Dodaj do ulubionych

Koniec lotów low cost???

04.09.18, 08:02
Czy mi się zdaje czy też jest o wiele mniej lotów low cost bezpośrednich z Polski do innych miast europejskich niż jeszcze pięć lat temu? Dawno nie miałam potrzeby lecieć, bo wszędzie jedziemy samochodem, ale ostatnio miałam sytuację, że trzeba było lecieć natychmiast do Paryża, a tu zonk. Loty drogie, z przesiadkami...
Latacie jeszcze tanio ?
Obserwuj wątek
    • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 08:57
      Nie, moim zdaniem jest więcej połączeń. Ale mam też wrażenie, że "kiedyś' linie lotnicze dublowały połączenia (dzięki czemu było taniej) , a teraz bardziej dywersyfikują ofertę. Czyli kiedyś każda miała Paryż, teraz nie każda, za to pojawiły się nowe połączenia typu Baden Baden.
      • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 10:29
        Ba. I to jest zaleta tanich linii lotniczych - wpłynęły na ceny linii "normalnych". Dzisiaj róznica w kosztach bywa niewielka. A dzięki szerszej ofercie można sobie wybrać najlepsza dla nas godzinę i ewentualny dojazd do miejsca docelowego.
    • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 09:23
      Oczywiście, że latamy i to często. I nie tylko lotów jest więcej, ale często - na przykład do Londynu - realizowane większymi samolotami. Natychmiast to tanią linią nigdy się tanio nie poleci, za to kupiłam kiedyś bilet LOT na lot następnego dnia o 6 rano za 400 PLN.
    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 10:23
      Długoterminowo ceny lotów pójdą znowu w górę. Już powoli zauważa się ten trend. Ma to coś wspólnego z "antyturystycznym" ruchem w wielu destynacjach urlopowych, np. Wenecja, Amsterdam, Barcelona i inne miasta zaczynają się bronić przez zalewem gości i albo mają zamiar, albo zaczynają już wprowadzać ograniczenia liczbowe dotyczące wstępu do atrakcji, czy dostępnych hotelowych łóżek. Na przykład tylko na Majorce ma zniknąć niedługo 100 tys łóżek hotelowych. Wskutek protestu mieszkańców zaczyna się też walka z airbnb, zawyżającymi ceny mieszkań dla tubylców. Wiele mówi się też o ekologii, latanie nie jest akurat dobre dla środowiska, będą naciski na linie lotnicze, by te koszty brały pod uwagę.
      I tanie były zwykle loty z przesiadkami, z lotnisk na prownicji, skąd dojazd do miasta był droższy niż lot i traciło się dwa dni tylko na podróż, ludzie powoli po fali entuzjazmu tracą ochotę na takie stresujące atrakcje, dlatego wiele tras przestaje się tanim liniom w ogóle opłacać. Ryanair nie zliwkiwdował połączeń, bo były tak mocno oblegane. Próbuje się za to inne, według motta "spróbujcie i tego", ale i te nie utrzymają się zbyt długo, bo ludzie chcą latać do Londynu, Paryża i Barcelony, a nie do Baden Baden.
      • kosmos_pierzasty Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 10:45
        Dokładnie tak. To trochę obok tematu, ale w tym roku po raz pierwszy spotkałam się z promowaniem w mediach urlopów w domu. To już nie jest opcja dla nieudaczników, których nie stać wink ale trend dla osób świadomych społecznie i środowiskowo. Mnóstwo tego było w te wakacje. Nawet spotkałam się z terminem "staycation". Zauważyłyście? Oraz swego rodzaju apele, by przesiąść się na kolej.
        Argumenty do mnie trafiają, ale mimo to osobiście mi nie w smak taka opcja. Lubię podróżować, a samolot to jednak najwygodniejsza opcja zazwyczaj.
        • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 10:58
          Chętnie przesiadłabym się na kolej, gdyby działała jak we Francji na przykład (i to nawet mimo strajków co 5 minut). Niestety PKP wywołuje u mnie stany lękowe wink ostatnio pokonałam 50 km w 2 godziny. Podziękuję. Jeżeli będzie szybkie, sprawne i przestaną zdarzać się sytuacje, że samolot z Krakowa do Warszawy jest tańszy niż pociąg na tej samej trasie (a to wcale nie takie rzadkie), to chętnie skorzystam. No, ale do Madrytu już pociągiem się nie wybiorę, straciłabym parę dni.
          Staycation natomiast może być fajne, ale myślę, że jest przede wszystkim kuszące dla ludzi, którzy dużo podróżują zawodowo i chętnie by sobie posiedzieli w domu, bo rzadko mają na to okazję. Z drugiej strony mój facet też w tym roku wziął tydzień urlopu tylko po to, żeby odespać. Starzeje się wink
          • princesswhitewolf Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:36
            >Chętnie przesiadłabym się na kolej, gdyby działała jak we Francji na przykład

            dokladnie. W 7 godzin ( Eurostar/TGV) bylam w Nicei. Tez wole pociagi bo przejscia sa szybsze i kontrole i nie ma odsiadki takiej czekajac na laske. Dworce zaraz w centrum miast a nie na wygnajewie jak lotniska
        • mamusia1999 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:03
          O staycation to marzy mój mąż tylko mu przeważnie pogoda psuje szyki😎 tudzież własna ....niechęć do szastania kasą i gospodarskie oko.Choć de facto na to samo by wyszło, gdyby w domu wydac kasę na jedzenie w fajnych miejscach i spa. Ale trzeba by kilka razy dziennie przechodzić obojętnie obok "rzeczy do zrobienia", dom mamy stary, wiec ZAWSZE będzie coś do zrobienia
        • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:16
          Tak, ale hasła typu staycation, są nie dla mieszkańców postkomuistycznych krajów, którzy nadrabiają dziś zaległości i gdyby nie loty low cost, to może by nie wybrali się nigdzie, bo dla nich takie atrakcje ciągle są drogie. Mowa tu o ludziach, którzy na Majorkę lecą 30 razy w roku, a do Barcelony 16, a tacy autentycznie istnieją, bo tanie loty im to umożliwiają. Jak tanio, to się korzysta. Dzięki takim ludziom, te tanie linii coś tam jeszcze zarabiają, z jednej wakacyjnej podróży Ryanair, czy Wizzair się nie utrzyma. Osobiście zauważyłam jednak też, że popularność alternatywnych destynacji związanych z innym typem urlopu wzrasta, bo skandynawskie domki letniskowe o wysokim standardzie, więc stosunkowo drogie, zarezerwowane są już sezon do przodu, zjawisko relatywnie nowe. Przypuszczam więc, że prznajmniej w krajach starej Europy wchodzi znow w modę jeden lepszy urlop niż kilka tańszych spędzonych w masie innych tanich turystów zadeptujących zabytki.
          • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 13:41
            snakelilith napisała:
            > Mowa tu o l
            > udziach, którzy na Majorkę lecą 30 razy w roku, a do Barcelony 16, a tacy auten
            > tycznie istnieją, bo tanie loty im to umożliwiają. Jak tanio, to się korzysta.
            > Dzięki takim ludziom, te tanie linii coś tam jeszcze zarabiają, z jednej wakacy
            > jnej podróży Ryanair, czy Wizzair się nie utrzyma


            Ale pleciesz bzdury. Ludzie, którzy często latają lowcostami polują na tanie bilety więc w żaden sposób nie utrzymują lini - za to osoby, które polecą 1-2 razy w roku ale nie po 9,99 jak najbardziej tak.
            • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 13:59
              araceli napisała:

              > Ale pleciesz bzdury. Ludzie, którzy często latają lowcostami polują na tanie bi
              > lety więc w żaden sposób nie utrzymują lini - za to osoby, które polecą 1-2 raz
              > y w roku ale nie po 9,99 jak najbardziej tak.
              >

              Ja zwykle chrzanisz od rzeczy i dowalasz się tylko w celu dowalania, totalnie nie znając tematu. Low cost praktykowany jest w całej Europie i nie jest tylko dla ludzi polujących na najtańsze, limtowane bilety za 9,99 z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, a ma zachęcać do spontanicznego i częstego latania za niewielkie pieniądze, co nie znaczy za darmo. Tanie loty na Majorkę, czy do Barcelony kupię bowiem z tygodniowym, dwutygodniowym wyprzedzeniem, w ten sposób mogę w każdy weekend spędzić gdzieś w Europie płacąc za lot mniej niż płaciłabym za pociąg na wycieczkę do Szwarwaldu czy na benzynę na wybrzeże Holandii (ode mnie jakieś 2 godziny samochodem). Mówimy tu o cenach w okolicach 50-100 euro za lot tam i z powrotem. I tak, stówa za podróż na Majorkę, to nie jest dużo, by linia lotnicza z tego przeżyła, musi takich ludzi przewozić masami. Ludzie już całkowicie zapomnieli, że biley lotnicze przed wejściem na rynek linii low cost kosztowały kilka razy tyle.
              • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:11
                snakelilith napisała:
                > Ja zwykle chrzanisz od rzeczy i dowalasz się tylko w celu dowalania, totalnie
                > nie znając tematu.

                Napisała dietetyczka - samozwańcza ekspertka od lotnictwa big_grin big_grin big_grin Po czyn napisała to co ja pisząc, że to "chrzanienie" big_grin big_grin big_grin

                To co napisałaś o polityce cenowej to już takie dno, że aż zęby bolą. Low-cost nie przewozi całego samolotu za 50 euro od łebka - przewozi 10% za 10, 30% za 50, 40% za 100, 10% za 200 a 10% za 300. W jedną stronę. Nie "masą" zarabia ale różnicowaniem cen. A taniutkie bilety na spontaniczne wypady w turystyczne destynacje to rzadkość.

                Ale rozumiem, że jako osoba, która nie korzysta to "wiedzę" masz tylko z własnych wyobrażeń.
                • princesswhitewolf Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:43
                  dokladnie, Araceli. Dynamika zmieniajacych sie cen im blizej wylotu www.investopedia.com/articles/investing/111214/how-ryanair-makes-money.asp

                  + oni zarabiaja na oplatach lotniskowych i innych "adds on". Dlatego EU chce sie dobrac
                  do tematu ukrytych kosztow i by cena lotow byla w oparciu koszta wlaczajace wszelakie oplaty
        • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 12:34
          Z tym, że podrózowanie to nie tylko urlopy, ale odwiedziny bliskich. Przy tak ogromnej mobilnosci ludzi możliwość niskokosztowego podróżowania do mamy, taty, dziecka, kuzynki, przyjaciół itd jest bezcenna.
      • alicia033 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:13
        snakelilith napisała:

        > Długoterminowo ceny lotów pójdą znowu w górę. Już powoli zauważa się ten trend.
        > Ma to coś wspólnego z "antyturystycznym" ruchem w wielu destynacjach urlopowyc
        > h, np. Wenecja, Amsterdam, Barcelona i inne miasta zaczynają się bronić przez z
        > alewem gości i albo mają zamiar, albo zaczynają już wprowadzać ograniczenia lic
        > zbowe dotyczące wstępu do atrakcji, czy dostępnych hotelowych łóżek. Na przykła
        > d tylko na Majorce ma zniknąć niedługo 100 tys łóżek hotelowych. Wskutek protes
        > tu mieszkańców zaczyna się też walka z airbnb, zawyżającymi ceny mieszkań dla t
        > ubylców.

        mniej miejsc noclegowych = droższe bilety.
        W co rąbnęłaś?

        > Wiele mówi się też o ekologii, latanie nie jest akurat dobre dla środowiska, będą naciski na linie lotnicze, by te koszty brały pod uwagę.

        to się zgadza.

        > I tanie były zwykle loty z przesiadkami, z lotnisk na prownicji, skąd dojazd do
        > miasta był droższy niż lot i traciło się dwa dni tylko na podróż,

        np. gdzie to tak?
        Bo np. niskokosztowego portu Paris-Beauvais autobusem do Paryża jedzie się 80 minut;
        z Lutton do Londynu dojeżdżasz w mniej niż godzinę.
        • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:22

          Bo np. niskokosztowego portu Paris-Beauvais autobusem do Paryża jedzie się 80 minut;
          z Lutton do Londynu dojeżdżasz w mniej niż godzinę


          Pomijam już sytuacje kiedy leci się np do Oxfordu i wtedy wszystko jedno czy to Luton, City, Heathrow, Stansted, etc - ba - nawet te mniejsze lotniska są łatwiejsze do ogarnięcia i szybciej można dojechac do miejsca docelowego. Albo kiedy się leci do Beauvais - po prostu big_grin i Paryż jako Paryż nam średnio potrzebny w danej podróży.

          Ale tak jak pisałam - kierunków więcej, ale mniej dublowania. Ja np w obliczu informacji o strajkach róznych linii postanowiłam kupić ..3 bilety (różne linie i lotniska), bo MUSZĘ być w danym miejscu okreslonego dnia i godzinie. No i niestety trzeci bilet jest do ZUPEŁNIE innego miasta z dojazdem pociągiem ("normalna" trasa, a nie dojazdowa). A niedawno tych połączeń było więcej.
        • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:28
          Ale mniej niż godzinę jedzie się pociągiem, zapłaciwszy kilkanaście funtów.
          A gdy na przykład lecisz na lotnisko Skavsta, to zdążysz przemyśleć swoje życie i całkiem dobrze się wyspać, zanim dojedziesz do Sztokholmu. Faktycznie przez długi czas było tak, że tanie linie nie korzystały z głównych lotnisk. Na dobrą sprawę rzeczy zaczęły się zmieniać dopiero parę lat temu, gdy małe tanie linie poupadały i zostało na rynku tylko kilku graczy, którzy ostro ze sobą konkurują. A pasażerowie są coraz bardziej wybredni.
        • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:29
          alicia033 napisała: lini

          > mniej miejsc noclegowych = droższe bilety.
          > W co rąbnęłaś?

          Nie rozumiem pytania. Owszem, mniej miejsc noclegowych oznacza, że linie lotnicze muszą wyrównać brakującą masę, mniejszą liczbę lotów przez droższy bilet.



          > np. gdzie to tak?
          > Bo np. niskokosztowego portu Paris-Beauvais autobusem do Paryża jedzie się 80 m
          > inut;
          > z Lutton do Londynu dojeżdżasz w mniej niż godzinę.

          Nie rozśmieszaj mnie. Takich połączeń nie biorę już nawet pod uwagę. Lecąc do Polski mam dwa opcjonalne lotniska do wyboru, droższy Düsseldorf (Lufthansa) i tańszy Dortmund (Wizzair). Do Düsseldorfu na lotnisko jadę koleją 25 minut, do Dortmundu tłukę się prawie godzinę, z jedną przesiadką na wcale nie tani lotniskowy autobus. Zgadnij, z którego lotniska korzystam? Wolę bowiem dopłacić 50 euro i wygodę mieć już od początku, niż tracić czas i nerwy na długie dojazdy. Raz czy dwa próbuje się taniej opcji, a potem macha się ręką, nawyżej poleci się raz mniej.
            • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 13:36
              maaria33 napisała:

              > Ale zdajesz sobie sprawę, że są osoby, kóre mają bliżej do Dortmundu? smile
              >

              Skoro Düsseldorf obsługuje prawie 25 milionów pasażerów rocznie, a Dortmund tylko 2, to sprawa kto, gdzie ma bliżej, wygodniej i korzystniej jest dla mnie jasna.
              • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 13:49
                snakelilith napisała:
                > Skoro Düsseldorf obsługuje prawie 25 milionów pasażerów rocznie, a Dortmund
                > tylko 2, to sprawa kto, gdzie ma bliżej, wygodniej i korzystniej jest dla mnie jas
                > na.

                Idziesz na rekord bzdur w jednym wątku? O ilości pasażerów decyduje ilość połączeń. Jasnym jest, że Okęcie obsługuje więcej pasażerów niż Gdańsk ale idiota zrozumie, że mnie jako mieszkance Gdańska bliżej, wygodniej, korzystniej jest latać z Gdańska właśnie.
                • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 13:55
                  Czekaj, czekaj. Mnie riki kiedyś wyjaśniał, że jako mieszkance Krakowa, mającej jedno lotnisko w odległości 15 minut od domu i drugie w odległości godziny, będzie wygodniej tarabanić się do Baranowa wink
                  • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:13
                    sumire napisała:
                    > Czekaj, czekaj. Mnie riki kiedyś wyjaśniał, że jako mieszkance Krakowa, mającej
                    > jedno lotnisko w odległości 15 minut od domu i drugie w odległości godziny, bę
                    > dzie wygodniej tarabanić się do Baranowa wink

                    Taaa.... big_grin
                • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:11
                  Nie, to nie rozumiesz, ignorantko. Skoro lotnisko w Dortmundzie nie potrafi przyciągnąć połączeń, to znaczy, że NIE MA TAM zapotrzebowania. Nawet ludziom, którzy teoretycznie mają do Dortmundu bliżej, wybierają często Düsseldorf, bo tam dostać jest się łatwiej, a i połączeń jest więcej, więc jest atrakcyjniejsze. Wybudowane wśród buraków i kukurydzy małe lotniska obsługiwanie są głównie przez low cost linie, a i często gęsto przez zwolnienia od opłat dla tych linii, w ogóle się nie rentują, gminy do tych lotnisk dopłacają. Ponadto te tanie linie co chwila zmieniają połączenia, latając na tak samo położne wśród buraków i kukurydzy lotniska, więc nie zapewniają ani stałości, ani atrakcyjnego, bo szybkiego transportu do wybranego przez pasażera miejsca.
                  • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:20
                    To Ty nie rozumiesz jednej rzeczy. Dzisiaj lotnisko/połączenie w polu buraków jest jutro nie ma. Ale póki jest , to ja je wybiorę jeżeli będzie najbliżej. Rolą linii lotniczej jest ocenic co się jej opłaca a co nie. Moim, jako klienta, jest wybór najwygodniejszej opcji - i może to być lotnisko na polu buraków.
                    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:31
                      maaria33 napisała:

                      > To Ty nie rozumiesz jednej rzeczy.

                      Nie, to ty nie rozumiesz jednej posstawowej rzeczy. Nie mówimy o twoim osobistym tyłku joa i co tobie się najbardziej opłaca, a o tym, jak zachowuje się masa, a masa preferuje lotniska duże, obsługujące wiele połączeń i posiadające dogodności, które ceni sobie podczas podróży przeciętny człowiek. Małe lokalne lotniska utrzymują się przez tanie linie proponujące tanie loty i niska cena jest pierwszym i często jedynym kryterium, dla ktrórego ludzie są gotowi z tych lotnisk korzystać.
                      • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:34
                        snakelilith napisała:
                        > Nie, to ty nie rozumiesz jednej posstawowej rzeczy. Nie mówimy o twoim osobisty
                        > m tyłku joa i co tobie się najbardziej opłaca, a o tym, jak zachowuje się masa,
                        > a masa preferuje lotniska duże, obsługujące wiele połączeń i posiadające dogo
                        > dności, które ceni sobie podczas podróży przeciętny człowiek. Małe lokalne lotn
                        > iska utrzymują się przez tanie linie proponujące tanie loty i niska cena jest p
                        > ierwszym i często jedynym kryterium, dla ktrórego ludzie są gotowi z tych lotni
                        > sk korzystać.


                        Tak - ludzie w swojej macie uwielbiają tłuc się wiele godzin, żeby większe duty free mieć na dużym lotnisku big_grin big_grin big_grin
                        • princesswhitewolf Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:51
                          Wszystko do gory nogami. Duze lotniska wlasnie maja bardziej konkurencyjne ceny niz male lotniska, a to dlatego, ze jest wiele lini lotniczych oferujacych opcje wylotu tamze.
                          Duze lotniska maja wielka zalete: POLACZENIA. Ludzie nie lataja od A do B ale i dalej do C D F. Do Los Angeles nie ma lotow z Pierdziszewa ale z wielkiego Lotniska taka przesiadka jest

                          Male lotniska maja ceny konkurencyjne podsycane TYLKO jesli przewoznik nie decyduje sie na zamkniecie malo popularnego kierunku z jakiegos powodu ( sa rozne) a chce atrakcyjnoscia ceny przyciagnac do tego lotniska a nie niedalekiego innego.
                      • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:48
                        Ale o co Ci chodzi? Przecież wiadomo, że są duze lotniska I małe. I wiadomo, że jeżeli dla kogos w danej sytuacji bardziej wygodne będzie małe to wybierze małe. Myślisz, że te wszystkie lotniska w polach buraków obsluguja tylko joa??? Nie - jest na nie zapotrzebowanie i to niekoniecznie z powodu "tanich biletów" , bo te różnice sa dzisiaj niewielkie.
                  • bo76 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:38
                    Lotnisko w Dortmundzie nie rozwiha się, chociaż bardzo by chciało i chętnych linii na loty tam jest na pęczki z powodu bardzo silnej inicjatywy społeczności lokalnych w okolicy, blokujących jego rozwój poprzez forsowanie zakazu lotów nocnych itp. Od lat jest micna walka o zniesienie zakazów i zgodę miasta na rozwój lotniska, na razie mieszkańcy górą😉
                • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:25
                  maaria33 napisała:

                  > Niekoniecznie - Düsseldorf może mieć więcej połączeń i tyle. Chyba nie kwestion
                  > ujesz tego, że kazdy wybiera zwykle lotnisko najbliższe i niekoniecznie jest to
                  > lotnisko najbliżej Ciebie?
                  >

                  Tak, kwestionuję właśnie to. Nie wybiera się lotniska najbliższego, a to, która jest najłatwiej i najwygodniej do osiągnięcia. I tak się bowiem składa, że duża lotniska, nie tylko mają atrakcyjne połączenia, ale mają często najdogodniejszą drogę dojazdu. I lotnisko w Dortmundzie wcale nie jest w Dortmundzie, a w sporej odległości za miastem, na kompletnym zadoopiu. Lotniskowy autobus jeździ chyba tylko 2 razy na godzinę, w pewnych czasach nawet rzadziej. Z Dortmundu jeżdżą jednak co chwila pociągi zatrzymujące się na stacji Düsseldorf Flughafen i jestem pewna, że wiele mieszkających w Dortmundzie preferuje jednak Düsseldorf, biorąc pod uwagę także to, że tam gastronomia jest lepsza, zakupy zrobisz, a i oferta hotelowa jest nieporównywalna. Nie mówiąc już o tym, że linie na tych mniejszych lotniskach, takie jak Wizzair, obsługują tylko wybrane połączenia na podobnie buraczanych lotniskach.
                  • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:39
                    Nie miałam na myśli goegraficznej bliskośći lotniska w linii prostej tylko jego dostępność. I te w "polach buraków" typu Beauvais czy Luton sa na moje potrzeby najdogoniejsze (bywa, że i godzinowo) i nie jestem wyjątkiem. Na przykładzie kolejnego miasta - Dublin. W czasach kiedy latał jeszcze Aer Lingus ("normalna" linia) lot na Okecie miała około 6-7 rano co oznaczało przybycie na lotnisko okolo 4-5 rano. Ryanair miał dwa loty dziennie koło 7 i koło 13/17 w zależnosci od dnia. Przekonaj mie jaka jest wartość tego, że wstaje o 3 nad ranem, żeby wylądować na Okeciu, zamiast jak czlowiek się wyspać, zjeśc sniadanie albo obiad i wyladowac w Modlinie plus 60 miunt autobusem do Warszawy. ( Dublinie lotnisko jest jedno, więc z tamtej strony dojazd na lotnikso nie ma znaczenia)
                    • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:45
                      maaria33 napisała:
                      > I te w "polach buraków" typu Beauvais czy Luton sa na moje potrzeb
                      > y najdogoniejsze (bywa, że i godzinowo) i nie jestem wyjątkiem.


                      Dokładnie tak - jeden z moich ostaniach przykładów: na lotnisko w Gdańsku mam 20 minut samochodem, z Beauvais do Paryża umówiony bus dowiezie cię za 20eur w godzinę pod wskazany adres. Według Snake powinnam tłuc się 3h pociągiem do Wawy za 150zł, potem polecieć na deGaulla i stamtąd pociągniem 40minut do Paryża a potem metrem/taksówką do hotelu big_grin 4 razy drożej ale przecież "lotnisko z udogodnieniami" big_grin

                      Gdzie sens? Gdzie logika?
                      • princesswhitewolf Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:55
                        osoba mieszkajaca kolo Luton wsadzi tylek i pojedzie na dalekie dla niego Gatwick tylko dlatego ze z Luton nie ma bezposrednich Lotow do Los Angeles a z Gatwick sa. Nie wspominajac o tym ze z Gatwick sa tansze ceny czy dogodnejsze przesiadki.

                        Przeciez to chyba jasna sprawa w awiacji ze sa lotniska lokalne obslugujace tylko popularne loty i wielkie lotniska kolchozy ktorych zaleta sa polaczenia ....i jedno nie zastapi drugiego.
                    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:47
                      maaria33 napisała:

                      Przekonaj mie jaka jest wartość tego, że wstaje o 3 nad ranem, żeby
                      > wylądować na Okeciu, zamiast jak czlowiek się wyspać, zjeśc sniadanie albo ob
                      > iad i wyladowac w Modlinie plus 60 miunt autobusem do Warszawy.

                      W ogóle nie będę cię przekonywać, bo ty nie rozumiesz najprostszych rzeczy. Ty się nie liczysz, ani dla lotniska, ani dla linii lotniczych. Liczy się masa. Wygrywa ten, kto ma więcej pasażerów i więcej na tym zarabia. I weź pod uwagę, że loty z Polski do Dublina nie są najprawdopodobniej połączeniem na którym linia zarabia najwięcej.
                        • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:01
                          maaria33 napisała:

                          > I ja jestemw masie na tyle istotnej, że dla mnie buduje się lotniska w polu bur
                          > aków wink

                          Jesteś naiwna. Niczego dla ciebie się nie buduje. Jak lotnisko po odpowiednim czasie karencji nie zacznie na siebie zarabiać, to albo go zamkną, albo będziesz go utrzymywać z własnych podatków. A tanie linie są jak szarańcza, przylecą, odlecą, a i opłat często nie płacą, bo z tych są zwalaniane by raczyły lotniskiem się w ogóle zainteresować. Miasto Dortmund tylko za rok 2017 płaciło prawie 15 milionów euro deficytu. Wiesz kto dopłaca za prowincjalne lotnisko, z którego ty korzytasz?
                        • 45rtg Re: Koniec lotów low cost??? 05.09.18, 13:32
                          maaria33 napisała:

                          > I ja jestemw masie na tyle istotnej, że dla mnie buduje się lotniska w polu bur
                          > aków wink

                          Nikt nie buduje lotnisk dla lowcostów.Te lotniska były tam wcześniej i co najwyżej zostały trochę odpicowane, żeby nie trzeba było lać za wieżą.

                      • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:55
                        snakelilith napisała:
                        > W ogóle nie będę cię przekonywać, bo ty nie rozumiesz najprostszych rzeczy. Ty
                        > się nie liczysz, ani dla lotniska, ani dla linii lotniczych. Liczy się masa.

                        Kolejna bzdura. Nie masa ale klient biznesowy. To jest podstawa działania klasycznych linii lotniczych. Nie Polak pracujący w Dublinie jadący na święta do domu ani niemiecka emerytka Snake.

                        Doucz się albo zamilknij.
    • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 11:53
      nie wiem, chyba nigdy mi się nie udało skorzystać, raz lot w jedną stronę na trasie waw-tbs, za 100$ od osoby, czyli dla mnie tanio, ale to przecież lot, a nie żaden lowcost.

      biletów za 100zł nigdy nie widziałam, nigdy nie slyszałam, a jak raz coś wydało się przyzwoicie tanie, to na końcu policzyli od wystawienia biletu opłatę 100 zeta od osoby za 1 stronę chybai już było cenowo drogo, bo doszło 800 zł do ceny wyjściowej. unikam jak mogę. wolę linie regularne, też drogie ale przynajmniej nikt mnie nie robi w bambuko przy finalizacji transakcji.
      • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 12:14
        Bilety za stówę się zdarzają, jak najbardziej. Tylko że poza sezonem. Ja często latam do UK za 200-300 złotych w obie strony, zwłaszcza że mam Wizz Discount, które mi odnawiają za darmo, bo często korzystam - ale nawet gdyby tego nie robili, to jestem do przodu. Ale fakt, generalnie nie jest tak, jak było, gdy tanie linie wchodziły do Polski i można było latać za kilkadziesiąt złotych, w dodatku z bagażem w cenie. Różnica pomiędzy tymi normalnymi a tymi z założenia budżetowymi się zaciera.
      • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 12:15
        Bo cena wyjsciowa jest za "goły" lot. Wiele osób tak podróżuje. A nawet jak dodasz priority (czyli walizka na pokładzie) i wybierzesz miejsce to i tak do 800 chyba nigdy mi nie doszlo. Przeciętnie mieszczę się z tym dodatkowym pakietem w 350-400 pln (nawet w sezonie jeżeli bilety kupione wczesniej)
      • alicia033 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 12:24
        volta2 napisała:

        > biletów za 100zł nigdy nie widziałam, nigdy nie slyszałam,

        chcesz z Modlina do Oslo?
        www.skyscanner.pl/transport/loty/wmi/oslo/181204/181207/?adults=1&children=0&adultsv2=1&childrenv2=&infants=0&cabinclass=economy&rtn=1&preferdirects=false&outboundaltsenabled=false&inboundaltsenabled=false&ref=home#results
        Najtaniej leciałam Ryanairem za 29zł w obie strony do Oslo właśnie.
        Bez żadnych dodatkowych opłat.
          • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:08
            Emmm, opłatę za wystawienie biletu na ogół pobierają pośrednicy. Zdarza się, że linie czasem osobno liczą podatek (bagaż, miejsce et cetera to inne sprawy) i cena końcowa jest nieco wyższa od pierwotnej, ale nigdy w życiu żadna nie skasowała mnie za samo wystawienie biletu. Pośrednik, z którego usług muszę korzystać, kupując bilety służbowo, robi to za każdym razem.
            • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:38
              a mnie skasował ryan, za lot z modlina do mediolanu, o opłatach lotniskowych i bagażu nie wspominam, zapłaciłam za samo wystawienie biletów. od tamtej pory - jak piszę, unikam jak mogę, bo 800 zeta za taką przyjemność jak wystawienie to ja mam gdzieś
              • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:52

                volta2 napisała:

                > a mnie skasował ryan, za lot z modlina do mediolanu, o opłatach lotniskowych i
                > bagażu nie wspominam, zapłaciłam za samo wystawienie biletów. od tamtej pory -
                > jak piszę, unikam jak mogę, bo 800 zeta za taką przyjemność jak wystawienie to
                > ja mam gdzieś

                Dokładnie. Wizzair też chciał za wybraną przeze mnie formę płatności ekstra forsę. Do tego za bagaż i za coś tam jeszcze, co jakiś czas ceny szły w górę. W końcu nawet oszczędność i tłuczenie się na lotnisko daleko za miastem ma swoje granice, ja już nie polecę nigdy wizzarem, gdzie każą reklamówki wkładać do torebki i patrzą na klienta jak na oszusta.
              • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:55
                No, ale to, że w tanich liniach lotniczych bagaż jest dodatkowo płatny, to chyba żadna nowość, nie?
                Tydzień temu kupowałam bilet na Ruinair. Krakowa do Londynu i z powrotem w październiku. Zapłaciłam trochę ponad 200 złotych i nigdzie w cenie mojego biletu nie ma żadnej stówy za jego wystawienie, jak i poprzednimi razy nie było.
                Jedyny trik z tanimi biletami jest taki, że to ty musisz dostosować się do terminu i warunków, nie odwrotnie. I wtedy naprawdę da się polecieć za cenę obiadu na mieście.
                • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:00
                  ale nie piszemy o bagażu tylko o opłacie za wystawienie biletu. 100 w jedną stronę, ja latam zwykle też z powrotem i x4 bo latam z dziećmi i meżęm, to jest 8 stówek tylko za to. dla mnie sporo i nijak nie przypomina kwoty wydanej na obiad, nawet w przyzwoitej restauracji.
                  • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:02
                    volta - KIEDY proszono Cię o oplatę za wystawinie biletu? W tym roku czy 15 lat temu. Ja normalnie kupuję bilety przez strone linii lotniczej i NIGDY nie ma dodatkowej oplaty za wystawienie biletu.
                        • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:21
                          sama drukowałam, piszę przecież, że wszystko odbywało się w domu, rezerwacja, płatność, drukowanie. wiem, że na lotnisku kosztuje to więcej a nie byłam zainteresowana by więcej płacić.
                          • a23a23 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:32
                            >sama drukowałam, piszę przecież, że wszystko odbywało się w domu, rezerwacja, płatność, drukowanie. wiem, że na lotnisku kosztuje to więcej a nie byłam zainteresowana by więcej płacić.

                            a wybierałaś miejsce w samolocie? bo wtedy nie było miejsc przydzielonych - tzn siadało się tam, gdzie było wolne, jeśli nie wykupiło się właśnie miejsca - i może to była ta "opłata za wystawienie biletu"?

                            i całość jest o tyle dziwna, że leciałam do Mediolanu (o ile bergamo to mediolan ofc) - z polski w 2013 i 2015 roku - ani raz nie zapłaciłam nic za wystawienie biletu (ale odprawa online, bez ubezpieczenia, bez bagażu rejestrowanego i karty podkładowe drukowałam sama. nie mam żadnej karty lojalnościowej i nigdy nie miałam, bilety kupowałam bezpośrednio przez stronę ryanaira, opłata kartą kredytową - zwykłą, nie żadną z towarzystwa lotniczego).
                            • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:02
                              nie, nie wybeierałam miejsc w samolocie, siadaliśmy tam gdzie było wolne, to pamiętam dość dokładnie. opłata była na 100% za wystawienie biletu i tylko o tę opłatę mi chodzi, bo wybór bagażu i opłata za to była dość oczywista, dużo się o tym pisało na forum, wymiary itp. a ja zapłaciłam za to wystawienie.
                              • bo76 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:49
                                Przepraszam, volta, ale latam ryanem i wizzem od ich powstania, musi to być paręnaście lat, bo pierwszy ryan był z Berlina do Stansted jeszcze na studiach, a jestem po czterdziestce i nigdy nie było opłaty za wystawienie biletu. Zawsze było pierdylion dodatków dodatkowo płatnych, które trzeba było odklikać bądź zignorować. Opłatę transakcyjną (jedną niezależnie od ilości biletów) parędziesiąt złotuch od zawsze ma tylko easy jet.
                                • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 05.09.18, 11:39
                                  nie przepraszaj, bo nie masz za co. u mnie taka opłata wystąpiła i nic na to nie poradzę, zniechęciła mnie do lowcostu raz na zawsze, choć jak jesteście tacy tu wszyscy pewni, ze coś się zmieniło i cena przy płaceniu nie wzrośnie o 200 zeta na sztuce, to spróbuję, nawet na próbę, w celach eksperymentalnych, coś zakupić.
                • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:04
                  sumire napisała:
                  > No, ale to, że w tanich liniach lotniczych bagaż jest dodatkowo płatny, to chyb
                  > a żadna nowość, nie?

                  Na marginesie - w regularnych też się płaci ale oficjalnie to się nazywa "taryfa" big_grin
              • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:00
                Nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek linia lotnicza , w tym Ryanair, skasowała mnie za wystawienie biletu od wielu, wielu lat. Pamiętam, że kiedyś (nie pamiętam ile lat temu - 10- 15?) faktycznie była jakas afera z podawaniem cen bez podatków i bez wystawienia biletu, ale prawo nakazało podawać ceny z w/w składowymi. Od tego czasu ceny podawane są cenami finalnymi, chyba, że dokupujesz dodatkowe usługi w tym np bagaż rejestrowany.
          • alicia033 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:18
            volta2 napisała:

            > niech zgadnę, nie będzie na koniec opłaty za wystawienie biletu typu 100 zeta z
            > a odcinek?

            nie będzie.

            >jak nie będzie to mi kup na voltę2, 29 zeta prześlę ci na konto.

            sorraski, ale bilet musisz sobie kupić sama, bo primo: za zmianę z volta2 na to, co masz w dowodzie opłata będzie, więc znowu byłoby, że poniżej 100 zł się nie da, a secundo: aktualnie bilet możesz sobie kupić za 77 zł; ten za 29 to już dawno przeleciał ze mnąsmile.
            • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:35
              alej jaką zmianę? kupisz na volta - przecież ja się nigdzie do żadnego oslo nie wybieram, po prostu mogę stracić te mityczne 29 zł bez opłaty - rozumiem, że opłaty nie ma nawet dla nieposiadaczy karty lojalnościowej, bo ja takowej nie posidam i jak rozumiem, ty też?
              • alicia033 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:46
                ile razy mam Ci jeszcze napisać, że 29 zł już przeleciało?
                No i ja się akurat nie muszę przekonywać, że 29 było ceną ostateczną (tak, bez żadnych kart lojalnościowych).
                Ty tego samego możesz się dziś nauczyć za 77 zł pod linkiem, który podałam. A jak zechce ci się stracić jeszcze parę minut na zabawę z dowolną wyszukiwarką połączeń, to na pewno znajdziesz tańszą ofertę takiej "nauki".
                • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:58
                  na razie wysiliłaś się raz, piszesz o jakichś groszowych nieaktualnych ofertach, słabo, ale tak podejrzewałam - nie da sie. a przejście kupna bietu z fefnastoma opcjami za wejście, walizkę, miejsce, ubezpieczenie po to by na koniec zobaczyć jeszcze dodatkową opłatę za wystawienie - po prostu nie ma sensu. parę razy próbowałam i te tanie bilety nigdy nie chciały być tanie już na etapie walizeksmile
                  • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:11
                    Da się.
                    Nie musisz kupować sobie ani miejsca, ani bagażu (jeśli lecisz na parę dni), ani ubezpieczenia i już parę osób napisało ci, że nie widziało żadnej opłaty za wystawienie biletu (CHYBA ŻE u pośrednika).
                    Mam ci powstawiać screenshoty moich ostatnich rezerwacji, czy będziesz dalej nam wmawiać, że ściemniamy?
                    • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:19
                      nie upieram sie, że tobie się nie da - natomiast piszę, że ja nie mam żadnych kart lojalnościowych które podobno gwarantują bilety bez tych opłat i jeszcze nigdy nie udało mi się kupić bez tych 800 zetów na końcu. kupiłam 2x, oba loty były do mediolanu, na tyle było to zniechęcające, że zaprzestałam latania lowcostami i jeśli już gdzieś lecę - to są to linie narodowe, niekoniecznie nasz lot.

                      mąż czasem kupuje, ale jak nawet płaci te 2 stówki to przy jednej osobie to nie boli(ale nie wiem, czy płaci, skoro twierdzisz, że czegoś takiego już nie ma, ale jego bilety nigdy nie kosztują tyle co obiad tylko z 500/800 zeta - więc nie wnikałam, czy w tym jest opłata za wystawienie czy nie, zakładałam, że nic się nie zmieniło i jest, ale - przy jednym takim bilecie jest to akceptowalne - ja w tej cenie mam już regular, tyle że kupiony pół roku wcześniej)
                      • maaria33 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 15:33
                        Ja też nia mam żadnych kont lojalnosciowych , latam kilka, kilkanascie razy w roku, w tym tanimi liniami, w tym Ryanair, jako zwykły klient i nigdy nie pojawiła mi się opłata za wystawienie biletu. Zrób sobie cwiczenie na ryanairze i dojdź do etapu płatnosci za całość - zobacz co Ci się pokaże.
                          • andace Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 16:12
                            Wizzair Warszawa Okęcie/Mediolan Bergamo 3-7 pazdziernika 204 zl (cena ostateczna z bagażem podręcznym), jeżeli kupi się Wizzair Discount Club to 133 PLN. Do tego można wykupić dodatkowe usługi, ale po tym jak ostatnio w Wizzair można nadać bagaż podręczny za darmo do luku bagażowego, moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, chyba że jedzie się na pół roku.
                            Płatność kartą lub przelewem bankowym.
                              • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:15
                                No, ale ja w Ruinair też nie mam, a zapłaciłam, ile zapłaciłam. Tylko nie sądzisz, że ci, którzy faktycznie często robią tego typu zakupy, mogą bazować swoje opinie na ich doświadczeniach, które uparcie starasz się podważać, twierdząc, że tanie przeloty to jednorożec?...
                                • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 22:44
                                  ależ ja swoją wypowiedź zaznaczyłam wyraźnie - dla mnie to jest jednorożec - bo mi tanie linie nie wychodzą tanio. i co zrobić? masz jakiś pomysł? oczywiście, wiem o jakichś kartach dyskontowych w wizz ale latam na tyle rzadko że jej nigdy nie kupiłam, nawet chyba wizzem nigdy nie leciałam, więc okazji też nie miałam, a wiele razy sprawdzałam koszt połączeń i za każdym razem na koniec wyskakiwała opłata za wystawienie biletu. ryanem lecialam, zapłaciłam jak za zboże i na tym skończyłam przygody. ty masz inne doświadczenia i ja ci ich szczerze zazdroszczę, no ja się na takie ceny o jakich piszecie nie natknęłam nigdy, a jak się natknęlam to okazało się że to fikcja bo na koniec 8 stówek do dopłaty(za 4 szt, żeby nie bylo) - dla mnie to już nie jest tanio.
                            • kandyzowana3x Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:11
                              A jaka linia lotnicza lecialas, bo te oplaty to chyba wlasnie z 12 lat temu moze sie pojawialy. Od co najmniej 8 lat nie ma takich oplat w zadnych tanich liniach. Cena za bilet jest najtansza cena za ktora mozesz poleciec bez zadnych doplat.
                            • black_halo Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:39
                              Same specjalistki od latania widze. Za wystawienie biletu linie pobieraja oplate jak sie nie odprawisz online i musisz zrobic odprawe na lotnisku. Faktycznie, kosztuje chyba 50 euro wiec wierze, ze za 4 bilety wyszlo 8 stow.
                                  • volta2 Re: Koniec lotów low cost??? 05.09.18, 11:27
                                    nic mi się nie wyświetla bo już od dawna nie kupiłam nic w lowcoście.

                                    ale skoro tak zachęcacie i mówicie że już nie zapłacę za lot z rodziną 8 stów extra, to oczywiście spróbuję po paru latach nabyć jakiś bilet, co się mężowi wyświetla to nie wiem, bo jak ja kupuję bilet to widzę za co płacę a jak on, to ja mu nad głową nie siedzę. za 2x paryż zapłacił razem 6 stów i nie wiem jakie były skladowe biletów. no, na pewno nie były za 25 złotych a to typowa cena jednorożca.

                                    co do odprawy on line - no raczej nie widzę opcji że zaznaczam odprawę na lotnisku bo lubię dopłacać 8 stów. a obok jest opcja on line bezpłatnie. naprawdę, wierzycie w taki dobrowolny wybór?
                                    no chyba że to chodzi o nadanie bagaży, może tego nie można było nadać w formie on line? to możliwe? nie sądzę. opłata na 100% była za wystawienie biletów. tak to zapamiętałam i wasze upieranie się że nie wiem za co płaciłam jest naprawdę paradne.
    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 14:42
      andace napisał(a):

      Wiec jak mam do wyboru Lufthansę/LOT
      > czy Wizzair to zawsze wybiorę Wizzair.

      A ja nie, a dlatego, że Lufthansa jako Eurowings nie kosztuje wcale aż tak dużo jak piszesz. Mój ostatni lot kosztował tylko 40 euro więcej od podobnej propozycji Wizzair. Za to 40 euro miałam bardziej dogodniejszy czas odlotu i wygodniejsze dla mnie lotnisko, dostępne bez przesiadania i ekstra kosztów za autobus. Ale ja nie latam z podręcznym, więc cenię sobie service, za który tanie linie biorą dopłaty i wtedy nie wychodzi już tak tanio. Jak nie będę musiała, nie polecę już więcej Wizzair, tym bardziej po tym, jak zgubili raz moją rezerwację i musiałam dzwonić na drogi zagraniczny numer hotline, by odkręcić pomyłkę. Eurowings mam na miejscu.
    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 16:18
      andace napisał(a):

      > Chyba dawno nie leciałaś Lufthansa bo najtańszej taryfie od dawna nie ma bagażu
      > i trzeba za niego dopłacić dokładnie tak samo jak w tanich liniach, t

      W kategorii Economy Smart restricted oraz Economy Clasicc są 23 kg bagażu wliczone w cenę. Takim sposobem (Smart restricted) kupując z kilku tygodniowym wyprzedzeniem mogę polecieć z Düsseldorfu do Wrocławia za 70 - 105 euro. Tak, to drożej niż wizzairem, ale to taniej niż pociągiem. I nie napisałam, że zwykłe linie kosztują tyle samo, tyle tylko, że nie są wcale aż tyle droższe od tanich, a komfort wyboru lotniska jest warty dopłaty, tym bardziej, że jak pisała już mądralińska araceli, tanie linie mają zróżnicowane ceny i na te naprawdę tanie też trzeba zapolować.
    • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 17:07
      andace napisał(a):
      > Już wprowadzili, wszystkie loty po 1 listopada albo wykupi się priorytet albo t
      > rzeba zapłacić za walizkę kabinową którą należy nadać do luku (czyli zrobić odp
      > rawę a nie jak kiedyś zostawić przy samolocie).
      > Przy czym opłata ta obowiązuje na wszystkie loty po 1 listopada, nawet jeżeli b
      > ilety były kupione wcześniej.
      > Niestety.


      Nie do końca tak - nadal bezpłatnie można zabrać mały bagaż podręczny o wymiarach do 40x20x25 (np. plecak). Podobną politykę miał kiedyś Wizz - mały bagaż w cenie a za zamianę na "duży" trzeba było dopłacić.
    • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 17:14
      andace napisał(a):
      > W wyższych kategoriach biletów tanie linie też maja bagaż w cenie (Wizzair ma t
      > aryfe Wizz GO, która jest średnio 20-25 euro droższa na bilecie). Aż sprawdziła
      > m i faktycznie pokazują się ceny od 109 euro Dusseldorf - Wrocław (bo loty do N
      > iemiec mnie interesują i nigdy nic taniego w Lufthansa nie znalazłam) ale jak s
      > ię chce wybrać te najtańsze bilety to okazuje się że to cena od, z przesiadką i
      > bez bagażu (czyli taryfa Economy Light). Na październik loty bezpośrednie z ba
      > gażem są po 200-300 euro. Wizzair ze wszystkim jest po 110 euro.

      Z ciekawości przeklinałam i rzeczywiście ceny ok. 250EUR.
    • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 17:32
      I mnie w sumie ta zmiana się podoba. Upychanie walizek w schowkach zajmowało czas, ludzie się wkurzali, bo ktoś komuś walnął walizką w szklane zakupy z duty free albo zajął miejsce na półce...
      • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 17:38
        sumire napisała:
        > I mnie w sumie ta zmiana się podoba. Upychanie walizek w schowkach zajmowało cz
        > as, ludzie się wkurzali, bo ktoś komuś walnął walizką w szklane zakupy z duty f
        > ree albo zajął miejsce na półce...

        O ile nadawanie bagażu będzie szło sprawnie to tak. Bonus też jest taki, że można spokojnie przewieść nożyczki czy krem z filtrem 200ml wink
          • mamkaantka Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:17
            No właśnie koleżanka się nacięła na to. W Ryanair jak się nie wykupiło priorytetu to nie można było wejść większym bagażem podręcznym do kabiny samolotu. Skoro ten bagaż idzie do łuku to wiele osób pomyślało, że można przewozić w nim przysłowiowe nożyczki. Otóż nie! Koleżanka straciła w ten sposób swoje kosmetyki, o pojemności powyżej 100ml. Tylko w bagażu rejestrowym, czyli płatnym można je przewozić i miejsce przewożenia bagażu nie ma tu nic do rzeczy.
            • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:10
              mamkaantka napisała:
              > No właśnie koleżanka się nacięła na to. W Ryanair jak się nie wykupiło prioryte
              > tu to nie można było wejść większym bagażem podręcznym do kabiny samolotu. Skor
              > o ten bagaż idzie do łuku to wiele osób pomyślało, że można przewozić w nim prz
              > ysłowiowe nożyczki. Otóż nie!

              Piszesz o starych czy o nowych zasadach? Bo na starych owszem - oddawało się walizkę przy samolocie więc trzeba było przejść przez kontrolę bezpieczeństwa i obowiązywały restrykcje. Według nowych zasad nadajesz jak bagaż rejestrowany.
          • araceli Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:08
            maaria33 napisała:
            > Chyba jednak nie mozna smile


            Z informacji wyświetlającej się przy bookowaniu:
            Od 1 listopada tylko pasażerowie, którzy zakupią opcję Pierwszeństwo wejścia i 2 sztuki bagażu podręcznego, będą mogli wnieść na pokład 2 sztuki bagażu podręcznego. Klienci, którzy nie wykupią opcji Pierwszeństwo wejścia i 2 sztuki bagażu podręcznego, będą mogli wnieść na pokład tylko jeden mały bagaż (40 x 20 x 25 cm). Drugi bagaż do 10 kg można nadać przy stanowisku odprawy za 8,00 €.
    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 18:09

      andace napisał(a):

      > W wyższych kategoriach biletów tanie linie też maja bagaż w cenie (Wizzair ma t
      > aryfe Wizz GO, która jest średnio 20-25 euro droższa na bilecie). Aż sprawdziła
      > m i faktycznie pokazują się ceny od 109 euro Dusseldorf - Wrocław (bo loty do N
      > iemiec mnie interesują i nigdy nic taniego w Lufthansa nie znalazłam) ale jak s
      > ię chce wybrać te najtańsze bilety to okazuje się że to cena od, z przesiadką i
      > bez bagażu (czyli taryfa Economy Light). Na październik loty bezpośrednie z ba
      > gażem są po 200-300 euro. Wizzair ze wszystkim jest po 110 euro.


      Ponieważ jestem w planowaniu moich podróży dosyć elastyczna i faktycznie nie lecę co kilka tygodni, bo i nie mam po co, to znalazłam dosyć tanie loty z Düsseldorfu do Wrocławia (bo tak mi odpowiada) w listopadzie. Na przykład, bezpośredni lot w piątek 9 listopada o 10.50 w kategorii economy smart restricted, 23 kg bagażu, 8kg podręczny, przekąska i napój na pokładzie za 95,40 euro. Light nie jest najtańszą taryfą, to kategorie tylko z bagażem podręcznym. Za tą samą cenę i o tej samej godzinie polecę też bezpośrednio w sobotę 11 listopada. W czwartek 8 listopada bezpośredni lot o 11.00 jest za 125,40 euro, także smart restricted. Więc MOŻNA znaleźć loty bezpośrednie, z bagażem i w przyzwoitych godzinach. Mnie loty przed południem, ale nie o świcie, bardzo dobrze pasują. A bilety w wakacje i święta także w tzw. tanich liniach są drogie albo sporo droższe. I nie neguję potrzeby latania tanimi liniami, sama latałam długo wizzairem, aż do momentu kiedyś zaczęli sobie coraz więcej życzyć za service oraz musiałam raz dzwonić na ich płatną hotline z Niemiec, gdzie i tak nie mogli mi pomóc i przepadło mi 40 euro przesłane jak zwykle przelewem. Przestało mi się więc opłacać, biorąc jeszcze pod uwagę niewygodny dojazd do Dortmundu. Dziś już mi się nie chce, aż tak oszczędzać nie muszę, a u L-hansy wszystko jest łatwiejsze, począwszy od bookowania, płacenia i przejrzystości cen. I w Düsseldorfie Lufthansa ma osobną odprawę bezpieczeństwa, więc mogę przyjechać relatywnie późno na lotnisko.
    • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:00
      > Ale to nadal nie jest 40 euro na podróży tylko średnio 40-60 euro na locie w je
      > dna stronę - Wizzair kosztuje 110 euro w pełnej taryfie (z bagażem) w OBIE stro
      > ny, tylko z podręcznym bilet w obie strony kosztuje 40-50 euro.

      Nie wiem, ile kosztuje teraz wizzair z pełnym bagażem. Jak leciałam ostatnio, to było to tylko 40 euro różnicy pomiędzy ceną końcową. Zdaje się jednak, że za loty Lufthansy (Eurowings) były wtedy ciut tańsze, co może być możliwe w zależności od tego kiedy się kupuje i na kiedy. Ale nawet gdybym miała dopłacić 100 euro, to dla mnie osobiście się to opłaca. Nie latam też jak ty przynajmniej raz w miesiącu, na całe szczęście, bo gdyby każdy należał do twojej kategorii, to potrzebowalibyśmy już teraz drugiej ziemi, a nie dopiero za 50-100lat. No niestety, niektórzy są weganami, a ja czasem zastanawiam się nad moim bilansem dwutlenku węgla, co w sumie dziwne jest, bo to ty masz dzieci, a nie ja i to ty bardziej powinnaś martwić się ekologią. Ale nie chcę się wtrącać w twoje rozwiązania na życie, ja jednak mam coś przeciwko coraz tańszemu i coraz częstszemu lataniu, dlatego robię kompromis, nie kupuję już u tanich linii, nie wspieram tego rodzaju podróży, ale wybieram od czasu do czasu, nie za często, te nieco tańsze miejsca u tych normalnych. Przy okazji jest to także dla mnie wygodniejsza forma latania, nie będą wspierała też niepotrzebnego nikomu lotniska na peryferiach. Ale jak napisałam, nie oceniam nikogo, każdy niech robi, co chce.
      • sumire Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 19:27
        Lotniska na peryferiach nie są nikomu niepotrzebne.
        Pamiętam lotnisko w Pyrzowicach 20 lat temu - dziura totalna. W tej chwili to duży i bardzo prężny port. Oczywiście są przypadki typu Radom, ale twierdzenie, że lotniska na peryferiach są nikomu niepotrzebne, to bzdura totalna.
        Ludzie będą latać coraz częściej, bo to najszybszy i ciągle najbezpieczniejszy środek transportu.
        • snakelilith Re: Koniec lotów low cost??? 04.09.18, 23:19
          sumire napisała:

          > Lotniska na peryferiach nie są nikomu niepotrzebne.
          > Pamiętam lotnisko w Pyrzowicach 20 lat temu - dziura totalna. W tej chwili to d
          > uży i bardzo prężny port.

          To znaczy, że było potrzebne. Śląsk to akurat spory region i wcale się nie dziwię, że lotnisko w Katowicach, czy to w Gdańsku się tak rozwinęły. Ale istnieją lotniska, które nie są potrzebne, takie jak to w Dortmundzie, które postawiano w regionie, gdzie ludzie z łatwością dostaną się do Düsseldorfu, a jak zechcą do nawet do Kolonii/Bonn. Oprócz tego mamy jeszcze w NRW lotnisko Münster/ Osnabrück, Paderborn/Lippstadt oraz Weeze. Do lotniska w Dortmundzie po latach ciągle się sporo dopłaca i ono raczej się nie rozwinie. To taki niemiecki Radom. A co do latania częściej, to zobaczymy, co przyszłość przyniesie, myślenie, że wszystko zawsze będzie się rozwijało w kierunku częściej i taniej jest naiwne.
    • ania-z-lasu Re: Koniec lotów low cost??? 05.09.18, 06:48
      Jestem na stronie Wizzair i nie widzę innych połączeń z Paryżem jak tylko Gdańsk... mam coś z oczami czy inne polskie lotniska już nie są obsługiwane? Długo z nimi latałam, nigdy żadnych problemów, raz przy konieczności przesunięcia lotu bardzo ładnie się zachowali...
    • agnieszka_kak Re: Koniec lotów low cost??? 05.09.18, 18:26
      Mój najtańszy lot w życiu to był ryan air Modlin Oslo, 1 PLN. Aby kupić bilet za 1 PLN trzeba bylo wtedy mieć specjalna kartę prepaid, pożyczyłam od kolezanki. A przy odprawie przy opcji "z jakiego kraju jestes" trzeba było zaznaczyć "bez ubezpieczenia" (takie "państwo" znajdowało sie na długiej liście krajów, za Belgia). Stare czasy. Teraz wszystko proste i jasne, i cena całkowita wyświetla się od razu. Biletów za 1 PLN nie widzę, ale za 9.99 czasem rzucają.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka