Dodaj do ulubionych

Dlaczego maski dzialaja

17.09.20, 15:38
Dla zainteresowanych racjonalnymi argumentami lekarzy chorob zakaznych

Facial masking for Covid

A tu link do wywiadu
zdoggmd.com/monica-gandhi
Obserwuj wątek
      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 16:20
        glanaber napisała:

        > Zieeew. Jeszcze ci się nie znudziło?

        Nie, nadmiar wiedzy nikomu nie szkodzi....

        potezny argument na noszenie masek wewnatrz, gdzie nie ma mozliwosci dystansu... wlaczajac szkoly
        • snajper55 Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 18:20
          myelegans napisała:

          > glanaber napisała:
          >
          > > Zieeew. Jeszcze ci się nie znudziło?
          >
          > Nie, nadmiar wiedzy nikomu nie szkodzi....
          >
          > potezny argument na noszenie masek wewnatrz, gdzie nie ma mozliwosci dystansu..
          > . wlaczajac szkoly

          Ale niektórych wiedza o wirusie przeraża i tacy wolą kłamstwa - że to taka grypa a maski to narzędzie zniewolenia.

          S.
          • tiszantul Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 21:46
            Pamiętacie wątek "Będę nosić znaczek KOD"? Dzisiaj do KOD-u nikt się nie przyznaje. Dzisiaj mamy wątek "Będę nosić maseczkę". Perspektywy oceniam jako bardzo podobne. W różne rzeczy ludzie wierzą z całych sił, w Ryszarda Petru, w Mateusza Kijowskiego, w maseczki, a potem im nagle przechodzi i do wczorajszych fascynacji nikt się nie przyznaje. Im większe zaangażowanie, tym później większe wyparcie
                • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:31
                  damartyn napisał(a):

                  > myelegans napisała:
                  >
                  > > W krajach azjatyckich ludzie kulturowo zaslaniaja usta i nos zeby chronic
                  > przed
                  > > infekcjami.
                  > „Kulturowo” to oni się zasłaniają przed smogiem .

                  zgadza sie, wiec szoku, przekonywania i upolityczniania nie bylo, znaczy w nawykach nic sie nie zmienilo i ochrona byla juz wbudowana
                  • snajper55 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:43
                    myelegans napisała:

                    > zgadza sie, wiec szoku, przekonywania i upolityczniania nie bylo, znaczy w nawy
                    > kach nic sie nie zmienilo i ochrona byla juz wbudowana

                    Szczególnie że mieli już doświadczenie z SARS.

                    "Epidemia [2002/2003] rozprzestrzeniała się głównie po Azji południowo-wschodniej, choć teren jej oddziaływania był również w prowincji Ontario w Kanadzie. Na SARS nie skutkowały antybiotyki ani żadne inne znane leki. Chorobą zaraziło się łącznie 8096 osób, z czego zmarło 774 z nich."

                    dzienniknaukowy.pl/zdrowie/rozwiazano-zagadke-niebezpiecznego-wirusa-sars

                    Wtedy współczynnik śmiertelności był bliski 10%. Dziś jest jedynie na poziomie 4%. Za to dziś jest to pandemia a nie epidemia.

                    S.
                    • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 21:55
                      madami napisała:

                      > Byłaś w Azji? Widziałaś w jaki sposób nosi się tam maski?

                      Bylam jesienia w Wietnami, Kambodzy i Singapurze. Na ulicy, zwlaszcza w Wietnamie przy tysiacach skuterow wszyscy maja maski na pol twarzy, wiekszosc materialowa, nie medyczna.

                      mam znajomych w Wietnamie i tam opanowali epidemie, byl lockdown niedlugi, nosza maski, ognisk nie ma, a zageszczenie w miastach duze....
                      • madami Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 08:55
                        W Wietnami opanowano epidemię nie przez noszenie masek wink Oni noszą maski dokładnie jak w innych częściach świata - brudna łapa, brudna maska, brudna kieszeń wink

                        To młody kraj, tam nie ma starych ludzi, podobnie w Kambodży, podobnie jak w Afryce. Jeszcze raz kłania się struktura wiekowa społeczeństwa.

                        Jeżdżac na skuterze po Hanoi sama miałam maskę na całą twarz, co więcej jeżdżąc po polskim mieście również zakładałam zwykle komin - smród, spaliny.... A potem ta maska śmierdziała od tego syfu na kilometr.
                        • araceli Re: Dlaczego maski dzialaja 13.10.20, 22:51
                          madami napisała:
                          > To młody kraj, tam nie ma starych ludzi, podobnie w Kambodży, podobnie jak w Af
                          > ryce. Jeszcze raz kłania się struktura wiekowa społeczeństwa.

                          Ja pierdole - jak można robić z siebie takiego idiotę?
                          pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata_wed%C5%82ug_oczekiwanej_d%C5%82ugo%C5%9Bci_%C5%BCycia
                          Polska 78,58
                          Wietnam 73,16
                          • azalee Re: Dlaczego maski dzialaja 14.10.20, 10:57
                            Oczekiwana dlugosc zycia nie okresla struktury wiekowej spoleczenstwa.
                            Srednia wieku w Polsce : 42.2 lat
                            Srednia wieku w Wietnamie : 33.9 lat
                            Sprawdz sobie ich piramide wieku, madami ma racje, to jest mlody kraj
                            Dane na populationof.net
            • evee1 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 09:28
              Tyle ze covid ma wyzsza smiertelnosc jednak. Szacuje sie, ze w ciagu roku na grype (i jej powiklania) umiera 250-650tys ludzi rocznie. Na covid w tym roku (a to dopiero wrzesien) zmarlo juz prawie 950 tys.
              • madami Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 11:10
                www.medexpress.pl/na-grype-umiera-w-polsce-100-razy-wiecej-ludzi-niz-to-wynika-z-oficjalnych-danych/77710

                Według danych NIZP-PZH[1] w sezonie jesienno-zimowym (1.09.2019-30.04.2020) na grypę i choroby grypopodobne zachorowało 3 769 480 osób. Zauważalna jest zwiększona liczba hospitalizacji (16 684). Jest ona o 5,8% większa w porównaniu do poprzedniego sezonu. W tym roku za znakomitą większość zachorowań odpowiada wirus typu A. Wirusy typu B odpowiadały jedynie za 5% zdiagnozowanych zachorowań. Odnotowano 64 zgony z powodu grypy i jej powikłań, jednak estymacje na podstawie europejskich danych z FLUMOMO[2] wskazują, że w Polce co roku z powodu grypy umiera ok. 6500 osób powyżej 65 roku życia co oznaczałoby bardzo duże niedoszacowanie danych publikowanych w Polsce.

                everethnews.pl/tag/ile-osob-rocznie-umiera-na-grype/

                zodnie z oficjalnymi statystykami rocznie na grypę w Polsce umiera ok. 150-200 osób. Jednak jak wskazują eksperci, osób powyżej 65 r.ż. tak naprawdę umiera więcej, z powodu powikłań pogrypowych, nie zawsze wykazywanych w statystykach.
    • droch Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 16:24
      To test our hypothesis that population-wide masking is one of those strategies, we need further studies comparing the rate of asymptomatic infection in areas with and areas without universal masking.

      No, czyli "racjonalne argumenty" są w rzeczywistości wciąż niepotwierdzoną hipotezą.
      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 17:26
        droch napisał:

        > To test our hypothesis that population-wide masking is one of those strategi
        > es, we need further studies comparing the rate of asymptomatic infection in are
        > as with and areas without universal masking.

        >
        > No, czyli "racjonalne argumenty" są w rzeczywistości wciąż niepotwierdzoną hipo
        > tezą.

        Owszem, jest mnostwo animal models, gdzie ustala sie LD50, czyli dawke ktora powoduje 50% smiertelnosci, wiec koncept, ze dawka microba ma pozytywna korelacje, ma jak najbardziej podstawy naukowe.

        logicznie, takich badan na ludziach przeprowadzac nie mozna

        np. wirus HIV, wiele lat uplynelo korelacje syptomow i przebiegu choroby zostala udowodniona na ludzkiej populacji, badajac przebieg choroby u pacjentow ktorzy: zostali zainfekowani w wyniku transfuzji, i tych majacych seks bez zabepieczenia, i tych ktorzy stosowali prezerwatywe, dzieci rodzone przez matki nosicielki,

        Kocept nie nowy i logiczny:

        im wieksza dawka wirusa, tym wieksze prawdopodobienstwo symptomatycznego choroby,
        wiec zakladasz maske i w tym samym srodowisku zmniejszasz dawke wdychanego wirusa --> bezobjawa infekcja, wiec maska chroni CIEBIE przed powazna choroba.

        Przekaz dalej nie jest jasny.

        Maski i dystans to najlepsze zabezpieczenie na teraz i prewencja nastepnego lock down i niekonczacych sie kwarantann.

        W szkole dziecko ida tym szlakiem, maski i klasy podzielone na polowe. I ze stanu, w ktorym bylo ognisko na poczatku pandemii, od 2 miesiecy utrzymujemy positivity rate na poziomie 0.8%
        Maski obowiazkowe wewnatrz i tam gdzie nie da sie utrzymac dystansu. zadnych spedow i masowych imprez...
        • droch Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 17:48
          > wiec zakladasz maske i w tym samym srodowisku zmniejszasz dawke wdychanego wirusa

          Albo narażasz się na dłuższą ekspozycję na patogen, który osiadł na wilgotnej maseczce. To tylko moja hipoteza, w sumie również wymaga badań, na które potrzebuję pieniędzy. Dużo pieniędzy.

          > Maski obowiazkowe wewnatrz i tam gdzie nie da sie utrzymac dystansu. zadnych spedow i
          > masowych imprez...

          Na Białorusi od miesiąca dzień w dzień po kilkadziesiąt tysięcy ludzi wychodzi na demonstracje. Zgodnie z modelem, wszyscy powinni od dawna powinni być martwi lub pod respiratorem.
          • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 17.09.20, 19:15
            droch napisał:

            > > wiec zakladasz maske i w tym samym srodowisku zmniejszasz dawke wdychaneg
            > o wirusa
            >
            > Albo narażasz się na dłuższą ekspozycję na patogen, który osiadł na wilgotnej m
            > aseczce. To tylko moja hipoteza, w sumie również wymaga badań, na które potrzeb
            > uję pieniędzy. Dużo pieniędzy.
            >
            > > Maski obowiazkowe wewnatrz i tam gdzie nie da sie utrzymac dystansu. zadn
            > ych spedow i
            > > masowych imprez...
            ha, pudlo! wdychanie wirusa w malych ilosciach pobudza uklad odpornosciowy i wytwarza przeciwciala i pamiec immunologiczna i moze zapobiedz rozwojowi choroby na ostro i bedzie wiecej tych bezobjawowych.
            Dane zaczynaja sie pojawiac, jak ksztaltuje sie poziom bezobjawowych zakazen, w tym samym srodowisku bez masek i po wprowadzeniu masek; bezobjawowe zakazenia wzrosly z 20% do 80% (!!!0 np. w fabrykach miesa, na liniach produkcyjnych gdzie ludzie pracuja bez mozliwosci fizycznego dystansju


            > Na Białorusi od miesiąca dzień w dzień po kilkadziesiąt tysięcy ludzi wychodzi
            > na demonstracje. Zgodnie z modelem, wszyscy powinni od dawna powinni być martwi
            > lub pod respiratorem.
            Ha, znowu pudlo. sa na zewnatrz, wiec wirusy beda rozzredzane i dawki beda male, wiec bedzie wiecej bezobjawowych. na tej samej zasadzie w Nowym Yorku, gdzie epidemia szalala na wiosne, pomimo prostestow BLM nie bylo zwiekszenia smiertelnosci, bylo wiecej bezobjawowych zakazen w porownaniu z wiosna


              • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 16:33
                szafireczek napisała:

                > Ale każdy rodzaj maski, czy tylko te bardziej profesjonalne?

                kazda maska, nie chodzi o zatrzymanie 100% wirusa, ale o zmniejszenie wdychanego ladunku. To tak jak masz smog, albo teraz pozary w Kaliforni ludzie nosza maski, zeby nie wdychac smogu i dymu. Jakis % oczywiscie beda wdychac, ale dawka bedzie mniejsza.
                Ta sama zasada stosuje sie do wirusow, mniej wdychasz, mniej jestes narazona na ostra choroba

                ladunek wirusa to czas (im dluzej tym wiecej) X stezenie (im wiecej czasteczek wirusa krazy tym wieksze zagrozenie) dlatego wieksza liczba ludzi w srodku: koscioly, wiece, wesela, praca na tasmie, kopalnie to superspreaders.
                • nangaparbat3 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 16:36
                  A powiedz mi, czy maski - te same - chronią przed smogiem, chociaż częściowo, czy do smogu muszą być inne, a te medyczne jeszcze zaszkodzą?
                  Mam astmę i pracuję w szkole, więc używam masek certyfikowanych, medycznych.
                  • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 16:52
                    nangaparbat3 napisała:

                    > A powiedz mi, czy maski - te same - chronią przed smogiem, chociaż częściowo, c
                    > zy do smogu muszą być inne, a te medyczne jeszcze zaszkodzą?
                    > Mam astmę i pracuję w szkole, więc używam masek certyfikowanych, medycznych.

                    porozmawiaj ze swoim lekarzem, jakie jest najlepsze rozwiazanie dla ciebie. Ja nie jestem lekarzem.. Epidemiolodzy, mowia o materialowych maskach z 2 warstwami, takie u nas dzieci nosza w szkole. Jedyne ktore sa szczelne to N95, ale w nich ciezko oddychac dluzej.
                    jak te maski, ktore uzywasz dzialaja i lekarz sie zgadza... to daja Ci ochrone nie 100%, ale jkazda lepsza niz zadna.

                    W szkole syna mamy hybrydowe nauczanie (3 dni w szkole, 2 dni w domu) i uczniowie sa w maskach caly czas w klasie, sporty jesiennie ruszyly, bez masek oczywiscie, autobusy szkolne: maski, otwarte okna i 50% oblozenia. Mam nadzieje, ze wytrzymamy chociaz przez 2 miesiace ,podejrzewam, ze w pewnym momencie przejdziemy na 100% zdalne. Chociaz, odpukac, jak narazie mamy 0.8% positivity rate.
                • snajper55 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:27
                  myelegans napisała:

                  > Ta sama zasada stosuje sie do wirusow, mniej wdychasz, mniej jestes narazona na
                  > ostra choroba

                  A także mniej wydychasz, jeśli jesteś zarażona, a więc mniej narażasz innych na zakażenie.

                  S.
                  • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:29
                    snajper55 napisał:

                    > myelegans napisała:
                    >
                    > > Ta sama zasada stosuje sie do wirusow, mniej wdychasz, mniej jestes naraz
                    > ona na
                    > > ostra choroba
                    >
                    > A także mniej wydychasz, jeśli jesteś zarażona, a więc mniej narażasz innych na
                    > zakażenie.
                    >
                    > S.

                    oczywiscie, w druga strone tez dziala, znaczy win-win wink
            • droch Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 00:37
              > wdychanie wirusa w malych ilosciach pobudza uklad odpornosciowy

              Wow, a ile % wirusa zatrzymuje standardowa antymandatowa maseczka...?

              A co dystansu, tu piszesz:

              > Ha, znowu pudlo. sa na zewnatrz

              A wcześniej:

              > Maski obowiazkowe wewnatrz i tam gdzie nie da sie utrzymac dystansu. zadnych spedow
              > i masowych imprez...

              Nie masz poczucia dysonansu?
              • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 01:15
                droch napisał:

                > > wdychanie wirusa w malych ilosciach pobudza uklad odpornosciowy
                >
                > Wow, a ile % wirusa zatrzymuje standardowa antymandatowa maseczka...?
                >
                > A co dystansu, tu piszesz:
                >
                > > Ha, znowu pudlo. sa na zewnatrz
                >
                > A wcześniej:
                >
                > > Maski obowiazkowe wewnatrz i tam gdzie nie da sie utrzymac dystansu. zadn
                > ych spedow
                > > i masowych imprez...
                >
                > Nie masz poczucia dysonansu?

                Nie mam, nie wiem ile zatrzymuje, ale zatrzymuje, wiec lepiej wdychac mniej, low tech, dziala. Mala cena za utrzymanie normalnosci. Porownajmy notatki za 3-4 miesiace I zobaczysz gdzie zadzialalo lepiej. Wsrod tych omaseczkowanych uczniow, czy tych bezmaseczkowych.

            • madami Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 08:11
              myelegans napisała:


              > ha, pudlo! wdychanie wirusa w malych ilosciach pobudza uklad odpornosciowy i wy
              > twarza przeciwciala i pamiec immunologiczna i moze zapobiedz rozwojowi choroby
              > na ostro i bedzie wiecej tych bezobjawowych.

              to może profilaktycznie podawajmy ludziom aerozole z małą ilością wirusa?
              big_grinbig_grinbig_grin
              • evee1 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 09:46
                To niekoniecznie jest taki zly pomysl wink. Pierwsze szczepienia przecieko ospie prawdziwej, czy tez raczej wariolacje polegaly na celowym przenoszeniu niewielkej ilosci wydzieliny z osob chorych na osoby zdrowe w celu wywolania u nich reakcji immonologicznej, ktora miala na celu w przyszlosci uodpornic ich na zachorowanie. Niestety ryzykowano rozwojem choroby wlasciwiej i smiercia, ale "tylko" w 1% przypadkow, podczas gdy sama osba byla smiertelna w 30% przypadkow.
              • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 16:39
                madami napisała:

                > myelegans napisała:
                >
                >
                > > ha, pudlo! wdychanie wirusa w malych ilosciach pobudza uklad odpornosciow
                > y i wy
                > > twarza przeciwciala i pamiec immunologiczna i moze zapobiedz rozwojowi ch
                > oroby
                > > na ostro i bedzie wiecej tych bezobjawowych.
                >
                > to może profilaktycznie podawajmy ludziom aerozole z małą ilością wirusa?
                > big_grinbig_grinbig_grin

                Ale przeciez tak dzialaja szczepionki. BTW, jest kilka formulation szczepionek dla dzieci, ktore sa podawane donosowo.

                Popatrz na pewne grupy zawodowe np. nauczycielki przedszkola, to jest nazdrowsza grupa spoleczna pod wzgledem chorob sezonowych, bo na codzien siedza w wylegarni i sa narazeni na naturalne szczepionki od przedszkolakow. Rozmawialam z nauczycielkami przedszkola syna, ktore zeznawaly, ze nie pamietaja, kiedy chorowaly w sezonie grypowych, chociaz cale dnie spedzaja na wycieraniu nosow.

                podobnie z ludzmi korzystajacych z komunikacji publicznej, chociaz w tym sezonie tym bardziej maski powinny byc odgornie nakazywanie wewnatrz . To jest jedyna profilaktyka, ktora teraz mamy
                • nangaparbat3 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 17:01
                  Ale przeciez tak dzialaja szczepionki.

                  To było pierwsze, co mi przyszło do głowy, jak wczoraj czytałam (wstydziłam się to napisać, bo w biologii czuję się bardzo niepewnie) i właśnie tak optymistycznie mnie nastroiło smile

                  • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 18:38
                    madami napisała:

                    > Czyli nauczyciele jak "najzdrowsza grupa zawodowa" są przecież bezpieczni prawd
                    > a? Covid im nie straszny. Więc po co te histerie?

                    Nie sa, nowy wirus o wysokiej zakazalnosci, brak odpornosci w calej populacji,
                      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 21:59
                        madami napisała:

                        > Czyli nauczyciele są jednocześnoe
                        > - najbardziej odporną grupą zawodową

                        Tak, na sezonowe wirusowki, ktore sa w populacji od lat, i jako populacja mamy wiekszosc odpornosc, dlatego nie schodzimy od kataru,


                        > - najbardziej nieodporną grupą zawodową

                        Tak, na nowego wirusa, gdzie nie ma odpornosci stadnej, plus warunki pracy w jakich pracuja gdzie narazeni sa na duze dawki (czas x 30 osob w jednej sali bez zadnego mechanicznego zabezpieczenia) bez ochrony ze strony ukladu odpornosciowego, ktory przy duzych dawkach, nie przejdzie infekcji bezobjawowo, tylko pojdzie na ostro.


    • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 12:33
      oczywiscie ze dzialaja - sa dane z czasow hiszpanki, tak gdzie wprowadzano obowiazek ich noszenia liczba chorych malala.
      BTW w Czech mieli dobrze przygotowany program prewencji w szkolach ale premier Babisz uznal ze nie jest jednak potrzebny, dzieci wrocily do szkol wszystko poszlo na zywiol i maja - wczoraj juz 3500 pozytywnych testow na ok 17tys testowanych. . Ale to nie jest nauczka dla naszych politykow- WCALE.
          • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 16:44
            madami napisała:

            > Znowu więzi się dzieci zamiast zająć się osobami z grup ryzyka...

            sami sobie winni, niestety, puszczenie na zywiol szkol bedzie mialo taki efekt, bo zaczna chorowac nauczyciele i dzieci tez, im wiecej sie zarazi, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze zaczna sie pojawiac te symptomy systemowgo zapalenia naczyn krwionosnych. W Polsce jeszcze nie widoczne, bo malo dzieci do tej pory bylo w pomieszczeniach zamknietych w duzych grupach. W Stanach 500 zmarlo z powodu covid, ale tu jest kilka mln zakazonych i prawie 200k smiertelnych i ludzie dalej masek nie nosza....
            Uczelnie sie otwarly i wiele po 2 tygodniach przeszlo na zdalne, bo mieli ogniska zakazenia
                • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 18:43
                  madami napisała:

                  > Żródłem są przede wszystkim szpitale i domy opieki, potem zakłady pracy i impre
                  > zy rodzinne ( i ogólnie środowisko rodzinne).

                  Bo szkoly zostaly zamkniete w marcu, argument, ze byly obozy latem, to porownanie jablka do pomaranczy bo:

                  male grupy, krotszy czas, duzo na swiezym powietrzu, a nie w niewietrzonych pomieszczeniach po 30 osob, 5-6 godzin dziennie
                        • tiszantul Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 12:14
                          "praca na tasmach w zakladach miesnych, kopalnie itp."

                          Co ciekawe, wirus atakuje tylko zakłady pracy z polskim kapitałem. Wolne od wirusa są sieci handlowe czy np. Amazon. Jest to wybitnie inteligentny wirus, potrafi nawet rozróżniać kapitał na polski i zagraniczny - dlatego jest taki groźny
                          • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 17:52
                            tiszantul napisała:

                            > "praca na tasmach w zakladach miesnych, kopalnie itp."
                            >
                            > Co ciekawe, wirus atakuje tylko zakłady pracy z polskim kapitałem. Wolne od wir
                            > usa są sieci handlowe czy np. Amazon. Jest to wybitnie inteligentny wirus, potr
                            > afi nawet rozróżniać kapitał na polski i zagraniczny - dlatego jest taki groźny
                            >
                            Nie, nie sa wolne. W warehouse ludzie nie stoja ramie w ramie, jest automatyzacja.
                            Meat packing plants w Stanach sa ogniskami zakazen.
              • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 18:40
                kropkacom napisała:

                > Szkoły nie są źródłem nakazy. To raczej kluby, bary i wakacje.
                >
                Szkoly prowadzone jak przed pandemia SA zrodlem zakazenia: male pomieszczenia X dlugi czas X duzo ludzi.

                Przeciez widzisz to na swoim podworku, po co to wyparcie.

                Zreszta zycie pokaze, mam nadzieje, ze szkoly potrwaja fizycznie caly rok, ale to liczenie na cud....
                  • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 18:48
                    kropkacom napisała:

                    > Co widzę? Ograniczenia w samej Pradze, a teraz w całych CR, dotyczą imprez i kl
                    > ubów. Szkół jak na razie się nie zamyka. Tak, wróciły maseczki.
                    >

                    ktos wyzej pisal, ze w Czeskiej Pradze szkoly przeszly na zdalne z powodu zakazen nauczycieli.

                    Czechy jako pierwsze wprowadzily maseczki na samym poczatku pandemii, kiedy nawet WHO nie zalecalo, i ladnie sobie poradziliscie..

                    To tez logiczne, ze ogniska beda sie pojawialy w aglomeracjach, bo jest wieksze zageszczenie. male zageszczenie, mniej wirusa krazy. podejrzewam, ze dlatego Szwecja pomimo modelu "na zywiol" sie obronila, duzy kraj 3 miliony mieszkancow, jest sie jak izolowac...
                      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:05
                        kropkacom napisała:

                        > Ja mieszkam w CR. Nauka zdalna dla wysokich szkół w Pradze.
                        >
                        aaa, znaczy uniwersytety? Malo ktore ruszyly na 100% in-person, u nas kilka, ale takie na wygwizdowie, gdzie jest campus i naokolo nic... jak maja przypadki covida, do izoluja na kampusie i tam maja byc kwarantanny, nie wysylaja do domow, zeby nie rozprzestrzeniac do srodowisk..
                      • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 00:56
                        dzis rano byl komunikat burmistrza Pragi - zalecajacy przejscie na nauczanie on-line w szkolach srednich (moja pomylka myslalam ze chodzi o wszystkie szkoly) i uniwersytetach. Naczelny epidemiolog zgadza sie na wprawadzenie zdalnego nauczania tylko na uniwersytetach. Tyle ze sytuacja sie pogarsza bardzo szybko.
                        news.expats.cz/weekly-czech-news/prague-goes-red-on-traffic-light-map-distance-learning-to-start-next-week-crisis-staff-activated/
                  • snajper55 Re: Dlaczego maski dzialaja 18.09.20, 19:17
                    kropkacom napisała:

                    > Co widzę? Ograniczenia w samej Pradze, a teraz w całych CR, dotyczą imprez i kl
                    > ubów. Szkół jak na razie się nie zamyka. Tak, wróciły maseczki.

                    Dziwisz się? Czesi serfują.


                    https://zapodaj.net/images/c0c4a32f5e4a1.png


                    S.
        • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 00:20
          Moze sprawdz strone WHO?
          W przypadku Covid - nie ma jeszcze danych statystycznych, ktore w pelni pozwalaja ocenic skutecznosc masek, ale takie badania sie robi. Autorzy np tego artykulu w NatureMedicine pewnie Nobla nie dostana ale moze przeczytanie ich artykulu spowoduje ze takie osoby jak Droch przestana wypisywac bzdury?
          www.nature.com/articles/s41591-020-0843-2

          Strony WHO:
          www.who.int/publications/i/item/advice-on-the-use-of-masks-in-the-community-during-home-care-and-in-healthcare-settings-in-the-context-of-the-novel-coronavirus-(2019-ncov)-outbreak
          www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-children-and-masks-related-to-covid-19
          • droch Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 01:06
            WHO: At the present time, the widespread use of masks by healthy people in the community setting is not yet supported by high quality or direct scientific evidence and there are potential benefits and harms to consider (see below).

            71tosia: oczywiscie ze dzialaja

            Czuję, że Nobel w drodze. Albo lubisz sobie paplać bez sensu na forach.
            • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 01:29
              Sama ci napisalam ze nie ma jeszcze pelnych danych (dlatego WHO pisze NOT YET SUPPORTED) ale takie badanie sie robi. Sa tez dane statystyczne z czasow Hiszpanki w Stanach (w niektorych stanach wprowadzano maseczki w niektorych nie wiec latwo porownac) - sa artykuly - o ile pamietam takze w Nature, z pewnoscia dasz rade znalezc.

              I chyba czegos nie doczytales (as) na stronach WHO dla ulatwienia dadam tabelka 2 w dokumencie file:///C:/Users/48602/Downloads/WHO-2019-nCov-IPC_Masks-2020.4-eng%20(1), . Jest tez taki filmik - moze latwiej bedzie zrozumiec?
              To tak zanim napiszesz nastepna bzdure na Ig-nobla.
            • madami Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 08:57
              droch napisał:


              > Czuję, że Nobel w drodze. Albo lubisz sobie paplać bez sensu na forach.

              myślę, że niektórzy strasznie chcą wierzyć, że coś ich ochroni, psychiczna potrzeba posiadania talizmanu jest bardzo silna
              • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:20

                >
                > myślę, że niektórzy strasznie chcą wierzyć, że coś ich ochroni, psychiczna potr
                > zeba posiadania talizmanu jest bardzo silna

                Ale to nie jest kwestia wiary tylko faktów. Wprowadzenie nakazu noszenia maseczka- liczba zakażonych i zgonów spada- zlikwidowanie zakazu- liczba zarażonych i zgonów wzrasta. Wzrosty są wykładnicze , jak lawina śnieżna nie będzie ich trochę więcej, ale coraz to wiecej. ( patrz przykład Czech, teraz Holandi)
                • raadhiyah2020 Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:40
                  Serio? W uk wprowadzono te debilne maski i druga fala sie zaczyna. Pomijam ze wykreowana przez politykow na spoke ze naukowcami siedzacymi w ich kieszeniach. Podobno przybywa covid positive, ale nie zachorowan a tym bardziej smierci. Jak wiec dzialaja?
                  • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:43
                    wszedzie bedzie druga fala tyle ze nizsza gdy bedziesz nosci 'debilne' maseczki. Ale niektorych ani badania naukowe ani historia nie przekona na okraglo beda twierdzic ze ziemia jest plaska.
                    • tiszantul Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 12:29
                      "Ale niektorych ani badania naukowe"

                      W wykonaniu tych samych naukowców, którzy na co dzień żyją z grantów? Oni ci wszystko wykażą, żeby dostać grant. Są od lat przyzwyczajeni, ze zdobycie finansowania wymaga podporządkowania się wymogom sponsora. Poczynając od formalnych, co jest dobrym wstępem do podporządkowania się również jeśli chodzi o wyniki. Zresztą najczęściej sama presja środowiska naukowego wystarczy, żeby się nie wychylać. Warto ich zrozumieć, przecież mają rodziny do wykarmienia i kredyty do spłacenia
                      • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 17:15
                        tak nakowcy finansuja badania z grantow - jakie inne rozwiazanie proponujesz? Te byly, jak chyba nietrudno przeczytac, sponsorowane przez ' General Research Fund of the University Grants Committee (grant no. 765811), the Health and Medical Research Fund (grant no. 13120592) and a commissioned grant of the Food and Health Bureau and the Theme-based Research Scheme (project no. T11-705/14-N) of the Research Grants Council of the Hong Kong SAR Government.
                        Tak wiec Panie SPISEK, PANIE SPISEK !!!!
                      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 17:55
                        tiszantul napisała:

                        > "Ale niektorych ani badania naukowe"
                        >
                        > W wykonaniu tych samych naukowców, którzy na co dzień żyją z grantów? Oni ci ws
                        > zystko wykażą, żeby dostać grant. Są od lat przyzwyczajeni, ze zdobycie finanso
                        > wania wymaga podporządkowania się wymogom sponsora. Poczynając od formalnych, c
                        > o jest dobrym wstępem do podporządkowania się również jeśli chodzi o wyniki. Zr
                        > esztą najczęściej sama presja środowiska naukowego wystarczy, żeby się nie wych
                        > ylać. Warto ich zrozumieć, przecież mają rodziny do wykarmienia i kredyty do sp
                        > łacenia
                        To sa klinicysci, ktorzy nie pracuja na uniwersytetach, tylko w klinikach I zarabiaja dobrze bezgrantowo
                • kropkacom Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:49
                  To nośmy maseczki już zawsze. W końcu przypadków grypy było mniej jak big_grin Wczoraj w pracy znajoma smarkała i kichała (typowa infekcja przeziębieniowa) i maseczki nie ma. Ciekawe ile osób się przez nią posmarcze w przyszłym tygodniu. No ale to nie covid big_grin
                  • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:51
                    kropkacom napisała:

                    > To nośmy maseczki już zawsze. W końcu przypadków grypy było mniej jak big_grin Wczora
                    > j w pracy znajoma smarkała i kichała (typowa infekcja przeziębieniowa) i masecz
                    > ki nie ma. Ciekawe ile osób się przez nią posmarcze w przyszłym tygodniu. No al
                    > e to nie covid big_grin
                    >

                    Może nie zawsze- ale dopóki nie wypracujemy odporsności stadnej i metod radzenia sobie z tym wirusem i jego konsekwencjami
                    Chyba ci ucieło drugie zdanie , bo go nie rozumiem "W końcu przypadków grypy było mniej jak big_grin"

                    I nie wiem jak mam rozumiem całą wypowiedz o przeziębionej znajomej którą okraszasz szerokim uśmiechem. Możesz rozwinąć ?
                            • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:14
                              Wiele chorób jest podobnych co nie oznacza, że można je porównywać zwłaszcza jezeli jest inny przebieg, konsekwencje i wiedza na ich temat
                              Dlaczego piszesz "nie przywołujmy hiszpanki"- skoro ja jej nie przywołuję
                              Grypa- jest zupełnie innym rodzajem wirusa niż koronawirusy
                              • snajper55 Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:26
                                wapaha napisała:

                                > Wiele chorób jest podobnych co nie oznacza, że można je porównywać zwłaszcza je
                                > zeli jest inny przebieg, konsekwencje i wiedza na ich temat
                                > Dlaczego piszesz "nie przywołujmy hiszpanki"- skoro ja jej nie przywołuję
                                > Grypa- jest zupełnie innym rodzajem wirusa niż koronawirusy

                                Ale droga zakażenia jest identyczna i pod tym względem, pod względem zakażalności, można je porównywać. Epidemia eboli będzie wyglądała pod tym względem inaczej.

                                S.
                      • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:14
                        odpornosc stadna wypracowano na razie tylko szczepionkami, nie znam ani jednej epidemi w ktorej uzyskano by ja przez zachorowalnosc. Nawet 'czarna smierc' jej nie dala a skosila jak sie szacuje ok 30% spoleczenstwa sredniowiecznej Europy. Dla Covid (przy naturalnym wspolczynniku zachorowalnosci z poczatku epidemii) zachorowalnosc musialaby by byc na poziomie 70% spoleczenstwa, Stany gdzie ten wspolczynnik zachorowalnosci jest najwyzszy to ok 20%.
                      • q_fla Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:26
                        Moja ciocia, obecnie 80-letnia swego czasu szczepiła się co roku na grypę i co roku na grypę chorowała, kilka razy z poważnymi powikłaniami. Z chwilą, gdy przestała się leczyć przestała chorować na grypę.
                        Natomiast mój mąż dał się raz namówić i się zaszczepił. To, co się działo przez ponad półtora roku po szczepieniu. - lepiej nie mówić. Jedna infekcja za drugą, w tym oczywiście grypa, na którą nigdy wcześniej nie chorował. Zjadł chyba pół apteki leków.
                        Nigdy więcej. Nikt mnie nie namówi na szczepienie się tym goownem.
                        • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 17:59
                          q_fla napisała:

                          > Moja ciocia, obecnie 80-letnia swego czasu szczepiła się co roku na grypę i co
                          > roku na grypę chorowała, kilka razy z poważnymi powikłaniami. Z chwilą, gdy prz
                          > estała się leczyć przestała chorować na grypę.
                          > Natomiast mój mąż dał się raz namówić i się zaszczepił. To, co się działo przez
                          > ponad półtora roku po szczepieniu. - lepiej nie mówić. Jedna infekcja za drugą
                          > , w tym oczywiście grypa, na którą nigdy wcześniej nie chorował. Zjadł chyba pó
                          > ł apteki leków.
                          > Nigdy więcej. Nikt mnie nie namówi na szczepienie się tym goownem.
                          >
                          Nie no jak ciocia przestala sie szczepic to wszyscy powinnusny.
                          To anegdota.
                          Ja sie szczepie od lat I tez grypy nie mialam ergo szczepienia dzialaja
    • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 09:18
      Dla chętnych na powołanie się na przykład Holandii- będącej przykładem wolności człowieka i zerwania z niewolnictwem i kagańcami. W sierpniu gdy zniesiono zakaz noszenia maseczek mieli 400 przypadków dziennie. Dzisiaj mają 1900...a sam premier przyznaje , że nie wiadomo tak naprawdę jak radzić sobie z wirusem
        • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:03
          Najnowsze dane z GUS z czerwca wskazują coś innego- bo umarło 34,5 tys osób podczas gdy rekordem był 2015 r gdy zmarło 31,5 tys. Poza tym-ciesz się z tego że nie ma w Polsce wariantu brytyjskiego gdzie zmarło 40 tys osób ( bo mieliśmy lockdown)
          Jesli przeszkadza ci, że w wyniku tych działań nie zmarło 40 tys ludzi ( w okresie do czerwca) to palnij się w głowę
            • wapaha Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:20
              Primo- kłamstwem jest przytaczany argument nt niższej śmiertelności ( a triss jak zaczęła się nim bryndzlować w kwietniu gdy nie było jeszcze miarodajnych danych tak robi to do teraz bez sprawdzenia informacji które podaje)
              Secundo- W związku z tym że to nowa choroba i musiało (?) przybyć zgonów argument powyższy że śmiertelność jest niższa jest jeszcze bardziej nieprawdziwy
              Clue problemu polega na tym, że skoro dane z pół roku wskazują wzrost śmiertelności, a wirus rozpstrzestrzenia się wykładniczo -wszystko wskazuje na to, że na koniec roku dane te będą jeszcze większe. Fakty wskazują na rozpędzanie się zakażeń/zgonów PO ZNIESIENIU zasad reżimu a spowolnienie PO ICH WPROWADZANIU , z czego wniosek że jedynym sposobem na zminimalizowanie strat, na rozwleczenie w czasie zachorować - jest reżim sanitarny. Bowiem w zasadach reżimu sanitarnego nie chodzi o zlikwidowanie wirusa ale o to, by służba zdrowia nie została w jednym momencie zalana falą chorych- bo po prostu padnie.
              Przykre-że ludzie patrzą tylko na tu i teraz i nie podejmują prób patrzenia perspektywicznego
              • kropkacom Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 10:25
                Na razie ( i to jest fakt) zalane zostały służby odpowiedzialne za testowania i nakładanie kwarantanny. Też w Czechach. Już odzywają się głosy ze służby zdrowia aby nie testować ludzi bez objawów, bo większość ich nawet nie ma. I tak, maseczki i tym podobne działania miały sens jakiś zawsze. Tylko, że dzięki temu wirus nie zniknie. To na tyle.
              • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 18:10
                Dzieki wapaha.
                Nowych informacij, badan, statystyk przybywa codziennie. Uczymy sie I warto byc na biezaco.
                Mozemy zmniejszyc liczbe smiertelntch I belnoobjawowych przypadkow stosujac 2 prostre praktyki: maski I dystans. Low tech, mala cens.
        • 71tosia Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 17:09
          a ile byloby zakarzen byloby gdyby tych maseczek nie wprowadzono, to wiesz? Nauka opiera sie probach kontrolnych - dlatego jezeli chcesz porownac jaki jest wplyw noszenia maseczek to trzeba zrobic tak jak w czasie Hiszpanki w Syanch - w jednym stanie je wprowdzic w innym nie; lub jak zrobili to autorzy cytowanego juz wczesniej artykulu w NatureMadicine. Moze jednak go przecztaj, zanim znowu stwierdzisz ... a Ziemia jest plaska.
      • myelegans Re: Dlaczego maski dzialaja 19.09.20, 18:01
        wapaha napisała:

        > Dla chętnych na powołanie się na przykład Holandii- będącej przykładem wolności
        > człowieka i zerwania z niewolnictwem i kagańcami. W sierpniu gdy zniesiono zak
        > az noszenia maseczek mieli 400 przypadków dziennie. Dzisiaj mają 1900...a sam p
        > remier przyznaje , że nie wiadomo tak naprawdę jak radzić sobie z wirusem
        >
        Jak stopien zakazenia isuagnie mase krytyczna to maski juz nie pomoga. To jak gasic plonacy budynek gasnica. Podejrzewam, ze niedlugo beda mieli lockdown

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka