Dodaj do ulubionych

Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johnson

07.05.21, 03:15
Ponieważ w bardzo wielu wątkach dotyczących szczepienia Astra i Johnson&Johnson oraz zdarzających się po niej zakrzepach, chciałabym coś uściślić.
To NIE JEST typowa zakrzepica, która leczy się heparyną lub warfarinem. W odróżnieniu od typowej zakrzepicy, tutaj występuje dodatkowo maloplytkowosc i branie aspiryny czy Acardu przed szczepieniem grozi dodatkowymi problemami.
W przypadku tej konkretnie zakrzepicy (poszczepiennej) mechanizm jej jest podony do odpowiedzi immunologicznej organizmu występującej u niektórych ludzi po leczeniu heparyną (HIT i HITT, Małopłytkowość poheparynowa). Nie leczy jej się środkami antykoagulacyjnymi, tylko sterydami i immunoglobinami. Środki zmniejszające krzepliwość krwi takie jak aspiryna (czy Acard) zwiększają ryzyko krwotoków, bo poziom płytek krwi już i tak jest obniżony.
Objawy zakrzepicy poszczepiennej nie pojawiają się od razu, tylko dopiero między 4 a 20 dniem po szczepieniu. I objawami może być silny ból głowy, zaburzenia widzenia (w przypadku CVST -
Cerebral venous sinus thrombosis), bóle brzucha, nudności, wymioty lub ból, spuchnięcie łydki (gdy DVT umiejscowi się w innych częściach ciała).
Więcej do poczytania tutaj vaccine-induced-immune-thrombotic-thrombocytopenia.
Zaznaczam, że nie jestem lekarzem, a nawet jakbym napisała, że jestem, to wiadomo, że to nic nie znaczy. Dlatego powyższemu możecie wierzyć lub nie, ale stwierdziłam, że jednak podam to dla informacji dla zainteresowanych.
Obserwuj wątek
      • evee1 Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 04:13
        Wlasnie ta trombofilia (zakrzepy) z trombocytopenia (obnizonym poziomem plytek) jest takim troche paradoksem, bo jednoczesnie ma sie obnizony poziom krzepliwosci krwi na skutek obnizonek poziomu plytek, a jednoczesnie te plytki, ktore sie ma sa bardziej "lepkie" i powoduja powstawanie zakrzepow.
        Co do samej trombocytopenii, to slyszalam niedawno, ze po niektorych szczepionkach (na przyklad po szczepionce na grype) poziom plytek moze spadac, i nie jest to zjawisko niepokojace. Po prostu po pewnym czasie wzrasta spowrotem. Ale w przy osobniczej sklonnosci do niskiego poziomu plytek we krwii i w efekcie do siniakow/wylewow podskornych, moze to wystarczyc, zeby zauwazyc roznice. Normalnie czlowiek tego nie bedzie widzial raczej.
        • panna.nasturcja Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 04:38
          U mojego męża w dniu szczepienia zrobił się wylew/krwiak na wewnętrznej stronie policzka, mąż czuł jak się robi, widział w lusterku jak to rośnie.
          Wchłonęło się, ale zrobiło się kolejne, po drugiej stronie.
          Dentysta powiedział, ze to nie może mieć związku ze szczepieniem.
          Jutro ma teleporadę u internisty żeby podała jakie zrobić badania, ale boje się, ze nic mądrego nie powie.
          Mam wrażenie, ze lekarze łącza to ryzyko zakrzepicy ze z tylnią krzepilowoscią, a tu jest odwrotnie.

          To się jakoś leczy czy przeczekuje?
          • evee1 Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 05:27
            No niestety ja nie jestem lekarzem, wiec Ci nie moge nic poradzic sad. Jezeli macie jakies obawy, to najlepiej jednak skontaktowac sie z lekarzem.
            Ja jestem zdania podobnego co dentysta, ale patrz zdanie nr 1 wink. Mi tez sie czasami rosnie taki babel z krwia wewnatrz policzka, bo pewnie jakies naczynko tam peklo. Czasem tez peka mi gdzies naczynko na dloni i robi mi sie siniak. Ale problemow z krzepliwoscia na plus ani na minus nigdy nie mialam, tzn. plytki mam zawsze w normie. Fakt mialam kiedys zakrzepy w nodze i w efekcie zator plucny, ale to bylo spowodowane wypadkiem i unieruchomieniem. I wyniki krwi mialam wtedy naprawde jak z kosmosu - i to prawie wszystkie!!
            • panna.nasturcja Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 05:34
              No tylko tutaj dwa razy w ciągu kilku dni, jeden w dniu szczepienia, drugi kilka dni później.
              A wcześniej nigdy mu się coś takiego nie zrobiło.
              Ogólnie nie ma skłonności do siniaków.
              Dlatego się martwię.
              I mam tez wrażenie, ze lekarze na razie słabo się znają na tych powikłaniach krzepliwości, bo właśnie mechanizm jest inny.
              Zrobimy badania krwi w sobotę i będziemy myśleć, ale się denerwuję.
              A szczepionka to był Pfizer.
              • evee1 Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 05:45
                Zrobcie te badania dla swietego spokoju, ale chyba nie masz narazie powodow do niepokoju. Wspomnialas, ze maz byl u dentysty. Niewykluczone, ze dentysta cos tam urazil, albo naciagnal i jakies naczynko peklo.
                Po prostu jak cos powaznego zacznie sie dziac, to dzialajcie, ale dwa bable na policzku, to raczej jeszcze nie wskazanie do paniki smile.
          • pani07 Re: Zakrzepy po szczepionce Astry i Johnson&Johns 07.05.21, 13:33
            Jestem po 2 dawkach AZ- acard jest moim stałym lekiem, o czym przed szczepieniem poinformowałam lekarza. Drugą dawkę zniosłam lżej- tylko senność i 1-dniowy ból ręki.
            Moja koleżanka ma trombofilię stwierdzoną i od razu wiedziała, że AZ nie może brać- wzięła Pfaizera.
            Pomijam jedno: zakrzepica to pierwsze zagrożenie, gdy czyta się skutki uboczne a=tabletek antykoncepcyjnych, a i tak większośc kobiet łyka je bez badań wstępnych.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka