Dodaj do ulubionych

Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna

20.01.21, 22:44
Znajomy 2 miesiące temu zrobił sobie test na przeciwciała covid. Wyszły pozytywne, zresztą miał chyba podejrzenia, że mógł przechorować. Teraz okazało się, że żona jest chora ( ma pozytywny wynik wymazu ). I wyobraźcie sobie, że musi siedzieć na kwarantannie jeszcze dłużej niż żona, bo Sanepid nie honoruje testów na przeciwciała. Czyli wychodzi na to, że z tym kwitkiem może być dawcą osocza, ale dla Sanepidu nadal ma szansę się zarazić 😄
Obserwuj wątek
    • berber_rock Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 20.01.21, 22:48
      Ba!
      Takich kwiatkow jest wiecej.
      Moja tesciowa jest juz zaszczepiona. A tymczasem zeby nas odwiedzic musi po przyjezdzie:
      - wykonac odplatnie test dnia 1.
      - zamknac sie na kwarantannie
      - wykonac test dnia 7. i jesli negatyw -> moze wyjsc z kwarantanny. Problem w tym ze z reguly wtedy to juz bedzie wracac do domu.
        • evee1 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 06:56
          > To po jakiego grzyba to szczepienie?
          O rany, ilez to moze powtarzac!? Szczepienie jest po to, zeby zaszczepiony jezeli juz sie zarazi covidem, to mial lekki przebieg tej choroby. Zaszczepiony a) nadal moze sie zarazic od kogos jezeli nie jest/byl jeszcze chory b) moze zarazac innych jezeli sie zarazil i sieje wirusem (choc pewnie w niewielkim sropniu, co obcenie jest badane).
          • berber_rock Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 09:37
            No dobrze, evee1.
            Ale z tego co napisalas wynika, ze rzeczywiscie testy i kwarantanny zostana z nami na zawsze?

            No bo jesli zaszczepiony nadal moze zachorowac, to rzeczywiscie po wjezdzie do innego kraju nalezaloby mu robic test albo wysylac na kwarantanne.
            Jesli sieje wirusem - podobnie.

            A zatem wniosek jest taki, ze ograniczenia podrozowania nie zostana zliwidowane jeszcze dlugo?
          • chersona Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 11:41
            "O rany, ilez to moze powtarzac!? Szczepienie jest po to, zeby zaszczepiony jezeli juz sie zarazi covidem, to mial lekki przebieg tej choroby. "

            właśnie niekoniecznie.jak wynika z zacytowanego fragmentu, zwłaszcza ostatniego zdania, szczepionka ta w ogóle zapobiegałaby zachorowaniu, bo komórki zaszczepionego blokowałyby wirusowi dostępu

            "szczepionka Pfizera i szczepionka firmy Moderna, są oparte o tzw. mRNA. RNA jest kwasem nukleinowym. Jest to kod genetyczny, na podstawie którego budowane są białka. Może pamiętamy ze szkoły, z lekcji biologii, że informacja przekazywana jest z DNA na RNA. RNA jest takim pośrednikiem i na matrycy RNA budowane są wszystkie białka, które produkuje nasz organizm. Są produkowane w oparciu o pośredni produkt mRNA. Tutaj, zamiast podawać całego wirusa, albo zamiast podawać białko tego wirusa, podawany jest kawałeczek kodu genetycznego. Pomagamy organizmowi, aby sam zrobił sobie szczepionkę. Na podstawie tego kodu genetycznego organizm sam sobie produkuje to białko, o które tutaj nam chodzi, a chodzi o jedno białko wirusa, ang. Spike (kolec). To jest to białko, które bierze udział w przyłączaniu się do receptorów na komórce i umożliwia wirusowi atakowanie komórki. W momencie, kiedy organizm wytworzy przeciwciała przeciwko temu białku, może je zablokować i wtedy wirus nie wchodzi do komórek."
            • evee1 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 13:13
              To nie o ten mechanizm chodzi (ale specjalistą nie jestem), tylko raczej o rodzaj przeciwciał, które tworzą się po otrzymaniu szczepionki.
              "From what we know so far, Covid-19 vaccines cause the body to produce a class of antibodies called immunoglobulin G, or IgG antibodies, explains Matthew Woodruff, an immunologist at Emory University. IgG antibodies are thugs: They react swiftly to all kinds of foreign entities. They make up the majority of our antibodies, and are confined to the parts of our body that don’t have contact with the outside world, like our muscles and blood.

              But to prevent Covid-19 transmission, another type of antibodies could be the more important player. The immune system that patrols your outward-facing mucosal surfaces—spaces like the nose, the throat, the lungs, and digestive tract—relies on immunoglobulin A, or IgA antibodies. And we don’t yet know how well existing vaccines incite IgA antibodies."
      • saszanasza Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 20.01.21, 23:02
        berber_rock napisał(a):

        > Ba!
        > Takich kwiatkow jest wiecej.
        > Moja tesciowa jest juz zaszczepiona. A tymczasem zeby nas odwiedzic musi po prz
        > yjezdzie:
        > - wykonac odplatnie test dnia 1.
        > - zamknac sie na kwarantannie
        > - wykonac test dnia 7. i jesli negatyw -> moze wyjsc z kwarantanny. Problem
        > w tym ze z reguly wtedy to juz bedzie wracac do domu.

        Ale jest zaszczepiona dwoma dawkami i ma te przeciwciała? Jeśli jeszcze nie uzyskała odporności to procedura jest słuszna.
        Mnie bardziej zaskakuje wpis startowy. Przeciez po szczepieniu podwójna dawką szczepionki ludzie będą mieli takie same przeciwciała jak ozdrowieńcy. Na cholerę to szczepienie skoro ludzi posiadających przeciwciała traktuje się jak potencjalne źródło zakażenia. Teoretycznie ludzie po szczepieniu będą przecież mieli podobnie, tyle że w papierach będzie, że się zaszczepili, ale wpływ na „otoczenie” będzie taki sam.
    • ga-ti Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 20.01.21, 23:08
      Ano tak jest. Dlatego warto w czasie chorowania zrobić test, bo tylko test (dodatni oczywiście) gwarantuje zwolnienie z kwarantanny, bo sanepid rejestruje tylko testowanych, wyników na przeciwciała ani nie rejestruje ani nie honoruje, dziwne to, ale co poradzisz.
      Choć myślę, że powinni to zmieniać właśnie w związku ze szczepieniami.
            • rb_111222333 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 11:46
              To dlaczego nie zrobił testu skoro podejrzewał, że choruje na covid? Jakikolwiek to byłby powód (nie chciało mu się, chciał mieć jednak możliwość wyjścia jakby co, nie dodzwonił się do przychodni) to właśnie dlatego nie ma statusu ozdrowieńca. Dla społeczeństwa korzystniej jest jeśli chorzy będą się izolować, więc osoby na przymusowej izolacji dostają premię w postaci bycia oficjalnym ozdrowieńcem. Dla tego samego społeczeństwa korzystnie jest, jeśli jak najwiecej osob odda osocze, dlatego do tego zabiegu wystarczą przeciwciała. Dla mnie jest to logiczne.
              • swiezynka77 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 24.01.21, 11:35
                rb_111222333 napisał(a):

                > To dlaczego nie zrobił testu skoro podejrzewał, że choruje na covid? Jakikolwie
                > k to byłby powód (nie chciało mu się, chciał mieć jednak możliwość wyjścia jakb
                > y co, nie dodzwonił się do przychodni) to właśnie dlatego nie ma statusu ozdrow
                > ieńca. Dla społeczeństwa korzystniej jest jeśli chorzy będą się izolować, więc
                > osoby na przymusowej izolacji dostają premię w postaci bycia oficjalnym ozdrowi
                > eńcem.

                nie testował się, bo nic nie wskazywało że to covid? ja dostałam zwolnienie na przeziębienie i zalecenie, by w przypadku pogorszenia skontaktować się z POZ i iść na test. nie pogorszyło mi się, tylko poprawiło a jak już przeszło, straciłam węch. na tym etapie test wymazowy już nie miał sensu więc po 2tyg zrobiłam przeciwciała, które wyszły dodatnie.
    • asia.pelasia Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 06:43
      Wątek o szczepieniu i kwarantannie po nim to dopiero hit 😄 czasami u nas faktycznie, jak u Barei. Aczkolwiek posiadanie przeciwciał potwierdzone testem w labie ( a nie domowym samodzielnie wykonanym ) powinno być honorowane jako fakt przejścia choroby. Aż nie chciało mi się wierzyć, że ten znajomy może oddać osocze, ale jednocześnie w razie choroby domownika zostaje objęty kwarantanną 😲
      • berber_rock Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 09:42
        asia
        To nie u nas.
        Mowie o podrozy zagranicznej w ramach EU. Kraje po prostu ida roznym tempem szczepien i takiej Belgii nie prztszlo do glowy, ze z samolotu moze wysiasc ktos, kto posiada papier o tym, ze przyjal juz druga dawke.
        Osobny problem jest taki, ze Belgia nie ufa obcym papierom, a juz polskim w szczegolnosci ...

        Fakt, ze przylatujesz jako zaszczepiony po prostu nie jest tutaj honorowany i jeszcze dlugo chyba nie bedzie.
      • swiezynka77 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 09:46
        bieżącej choroby nie potwierdza i nie wyklucza, ale przechorowanie jednak potwierdza... też jestem w takiej sytuacji. ale niestety z tego co się orientuję to żadnych profitów typu zwolnienie z kwarantanny czy testów przy wyjeździe za granicę nie ma sad posiadanie przeciwciał daje tylko poczucie bezpieczeństwa ich posiadaczowi. moge wyjechąc na Zanzibar np smile
        • little_fish Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 09:54
          Tylko to trochę bez sensu. Miałam słabe i krótkie objawy, nawet nie zdążyłam pójść do lekarza, pewnie skierowania na test i tak bym nie dostała. Koleżanka chorowała objawowo, coronavirus potwierdzony testem. Ilość przeciwciał w porównywalnym czasie od choroby niemal identyczna. Czyli chronione jesteśmy w podobny sposób. I mnie w razie czego będą wysyłać na kwarantanny, a jej nie 😀
              • madami Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 15:32
                www.mp.pl/pacjent/dieta/wywiady/90034,od-czego-zalezy-odpornosc

                Nasz układ odpornościowy składa się z wielu narządów, w których „powstają i szkolą” się komórki odpornościowe. Te organy to tzw. narządy limfatyczne: szpik kostny, grasica, śledziona, węzły chłonne i migdałki.

                Często dla lepszego wyobrażenia funkcjonowania naszego układu odpornościowego porównuje się go do armii, gdzie dowódcą jest grasica, a żołnierzami walczącymi na pierwszej linii frontu limfocyty T i B, czyli dwa rodzaje białych ciałek krwi. Ich miejscem powstawania jest szpik kostny, a później stacjonują głównie w węzłach chłonnych. Równolegle pomagają im makrofagi. Makrofagi to komórki, które pożerają ciała obce, czyli komórki chorobotwórcze trafiające do naszego krwiobiegu. Ta sprawnie działająca armia jest w stanie bronić nas przed atakującymi chorobami, pod warunkiem, że o nią dbamy.


                po prostu odporność nie jest zero jedynkowa.
                • little_fish Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 21.01.21, 15:46
                  No jasne, że nie jest. Ale do zbadania są właściwie tylko przeciwciała, nikt nie wie jak dany organizm zareaguje na kontakt z wirusem. W przypadku osób przebadanych testem zakłada się jak rozumiem, że przechorowaly i mają przeciwciała. A nie, że chroni je wykonanie testu na obecność wirusa, prawda? Zatem wg mnie logiczne by było traktować jako ozdrowieńców wszystkich z przeciwciałami. Albo w ogóle nie stosować tego terminu, skoro zachorowanie/przeciwciała nie dają żadnych gwarancji
        • nadia222_1 Re: Dodatnie przeciwciała covid a kwarantanna 24.01.21, 11:20
          Posiadanie przeciwciał niestety nie powinno dawać poczucia bezpieczeństwa. W grudniu dwa razy badałam krew na przeciwciała i dwa razy miałam wynik dodatni. Okres noworoczny spędziłam z Covidem, pozytywnym wymazem, bez sił i z bólem wszystkiego. Prawdopodobnie bezobjawowe lub lekkie przejście nie powoduje wytworzenia wystarczającej ilosci przeciwciał i nie do końca można „czuć się bezpiecznie”.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka