Dodaj do ulubionych

Ja też do kociar -przerażony kot.

03.03.21, 17:32
Mam w domu przerażoną bidę która po 10 latach straciła dom i nie rozumie co się stało. Jak jej pomóc? Nie znam się na dorosłych kotach zawsze mieliśmy kocięta. Z nimi byli łatwiej bo ciekawość i żarcie wygrywaly że strachem...
Obserwuj wątek
    • triismegistos Re: Ja też do kociar -przerażony kot. 03.03.21, 17:45
      Dać spokój, udostępnić zaciszny kąt, oraz wodę i żarcie, żeby kocina nie musiała się przemykać po domu. Pomoże zapach starego domu, jakiś koc, ubranie byłego opiekuna, ulubiona zabawka, coś w tym stylu. Pomagają feromony, kocimętka, waleriana, jakies kocie dragi. Można czasem zaglądać i zagadywać, ale nie wyciągać biedaka na siłę.
      Co się kocinie stało? Jej ludzie umarli?
    • nenia1 Re: Ja też do kociar -przerażony kot. 03.03.21, 17:45
      Potrzebuje czasu, wszystko jest dla niej nowe. Najlepiej zostawić w spokoju, jak mówić to łagodnym głosem, podsuwać smakołyki, warto by było mieć parę rzeczy ze starego miejsca, stare zabawki, kocyk, legowisko, coś co kotu się kojarzy z poprzednim miejscem i na czym jest jego zapach, moje koty ogólnie lubią się chować w swoich budkach, można coś takiego kupić kotu, żeby mógł się schować i poczuć bezpiecznie i żeby równocześnie nie chował się pod łóżko czy w inne miejsca, skąd trudno go będzie wyciągnąć. Musi mieć czas i z czasem się przyzwyczai, ale generalnie oszczędzać mu wrażeń i bodźców.
    • fragile_f Re: Ja też do kociar -przerażony kot. 03.03.21, 17:46
      Daj jej pudlo z kocykiem w srodku i dziura do wchodzenia, zeby mogla sie w nim schowac, obok postaw kuwetke i miski z woda/zarciem. Nie wyciagajcie jej, niech sama zadecyduje o wyjsciu. Nie glaskajcie na siłę itp. Pudlo najlepiej postawic w cichym miejscu typu sypialnia albo lazienka, mozna zamknac drzwi dodatkowo.

Nasz senior pol roku spedzil pod lozkiem, ale potem się działo wink
    • mysiulek08 Re: Ja też do kociar -przerażony kot. 03.03.21, 17:49