie gra pozorów i ładne uśmiechy Potrzeba nam
        Zalewskiego z Torunia .Ten facet zapewne by ruszył z nie jednym
        tematem ,a jak myślicie inaczej ,to chyba to zagadnienie jest Wam
        obce !!
      • a_creep Re: Pomóż Prezydentowi Zaplanować Drogi w Bydgosz 08.02.08, 15:36
        > Most Ogińskiego to superważna inwestycja

        Dlatego w PRLu został sklasyfikowany na 30 miejscu najważniejszych inwestycji
        drogowych w mieście? Za moje pieniądze robili te analizy... :-)

        > Druga nitka Kamiennej ma priorytet i jest w planach.

        Podczas kampanii wyborczej Dombrowicz zapowiedział, że ta nie powstanie.
        Podobnie, jak nie mają powstać planowane wcześniej estakady.

        > Połączenie z Toruńską to bardzo droga inwestycja - planowany
        > węzeł wschodni.

        Planowany to zbyt dużo powiedziane.

        > Kontrowersyjna inwestycja.

        Nie.

        > Superdroga i o niezbadanej efektywności.

        Zbadane, przeanalizowane, ocenione jako jedna z najważniejszych inwestycji
        drogowych w mieście.

        > Budowa Ogińskiego przyniesie dużo większe korzyści za te same lub
        > mniejsze pieniądze.

        Budowa Nowoogińskiego ma być dużo droższa, a zdaniem ekspertów nie bardzo ma
        sens (przynajmniej kilka miesięcy temu nie miała dużo sensu).

        > Przykładem jest Ogińskiego - inwestycja, która zablokuje finansowo
        > niemal wszystkie inne, ale tutaj jest to zrozumiałe, bo jest ona
        > bardzo pilna.

        Odsyłam do PRLu i innych dokumentów/analiz, które produkowano za pieniądze z
        podatków.
        • volvo7000 Re: Plany budowy dróg w Bydgoszczy 08.02.08, 21:20
          > Budowa ul. Nowoogińskiego wraz z mostem (nawet jesli ma być tylko
          dwupasmowa)
          > Druga nitka trasy W-Z
          > Budowa obwodnicy Kapuścisk i drugiego mostu Kazimierza Wielkiego
          > Budowa drugiej nitki na Solskiego i Pięknej (przerzucenie tranzytu
          z Wałów Jagiellońskich)
          > Druga nitka na Kujawskiej i budowa linii tramwajowej
          > Budowa ul. Andersa na os.Niepodległości
          • mikimaus11 Re: Plany budowy dróg w Bydgoszczy 09.02.08, 18:33
            > > Budowa ul. Nowoogińskiego wraz z mostem (nawet jesli ma być
            tylko
            > dwupasmowa)

            Wg mnie to minimum po dwa pasy w każdym kierunku - każde gorsze
            rowiązanie to wyrzucanie pieniędzy i wystarczający argument, by za
            10-15 lat decydentów postawic za to przed Sąd.

            > > Druga nitka trasy W-Z

            Tak.

            > > Budowa obwodnicy Kapuścisk i drugiego mostu Kazimierza Wielkiego

            Tak, ale z wiaduktami.

            > > Budowa drugiej nitki na Solskiego i Pięknej (przerzucenie
            tranzytu
            > z Wałów Jagiellońskich)

            Tak.

            > > Druga nitka na Kujawskiej i budowa linii tramwajowej

            Tak.
        • mikimaus11 Re: Pomóż Prezydentowi Zaplanować Drogi w Bydgosz 09.02.08, 18:30
          > Dlatego w PRLu został sklasyfikowany na 30 miejscu najważniejszych
          inwestycji
          > drogowych w mieście? Za moje pieniądze robili te analizy... :-)

          I co z tego, że na 30. miejscu? Dla mnie to nie argument, bo
          przyzwyczaiłem się do amatorskiego podejścia przez władze miasta do
          komunikacji.

          > Podczas kampanii wyborczej Dombrowicz zapowiedział, że ta nie
          powstanie.
          > Podobnie, jak nie mają powstać planowane wcześniej estakady.

          Kolejność realizacji inwestycji z listy powinna odpowiadać
          potrzebom. Dla mnie nie jest istotne, co ten, czy inny prezydent
          mówił, lecz to, co będze faktycznie realizowane.

          > Planowany to zbyt dużo powiedziane.

          Wszystko jest planowane. Nie wolno projektować, kiedy nie znany jest
          termin faktycznej realizacji. Dokumentacja projektowa ważna jest
          jedynie dwa lata. pozostaje planować - do tego powołana jest
          instytucja pod nazwą MPU, na barkach której spoczywa cała
          odpowiedzialność za to, czy na daną inwestycję jest miejsce w
          terenie i dlaczego np. go nie ma.

          > Zbadane, przeanalizowane, ocenione jako jedna z najważniejszych
          inwestycji
          > drogowych w mieście.

          Uspokojenie ruchu, bądź nie zwiększanie go w stosunku do obecnego
          natężenia w ciągu Wałów Jagiellońskich stanie się koniecznością. W
          tym celu planowane jest dokończenie ciągu Wojska Polskiego - Piękna,
          tylko, że o tych planach MPU i ZDMiKP zdają się zapominać. Budowa
          tunelu w ciągu Wałów Jagiellońskich jest rzeczywiście bardzo
          przydatna, ale ze względu na brak miejsca w terenie jest mocno
          skomplikowana i do tego naruszy równowagę hydrauliczną gruntów, co
          może zaszkodzić bardzo wielu budynkom w dużej okolicy. Jeśli ta
          inwestycja zostanie zrealizowana, to śmiało możemy się nazwać
          azjatyckim tygrysem Europy - będzie jak w Hongkongu lub gorzej -
          zero przestrzeni, wąski chodnik i dwupasmowa trasa w tunelu. Nie
          jestem przeciwny tej inwestycji, ale uważam, że jeszcze trzeba ją
          mocno przemyśleć. Nie ma sensu jej budować bez wyburzenia wszystkich
          budynków przy Zbożowym rynku.

          > Budowa Nowoogińskiego ma być dużo droższa, a zdaniem ekspertów nie
          bardzo ma
          > sens (przynajmniej kilka miesięcy temu nie miała dużo sensu).

          Widocznie ci "eksperci" to nie są uznane autorytety - od kilku lat w
          ZDMiKP mówiono o tym moście jako jednym z przyszłych priorytetów
          obserwując jak w szybkim tempie zakorkowały się mosty Bernardyński i
          Pomorski. Gdyby nie brak pieniędzy, projekt tego mostu być może
          powstałby nieco wcześniej.

    • fordoniak150 Pomóż Prezydentowi Zaplanować Drogi w Bydgoszczy 10.02.08, 12:25
      Dziś chciałbym podsumować i skomentować wywołany prze zemnie kilka
      dni temu temat priorytetów drogowych w Bydgoszczy.
      Internauci uznali za najpilniejsze:
      IBudowę ulicy Nowoogińskiego, w Pełni słuszna inwestycja ,ale by
      mogła ona cokolwiek zmienic w układzie komunikacyjnym i drogowym
      miasta musiała by ona być zaprojektowana i wykonana w całości w
      przeciągu 5,6 lat, jesli zbudujemy tylko jej elementy to efekt
      będzie żaden. Zeby ją zbudować to oprócz dwóch dwu lub trzypasmowych
      jezdni potrzeba wybudować wiadukt nad ulicą Jagielollońską, most na
      Brdzie wiadukt nad ulicą Toruńską,wiadukt nad Wojska Polskiego oraz
      wiadukt na Jana Pawła.Przy takim pełnym projekcie przez 5/6 lat
      dokończenie czy też wykonanie innych inwestycji drogowych nie ma
      szans.A budowanie tylko fragmentu tej inwestycji czy też koncepcja
      oszczednościowa z jednopoziomowymi skrzyżowaniami nie ma sensu, bo
      będzie tak jak z Nowołęczycką.
      II Ulica Nowołęczycka i mosty Kazimierza Wielkiego, jest to
      inwestycja ,którą rozpoczęto ponad 6 lat temu i do tej pory jej
      niedokończono, czego efekty widać, olbrzymie korki przy Łęczyckiej i
      na samym moście.A przez 6 lat nie dokończono ani kawałka tej
      inwestycji,co musi się stać by ona ponownie ruszyła ?.
      III Obwodnica Kapuścisk. Zgadzam się ,że budowę trasy Nowołęczyckiej
      nalezy skorelować z obwodnica Kapuścisk.I gdyby nie zmarnowano 6 lat
      nic nierobiąc już w tym roku mozna ,by zacząć tą inwestycję, a tak
      pozostaje ona tylko w sferze marzeń.A mieszkancy Planu 6-letniego
      dalej będę wdychać spaliny z niedokonczonej inwestycji.
      IV Solskiego i Piekna i przeniesienie tranzytu z Wałów
      Jagiellońskich.Uważam,że Wojska Polskiego powinna zostać poszerzona
      tam gdzie to możliwe o jeszcze jeden pas,a także ,że ta ulica nie ma
      początku ani końca.Przy "zachemie"(tak jak napisałjeden z
      internautów) poinna być wybudowana ulica po
      sladzie Chemicznej tak ,by połączyć tą ulicę z Nowotoruńską.
      A z drugiej strony tak jak napisał jeden z internautów trzeba
      dokończyć pilnie ulicę Solskiego i Piękną
      V Dokończenie trasy WZ,czy budując od skrzyżowania do skrzyżowania
      drugą nitkę etapami nie można takiej inwestycji szybko dokończyć, by
      rozpocząć nowe zadania?
      VI Kolejne koncepcje to Remont Focha,dokończenie przebudowy
      Zbożowego Rynku,Budowa Andersa na Osiedlu Niepodległości,Inwalidów
      do Armii Krajowej,Nowobrzozowa.
      zapraszam do składania dalszych propozycji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka