Dodaj do ulubionych

If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć?

03.02.20, 13:22
O ile pierwszą i drugą zmianę mogę poukładać przy trzech posiłkach. To nie bardzo mam pomysł na nocki, przerwę mam o 2-giej, śpię po pracy różnie raz do 11-tej raz do 13-tej. W pracy za bardzo nie mam jak zjeść, oprócz przerwy właśnie. Może nie jeść w nocy wcale? No i jeszcze mam czasami okienka w pracy, więc nie pracuję cięgiem 5 nocek pod rząd. Gubią mnie słodycze i zimna pepsi😭. Na razie kupiłam chrom, może coś pomoże 🤔 Pobrałam już tę polecaną apkę fittau. I muszę się na poważnie przyłożyć, bo do zrzucenia mam dużo 🥺
Obserwuj wątek
    • jehanette Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 13:54
      IF, nowa moda... moze to po prostu nie jest rytm dostosowany do Twoich potrzeb? Skup sie raczej na bilansie kalorycznym I zabezpieczeniu sie przed atakami podjadania... proba zmieszczenia sie w metodzie ktora nie idzie w parze z Twoja codziennoscia jest raczej skazana na porazke.

      --
      Error 404
    • mikams75 Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 14:24
      podejrzewam, ze bedziesz ledwo zywa do rana, jak nic nie zjesz. A jesli pracujesz w sluzbie zdrowia, to spadek twojej koncentracji moze sie odbic na innych. Nie wie co ile masz nocne zmiany, ale po 2-3 dniach if poczulam zmiane na plus jesli chodzi o chec podjadania. Zaplanuj sobie to na dni, kiedy jest ci latwiej to zaplanowac. A pozniej postaraj sie wytrwac bez podjadania.
          • ira_08 Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 18:55
            Ale jakiej rady? Sama piszesz, że gubią cię słodycze. Więc rzuć słodycze. To nie jest łatwe, ale innej rady nie ma. Jak będziesz marsy popijać pepsi, to nie schudniesz choćbyś i 20 godzin przerwy między posiłkami robiła. Sposób odżywiania trzeba dostosować do stylu życia, inaczej się nie da. To, że u kogoś taki sposób się sprawdza, nie znaczy, że u każdego się da.

            Zabierasz się od dudy strony: apka, chrom, cudowanie z godzinami posiłków. Po co? Żeby schudnąć (mówimy o człowieku zdrowym) trzeba dostarczać sobie mniej energii niż się jej potrzebuje. Znasz swój problem, więc zacznij od niego - koniec ze słodyczami i słodkim piciem.
              • ira_08 Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 20:33
                Brawo, konstruktywna wypowiedź smile Jeszcze napisz, że ci zazdroszczę.

                >Przecież piszę po ludzku, że chrom jest po to by do słodkiego mnie nie ciągnęło, a apka po to by liczyć kalorie.

                Nie. Napisałaś tylko, że chrom MOŻE pomoże i że ściągnęłaś apkę.

                >Nie wiem idź się z chłopem poseksić, a nie wylewasz tu swoje mądrości.

                O co ci chodzi kobieto? Pytasz o radę, daję ci radę. Ja jestem szczupła, wagę trzymam, więc jak widać moje mądrości się sprawdzają.
    • jak_matrioszka Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 19:27
      Nocna zmiana jest niekorzystna dla ludzi z różnych wzgledów, rozlegulowanie posiłków to jeden z nich. Nie żebyś coś mogła z tym zrobić, przynajmniej nie tak lekko.
      Skoro masz pomysł na pierwsza i druga zmiane, to po nockach może nie jedz nic przed snem, a potem jedz o stałej porze (13-14) i zamknij posiłki w ramach 7-8h a potem w pracy zjedz posiłek o 2 w nocy ale dbajac o to, żeby był białkowy a nie weglowodanowy. W ten sposób jesz przed praca i masz paliwo na pierwsze godziny, a potem uzupełnianiasz energie w przerwie. Pamietaj, że IF to nie tylko przerwy, ale i zawartość talerza jest ważna. Snickers popijany Pepsi to nawet przy drastycznym IF nie da efektów, no chyba że bedziesz jadła w okienku 10 minut dziennie i post przez 23h50min, to możesz nie zdażyć zjeść za dużo wink Pracuj nad tym, naprawde inaczej sie nie da. Tylko zastepuj Pepsi woda, a nie wersja light. I stawiaj sobie realistyczne cele, np. z 7 dni w tygodniu po 3-4 razy dziennie zejdź najpierw do 1 raz dziennie w jednym dniu, potem dwa dni itd.
        • snakelilith Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 20:35
          Jezu, kobieto, chcesz coś robić, o czego zasadach kompletnie nic nie wiesz. Dlaczego 11 godzin ma być nieskuteczne? Myślisz, że to 16 godzin, to jakaś tam magiczna granica, po której tłuszcz sam odpadnie? To tak nie działa. Dłuższa przerwa jest po to, by obniżyć poziom inusliny i jeżeli twoje obowiązki nie pozwalają na komfortowe okienka trwające 16 godzin, to robisz inne okienka, takie jakie akurat pasują. Jeżeli więc w dni z nockami możesz robi przerwę tylko 11 godzin, to robisz 11 i jesz w nocy posiłek białkowy, a nie cudujesz. I dobrze ci ktoś poradził, wyrzuć słodycze/i pepsi i zastąp to normalnym jedzeniem, bo ochota na słodkie, to bardzo często wynika z chaotycznych posiłków i jedzenia za małej liczby kalorii. Chrom tu nie pomoże. Chrom to w ogóle pic na wodę.

          --
          http://s19.rimg.info/465add77b59cebdc25f7ad6c03cc2f4a.gif
          • premeda Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 20:49
            No właśnie mi o ten poziom insuliny chodzi, bo z tym na pewno mam problem, skoro mózg woła cały czas o słodkie. No okej doczytam jeszcze o tej insulinie. Z tym, że chciałabym robić coś dobrze, a nie żeby później się okazało, że jakieś proste błędy popełniałam. Sama wiesz, że u nas wciąż dietetycy lecą na podejściu 5 posiłków i 1200 kcal dziennie. Skoro "specjaliści" się nie znają, to tym bardziej zwykli ludzie mogą popełniać błędy. Trudno ten chrom już zużyję, skoro kupiłam. Może zadziała jak placebo 😉
            • snakelilith Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 21:11
              Hyperinsulinemia, czyli stale podwyższony poziom insuliny może być przyczyną wiecznej ochoty na słodkie, ale nie tylko. Istnieje cała masa ludzi z normalnym metabolizmem (przynajmniej na początku), która próbuje się kontrolować i zaoszczędzić kalorie, dlatego je w ciągu dnia za mało, co skutkuje ciągłem głodem i ochotą na słodkie. Więc najpierw sprawdź, ile ty w ogóle jesz podczas posiłków i sprawdź czy masz jakieś regularny rytm, bo przy takim jedzeniu trochę tu, trochę tam, nigdy do syta, to organizm często głupieje i wysyła potem sprzeczne sygnały. I słodkie napędza apetyt na słodkie, więc najpierw odstaw pepsi i resztę, wrzucane pewnie na pusty żołądek, zjedz za to ziemniaki z kotletem i kapustą, albo kanapkę z szynką i pomidorem, a potem mów o ochocie na słodkie. Najpierw znajdź więc rytm jedzenia (odpowiednio do planu pracy), doświadcz znowu co to jest uczucie sytości, a co prawdziwy głód, naucz odróżniać głód od pokusy/ochoty, wyreguluj metabolizm, a potem zacznij się odchudzać obcinając trochę (nie więcej niż 200-300) kalorie. Jak będziesz chciała za dużo na raz, to nie dasz rady i tylko się rozczarujesz. I jeżeli w nocki nie możesz trzymać się normalnego planu IF, to postaraj się tylko ograniczyć posiłki do 3 na dobę, a w nocy nie jedz węglowodanów. Ale do tego możesz dochodzić stopniowo. Jeżeli do tej pory podjadałaś w nocy słodycze, to zastąp je na początek chlebem razowym z szynką, a po pewnym czasie kurczakiem z wyrzywami, czyli posiłkiem białkowym.

              --
              http://s19.rimg.info/465add77b59cebdc25f7ad6c03cc2f4a.gif
    • bistian Re: If 16/8 a praca na zmiany jak to ugryźć? 03.02.20, 20:22
      Bez sensu jest jedzenie byle czego na nocnej zmianie, można się odchudzić, osłabić organizm i mocno rozchorować. Bywa, że robię nocki, bywa, że pracuję w nieludzkich porach.
      Zamiast podjadania, lepiej zjeść coś białkowego i warzywa do tego, woda, herbata do popicia. Można sobie przygotować potrawkę i podgrzać. Ale niejedzenie na nockach to zdecydowanie nie jest mądry pomysł.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka