Dodaj do ulubionych

zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD

21.01.20, 10:08
generalnie jest zasada, że towar mogę zwrócić do 14 dni bez podania przyczyny i że towar może byc użyty tylko w zakresie służącym do sprawdzenia jego działania/funkcjonalnosci. A jak to się ma np. do odkurzaczy?, bo zeby sprawdzic dzialania, to muszę go włączyc i odkurzyć, albo np. ekspres do kawy-skąd mam wiedziec, czy jego praca i efekt koncowy (kawa) bedzie mi odpowiadal?
Odmówiono mi zwrotu ekspresu do kawy, który fatalnie sie obsługuje, jest bardzo głosny i w dodatku słabo spienia mleko, kawa tez mocno taka sobie (wiem ze to od ziaren zalezy). Nie mialam mozliwosci sprawdzenia pracy ekspresu w sklepie stacjonarnym, dodatkowo zostałam wprowadzona w błąd, że ekspres ma najcichszy młynek na rynku-to nieprawda!
Czy działanie sklepu jest zgodne z prawem? jak mam sprawdzic towar i podjac decyzje, skoro wtedy to juz jest "po ptokach" bo towar był używany.
Obserwuj wątek
    • triismegistos Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 10:24
      Pomyśl. Na towarze, który został zwrócony sklep nie zarobi nic. Żeby to miało sens, musi zwrócony towar sprzedać komuś innemu.
      Kupiłabyś użyty "tylko raz" odkurzacz, pralkę, ekspres do kawy? No wlaśnie.
      Gdyby sklepy przyjmowały zwroty używanych towarów musiałyby albo sprzedawać towar jako używany, z odpowiednim rabatem i w efekcie dopłacać do interesu, albo sprzedawać używki jako nówki-sztuki okłamując klientów.
      Sama jestem sprzedawcą i często zastanawiam się co ludzie mają w głowach próbując zwracać używany towar...

      --
      spotted madka to taki krzyk pustych macic.
      by mrozkagrazka
      • troompka Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 10:32
        ja to rozumiem, w takim razie po co funkcjonuje zapis w zakresie mozliwosci zwrotu towaru zakupionego przez internet (z zaznaczeniem, że moze on byc użyty w zakresie normalnego jego sprawdzenia?), jak mam sprawdzic ekspres skoro nie moge go uruchomic.
        W sklepie stacjonarnym mam mozliwosc wlaczenia urzadzenia i posluchania jak pracuje, mam mozliwosc poklikania sobie po menu i tu juz wychodzi ze jest niefunkcjonalny itd...
        Sprzedawcy celowo wstawiaja taki komentarz o mozliwosci zwrotu, zeby sie ludzie nabierali?
        Jezeli od sprzedawcy dostaje pewne informacje, a potem one nie sa zgodne z rzeczywistoscia, to chyba po prostu zostalam oszukana?!
            • okoani Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 17:17
              Od niezgodności towaru z umową masz rękojmię lub gwarancję, a nie odstąpienie od umowy. Jeśli zapewniano cię, że młynek jest najbardziej cichym na rynku, a to nieprawda, to normalnie reklamujesz podając ten powód jako podstawę (czyli że towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca-liczy się także to, co o towarze mówią np. reklamy). Co do zwrócenia towaru, to wcześniej idealnie wytłumaczyło to kilka osób - możesz wypróbować towar tak, jakbyś to zrobiła w sklepie stacjonarnym. Jeśli oddasz mocno używany towar korzystając z prawa do zwrotu, to musisz liczyć się z tym, że sprzedawca ma prawo obciążyć się kosztami związanymi z utratą wartości towaru. Naprawdę nie wiem czego tu można nie rozumieć.
            • memphis90 Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 22.01.20, 13:59
              No ja nie wiem czego oczekujesz od spieniania, że "góra piany i na dole mleko" to jest źle....? Wydawać by się mogło że o to chodzi w spienianiu. A że młynek nie jest bezgłośny — no cóż... Jeśli jest wada fabryczna to reklamujesz, jeśli po prostu inaczej wyobrażałas sobie spienione mleko - zwrot ani reklamacja się nie należy.

              --
              "Nie pogardzaj drugim człowiekiem, dopóki nie poznasz jego historii. A gdy tylko poznasz, to bądź sobą i spluń" niezatapialna-armada.blogspot.com
      • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 10:54
        triismegistos napisała:

        > Pomyśl. Na towarze, który został zwrócony sklep nie zarobi nic. Żeby to miało s
        > ens, musi zwrócony towar sprzedać komuś innemu.

        W normalnych konkurencyjnych gospodarkach nie ma z tym problemu. Często sprzedawcy przyjmują również bez oryginalnego opakowania - wiele towarów pakowane jest w plastikowe blistry, które ulegają zniszczeniu przy otwarciu.

        Teoretycznie ustawa dopuszcza aby sprzedawca wymagał od kupującego kosztów "przywrócenia towaru do stanu nowości" czyli na przykład w przypadku odkurzacza workowego wyposażenia go nowy worek. W praktyce nie spotkałem się aby sprzedawcy to praktykowali.

        Baaaa, są sprzedawcy, którzy oferują swoim dobrym klientom płatność dopiero po wypróbowaniu i zaakceptowaniu towaru. Starcza Ci wyobraźni!? Bierzesz towar, bawisz się nim dwa tygodnie i oddajesz bez zainwestowania złotówki? Zdaję sobie sprawę, że w Polsce by to raczej nie zadziało - zobacz słynna promocja Lidla....Ale cóż jakie społeczeństwo takie warunki...

        > Kupiłabyś użyty "tylko raz" odkurzacz, pralkę, ekspres do kawy? No wlaśnie.

        Istnieją albo osobne firmy, które zajmują się upłynnieniem towaru zwracanego*. Albo sklepy same tworzą działy takich towarów - zwykle są ze trzy kategorie zużycia - rozpakowane, użyte, konkretnie użyte. Chętnych, żeby kupować takie przedmioty nie brakuje, ba zwykle popyt przewyższa podaż. Tak trochę jak kiedyś z używanym Polonezem w Polsce, każdy chciał kupować używanego niestety FSO produkowała tylko nowe wink

        * tego typu firmy puszczają w obieg również towary uszkodzone podczas transportu, albo tylko z uszkodzonymi opakowaniami, czasem niekompletne.

        --
        Nic nie zostało wybaczone!
          • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:27
            mia_mia napisał(a):

            > Tak i potem Polak kupuje fotelik i co mu jeszcze potrzebne dla dziecka na jedny
            > m końcu Stanów, oddaje na drugim i pisze poradnik jak tanio podróżować po świec
            > ie.

            Myślę, że nie tylko Polak wykorzystuje słabości czy luki systemu - natomiast gdzie indziej jest to tak mały procent, że jest pomijalny.

            Przypominam, że Lidl został zmuszony przerwać słynną promocję ze dwa tygodnie przed czasem, bo nie byli w stanie ogarnąć tego co się stało....Ta sama promocja przeprowadzona na innych rynkach nie wywołała ani takich emocji ani takich efektów.

            --
            Nic nie zostało wybaczone!
    • szafireczek Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 10:31
      Tak, działanie sklepu jest zgodne z prawemsmile Natomiast nie oznacza to, że nic się nie da z tym zrobić...smile

      Powinnaś zareklamować! towar z uzasadnieniem, że brak mu cech, które obiecał Ci sklep...wynika to z przepisów Kodeksu cywilnego:


      Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

      Art. 556[1]. § 1. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
      1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
      2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego (…);
      3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
      4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym. (…)
      § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
      § 3. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.
        • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:08
          triismegistos napisała:

          > Niezłe marże muszą byc w tej "konkurencyjnej gospodarce" że opłaca się schodzić
          > z ceny na tyle, żeby wszystkim się to opłaciło...

          Widzę, że tak Ci się ręce zatrzęsły z wrażenia, że aż w złym miejscu się dopisałaś...

          Zwykle jest taniej niż w Polsce, ponieważ działa efekty skali. Sprzedaje się dużo, klient czuje się bezpieczny, więc kupuje chętnie, a ile tak naprawdę jest tych zwrotów? Margines.

          --
          Nic nie zostało wybaczone!
            • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:23
              triismegistos napisała:

              > No tak, zapomniałam. W "konkurencyjnej gospodarcie" żyje wróżka Kapitalisia i d
              > opłaca wszystkim do interesu smile

              Byłaś kiedyś an AliExpress? Widziałaś tam ceny towarów? 10%, no może 20% ceny w europejskim sklepie.
              Wiesz ile kosztuje poskładanie iPhona małymi, chińskimi, dziecięcymi rączkami? No właśnie.

              W Europie żyje wróżka Socjalisia, która dokłada do kosztów towaru jakieś 80% na zabezpieczenie praw konsumenta - daje za to rękojmie, niezgodność towaru z umową, prawa do zwrotu w 14 dni, nakleja różne znaczki bezpieczeństwa typu CE, robi rewizje. Nie mówię czy to jest potrzebne czy nie jest. Mówię, że z tych 80% można sporo uciąć. Zwłaszcza na jakiś 5% sprzedawanych sztuk....

              --
              Nic nie zostało wybaczone!
              • triismegistos Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:37
                To może kup coś na tum aliexpres zamiast tęsknie oglądać "cebule" zanim się zaczniesz mądrzyć w temacie?
                Tak, da się tam kupić rzeczy, które na zdjęciach z aukcji wyglądają na odpowiedniki takich jak w europejskich sklepach za 10% ich ceny. Tylko można się zdziwić jak dotrą i o ile dotrą.

                --
                Żarty z wnoszenia lodówki na czwarte piętro kończą się gdy trzeba wnieść lodówkę na czwarte piętro.
                • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:48
                  triismegistos napisała:

                  > To może kup coś na tum aliexpres zamiast tęsknie oglądać "cebule" zanim się zac
                  > zniesz mądrzyć w temacie?

                  Kupuje całkiem sporo, ale głownie rzeczy gdzie bez żalu rezygnuję z moich praw. Wróżka Socjalisia naprawdę czasami przesadza, ze swoimi kosztami w stosunku do wartości tego co zapewnia.

                  Największym problemem AliEkspressa jest to, że to żaden express - trzeba czekać nawet i dwa miesiące. I jak zależny na czasie to trzeba kondon na walizkę kupić za 15E na Amazonie zamiast za 1.5USD u majfrenda.

                  > Tak, da się tam kupić rzeczy, które na zdjęciach z aukcji wyglądają na odpowied
                  > niki takich jak w europejskich sklepach za 10% ich ceny. Tylko można się zdziw
                  > ić jak dotrą i o ile dotrą.

                  Widzę, że to raczej koleżanka teoretyczna gawędziara.

                  --
                  Nic nie zostało wybaczone!
    • bo1 Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:10
      Prawo stara się chronić obie strony umowy, ale wszystkich nie zadowoli. Ze strony UOKiK: "Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą."
      Wynika z tego, że sklep internetowy przy zachowanych terminach odmówić przyjęcia zwrotu sprzętu nie może, ale może pomniejszyć kwotę do zwrotu użytkownikowi z tytułu użytkowania. W tej sytuacji trzeba chyba negocjować. W razie braku porozumienia odwołać się do UOKiK. Swoją drogą chyba tylko sprzedawcy najdroższych urządzeń sprzedają je konsumentom łącznie z ustalonym okresem próbnym, po którym można sprzęt zwrócić. Mają to wkalkulowane w cenę. Standardowe AGD kupuje się niejako w ciemno. Niemniej jeśli odbiega parametrami od deklaracji producenta, można je reklamować.
    • obrus_w_paski Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:35
      Kupuj takie sprzęty przez Amazon. Nie pytają o powody zwrotu, a w komentarzach czytam nawet o zwrotach odciągacza mleka „bo były za głośne; za wolne”.

      Nie wiem co robią z używanymi sprzętami, dosc często kupuje na Amazonię i na szczęście jeszcze nic ewidentnej używanego nie dostałam, produkty zawsze fabrycznie zapakowane
      • troompka Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:44
        no ale wlasnie to nie o to ma chodzic, ze tylko w jednym sklepie mam kupowac bo tam nie robia ceregieli. Czemu te ceregiele (mimo zapewnien o mozliowsci zwrotu) robia inne sklepy. I jak skutecznie im wytłumaczyc, że nie działaja zgodnie z regulaminem sklepu, który to sami sobie napisali.
        • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:53
          troompka napisała:

          > no ale wlasnie to nie o to ma chodzic, ze tylko w jednym sklepie mam kupowac bo
          > tam nie robia ceregieli.

          Oooo właśnie Szanowna Pani odkryła przewagę konkurencyjną w gospodarce kapitalistycznej opartą na jakości obsługi, czyli naturalne wypieranie JanuszeXów z rynku. Czasem lepiej zapłacić trochę więcej, ale kupić tam gdzie nie robią ceregieli.

          --
          Nic nie zostało wybaczone!
        • makurokurosek Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 13:45
          Zapewne dlatego, że dla Amazona to że na 100 tys sprzedanego produktu zostanie zwrócone 100 szt wliczone jest w straty, a dla mniejszych sklepów na 1000 sprzedanych produktów zwrot 100 szt, bo pani się rozmyśliła wliczane jest w ich stratę, z ich pensji, bo przecież zysk takiego sklepu to pensja osoby prowadzącej ten sklep.
          Sklep ma obowiązek przyjąć zwrot, ale może zwrócić ci pieniądze po odliczeniu kosztów za zużycie sprzętu, czyli za wymianę elementów tak by sprzęt był nowy
    • bergamotka77 Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 11:53
      Z tą kawa to juz pojechałaś. Kawa zależy od rodzaju kawy smile Używałaś sprzętu to nie możesz zwrócić i kropka. Co innego jeśli nie jest sprawny, wadliwy, nie ma funkcji które powinien mieć. Kazdy może powiedzieć, ze sprzęt nie spełnił jego oczekiwań i tak zwracać bez końca.

      --
      bardoszka: Powinnam swoje 15-letnie dziecko upchnąć w jakimś oknie życia?

      morekac: Nie da rady, nie zmieści się. Gdyby się mieściło, byłoby zbyt wielu chętnych.
    • agonyaunt Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 12:12
      Czyścisz sprzęt tak, żeby nie było widać śladu użytkowania i odsyłasz. Sklep nie może odmówić przyjęcia takiego zwrotu, za to może sobie zażyczyć, żebyś zapłaciła za utratę pierwotnej wartości. Poczytaj sobie ustawę i interpretacje na stronie UOKiK-u (w ogóle zadzwoń do nich, to Ci powiedzą co i jak).
    • makurokurosek Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 13:38
      Jeżeli ekspres kupiłaś w sklepie internetowym, sklep ma obowiązek przyjąć zwrot, ALE, jeżeli jest to produkt użyty sklep ma prawo do odliczenia za zużycie sprzętu, które obniżyło jego wartość. czyli wylicza elementy które należałoby wymienić aby ekspres ponownie mógł zostać sprzedany jako nowy.

      "jak mam sprawdzic towar i podjac decyzje, skoro wtedy to juz jest "po ptokach" bo towar był używany."

      W sklepie stacjonarnym również nie sprawdzisz, w jaki sposób działa młynek, ekspres czy odkurzacz.
      Strasznie nie lubię ludzi, którzy kupują bez zastanowienia.
      • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 14:57
        makurokurosek napisała:

        > W sklepie stacjonarnym również nie sprawdzisz, w jaki sposób działa młynek, eks
        > pres czy odkurzacz.

        To oczywiście zależy od jakości sklepu stacjonarnego. Są oczywiście sklepy gdzie można sobie poodkurzać.
        A'propos dotarły już do Polski bieżnie do sklepów sportowych, żeby porządnie wypróbować buty? Czy nadal średniowiecze?

        > Strasznie nie lubię ludzi, którzy kupują bez zastanowienia.

        Tak, tak, bo zakup odkurzacza to jak małżeństwo. Trzeba przynajmniej rok narzeczeństwa.

        --
        Nic nie zostało wybaczone!
        • joanna_poz Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 15:04
          wystarczy przed zakupem poczytac opinie i jesli iles osób napisze, że głosny, kiepsko spienia, fatalnie obsługuje to sobie odpuścic i szukać dalej.
          a jak 99% opinii jest pozytywnych, a tylko jedna narzeka - to raczej uwierzyc tym zadowolonym, niz 1 upierdliwcowi, ktoremu nigdy nie dogodzisz..

          naprawdę w dobie internetu czytanie opinii o produktach przed zakupem zapobiega wielu rozczarowaniom.
          • troompka Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 16:51
            ale ja o tym doskonale wiem, sama pisze opinie i z nich korzystam, a ekspres ktory kupilam obczytalam dobrze. Coz z tego, skoro moj egzemplarz nie spelnia oczekiwan...byc moze jest uszkodzony, byc moze cos trzeba wyregulowac i prawdopodobnie lada dzien bedziemy wzywac serwis. Chcialam po prostu tylko skorzystac ze swoich praw, ktore sami oglaszaja na stronie internetowej i wymienic na inny egzemplarz, co wiecej....chcialam nawet na drozszy bo tych moich w kolorze czarnym juz nie mieli.
            • prezent_urodzinowy Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 17:32
              Skorzystaj z reklamacji albo rękojmi, naprawdę.
              Ja akurat w UK zwracałam mnóstwo rzeczy, typu drukarka: podłączyłam kablem, zrobiłam wydruk próbny i kilka innych, po czym okazało się się nie umiem podlaczyc wifi. Oddalam bez problemu, jeszcze kuriera sami przysłali.

              No ale wiadomo, w Polsce jest inaczej. Właśnie wczoraj z mężem i tym rozmawiałam... On handlowiec, więc trochę inaczej do tego podchodzi.
              Jak kupujesz buty, możesz je przymierzyć i przejść się po sklepie albo po swoim domu kilka godzin. Nie możesz jednak iść w nich na wycieczkę w góry, a potem oddać, bo cię obtarly. I chyba tak sklep w Polsce podszedł do ekspresu: możesz włączyć, zobaczyć czy działa, ale kawy nie możesz robić.
              Zglos wady ekspresu, może uznają ci reklamację.

              Który to sklep, tak z ciekawości?
            • makurokurosek Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 19:17
              Ponieważ już ten ekspres używałaś, więc w chwili zwrotu sklep może wyliczyć, że koszty zużycia wynoszą połowę wartości nowego ekspresu , bo tyle by kosztowałaby wymiana wszystkich elementów które należałoby wymienić aby uznać go za nowy, lub za tyle są w stanie kupić go klienci jako produkt używany. Sklep nie ma obowiązku zwracać ci pełnej kwoty i w obecnej chwili niewiele sklepów tak robi jeżeli sprzęt jest używany.
      • troompka Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 16:44
        ale jak juz jesz tego torta i czujesz, ze mimo zapewnien o jego swiezosci to taki nie jest-to chyba masz prawo zwrocic? albo jesli kupilas czekoladowy z jak cie zapewniano najlepszej gorzkiej czekolady na rynku a dostajesz w slodko mlecznej ulepkowej polewie to dalej uznajesz ze wszystko jest ok?
          • dyzurny_troll_forum Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 18:11
            mia_mia napisał(a):

            > Jeśli tort jest nieświeży możesz go zwrócić, ale jeśli tylko ci nie smakuje, bo
            > jest bardziej słodki niż sobie wyobrazałaś nikt ci zwrotu nie przyjmie.

            W tych lepszych restauracjach jeżeli gość zgłosi, że mu danie nie smakuje, bo jest za słone, za ostre, za słodkie to mu zrobią drugie według wskazówek. To są oczywiste oczywistości. Nie dotyczy oczywiście baru typu "autobus na pustakach" przy drodze powiatowej numer 8.

            --
            Nic nie zostało wybaczone!
        • katriel Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 18:15
          > ale jak juz jesz tego torta i czujesz, ze mimo zapewnien o jego swiezosci to taki nie jest-to chyba masz prawo zwrocic?

          Nie. Nie masz prawa zwrócić. Masz prawo reklamować - to jest inne prawo, na innej podstawie i z innymi zasadami, niż prawo do zwrotu.
          Zwrócić (ot tak, pez powodu, do 14 dni) możesz nieużywany towar.
          Towar używany, ale z wadą, możesz reklamować. Na podstawie rękojmi (lub gwarancji, o ile była udzielona). I możesz wtedy żądać odstąpienia od umowy (czyli zwrócić towar i dostać z powrotem swoje pieniądze), o ile wada jest istotna. (A sprzedawca może uznać, że zbyt głośny młynek jest wadą nieistotną i zamiast zwrotu gotówki zaproponować ci naprawę, rabat albo wymianę na inny egzemplarz.)

          --
          Chrzęskrzyboczek pacionkociewiczarokrzysztofoniczny.
    • saszanasza Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 17:43
      Jeżeli kawa taka sobie, to może nie ustawiłaś właściwie stopnia zmielenia ziaren (jeżeli masz taka opcję).
      Co do spieniania mleka, to też bardzo subiektywne. Zależy od zawartości tłuszczu w mleku, od ilości nalanego mleka i od jego temperatury. Co do młynka się nie wypowiem, ale wiadomym jest, że mielenie kawy nie jest najcichsze.

      --
      „To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.” S.Kisielewski
      • troompka Re: zwrot towaru zakupionego przez internet-AGD 21.01.20, 18:16
        chodzi o temperaturę kawy, ustawiam na 93 stopnie a wychodzi zwyczajnie ciepły napój, po zmierzeniu temp.ma 85 stopni. Dla mnie kawa ma byc gorąca, te 93 stopnie sa optymalne, ale ja ich nie uzyskuje. Przerobiłam juz u mnie przynajmniej 5 roznych ekspresow i wiem jak powinno wygladac spienione mleko, tutaj powstaje góra piany i na dole zwyczajnie podgrzane mleko. Na moje oko cos jest nie tak z cisnieniem (stad tez slaba temperatura napoju), ustawiany na 3 rozne poziomy temp. ma caly czas max te 85 stopni.
        Teraz i tak minął juz termin 14 dniowy na zwrot wiec siłą rzeczy musze skorzystac z uprawnien gwarancyjnych. Tą sytuacje zgłaszałam nastepnego dnia po otrzymaniu ekspresu, zrobiłam na nim 2 kawy-nikt nie zaproponowal mi potrącenia części kasy za umniejszenie wartosci, po prostu stwierdzili, że jesli uzywałam, to zwrot niemożliwy. Ekspres tani nie był, wychwalany wszedzie pod niebiosa (Jura), a tu klapa....niewykluczone, ze trafil mi sie felerny egzemplarz.....coż...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka