Dodaj do ulubionych

LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna pow...

31.05.12, 14:54
Nigdy nie korzystalem z tej stacji, ale wydaje mi sie ze pomysl wychodzacy od samych uzytkownikow jest bardzo dobry i bliski potrzebom ludzi.
Takie idee powinny byc wlasnie realizowane.
Brawo!
W interesie PKP, powinno byc powtorne przeanalizowanie umiejscowienia przystankow i zachecenie mieszkancow, poprzez udogodnienia w infrastrukturze i czestotliwosci kursowania, by mieszkajacy wzdluz linii kieleckiej ludzie znow wrocili do korzystania z uslug PKP, jak to bylo kiedys.
Obserwuj wątek
    • Gość: zezem Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.05.12, 20:03
      ... wiele mówią te dołączone foty "infrastruktury kolejowej" - to obraz nędzy i rozpaczy...
      To Koniecpol "Mogadiszu"... i może warto "Restore Hope" czyli "przywrócić nadzieję"...

      Ale gdy wkrótce w każdym, z małymi wyjątkami, gospodarstwie domowym będą do dyspozycji dwa ... trzy samochody (wliczając w to "złom"), to czy jakiekolwiek przedsięwzięcie kolejowe, dla transportu lokalnego, będzie opłacalne?

      • mistral75 Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p 01.06.12, 11:54
        Gość portalu: zezem napisał(a):

        > ... wiele mówią te dołączone foty "infrastruktury kolejowej" - to obraz nędzy i
        > rozpaczy...
        > To Koniecpol "Mogadiszu"... i może warto "Restore Hope" czyli "przywrócić nadz
        > ieję"...
        >
        > Ale gdy wkrótce w każdym, z małymi wyjątkami, gospodarstwie domowym będą do dys
        > pozycji dwa ... trzy samochody (wliczając w to "złom"), to czy jakiekolwiek prz
        > edsięwzięcie kolejowe, dla transportu lokalnego, będzie opłacalne?
        >
        Wkrotce ceny paliw beda tak wysokie, a wlasciwie juz sa, iz transport publiczny, obojetnie czy oferowany przez prywatne lub panstwowe firmy stanie sie ekonomicznie niezbedny.
        W obrebie wiekszych aglomeracji juz jest, poniewaz coraz mniej ludzi stac by dojezdzac wlasnym transportem do pracy, szkol itd na dystansach wiekszych niz 20km w jedna strone.
        A co dopiero w biednym regionie jak Czestochowa.
        • Gość: zezem Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.06.12, 16:55
          mistral75 - nie kompromituj się tym razem... a co transport publiczny samochodowy czy kolejowy - bezpośrednio lub pośrednio - nie jest uzależniony od ceny paliw?
          To nie tylko ceny paliwa, ale zbiurokratyzowane molochy zarządzające "biznesami" i koszty utrzymania stada nierobów - obok pracującej części załogi - (PKP and company, MPK...) decydują o kosztach transportu publicznego...
          Jak pokazuje życie rachunek ekonomiczny dogania wszystkich... wcześniej czy później... szkoda, że wielu tak późno, a pieniądze publiczne utopione są w błocie...
          • mistral75 Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p 01.06.12, 17:24
            zezem- proponuje Ci mala korekcje wzroku...
            Mysle ze odpowiadajac streetem na moja uwage jestes gdzies mysleniem na Ukrainie.
            Nie kwestionuje tego o czym piszesz...
            Wiecej myslenia niz emocji...proponuje
            .
            W najzwyklejszym gospodarstwie domowym jak je socjolodzy nazywaja, planujac budzet nie mysli sie codziennie o zjadajacej wszystko biurokracji i zapasci systemu, lecz o realnych wydatkach i przychodach.
            Jezeli wydatki na paliwo i czas zmarnowany na stanie w korkach zjedza Ci cene biletu komunikacji publicznej + ewentualny czas przeznaczowny na odpoczynek, nie zastapi ich nawet luksus spedzania czasu w swoim 10 letnim i wiecej... lunochodzie made in GERMANY.

            Ten sposob myslenia docenia coraz wiecej osob mieszkajacych w obrebie wiekszych aglomeracji, w ktorych jest rozwinieta komunikacja publiczna.Obojetnie czy sa to pociagi, autobusy MPK, WPK, MZK itd, czy nawet zwykle autobusy i busy prywaciarzy.

            Zobacz wzrastajace oblozenie pasazerow dla kolei mazowieckich, slaskich na dwoch liniach, czy nawet niektorych lini kolei regionalnych.
            Ludzie zaczeli liczyc...
            • Gość: zezem Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.06.12, 20:25
              mistral75 - myśl cudzie i nie odbieraj mi prawa do myślenia w emocji... lubię, to się wkurzam na głupotę...

              1. Tak, "ludzie zaczęli liczyć"... - "... bo właśnie od 1 czerwca Urząd Marszałkowski likwiduje niemal wszystkie pociągi osobowe z Częstochowy przez Lubliniec w kierunku Opola.
              To już druga, po marcowej, seria cięć na tej trasie. Od piątku przestaną kursować wszystkie cztery pociągi z Częstochowy do Opola i z powrotem, natomiast z Lublińca pojadą zaledwie dwa na dobę!" - opolskie likwiduje 21 pociągów Przewozów Regionalnych...
              czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,11833419,Dobra_wiadomosc__remontuja_proteze_koniecpolska__Zla_.html
              2. "Likwidacja pociągów w Rybniku, Wodzisławiu Śląskim i Raciborzu. Jak jechać?" - "...kierowano się kryteriami niskiego wykorzystania przez pasażerów...".

              3. "Mimo, że Zarząd Województwa Śląskiego podjął decyzję o przyznaniu Przewozom Regionalnym ponad 120 mln zł dotacji na organizację przewozów pasażerskich blisko 100 z 480 pociągów Przewozów Regionalnych codziennie kursujących w woj. śląskim zniknie w najbliższym czasie z rozkładu jazdy. Cięcia będą wprowadzane w dwóch etapach: od 1 marca i od 1 czerwca tego roku...".

              4. Likwidują połączenia kolejowe w Lubuskiem... od 1 maja 2012 zniknie dziewięć połączeń. Niewykluczone, że w czerwcu z rozkładu zostaną skreślone kolejne...

              5. Koleje Mazowieckie podnoszą ceny biletów oraz likwidują połączenia...

              6. Cieszyński PKS likwiduje połączenia, pasażerów będą wozić inni...

              To tylko garść faktów z naszej dzisiejszej polskiej rzeczywistości kolejowej i autobusowej... tam gdzie nie ma kasy likwidują połączenia kolejowe czy autobusowe, tam gdzie jest uruchamiają nowe... ale kasy mało... i wiele wskazuje, że będzie coraz mniej na dotacje....

              mistral75, myśl zatem cudzie...myśl...




              • mistral75 Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p 01.06.12, 21:03
                mistral75 mysli i to calkiem niezle... zapewniam Cie.
                Cudem chyba nie jestem ale i zezowatym szczesciem tez nie chce byc.
                Jezeli to emocje Cie inspiruja, to zapraszam na A-4.
                Moze cos napiszesz o biurokratycznej machinie odpowiedzialnej za burdel przed wjazdem na bramki w Gliwicach.Temat ktory byc moze czeka nas w sytuacji budowy A-1 przez Czestochowe...
                Ten kraj jest tak skonstruowany ze wszyscy narzekaja i klna jak leci na zlodzieji, polytykow i biurokratow, lecz kiedy dochodzi do glosowania, to oprocz tego ze nie ma na kogo glosowac, poniewaz wszyscy sa umoczeni, dalej glosuje sie na powielane juz tasmowo mordy, ktore przed wyborami staranie sie upudrowuja i blichtruja...
                I pisze to bez emocji i bez specjalnego rozmyslania...
                Amen
                • Gość: zezem Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.06.12, 22:03
                  mistral75 - nie pisz już - jak sam piszesz - "bez emocji i bez specjalnego rozmyślania" - nie warto zaśmiecać forum...

                  Przypomnę: "problem" - w tym naszą wymianę opinii - wywołała propozycja czytelnika o budowie przystanku kolejowego Koniecpol-Mogadiszu, a doszliśmy do... korków na A4 - można i tak...
                  Ale dyscyplina myślenia i wypowiedzi to jednak cenna rzecz...

                  PS
                  Podzielam twoje rozgoryczenie poziomem i bezklasą podklasy politycznej w Polsce - z nielicznymi wyjątkami... ta "jakość" to jedna z przyczyn burdelowatości życia publicznego w Polsce i gigantycznego marnotrawstwa kasy, czasu, energii i talentów ludzi...
                  Polecam uwadze nasze podwórko z dzisiejszą "władzą", która dużo gada-szumi, a życie sobie, a amatorszczyzna w zarządzaniu miastem jak była, tak dalej kwitnie i zapowiada się, wiele faktów na to wskazuje, jej dalszy rozkwit... niestety...
          • Gość: xx Re: LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna p IP: *.centertel.pl 01.06.12, 21:50
            Transport publiczny jest efektywny ekonomicznie i dlatego nie ma sie co bac konkurencji.

            W Polsce tez zaczyna sie mimo wszystko zmiana w mysleniu - wymuszona co prawda, ale kolej
            przynajmniej na czesci lini zacznie byc odbudowywana.

            Pojawily sie pieniadze na remonty - torow, a nie tylko dworcow.

            Poza tym UE wymusza priorytet dla takich rodzajow transportu jak koleje czy tramwaje - na to bedzie mozna w pierwszej kolejnosci otrzymywac dofinansowanie w kolejnym rozdaniu.

            A jesli chodzi o pociagi do Opola, jest szansa na odrodzenie pociagow na tej trasie, tyle ze nie jako Pociagi Regionalne, a w ramach IC - po planowanej modernizacji trasy Opole-Koniecpol (ktora wlasnie sie zaczyna) i uruchominiu trasy Wroclaw-Czestochowa-Koniecpol-CMK- Warszawa.


    • dexth LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna pow... 01.06.12, 10:17
      Proponuję komentującym ten artykuł, jak Państwo będziecie jechać na przyszłość z Częstochowy nie wysiadać na stacji Koniecpol Magdasz, tylko przejechać jeden przystanek dalej i wysiąść na stacji Koniecpol. Mieszkańcy Koniecpola raczej z tego drugiego przystanku korzystają. Tam także zatrzymują się pociągi pośpieszne. Perony i przejście nad peronami wyremontowane. Mankamenty: brak zadaszenia dla oczekujących na odjazd, kiepski stan budynku dworca, do pczekalni to nawet nie chce się wchodzić.
    • new1987 LIST: Wraz z "protezą koniecpolską" powinna pow... 01.06.12, 11:53
      Zgadzam się w pełni z osobą, która zwróciła uwagę na to. Moim zdaniem to jest doskonały pomysł... Przecież wokół przystanku Koniecpol Magdasz, nie ma żadnych zabudowań więc z likwidacją wiążą się tylko perony i wiata. Przesunięcie stacji daje wiele korzyści bo przecież to PKP powinno iść podróżnym na rękę i bliżej centrum wybudować dodatkowe przystanki, zresztą liczy się to również pozostałych przystanków i stacji na linii. Chociażby w takich Kusiętach też przesunąłbym perony aż do przejazdu. Można też analizując mapę lini 61 stworzyć dodatkowe postoje w miejscach większych skupisk budynków mieszkalnych. Na tym to właśnie polega. Podróżni głównie zwracają na to uwagę, że co innego jest gdy trzeba iść z pociągu do celu 50 czy 100 metrów, a co innego 1,5, czy 2 km...
      P.S. Któryś z przedmówców wspominał coś o zwiększeniu kategorii przejazdów. Również głęboko w to wierzę, że w Kusiętach, Lusławicach, Zalesicach, Staropolu czy na Wrzosowiaku w Częstochowie, gdzie występuje wzmorzony ruch powstaną budki dróżnicze wraz z rogatkami i będą spełniały odpowiednie wymagania bezpieczeństwa na wysokim poziomie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka