Dodaj do ulubionych

Wynajem dla pary polsko-marokańskiej?

25.08.20, 23:55
W niedzielę wynajęłam mieszkanie bardzo milej parze- ona Polka, on Marokańczyk. Ona- stała praca na etacie w budżetówce, on też gdzieś pracuje. Zostawili zadatek, na podpisanie umowy umówiliśmy się na przyszły tydzień. Jemu bardzo zależy, aby umowa została zawarta między mną a nimi dwojga ( solidarnie), bo on potrzebuje do jakiegoś urzędu ds cudzoziemców. Zgodziłam się. Dziewczyny na co jeszcze uważać przy wynajmie cudzoziemcowi ? Czego zażądać? Czy jak np umowa jest na ich dwojga to ona też ponosi odpowiedzialność? Nigdy nie wynajmowałam cudzoziemcom, nie mam doświadczenia. Pomóżcie! A jeśli zmienią zdanie i on będzie chciał umowę tylko na siebie to co wtedy?
Obserwuj wątek
          • kk345 Re: Wynajem dla pary polsko-marokańskiej? 26.08.20, 00:15
            Różnica jest bardzo istotna, na wizie Schengen może przebywać w Polsce max 3 mce, na krajowej rok, jest też opcja poślubienia Polki i wystąpienia o obywatelstwo. W pierwszych dwóch wypadkach pan może być zmuszony do wyjazdu. Umowy przedwstępnej nie podpisałaś, że nie wiesz, czym pan się legitymuje? To na jakiej podstawie wzięłaś zadatek?
            • turzyca Re: Wynajem dla pary polsko-marokańskiej? 26.08.20, 04:46
              >Jemu prawdopodobnie umowa najmu mieszkania na jego nazwisko jest potrzebna żeby uzyskać lub przedłużyć prawo pobytu.

Przede wszystkim meldunek.
              I porządek w papierach.
              Bo nawet jeśli mógłby sobie załatwić meldunek u kogoś, np. u rodziców tej dziewczyny, to policja przy ustalaniu prawa pobytu a i czasem przy jego odświeżaniu robi wywiad w miejscu zamieszkania.
              • kamin Re: Wynajem dla pary polsko-marokańskiej? 26.08.20, 04:53
                Wynajmowałam mieszkanie Ukraińcom i podstawą dla nich była umowa najmu z wpisanymi ich nazwiskami. Ich było troje i całą trójkę wpisywałam w umowę, bardzo im na tym zależało. O meldunek nie prosili.