Dodaj do ulubionych

Joga, pilates, stretching - jakie efekty?

10.06.21, 22:08
Czy któraś z Was ćwiczy regularnie i może się wypowiedzieć w temacie efektów? Do tej pory ćwiczyłam z różną częstotliwością z Chodakowska, Lewandowską, Kaylą czy Mel B. Efekty raz mniejsze, raz większe w zależności od intensywności treningów. Ogólnie bez szału ale też nie miałam nadprogramowych kg do zrzucenia. Chodziło mi bardziej o wyrzeźbienie i ujędrnienie. Chciałabym spróbować czegoś nowego, ale nie wiem czy warto? Ogólnie sama forma treningów bardzo mi odpowiada, ale chciałabym wiedzieć jakie efekty dają tego rodzaju ćwiczenia.
Obserwuj wątek
    • myfaith Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 10.06.21, 22:24
      Kalorii na pilatesie/jodze raczej nie spalisz ( w sensie dobre na odchudzanie) ale za to wzmocnisz tzw mięśnie głębokie i uelastycznisz ciało . Pozatym nie każdemu odpowiada formula pilatesu czy jogi. Dla niektórych jest po prostu nudno ( inna muzyka, inna intensywność i szybkość ćwiczeń) wiec dla ciebie do przemyślenia skoro do tej pory cwiczylas cardio
      • picathartes Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 15:46
        To zależy smile

        Dla osób słabych i niewytrenowanych obciążenia i maszyny są dużo lepsze. Z prostego powodu - ćwiczenia z własnym ciężarem są dużo trudniejsze, bo musisz używać wielu mięśni naraz. To samo dla osób, które mają problemy np ze sporą hypermobilnością stawów; dużo lepiej wykonywać im ćwiczenia na maszynach izolujące mięśnie.

        Ćwiczenia z ciężarami i sporym obciążeniem budują mięśnie szybciej niż ćwiczenia z własnym ciężarem ciała. Pułapu pewnych ciężarów z własnym ciałem też się nie przeskoczy smile

        Ćwiczenia z własnym ciężarem ciała są jednak najtrudniejsze, bo wymagają sporej koordynacji i stabilności core. Większość "wytrenowanych" na siłowni osób z naprawdę ładnie zarysowanymi mięśniami na nogach i ramionach przychodząc do mnie na trening musi uczyć się od podstaw. Głębokie mięśnie brzucha praktycznie nie istnieją, pompki są słabiutkie i najczęściej robione na kolanach, a plank owszem, może być trzymany długo, ale stabilności w nim mało (wystarczy przetestować "shoulder taps", u większości tyłek waha się z prawa na lewo podczas tego planka).

        Osobiście preferuję własny ciężar ciała (plus taśmy i drążki) i uważam ten trening za najbardziej finezyjny i wymagający największej sprawności.
        Ale klientki trenuję również z małymi ciężarkami, taśmami i kettlebellem, bo u początkujących tak jednak łatwiej, i efekty widać szybciej.
        • primula.alpicola Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 15:53
          Bo najlepiej być wszechstronnym i nauczyć się robić poprawnie różne rzeczysmile
          Uwielbiam siłownię ( ale od maszyn wolę wolne ciężary), umiem tez w body weight i te wszystkie wielostawowe, i Pilates i jogę, i pompki i planki z tap shoulderami. Ale fakt, mnie obskakuje dwóch trenerów- jeden mięśniak, a drugi fizjoterapeuta od stabilizacji, core, wkurzania układu nerwowego itp.
          • thank_you Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 12.06.21, 09:28
            No mnie w ogóle nie dziwi, ze 9/10 kobiet na treningach grupowych nie potrafia przyjąć prawidłowej pozycji, bo i niby gdzie miały sie nauczyć, jak w szkole w-fisci nie potrafili pokazać jak robi sie przysiad albo wypady. Musiałam uczyć sie absolutnie wszystkiego, od zera i tez mam szczęście, ze mam własnych trenerów, przy których nie zrobię sobie krzywdy i mam mniejsze szanse nanabawienie sie kontuzji (a tak często kończy sie samodzielne porywanie na sport, stad potem jeczenie, ze urazy itp. i dana dziedzina jest do d...). Sama w zyciu nie doszłabym do tego momentu,, w którym jestem teraz.
            • picathartes Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 12.06.21, 10:41
              > bo i niby gdzie miały sie nauczyć, jak w szkole w-fisci nie potrafili pokazać jak robi sie przysiad albo wypady.

              Ja byłam ostatnią nogą na wuefie big_grin

              Grałyśmy wyłącznie w piłkę, a mnie brakuje koordynacji, więc same tróje zbierałam. Jak raz do roku było bieganie, to był wyłącznie sprint na 60m. Też miałam z tego tróję.
              Dopiero w ostatniej klasie wuefistka wpadła na pomysł dłuższych dystansów i się okazało, że na 600m byłam w czołówce, a na 2km można było mnie tylko na szóstkę sklasyfikować. I jak otworzyli nam siłownię, to okazałam się najlepsza w klasie.

              Większość wuefistów jest do d.y i tylko zniechęcają do sportu. jakby nie widzieli, że ludzie mają różne predyspozycje do sportu i jeden będzie dobry w piłkę, drugi w judo, a trzeci w akrobatyce.

              Gdybym wiedziała, że będę taka dobra w sportach wytrzymałościowych i siłowych, na pewno studiowałabym coś związane ze sportem zamiast fizyki big_grin No i zresztą ostatecznie w sporcie pracuję smile
        • robin1025 Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 20:09
          Ćwiczę ok 3,5 roku kalistenikę i potwierdzam , że nie ma lepszych ćwiczeń na rzeźbę niż masą swojego ciała. Nawet siłka i praca na ciężarach nie dała takich efektów. Dopiero na kalistenice nauczyłam się robić pompki nie z kolan, podciągać się na drążku itp.
    • thank_you Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 08:58
      Nie znam się na tym, ale mi na wyrzeźbienie ciała inne niż dotychczas (głównie od pływania) najbardziej pomogły ćwiczenia siłowe. Każdy trening kończę rozciąganiem ok. 10-15 min. 2 x w tyg robię joga/pilates, od kilku tygodni na reformerach. Też nie robię tego z powodu wagi, a dla siebie, bo potrzebuję.
      Gdy nie za bardzo miałam czas na wychodzenie na treningi itp., to ćwiczyłam w domu callanetics (taki prawie godzinny, fantastyczny program). Bardzo to lubiłam, ale w swoim życiu, przez dobrych 10 lat miałam 3 x w tyg godzinną, baletową rozgrzewkę, więc jest to rodzaj wysiłku, do którego jestem przyzwyczajona i taki mi odpowiada.
    • picathartes Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 12:50
      W pilatesie najbardziej trenujesz core, czyli mięśnie stabilizujące dolny odcinek kręgosłupa. Da się tym ładnie wyrzeźbić całe ciało, ale trzeba trenować poprawnie i bardzo dużo, bo pilates jednak - jak już dojdziesz do pewnego stopnia wtajemniczenia - dość prosty i mało intensywny jest.

      Jogą wyrzeźbisz się dużo mniej niż pilatesem, bo joga to głównie pozycje statyczne (ćwiczenia izometryczne). Za to się ładnie porozciągasz i zbudujesz silne ramiona, nogi (statycznie tylko) i core. O ile poprawnie ćwiczenia wykonujesz oczywiście.

      Stretching to tylko rozciąganie. To nie rzeźbi, tylko rozciąga.

      Żeby wyrzeźbić mięśnie musisz tym mięśniom zaserwować trening w całym zakresie ruchu tego mięśnia i dołożyć odpowiednią ilość powtórzeń - trening siłowy.
      Jeśli na przykład jedynie trzymasz ciężarek w dłoni, ramię przyciśnięte do boku, przedramię równolegle do podłogi, to ćwiczysz biceps izometrycznie, bo on się napina i musi wykonać pracę, by ten ciężar utrzymać. Tego typu ćwiczenia masz w większości w jodze.
      Jeśli z kolei zaczniesz ruszać tym przedramieniem i opuścisz ciężarek powoli w dół, a potem powoli całkiem do góry, to wykonujesz ćwiczenie w pełnym zakresie ruchu bicepsa. Dołóż do tego x powtórzeń ruchu i masz trening siłowy. To jest najefektywniejszy i pełny sposób na rzeźbę smile
      To samo w planku. Plank też Ci pośrednio wyrzeźbi ramiona, ale jeśli dołożysz do planka pompki, to wyrzeźbisz dużo więcej niż w samym planku.

      Nie znam żadnej z tych trenerek - raz obejrzałam jakiś stary trening Chodakowskiej i widziałam Kaylę w reklamach - jeśli wykonujesz treningi poprawnie, to powinny dać efekty. Kayla mniej, bo ona mało ma siłowych, głównie HIIT.

      Klucz: poprawnie. Na moich zajęciach może 1 na 12 nowych osób potrafi wykonać większość ćwiczeń poprawnie. Olbrzymia większość dziewczyn nie potrafi wykonać poprawnie ani jednego ćwiczenia!

      Sumarując:
      najłatwiej się wyrzeźbić treningiem siłowym.

      Ale jeśli masz dużo czasu, zrobiłabym tak:
      pilates 1x/ tydzień
      joga 1x/ tydzień
      trening siłowy 1-2x/ tydzień + stretching na zakończenie treningu. (pamiętaj że pomiędzy treningami siłowymi i pilatesem masz zostawić 48h przerwy. Czyli np w poniedziałek pilates, wtorek joga, środa trening siłowy + stretching, piątek trening siłowy + stretching)

      Jeśli nie masz czasu, to z powyższych albo pilates + joga albo trening siłowy + joga. Stretching to rozciąganie które po prostu robisz na koniec treningu siłowego; wystarczy 10-12 minut.
        • ichi51e Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 12:57
          Sama piszesz o izometrycznych „ Zalety ćwiczeń izometrycznych
          Ćwiczenia izometryczne mają szereg zalet. Przede wszystkim bardzo dobrze wzmacniają mięśnie, zwiększając ich sprawność i elastyczność. Tym samym można pracować nad tymi partiami ciała, na których rozbudowaniu szczególnie nam zależy. Ćwiczenia są też bardzo przydatne jako wsparcie przy treningu redukcyjnym. Dzięki nim ciało staje się smukłe i wyrzeźbione, a mięśnie przybierają właściwe kształty. Poza tym trening izometryczny znacząco podnosi zdolność i uczy kontrolowania własnego ciała. Co ważne, trening izometryczny można wykonywać naprawdę wszędzie, nie wymaga specjalistycznych warunków ani sprzętu.”
          • picathartes Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 13:05
            Ichie, nie chce mi się grzebać w papierach i szukać akademickiego researchu który udowodnił, że joga (w przeciwieństwie do pilatesu!) nie przynosi ciału tych samych korzyści w zakresie siłowym i wydolności krążeniowo oddechowej, jak trening siłowy. Kropka.

            Joga poprawia siłę i wytrzymałość, poprawia stabilizację dolnego odcinka kręgosłupa, ćwiczenia na równowagę i rozciąganie są wartościowe, przynosi też mnóstwo korzyści psychicznych, ale nie nazywaj jej treningiem siłowym, bo to naprawdę dwie różne bajki.
            Kiedyś nawet zrobiłam sobie instruktorstwo z jogi połączonej z treningiem siłowym - i na otrzymaniu dyplomu się skończyło, bo niestety te treningi to trochę kpina. Ładnie to wygląda na wizualnie, ale ani to joga, ani trening siłowy big_grin

            Jak chcę poćwiczyć siłowo, to wykonuję trening siłowy, jak chcę się porozciągać, wykonuję jogę; tyle do tego siły potrzeba big_grin

            > Co ważne, trening izometryczny można wykonywać naprawdę wszędzie, nie wymaga specjalistycznych warunków ani sprzętu.”

            To samo z treningiem siłowym - niczego nie potrzebujesz poza własnym ciałem. Od lat trenuję na dworze, bez sprzętu. No dobrze, czasem mam taśmy, używam ławek, drążków, schodów i krawężników smile
        • picathartes Re: Joga, pilates, stretching - jakie efekty? 11.06.21, 12:58
          > Przeciez joga to wlasnie trening siłowy.

          Joga to ułamek treningu siłowego.

          Żeby coś nazywało się prawdziwym treningiem siłowym, musisz wykonać x powtórzeń danego ćwiczenia w całym zakresie ruchu mięśnia, w 2-4 setach.
          Jak jogę lubię i mniej lub bardziej regularnie od ponad 10 lat ćwiczę, to jednak koło treningu siłowego to ledwo stało big_grin

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka