Dodaj do ulubionych

Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/kolacje

12.12.20, 10:23
Dziewczyny,
Moja córka musi wykluczyć z diety następujące składniki:
Gluten,
Kurczak,
Jablko, banan,
Mleko, przetwory mleczne,
Jajka,
Kukurydza,
Cukier.
Zasadniczo na powyższej liście jest wszystko co normalnie zjada 😭 O ile na obiad coś jeszcze będę w stanie ogarnąć, to nie mam pojęcia co jej robić na śniadania i kolacje...
Podrzucie jakieś pomysły? Mocno w was wierzę ,🤗
Obserwuj wątek
    • elle-joan Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 10:42
      Chleb bezglutenowy jest chyba teraz wszedzie dostepny. Cos do tej kanapki- trzeba czytac sklad bo czasem jest dodatek mleka w proszku albo jajek gdzie sie nie spodziewasz ale na pewno cos sie znajdzie. Moga byc tez nalesniki z maki bezglutenowej- ryzanej, kukurydzianej, z ciecierzycy. Bez jajek nalesniki wychodza normalnie, ale mozesz poczytac o zastepnikach, np zmielone siemie lniane moze byc zastepnikiem jajka podobno. Zamiast mleka - napoje bezmleczne alternatywne- sojowe, z orzechow, kokosowe, duzo tego jest. Wiec to moze byc do nalesnikow ale tez do jakich platkow, na pewno znajdza sie bezglutenowe albo sama cos skomponujesz. Mieszkam w UK, ale mysle ze teraz wszedzie jest podobnie- produkty bezglutenowe i bez nabialu sa dostepne.
    • berdebul Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 11:03
      Chleb bezglutenowy, pasty ze strączków, pasta z suszonych pomidorów/oliwek/obydwu na raz/z pestek słonecznika.
      Naleśniki na mleku roślinnym i z mąki bezglutenowej.
      Pytanie co córka lubi, bo ja lubię śniadania w formie cieplej zupy (jeżeli już muszę coś zjeść rano) - ramen, pomidorowa, czasami z kluskami z roztrzepanego jajka, lub kluskami ryżowymi.
    • laura.palmer Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 11:10
      Może jakieś owsianki z bezglutenowych płatków i mleka roślinnego? Do tego np. orzechy, jakieś owoce i ksylitol lub stewia, jeśli mało słodkie. Istnieją też roślinne jogurty, też można zrobić z owocami.

      Na kolacje (na śniadania zresztą też) można kombinować z ryżem i kaszami bez glutenu. Do kaszy dodasz warzywa i np. tofu albo rybę wędzoną, polejesz dressingiem i masz sałatkę. Ryż można poddusić z warzywami, dodać jakieś strączki.

      No i poczytaj na stronach dla wegan, czym zastąpić jajka. Kupisz mąkę bezglutenową i możesz wtedy robić np. placki, racuchy, naleśniki, muffiny, itp.
    • po-trafie Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 11:17
      brytyjskim zwyczajem: fasola w pomidorach, do tego salatka;
      ogolnie salatki np z pieczonymi warzywami (mozna upiec slodkie ziemniaki, cukinie, buraki, papryki, cebule dzien wczesniej i przed zmieszaniem z salata, pomidorem i dressingiem tylko odgrzac)
      ryz na mleku kokosowym z pieczonymi albo suszonymk sliwkami i orzechami;
      orzechy i owoce (jagody, maliny, brzoskwinie) z jogurtem sojowym;
      kasza jaglana na sto sposobow: na slodko z wiorkamk kokosowymi, chia i daktylami albo z dodatkoem rodzynek i kakao; lub na wytrawnie z papryka, pomidorem, warzywami i miesem, ktore lubi;
      racuchy z bezglutenowym zastepnikiem maki (np huel - od razu jest smakowy);
      hinduski styl: nalesniki ciecierzycowe z farszem z grzybow, przyprawionej ciecierzycy i suszonych pomidorow.
      pasta z wedzonej makreli smile)
    • katriel Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 11:44
      A co normalnie je? Nie w sensie składników, tylko formy?
      Bo tak:
      Kanapki - może dalej jeść, trzeba tylko chleb zmienić na bezglutenowy. Z wędliną albo z pastami warzywnymi.
      Sałatki - hulaj dusza, warzywa wszystkie dozwolone. Może być na bazie ziemniaków, ryżu albo makaronu bezglutenowego, żeby była bardziej sycąca. Z makaronów fajne są świderki ze strączków (z grochu, z soczewicy) - moje dzieci lubią.
      Owsianki, zupy mleczne itp. - trzeba pokombinować. Płatki owsiane bezglutenowe, ryżowe, jaglane (może być zresztą kasza po prostu, nie płatki), amarantus, teff (miłka abisyńska). Do tego mleko roślinne, takie jakie jej akurat posmakuje. Ja np. lubię tylko migdałowe (ale ja mogę pić krowie, jakbym nie mogła, to może byłabym mniej wybredna).
      Naleśniki, placki, racuchy - są przepisy w necie na wersje wegańskie, coś pewnie wybierzesz.
    • hannamontanna Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 12:01
      Szybkie placki z ciecierzycy (wytrawne):
      Szklanka mąki z ciecierzycy
      Szklanka mleka roślinnego (u Was, bez gluten.)
      2 łyżki płatków drożdżowych
      1 łyżeczka proszku do pieczenia.
      Można dodać przyprawy, jakie lubicie.
      Miksujemy, odstawiamy na 15 min.
      Smarujemy patelnię olejem i smażymy. Placki podajemy ze wszystkim, co lubimy.
      Przepis (o ile dobrze pamiętam) z bloga Mama na roślinach. Jest też podobny przepis na gofry.
    • memphis90 Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 14:42
      Owsianka bezglutenowa /jaglanka na mleku roślinnym z owocem innym niż banan (w Lidlu jest fajna mieszanka owoców lesnych na przykład). Wszystkie kanapki czy grzanki na pieczywie bezglutenowym.

      A to wszytsko wyszło w testach alergicznych...? Bo "gluten" oznacza celiakię, przy samej alergii np na pszenicę byłaby pszenica, a nie gluten. O wiele łatwiej ustawić dietę. Na cukier to w ogóle nie można mieć alergii.
    • ykke Re: Dieta bez wielu składników-jakie śniadania/ko 12.12.20, 14:52
      Owsianka na milion sposobów, placuszki z bialej kaszy gryczanej z jagodami lub malinami w środku, naleśniki bez mąki pszennej, mleka roślinne z granolą, kasza jaglana, ryż zapiekany z owocami. Jest możliwości multum
      Ps. Banany raczej na pewno może, testy nie są wiarygodne

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka