Dodaj do ulubionych

Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewczyny

07.06.21, 10:07
Nigdy nie miałam kłopotów z cera, żadnych przebarwień, wyprysków, uczuleń podrażnień.
Pare miesięcy temu pojawił sie wątek na tema retinolu, potem inne, dużo fajnych porad i nazwy polecanych kosmetyków.
Kupiłam dość sporo i do teraz wszystko było ok.
Jakieś 2 tyg temu zaczęłam używać clarity peptides z medic 8 z niacynamiden , polecone w którymś wątku przez thank_you. I zaczął sie problem. Użyłam dosłownie pare razy, co drugi dzień , pojawiło sie pieczenie twarzy.
Odstawiłam, jednak skóra dalej piecze i teraz nie wiem od czego. Reszta kosmetyków to samo, czego używam od dawna.
Rano myje twarz woda, nakładam vit c ( timeless albo nacomi), na to krem eucerin hyaluron filler, na to spf (mam 3, które używam na zmienę, isdin, uriage, ambre solaire),
na to podkład i puder sypki. Każdy nałożony teraz kosmetyk powoduje pieczenie i uczucie gorąca.
Wieczór , zmywam wszystko najpierw żelem do mycia nivea (używam od lat) , powoduje teraz pieczenie. Poprawiam żelem cera ve (pieczenia brak) . Nie myje tylko cerave bo mam wrażenie, ze nie domywa .
Po wysuszeniu nakładam co drugi dzień albo crystal retinal z medic 8, teraz przeszłam na nacomi 1%, albo copper peptides z TO. Czasami przed argireline solution z TO. Na to krem albo eucerin hyaluron night, albo dr Jart z ceramidami , albo avene tolerance.
Dwa tyg temu dodałam clarity peptides z medic 8 i zaczął sie problem. Użyłam zamiennie z retinolem co drugi dzień w miejsce copper peptides z TO.
Odstawiłam tydzień temu, a skóra dalej piecze. Najgorzej policzki . Mam wrażenie, ze suchości skory.
Jak sobie pomoc? Czy to niacynamid podrażnia, czy moze cos innego?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Obserwuj wątek
    • primula.alpicola Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 10:43
      Coś Cię podrażniło, to pewne.
      Odstawiłabym na jakiś czas wszystko- tylko oczyszczanie (ale nie dwoma żelami, tylko czymś olejowym, a potem żel), tylko krem łagodzący, np.

      www.superpharm.pl/pharmaceris-a-corneo-sensilium-10102-75-ml-128741.html?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=zakupy_google&gclid=EAIaIQobChMI-_7ov5CF8QIVDdGyCh3KFw5YEAQYAiABEgKtqPD_BwE
      No i filtr oczywiście.
    • thank_you Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 11:34
      Masz po prostu podrażniona cerę - wlasnie to jest kluczowe w odpowiedniej pielęgnacji, aby nie przedobrzyć i dobrze poznać potrzeby oraz sygnały ostrzegawcze skory. Każda cera jest inna i inaczej reaguje, do tego retinoidy potrafia podrażniać i to mocno. Odstaw retinoidy i clarity peptides, kup np. Uriage Barierderm i Pharmaceris Corneo Sensilium i tylko to stosuj.

      Potem od nowa wprowadzaj retinoidy, jakieś 2-3 tyg po „uspokojeniu” skory; pamiętaj ze przy pierwszym objawie podrażnienia skory odstawiasz to, co wprowadzilas nowego. Bez sensu jest dokładać kolejne elementy do dobrze działającego mechanizmu. Trzeba trzymać cerę w dobrej formie, to najważniejsze - podrażniona moze stać sie odwodniona itp. To bez sensu. Byc moze niacynamid Ci nie służy, to normalne, to składnik aktywny - nawet kwas hialuronowy moze podrażnić. smile
          • leyla76 Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 14:46
            W sumie nie wiem😁 Z opisu wynika, ze są do cery dojrzałej ze śladami fotostarzenia, zmarszczkami. Cery trądzikowej nie mam, czasami cos wyskoczy ale trądzikiem tego bym nie nazwała.
            Wyżej napisałam, ze nie mam przebarwień, ale jednak mam. Pojawiły sie po pierwszej ciąży i są widoczne tylko jak opale twarz, ciemniejsze plamy na kościach policzkowych. Normalnie niewidoczne i raczej staram sie nie wystawiać buzi na slonce.

            I pytanie , czy te clarity peptides nadadzą sie dla 18 sto latki? Cera trądzikową, czerwieniaca sie. Ona używa niacynamid z TO i jej pasuje.
            • thank_you Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 14:55
              Wiesz, z opisu to powinnam swój krem z kwasem glikolowym używać tylko na łokcie i kolana i spodziewać się liftingu a stosuje go na cale ciało w zupełnie innym celu. big_grin
              Napisz czego córka używa to Ci powiem, czy nie koliduje a jeśli koliduje - to jak zużyć big_grin Ten CP trzyma w ryzach cery problematyczne, tłuste; Ty spokojnie możesz kupić 2-4% preparat z niacynamidem, aby otrzymać jego dobroczynne właściwości. 10% to nie dla nas. smile

              Co do przebarwień - kup ebook intiskin.pl/kategoria/e-book
              Przeczytasz i dowiesz się jakie KONKRETNE kosmetyki kupić, aby pozbyć się przebarwień. Bez prób, popełniania błędów, wyrzucania kasy w błoto na kosmetyki, które nie przynoszą efektów.

          • thank_you Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 12:25
            To nie o to chodzi, ja polecałam ten produkt konkretnej foremce z konkretnym problemem - leyla nie ma żadnego z tych problemów i bez sensu dołożyła sobie produkt z 10% zawartością niacynamidu, który w tym stężeniu wykazuje się działaniem ZŁUSZCZAJĄCYM, a przy normalnej cerze i stosowaniu retinoidów oraz kwasu hialuronowego (który powoduje jeszcze lepsze wchłanianie niacynamidu) - to przepis na katastrofę, która właśnie się wydarzyła.

            Można stosować wieloetapową pielęgnację, ale ona musi być dobrana pod potrzeby człowieka, który umie wsłuchać się w swoją skórę i wie który składnik z którym "ugryźć".
            • leyla76 Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 07.06.21, 15:16
              Szczerze to staram sie czytać co z czym nie łączyć i wszędzie podane aby nie łączyć z vit c. O kwasie hyaluron nic nie ma, co więcej wszędzie podają, ze ten kwas jest bezpieczny i można go łączyć np z vit c.
              Producenci powinni lepsze instrukcje załączać.

              To z czym mogę łączyć ten niacynamid i jaki krem po? A moze po prostu jest on nie dla mnie i nie stosować wogole?

              I zapytam przy okazji. Kupiłam sleep glycolic z medic 8 i sie zastanawiam czy niepotrzebnie bo to nie dla mnie?
              Jak tego używać i z czym nie łączyć?


              • thank_you Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 08.06.21, 14:14
                Producenci nie dadzą rady załączyć wszystkiego, zresztą to ich nie interesuje. Większość informacji, które znam, to raczej pubmed niż jakieś portale które piszą o bezpieczeństwie kwasu hialuronowego z vit C. No i wiedza wyciągana od moich biotechnologów.

                Możesz używać niacynamidu, ale w stężeniu 2-4%, to fajny antyoksydant tylko wg mnie on w ogóle nie jest potrzebny w Twojej pielęgnacji. Przy takim stężeniu spokojnie mogłabyś używać kwasu hialuronowego.

                Kwasy i retinoidy to połączenie dla osób, które znają swoją skórę i potrafią grać do odpowiedniej bramki, wiedzą jak nie dopuścić do podrażnień, są w SPF-owym reżimie i nie mają uszkodzonej cery. Ty niestety masz, więc na razie nie stosuj. Jaką masz w ogóle cerę?
                • leyla76 Re: Pytanie kosmetyczne, Thank you i inne dziewcz 08.06.21, 18:43
                  Jeszcze raz dziękuje za Twoj czas.
                  Cera normalna, bezproblemowa. Im jestem starsza to mam wrażenie, ze idzie w kierunku suchej.
                  Wypryski sie zdarzają, najczęściej broda i okolice nosa.
                  Im dalej z wiekiem tym jest coraz mniej jędrna, pojawiają sie zmarszczki koło oczu, troche zaczynaja wisieć policzki no i zmarszczka pod nosem tzw palacza, z tym ze ja nigdy nie paliłam.

                  Dzisiaj doszedł night glycol z medic 8 , wiec pytanie na przyszłość jak go stosować i jak często zaznaczając, ze chciałabym wrócić do retinolu zapewne po wakacjach. Jakie kremy używać z night glicol i z czym kategorycznie nie mieszać.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka