Dodaj do ulubionych

Dendrobium- opadły liście i kwiaty

18.11.20, 07:55
Nie mam doświadczenia z tymi kwiatami, więc nie wiem czy to normalne że w jedną noc opadły mu prawie wszystkie liście i połowa kwiatów? Mam go ok. miesiąca, wydawało się że ma się dobrze... Czy one może przekwitają w taki dramatyczny sposób?:p
Obserwuj wątek
    • bo1 Re: Dendrobium- opadły liście i kwiaty 18.11.20, 09:01
      Tak w jedną noc? Bardzo dziwne. U storczyków wszystko przebiega dość powoli, łącznie z reakcją na ew. błędy w uprawie. Nie piszesz, jakie to Dendrobium. Jeżeli typu nobile, to utrata liści na dojrzałych pseudobulwach jest naturalna, choć nie powinna być tak gwałtowna, jak u Ciebie. Kwiaty też przekwitają stopniowo. Jeżeli to hybryda Dendrobium phalaenopsis, to taka gwałtowna utrata liści i kwiatów jest nienormalna. Może błąd uprawowy został popełniony jeszcze przed tym, zanim roślinę kupiłaś.
      • mashcaron Re: Dendrobium- opadły liście i kwiaty 18.11.20, 09:13
        To Dendrobium nobile. Właśnie mnie bardzo zdziwiła ta gwałtowność, bo wczoraj jeszcze było cacy a dziś rano miałam wszystko wokół zasypane opadłymi kwiatami a te, które się jeszcze trzymają są mocno przywiędłe. Z liści na jednej łodydze zostały tylko dwa na czubku, na drugiej 5 z czego 3 są mocno pożółkłe i pewnie też zaraz odpadną...
        • bo1 Re: Dendrobium- opadły liście i kwiaty 18.11.20, 09:42
          Sprawdź, czy nie ma szkodników (wełnowce, przędziorki, wciornastki). Generalnie Dendrobium nobile trudno jest utrzymać w naszej strefie klimatycznej w mieszkaniu. Właśnie teraz i zimą powinno mieć dużo słońca w połączeniu z niską temperaturą... Ale walcz. Pewnie już to czytałaś, a jeśli nie, to warto:
          www.orchidarium.pl/rodzaje/html/Dendrobium_nble.html
            • faustine Re: Dendrobium- opadły liście i kwiaty 18.11.20, 11:13