Dodaj do ulubionych

Co i jak jeść?

29.01.20, 20:17
Do tej pory myślałam ze odżywiam się zdrowo. Ale ostatnio zamontowałam aplikacje i zaczęłam liczyć kalorie. No i wyszło mi ze jem za mało kaloryczne posiłki, za tłuste i za ubogie w białko.
Jestem totalnie zaskoczona, ale w sumie schudnąć nie mogę.
Co jeść drogie brawo? Nie przepadam za nabiałem (myśle ze mogę mieć nietolerancję, ewidentnie śmierdzi mi z buzi po zjedzeniu czekoolwiek z mleka), nie jem mięsa (z wyboru) i ryb (często po nich wymiotowałam). Dziś w akcie desperacji zjadłam 2 jajka na kolacje, ale raczej się zmusiłam. Najchętniej jadlabym grillowane warzywa, kasze, orzechy, hummus... ale wg aplikacji to złe.
próbuję jeść w okienku 8h ale to tez mi słabo wychodzi, bo jakoś trudno mi sobie wyobrazić żeby te moje 1800 kalorii na 2 posiłki rozłożyć. często zmuszam się do jedzenia,bo mimo ze nie jestem głodna teraz, to wiem ze za 3 godziny będę już odczuwać silny głód, a okienko mi się zamknie. Wiec się zmuszam sad
a z kalkulatora wychodzi ze to za dużo tłuszczu a za mało białka.
Aha ruszam się prawie wcale. Raz- dwa razy w tygodniu chodzę na gimnastykę kręgosłupa, steching. A tak wszędzie samochodem. Pracyje w biurze i ucze sie w tygodniu wieczorowo wiec czasu brak.
Obserwuj wątek
      • best_bej Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 20:23
        do tej pory żyłam w przekonaniu ze wiem jak mam się odżywiać. Ponieważ nie chudnę postanowiłam ustalić fakty- czy jem zbyt dużo. Wychodzi ze za mało i za tłusto.
          • best_bej Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 22:21
            Do października ruszałam się. Biegałam około 45 min, 6 km co drugi dzień, plus kiła razy w tygodniu dojazd do pracy rowerem łącznie 1,5 h 24 km.
            Wtedy nie chudłam, ale ważyłam jakieś 4kg mniej. Teraz najzwyczajniej nie mam siły. Bardzo dużo się uczę, mam mega obciążająca prace, właściwie nie wypoczywam sad mam wrażenie ze jeśli dołożę sobie jeszcze wysiłek to padnę, bo po tym stretchingu raz w tygodniu ledwo żyje.
            Z czegoś muszę zrezygnować. Padło na sport.
    • mikams75 Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 20:38
      jak za tluste, to jakim cudem za malo kaloryczne?
      Poza tym sama chetnie poslucham rad - mnie tez zawsze wychodzi, ze za malo bialka jadam choc wegetarianka nie jestem, jadam mieso, ryby i nabial, ale tak jakos umiarkowanie i nie zawsze mam na to ochote. Mnie wychodzi zawsze za duzo weglowodanow - te dosyc latwo mozna sobie nabic chocby warzywami czy straczkowymi, jak do tego dolozyc kromke chleba i troche ryzu/kaszy to sie zbiera. Nie wiem skad u ciebie tluszcz, tego najwiecej jest np. w tlustych rybach czy w serach.
    • aandzia43 Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 20:41
      Może zacznij zwracać uwagę na indeks glikemiczny potraw? A w ogóle to chcesz schudnąć bo masz nadwagę czy ci się wydaje ze masz?

      --
      "Nie mam żalu do nikogo, sama sobie krzywdę zrobię"
      • best_bej Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 21:40
        Śniadanie 2 kromi chleba żytniego plus hummus 100 gr, kalorii 327

        Obiad 500 ml barszczu ukraińskiego z ziemniakami i fasola: kalorii 301
        5 szt orzechów włoskich kalorii 130

        Kolacja 100 gr buraka, 50 gramów sera pleśniowego, 3 łyżki słonecznika, 20 gramów oliwy, 1 mini salata, 3 pomidorki koktajolwe, kalorii 511.

        Razem 1269. Pozostało 399. I znowu za dużo tłuszczu, za mało białka sad


        • fi0 Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 21:55
          Śniadanie 2 kromi chleba żytniego plus hummus 100 gr, kalorii 327
          Dodałabym do tego jakieś warzywa z witaminą C (pomidor, papryka,), albo jakiś świeży owoc z witaminą C, bo bez niej nie przyswaja się roślinne (niehemowe) żelazo. Owoce z wit C to: pomarańcze,mandarynki, kiwi, truskawki, czarne porzeczki (właściwie wszystkie owoce jagodowe), mango,grejpfrut.
          Obiad 500 ml barszczu ukraińskiego z ziemniakami i fasola: kalorii 301
          5 szt orzechów włoskich kalorii 130

          Zamieniłabym ziemniaki na pełne ziarno (brązowy ryż lub makaron pełnoziarnisty), a jeśli ma być więcej białka, na komosę ryżową, makaron z zielonego groszku lub sorgo.
          Kolacja 100 gr buraka, 50 gramów sera pleśniowego, 3 łyżki słonecznika, 20 gramów oliwy, 1 mini salata, 3 pomidorki koktajolwe, kalorii 511.
          Tutaj ser zamieniłabym na tofu, albo na jakieś inne strączki. Będzie mniej tłuszczu, więcej białka.
        • mikams75 Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 00:12
          optymistycznie cos liczysz, albo masz bardzo dietetyczny hummus - moj ma ponad 300 w 100g, dwie kromki chleba, po 50g kazda to 250-300. A bywaja ciezkie i kaloryczne pieczywa.
          obiad trudno oszacowac, na kolacje tez mi troche wiecej wyszlo, pewnie zalezy od rodzaju sera.
          • kura17 Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 07:51
            > optymistycznie cos liczysz, albo masz bardzo dietetyczny hummus - moj ma ponad 300 w 100g, dwie kromki
            > chleba, po 50g kazda to 250-300. A bywaja ciezkie i kaloryczne pieczywa.

            to samo mialam napisac - mnie hummus + oliwa i kilka kromek bialego chleba na lunch wychodzi ponad 600 kcal ...



            --
            "out of the ash I rise with my red hair and eat men like air" - sylvia plath
        • evee1 Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 02:36
          Wedlug mnie przede wszystkim za malo warzyw. Duzo za malo warzyw.

          --
          Before internet, it was thought the cause of the collective stupidity was the lack of access to information. Well, it wasn't that.
        • hipinka Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 09:04
          50 gramów sera pleśniowego, 3 łyżki słonecznika, 20 gramów oliwy

          to dużo tłuszczu
          tak ja Ci dziewczyny piszą: więcej warzyw, ser pleśniowy jest tłusty, zastąp go jakimś mniej kalorycznym
    • fi0 Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 21:36
      Biorąc pod uwagę produkty, które jadasz, jesteś na diecie roślinnej (minus jaja smile) Bilansowania tej diety trzeba się nauczyć (podobnie zresztą, jak każdej innej). Tak na szybko, polecam filmik "Żywieniowe podstawy diety wegańskiej w pigułce" i cały kanał dietetyczny www.youtube.com/watch?v=wrW-yvQ-qRM&list=PLSjPWyey3OuY_Xtq2vTwP4uKKRrCRyabj&index=5
      Możesz poszukać w sieci gotowych jadłospisów, oto pierwszy z brzegu roslinniejemy.org/blog/weganski-jadlospis-na-roslinne-poniedzialki-dzien-23
      Smacznego smile
    • jehanette Re: Co i jak jeść? 29.01.20, 23:42
      Nic dziwnego, ze jestes zmeczona umyslowa praca u nie masz sily, skoro jesz ponizej zapotrzebowania energetycznego! Jesli masz 178 cm / 76 kg to twoja podstawowa przemiana materii (czyli samo zycie, bez ruchu, pracy) to pewnie ok 1500 (mam podobne wymiary I tyle mi wyszlo).
      Do sniadania doloz warzywa. Zupe zamien na porzadne danie jednogarnkowe z kasza, straczkami/tofu/gotowym wkladem wegebialkowym np z Bezmiesnego czy chocby prowka z Polsoi.

      --
      Error 404
    • fragile_f Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 03:38
      > Najchętniej jadlabym grillowane warzywa, kasze, orzechy, hummus... ale wg aplikacji to złe.

      Jejku, nie wierzyłabym tak bezgranicznie tej apce, skoro tak twierdzi, jeśli jest amerykańska, to jest sprofilowana pod ekhem... specyficznego użytkownika wink Pewnie mało osób na niej korzysta z diety roślinnej, plus te kalorie też cięzko się wylicza. Kromka chleba kromce nierówna smile Jeśli jesz kasze, hummus, orzechy, zdrowe tłuszcze to jesz przecież bardzo zdrowo!

      Swoją drogą - wg. najnowszych badań jedzenie dieta uboga w białko przedłuża życie tongue_out ale to tak na marginesie.

      Jedz po prostu więcej orzechów (codziennie sporą garść), dołóż fasolę (w formie np. burgera, chilli), soczewicę (dhal, jako dodatek do sałatki albo zupy) i tofu (pyszne w ramenie albo pho), wywal te sery pleśniowe (tłuste) i będzie super. No i więcej warzyw - ten hummus na śniadanie aż się prosi o ogórka pokrojonego w słupki, marchewkę albo paprykę! Jak coś, to pisz na priva, mam sporo naprawdę fajnych przepisów wegańskich (takich z większą ilością białka też, bo trenuje 3-4x w tygodniu), prostych w wykonaniu i pysznych.

      BTW wpisałam Twoje dane do kalkulatora i wyszło mi:

      American Dietetic Association (ADA): at least 61 - 76 grams/day.
      The Centers for Disease Control and Prevention (CDC): 45 - 157 grams/day (10-35% of daily caloric intake).
      World Health Organization safe lower limit: 63 grams/day.

      Czyli jesz wystarczająco białka, jak dorzucisz jeszcze trochę strączkowych, to nie ma co się stresować.

      --
      Fragile
      • 35wcieniu Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 08:05
        "Nie żałowałam nigdy oliwy, hummus jak robię to bogaty w tahinii. Orzechy to zaczęłam ograniczać.
        Myślałam ze olej to jest dobry a z dzisiejszych posilkow wyszło ze tłuszczu zjadłam 84g na 54 dozwolone, a białka 54g na wymagane 81"


        --
        - Napiszcie czy korzystają z toalety trzeba się totalnie z tego rozebrać? Fryzura się rozwalił, kombinezon upaćka makijażem.
        - Ale jak przez głowę?
        - Mam jeden jedyny, który właśnie tak się wkłada i zdejmuje. Wkładam obie nogi w nogawkę, ręce wkładam w otwory i naciągam ku górze. Tak jak kombinezon do nurkowania. (mildenhurst)
    • motyllica Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 08:18
      ten chleb z hummusem to ma więcej kalorii. sam hummus to ponad 300 kcal a 2 kromki chleba to ok. 160.
      zobacz na ileważy.
      jak nie jesz mięsa ani nabiału to musisz jeść strączki!
    • kanga_roo Re: Co i jak jeść? 30.01.20, 08:51
      strączki, strączki! soczewica - do zup, na pasty, ciecierzyca - do jedzenia luzem, albo jako dodatek do warzyw i kaszy (właśnie ze względu na białko), stary, dobry zielony groszek (zupa, albo z marchewką, albo tylko z majonezem), albo bób, ugotowany, z koperkiem czy zwyczajnie wyżerany z puszki smile
      z tofu też można cuda robić, marynowane tofu a la feta albo a la wędzony biały ser są tak pyszne, że rodzina mi wyżera. tofu a la mielone też podobno OK (erVegan).
      no i tłuszcz tłuszczowi nierówny - jeśli jesz oleje, oliwę to raczej jesz zdrowo.

      ja bym się zastanowiła, czy przy obecnym trybie życia powinnaś dokładać sobie jeszcze wyzwanie w postaci chudnięcia. może wystarczy pilnować się, żeby już nie przytyć, a chudnąć kiedy już wrócisz do uprawiania sportu?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka