Dodaj do ulubionych

obowiązki producenta PO gwarancji

21.02.21, 23:59
Są jakieś, czy po upływie terminu gwarancji producenta nic nie musi obchodzić i nie ma żadnego obowiązku zapewnienia możliwości odpłatnej naprawy?

Sytuacja jest następująca: jakiś czas temu, powiedzmy ok. 10 lat, od producenta zagranicznego została kupiona maszyna produkcyjna. W czasie gwarancji nie było problemu, po gwarancji w razie awarii przyjeżdżał pracownik który za okrągłą sumkę maszynę naprawiał. Następnie producenta kupiła inna firma, (tym razem niemiecka, na gruncie prawa niemieckiego nie radzę sobie wcale), która tej maszyny nie miała w planach więcej produkować i zaniedbała kwestię dokumentacji. Teraz nastąpiła kolejna awaria, jedyną osobą, która w tej sytuacji jest w stanie maszynę naprawić jest autor oprogramowania (który w tym momencie jest osobą postronną, dokumentację ma, bo sobie wziął...). Owszem, może ją naprawić, ale stawkę zaśpiewał księżycową, ponad 50% wartości maszyny, kwota 5 cyfrowa, duża.
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka