Dodaj do ulubionych

Pociąg do Kcyni może wrócić na tory

20.12.08, 17:21
jezeli linia do kcyni ma byc reaktywowana i cieszyc sie dobra
frekwencja to musi byc spelnionych kilka warunkow:
po pierwsze odpada tanszy wariant polaczenia kcyni przez naklo, gdyz
on nic nie daje( omija silnie zurbanizowane obszary pod bydgoszcza)i
de facto daje polaczenie z bydgoszcza tylko 4 miejscowosciom.
musi byc wiec realizowane polaczenie przez szubin i zmodernizwane do
predkosci co najmniej 80 km na godzine, bo inaczej 40km pocia bedzie
pokonywal ponad godzine i nikt na taki numer nie pojdzie( a predkosc
musi byc atutem pociagu)...
musza byc zbudowne nowe stacje( przystanki), zwlaszcza w gminie
biale blota( widzialem plany budowy tam 3 nowych przystankow, miedzy
innymi w murowancu) oraz przystanek bydgoszc blonie( miejsce juz
jest, jest nawet kladka nad torami.
musi byc zapewniona prynajmniej jedna para pociagow( rano i
wieczorem) bezposrednio z bydgoszczy do poznania przez
kcynie.ponadto kwestia dogadania sie z wojewodztwem wielkopolskm
jest polaczeie i skomunikowanie kcyni z golancza i dalej z poznaniem
( bo do golanczy pociagi jezdza z poznania)
na odcinku szubin bydgoszcz pociagi musza jezdzic czesciej( pelnic
funkcje kolejki podmiejskiej) np co godzine, w zwiazku z tym musza
byc zrobione mijanki,do tego nalezy dodac rozklad jazdy dostosowany
do potrzeb uczniow i pracownikow a nie kolejarzy....
mysle ze tylko wtedy reaktywacja tej lini ma sens, w przeciwnym
wpadku sonczy sie jak z lini do chelmzy, gdzie zadowoleni sa tylko
urzednicy i kolejarze....
Obserwuj wątek
    • kaza12 Pociąd do Chełmży dla turystów a do Kcyni??? 20.12.08, 18:54
      No proszę w jakie samozadowolenie popada U/M odnosząc się do
      połączenia do Chełmży. Tak piszą bo ciągną kasę z podatników,jak by
      mieli to robić z własnej kieszeni to rozkład jazdy od pierwszego
      dnia powrotu pociągów na tej trasie by był tak skonstruowany ,aby
      współgrał z zapotrzebowaniem .A teraz jest dokładnie odwrotnie. Jak
      będzie sporo kasy in minus to marszałek Całbecki sypnie ,kasą od
      Kowalskiego. Chore od samych podstaw. W kontekście abstrakcyjnego
      rozkładu jazdy jestem ciekaw jak długo będzie wykazywał swoją
      szczodrość marszałek. Jak kiedyś powie basta ,to i ciuchcia stanie.
      To samo dotyczy reaktywacji połączenia do Kcyni .Nie będzie
      logicznego rozkładu ,to i nie będzie ciuchci. Chyba to jest
      logiczne!!!
    • mimeq 50km/h ?? ha ha ha 20.12.08, 21:50
      50km/h ?? ha ha ha
      Nie rozśmieszać klientów!!
      Może lepiej od razu rykszę rowerową??
    • higan Tylko przez Szubin i Bydgoszcz Blonie 20.12.08, 22:46
      Trasa przez Szubin daje szanse wiekszej frekwencji, stwarza alternatywe dla
      transportu drogowego (Naklo ma polaczenie kolejowe) dla okolic Szubina.Gdyby
      otworzyc przystanek B Blonie i doprowadzic jeden z licznych autobusow w jego
      poblize mielibysmy namiastke wspolczesnego polaczenia kolejowo-autobusowego.
      Oczywiscie trza pogonic naszych orlow z zarzadu drog. A tak w ogole to np w
      Monachium kolej miejska ma swe przystanki na wiaduktach nad glownymi ulicami,to
      niedlugi peron bez budynkow, przy wejsciu automat z biletami, nierzadko bez
      windy dla niepelnosprawnych, natomiast blisko sa oczywiscie przystanki
      autobusowe . U nas takie proste perony ze schodami daloby wkomponowac sie nad
      Nakielska czy Grunwaldzka (w dwoch miejscach).
    • arafat11 Pociąg do Kcyni może wrócić na tory 21.12.08, 20:47
      istotne sa rowniez koszty reaktywowania tej lini, zwlaszcza budowy
      nowych przystankow i zwiekszenia predkosci szlakowej pociagow. jak
      wiadomo samorzady na terenie ktorych znajduje sie opisywana linia sa
      zainteresowne dotowaniem przejazdow, mysle ze w ramach tego
      dotowania samorzady powinny zmodernizowac istniejace przystanki i
      zbudowac planowane( nie chodzi o wielkie inwestycje, wystarczy
      utwarzony teren wylozny polbrukiem, mona taki peron zrobic w ramach
      prac interwencyjnych, chodzi o odchwaszczenie peronow juz
      istniejacych, posprzatanie itp)zreszta samorzady moglyby przejac
      dworce i wtedy je wyremontowac, miasto bydgoszcz mogoby zbudowac
      przystanek bydgoszcz blonie( z pomoca pkop gdyz to najwieksza i
      najkosztowniejsza inwestycja, ale mozna skorzystac z funduszy
      unijnych) oraz zintegrowac ten przystanek z komunikacja miejska....
      natomiastplk wraz z samorzadem wojewodzytw powinna zadbac o jak
      najlepsze wyremontowanie torow zeby pociagi jezdzily conajmniej 80km
      na godzine..
    • marekwlodzimierz Re: Pociąg do Kcyni może wrócić na tory 22.12.08, 10:47
      Miasto powinno sie otworzyc na przedmiescia i stworzyc wezly
      przesiadkowe dla osob dojezdzajacy z poza Bydgoszczy.
      Dlatego przystanek kolejowy na Bloniu jest konieczny.
      Sa tez inne kierunki, chocby na Naklo i Osielsko...
      Coraz wiecej ludzi sie wyprowadza na przedmiescia, jak mysli sie o
      powiekszeniu Bydgoszczy, to warto zaczac od otwarcia sie, zamiast
      proby wyrywania "co lepszych kawalkow" od okolicznych gmin.
      Jak dojzeja to wlacza sie cale.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka