Dodaj do ulubionych

Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpisać

07.05.21, 17:04
…znacie takie osoby? Co sądzicie o takim zachowaniu się? Chodzi o pracę.
Obserwuj wątek
    • aguar Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 07.05.21, 19:51
      Potrafię to zrozumieć, czasem też mi się nie chce tyle pisać, czasem mnie ręce bolą od stukania w klawiaturę. Jak np. ktoś o coś pisemnie pyta, a jest dużo do wyjaśnienia, tłumaczenia, to wolę porozmawiać. Zwłaszcza, że wtedy na bieżąco wiem, czy dobrze mnie rozumie.
      • taniarada Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 07.05.21, 20:04
        aguar napisała:

        > Potrafię to zrozumieć, czasem też mi się nie chce tyle pisać, czasem mnie ręce
        > bolą od stukania w klawiaturę. Jak np. ktoś o coś pisemnie pyta, a jest dużo do
        > wyjaśnienia, tłumaczenia, to wolę porozmawiać. Zwłaszcza, że wtedy na bieżąco
        > wiem, czy dobrze mnie rozumie.
        Rączki bolą od stukania.A od trzymania już nie,
    • san_vito Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 07.05.21, 20:13
      Pierwsza zasada scrum w IT nie pisz maili. W IT jezeli pracuje sie w teamie nie na rzecz podmiotów zewnetrznych, to nowoczesne podejscie mowi, aby dzwonić i nie pisać. Bazujemy na zaufaniu. Jesli zaufania brak, to wtedy też dzwonimy ustalamy co i jak i na koniec jedna ze stron pisze podkladke. Podczas rozmowy ustalilismy to i to, lub notatka powstaje w roznych narzedziach.

      Grzeczne jest natomiast pytanie czy moge zadzwonic, jesli pracuje sie na teamsach. Jesli jakas osoba jest zajeta wbija sie spotkanie.

      W IT odeszło sie od maili, poniewaz przedluzaja komunikacje. Ludzie lepiej komunikuja sie slownie.

      Jeszcze 15 lat temu pisalo sie maile i z doswiadczenia bylo, to slabe za duzo nieporozumien
      • kanna Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 07.05.21, 22:31
        Mój mąż w IT zawsze chce maile.

        Po pierwsze - czasem komuś się nie chce pisać, więc odpuszcza i głowy nie zawraca wink
        Po drugie - pisząc człowiek myśli, co chce i się precyzyjniej wyraża.
        Po trzecie - nie trzeba notować, lista zadań sama się robi.
        Po czwarte - telefonem od roboty nie odrywa i głowy nie zawraca.
        • po-trafie Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 14.05.21, 06:20
          chodzi o to, zeby komunikacja wewnatrz wspolpracujacego zespolu, wsrod kolegow, nie szla mailem.
          u nas tez jest ogromna presja by maila uzywac tylko w ostatecznosci (komunikacja jednostronna, eskalacje, oficjalne info). wszystko co mozemy, robimy zespolowo na teamsach lub glosowo + komentarze do ticketow.
          Inaczej bysmy pod nawalem maili umarli (dziennie pisze na teamsach kolo 300-500 wiadomosci i spedzam z 6-8h na telco)
            • po-trafie Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 14.05.21, 23:11
              Moja praca w 80-90% to komunikacja: razem rozwiazujemy problemy, albo dowiaduje sie o sukcesach, wyzwaniach i problemach od jednej osoby i rozwiazuje z 4 innymi, albo podsumowuje, albo rozmawiajac z kims mysle nad rozwiazaniem, wspolnie weryfikujemy i potem to wdrazam z kolejnymi ludzmi. Albo prezentuje, albo ktos prezentuje.

              Takie rzeczy, jak praca bez komunikacji (np rozpisywanie dluzszej wieloetapowej strategii/podejscia do czegos, przygotowywanie kilkuaspektowej analizy lub porownania jakichs rozwiazan technologicznych, przygotowanie materialow i dokumentacji do rozmow/prezentacji) to max. 4h tygodniowo.
              cala reszta to wlasnie wdrazenie, weryfikowanie, konsultowanie, modyfikowanie, dalsze przekazywanie tego, co w 4h naszkicowalam.

              Np jest wyzwanie z wielosystemowyn brokerem danych obslugujacym podzbiory danych o wiecej niz jednym rodzicu (relacja wiele do wiele miedzy danymi a wladcicielem), z jednoczesnym wymaganiem osobnego szyfrowania dla kazdego wlasciciela, asynchronicznosci, wsparcia oauth/sso i respektujacego legalne reguly rezydentury danych (np itar, gdpr itp)

              zeby taki temat rozpracowac, najpierw robi sie szkic rozwiazania - max 1-2h.
              potem konsultuje z managerami wszystkich produktow, ktore maja tego uzywac, by spisac praktyczne scenariusze uzycia, skrajne przypadki, skompletowac wymagania;
              potem te wymagania wraz ze wstepnym szkicem przedyskutowuje z szefem architektury by potwierdzic zgodnosc z dlugoterminowymi strategiami;
              potem calosc przekazuje tech leadom by zrobili proof of concept, tu trzeba z 20 telefonow na roznych etapach jak wychodza kolejne zalozenia i niescislosci;
              w miedzyczasie jest telco z dostawcami zewnetrznymi, ktorzy niby maja gotowe technologie rozwiazujace w pelni nasz problem. slucham ich ofert, zadaje stosowne pytania, zeby znalezc slabosci.
              Znowu godzina-dwie pracy: przerobienie oryginalnych materialow, szkicu technicznego i wymagan, tak zeby byly „vanilla” - na tyle uproszczone, by moc je przekazac dostawcom, zeby nam udowodnili jakby to zrobili.
              w miedzyczasie regularne telefony z kazdym tech leadem (jak idzie praca, co o tym mysla, jak sie czuja, jak sobie daja rade ich zespoly, jakie mamy trudnosci, jakie mozliwosci, jakie problemy), z BAmi, ze stakeholderami - zeby wiedzieli co sie dzieje.
              Telefony z devopsami zeby wspolnie ustalic mozliwe koszta: jesli bedziemy zadowoleni z naszego POC, ile czasy, pracy, osob i kosztow infrastruktury bedzie nas kosztowalo wyprowadzenie tego wszystkiego na produkcje. Ile kosztow w rok? Ile w dwa? ilu ludzi do zatrudnienia i w jakiej lokacji?
              zweryfikowanie efektow z dzialem finansow.
              dostanie oferty od zewnetrznych dostawcow, podownanie tych ofert pod katem finansowym, ale tez pozafinansowym (i znowu: analiza z glowna osoba od QA)... blabla. 4h pracy wlasnej, z 60h wspolnej. Moje staty pracowe mowia, ze tygodniowo mam dluzsza bezposrednia komunikacje z ok. 100 roznymi ludzmi.
                • po-trafie Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 14.05.21, 23:26
                  wyobraz sobie ze masz konta w bankach. osobiste w 2-3 bankach, w innym wspolne z mezem, w jeszcze innym masz konto firmowe i kredyt.
                  I twoj maz ma podobnie.
                  I twoj wspolnik biznesowy, mama, jej siostra, szwagier.

                  I zyczycie sobie sposobu, zeby dane z wszystkich waszych kont byly na biezaco analizowane, i zebyscie mieli dostep do podsumowan. Ile kazdy z was kto odziedziczyl dom po prababci Eugenii placi za prad i czybsz w jej domu?
                  Jak miedzy wami rozkladaja sie wydatki na pomoc w oplaceniu pielegniarki dla tescia?
                  ile wspolnie wydaliscie na Orlenie w zeszlym roku i czy oplacalaby sie jakas wspolna karta paliwowa?

                  oczywiscie jednoczesnie chcesz zachowac prywatnosc swoich danych, zeby szwagier nie wiedzial ile zarabiasz albo ile wydajesz na hobby.

                  Trzeba wiec wasze prywatne oraz wspoldzielone dane o transakcjach bankowych w roznych bankach polaczyc, zunifikowac i przeanalizowac ale nie ujawnic. I rozwiazanie i zdecydowanie tego, jak to najlepiej zrobic, to cos co ja zawodowo robie - z tym ze nie sama, tylko czerpiac wsparcie z ludzi pracujacych dla mnie i dookola mnie.
                  malo pracy wlasnej, duzo pracy wspolnej.
              • po-trafie Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 14.05.21, 23:17
                miesiecznie zaczynam 3-4 nowe zagadnienia tej skali: to akurat jest techniczne, ale rownie skomplikowane moze byc wyzwanie HRowe - sciezki kariery dla 600 osob w 10 krajach albo strategia przyspieszonego wdrazania nowych czlonkow dowolnego zespolu, finansowe - plan inwestycyjny jakiejs inicjatywy na 2 lata, plan oszczednosciowy na 3 lata dla 12 produktow, strategiczny. kazdy sie ciagnie kilka miesiecy i wymaga kolaboracji i decyzji od wielu osob. wiec: telco, telco, telco..
          • egzorcystka123 Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 15.05.21, 21:00
            akurat u mnie wlasnie komentarze tiketów i ustalanie tresci eskalacji szło zawsze mailem-skypem , wlasnie dlatego ze juz kilka razy jeden agent próbował zrzucić na drugiego swój błąd/niedopatrzenie. Mało tego - nawet supervisor próbował wrobić kogos z teamu w jakis błąd., do momentu gdy ktos mu pokazał treść maila. Zreszta zauważyłam ze w korpo kazdy na wszystko chce miec dupokrytkę ( prosze - to napisałam, przesłałam, odpowiedziałam) i jak sie okazywało - było to bardzo słuszne.
      • claudel6 Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 14.05.21, 23:35
        "Pierwsza zasada scrum w IT nie pisz maili."
        no może niekoniecznie maile, ALE:
        pierwsza zasada w IT - miej na wszystko papier. z klientem na telefonie (telefonie?? nikt nie używa w IT telefonów, ale powiedzmy na głosie) możesz ustalić wszystko, a potem każdy powie coś innego. zapisy są kluczowe, niekoniecznie na mailu, może byc na dowolnym komunikatorze czy aplikacji, w której zarządzany jest projekt.
    • trampki-w-kwiatki Re: Osoby które oddzwaniają na maile zamiast odpi 07.05.21, 22:39
      Oooo, mam takich cwaniaków.
      Jeśli to są banalne kwestie, to spoko, lepiej dzwonić. Ale jeśli radca prawny mi oddzwania z interpretacją, którą mam potem stosować, to mnie diabli biorą, bo za dwa miesiące padnie skądś pytanie "a skąd pani wzięła tę interpretację?" a radca wtedy powie "ja jej tego nie mówiłem!"

      To samo dotyczy różnych nadzorców budowlanych, którzy uwielbiają swoje głupie pomysły przekazywać ustnie, żeby w razie czego nie zostawić śladu i zrzucić odpowiedzialność. Ech.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka