Dodaj do ulubionych

Pracownik psuje atmosferę - co zrobić?

11.06.21, 10:35
Osoba ma za zadanie weryfikację pewnych dokumentów (no, po to się ją zatrudnia, że tam mogą być jakieś błędy czy nieścisłości i płaci się jej za sprawdzenie i ich poprawienie).

Niestety osoba uwielbia roztrząsać każdy głupi błąd na mailu ogólnofirmowym. Nieomal dzieli się każdą znalezioną duperelką. A jak nie może znaleźć niczego, do czego można by się przywalić, upewnia się, czy tak na pewno jest dobrze.

Firma ma całą skrzynkę zawaloną pytaniami "Czy wartość X w raporcie dla miesiąca N jest prawidłowa?" Można to sprawdzić w innym dokumencie, nie trzeba pytać ludzi. Oczywiście nie ma to celu faktycznie upewnienia się, tylko danie wszystkim do zrozumienia, jaka ona jest świetna, bo znalazła błąd, a osoba, która go popełniła, to niekompetentny cienias. A jak to nie jest błąd, to że czuwa i wszystko dokładnie sprawdza i tak bardzo dba o jakość, że zastanawia się nad każdym detalem.

Żeby nie było: w tym, co robi, jest świetna, dokumenty po niej są perfekcyjne. Natomiast toksyczna atmosfera, jaką wprowadza, jest momentami nie do wytrzymania. Czemu to robi, chyba wiem, pokazywanie na każdym kroku, jaka jest doskonała i przydatna.

Co zrobić, drogie Bravo? Od razu mówię, że jakiekolwiek rozwiązania "poproście przełożonego o interwencję" nie wchodzą w grę.
Obserwuj wątek
    • conena Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 10:41
      W odpowiedzi na kolejnego maila z pytaniem "Czy wartość X w raporcie dla miesiąca N jest prawidłowa?" adresowanego do wszystkich świętych napisz odpowiedź do wszystkich: Cześć Zdzisiu, mnie to pytanie nie dotyczy, proszę adresuj do mnie tylko pytania dotyczące mojego obszaru. Pozdrawiam, Amy.
      • joanna_poz Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 11:03
        conena napisała:

        > W odpowiedzi na kolejnego maila z pytaniem "Czy wartość X w raporcie dla miesią
        > ca N jest prawidłowa?" adresowanego do wszystkich świętych napisz odpowiedź do
        > wszystkich: Cześć Zdzisiu, mnie to pytanie nie dotyczy, proszę adresuj do mnie
        > tylko pytania dotyczące mojego obszaru. Pozdrawiam, Amy.
        >
        i powinni jej odpisac tak ci wszyscy swięci, ktorych to nie dotyczy to moze sama zobaczy jak to fajnie dostac miec zaśmiecona skrzynke takimi mailami
        • krisdevalnor Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 13:35
          joanna_poz napisała:

          > conena napisała:
          >
          > > W odpowiedzi na kolejnego maila z pytaniem "Czy wartość X w raporcie dla
          > miesią
          > > ca N jest prawidłowa?" adresowanego do wszystkich świętych napisz odpowie
          > dź do
          > > wszystkich: Cześć Zdzisiu, mnie to pytanie nie dotyczy, proszę adresuj do
          > mnie
          > > tylko pytania dotyczące mojego obszaru. Pozdrawiam, Amy.
          > >
          > i powinni jej odpisac tak ci wszyscy swięci, ktorych to nie dotyczy to moze sam
          > a zobaczy jak to fajnie dostac miec zaśmiecona skrzynke takimi mailami
          O, wlasnie.
        • al_sahra Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:34
          joanna_poz napisała:

          > i powinni jej odpisac tak ci wszyscy swięci, ktorych to nie dotyczy to moze sam
          > a zobaczy jak to fajnie dostac miec zaśmiecona skrzynke takimi mailami

          Nie, w normalnej instytucji powinien to jej powiedzieć raz jej bezpośredni przełożony po pierwszym takim mailu. A w naprawdę dobrze zorganizowanej instytucji, powinna się tego dowiedzieć zanim zacznie pracę, podczas przeszkolenia, gdzie dowie się o zakresie swoich obowiązków i procedurach z nimi związanych.
    • kolteta Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 11:08
      Mialam taka w moim poprzednim zespole. Cale szczeescie udalo mi sie zmienic dzial. Tamta zostala i psuje atmosfere daje, skarza sie na nia wszyscy , potrafi wysylac maile do kogos z zespolu z kopia do managera z prosba i informacje dlaczego tu i tu sa bledy albo dlaczego to nie jest zrobione inaczej. Robi to nawet jesli to nie jest kawalek jej pracy. Cale lata nikt nie zrobil z tym nic. Efelt jest taki, ze rotacja pracownikow w tym dziale jest ogromna, nikt nie jest tego wytrzymac. Ja ja po prostu ignorowalam, jedyna osoba, przed ktora musialam sie tlumaczyc byl moj manager, nie kolezanka na rownoleglym stanowisku.
    • laura.palmer Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 11:15
      O, ja też pracowałam z taką. Byłyśmy dwie w zespole i do naszych obowiązków należało m. in. sprawdzanie sobie nawzajem dokumentów. Jak ja znalazłam u niej błąd, to szłam, pokazywałam w czym problem i tyle. Ona ZAWSZE czekała z moimi błędami aż wejdzie do naszego pokoju przełożona i wtedy wypalała "sprawdziłam Laury raport i tu i tu jest źle". Boże. Na szczęście szefowa była ok, wiedziała że ona taka jest i w pewnym momencie przeniosła ją do innego działu, właśnie za psucie atmosfery. Z takimi ludźmi ciężko się pracuje, współczuję.
    • princesswhitewolf Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 11:25
      >Niestety osoba uwielbia roztrząsać każdy głupi błąd na mailu ogólnofirmowym. Nieomal dzieli się każdą znalezioną duperelką

      Mlody czlowiek, niedowartosciowany usilujacy udowodnic swoja genialnosc?

      Mlodzi, niedoswiadczeni ludzie ( acz trzyma to niektorych do grubo po 30tce z braku szerokiego wachlarza doswiadczen w roznych firmach) maja czesto przekonanie ze sa Darem Boga dla Firmy i musza to udowodnic. Nie majac pojecia o wielu rzeczach maja przekonanie ze " oni lepiej by to zrobili"

      To jest cos ponadkulturowego.
      • januszekxxl Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 11:29
        princesswhitewolf napisała:
        > Mlody czlowiek, niedowartosciowany usilujacy udowodnic swoja genialnosc?
        >
        > Mlodzi, niedoswiadczeni ludzie ( acz trzyma to niektorych do grubo po 30tce z b
        > raku szerokiego wachlarza doswiadczen w roznych firmach) maja czesto przekonani
        > e ze sa Darem Boga dla Firmy i musza to udowodnic. Nie majac pojecia o wielu r
        > zeczach maja przekonanie ze " oni lepiej by to zrobili"


        Niedoświadczona, ale autorka wątku pisze o niej tak: w tym, co robi, jest świetna, dokumenty po niej są perfekcyjne.
        • princesswhitewolf Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:42
          >Niedoświadczona, ale autorka wątku pisze o niej tak: w tym, co robi, jest świetna, dokumenty po niej są perfekcyjne.

          doswiadczenie i profesjonalizm nie tylko jest oceniany z perspektywy wykonywanej pracy, ale i umiejetnosci wspolpracy z innymi

          Spotkalam wielu mlodych perfekcyjnie wykonujacych swoja prace mlodych ludzi ktorzy byli tak przejeci swoja samopromocja kosztem innych, oraz przekonaniem o wyzszosci swych umiejetnosci z koniecznoscia piania o tym, ze.... tracili z tego powodu stanowiska, albo nie awansowali.

          To jest objaw niedojrzalosci zawodowej
    • ixiq111 Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 12:13
      >> płaci się jej za sprawdzenie i ich poprawienie).
      >>Firma ma całą skrzynkę zawaloną pytaniami "Czy wartość X w raporcie dla miesiąca N jest prawidłowa?"


      "Droga Zdzisiu,
      To Ty masz płacone za sprawdzanie i poprawianie błędów, więc tym się zajmij. Nie zwalaj na mnie swoich obowiązków. Jeżeli nie radzisz sobie, ja Ci niestety nie pomogę. Mam inne obowiązki."

      Można też spróbować w drugą stronę (o ile to możliwe):
      "Droga Zdzisiu,
      w załącznikach efekty mojej dzisiejszej pracy, proszę sprawdź je, znajdź ewentualne błędy, popraw i powiadom mnie, gdzie się pomyliłam. Bardzo Ci dziękuję
      albo
      Czy w raportach z dni od .. do .. wszystko było dobrze?

      Najlepiej zadziałać grupowo i zawalić pani skrzynkę.
    • nie-mama Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 12:48
      Pracowalam z dziewczyna, ktora miala podobny styl, tylko do tego nie byla dobra w tym, co naprawde miala robic. Strasznie to bylo meczace.

      Kto zatrudnia te korektorke u was? Musi byc ktos, kto nadzoruje jej prace, nawet jesli nie jest oficjalnie szefem. Moze zbierzcie sie w kilka osob i porozmawiajcie z ta osoba. W rozmowie skoncentrowalabym sie na tym, ze korekta nie spelnia wymogow zapisanych w umowie
    • piekna_remedios4 Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 12:51
      dlaczego nikt do tej pory (a zwłaszcza jej przełozony) nie powiedział jej, że maile dotyczące błędu lub potwierdzenia należy wysyłać tylko do osoby zainteresowanej, a najlepiej nie spamować tylko zagadać na czacie lub zadzwonić?
      Albo, że może te błędy sprawdzić w innym dokumencie. Przecież to są podstawy higieny pracy, jeśli godzicie się od miesięcy (lat?) na to, że pisze do was maile, to widocznie uważa ona, że wszystko jest ok.
      I dlaczego zakładasz jej złe intentcje? Moim zdaniem jest po prostu dokładna, i jak piszesz, skuteczna. Ciebie to drażni i doszukujesz się jej złośliwości, tak to widzę. A mam duże doświadczenie w pracy z takimi ludźmi.
    • woman_in_love Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 13:41
      Oczywiście nie ma to celu faktycznie upewnienia się, tylko danie wszystkim do zrozumienia, jaka ona jest świetna, bo znalazła błąd, a osoba, która go popełniła, to niekompetentny cienias. A jak to nie jest błąd, to że czuwa i wszystko dokładnie sprawdza i tak bardzo dba o jakość, że zastanawia się nad każdym detalem.
      Żeby nie było: w tym, co robi, jest świetna,


      Wg mnie nie jest świetna, tylko niepewna siebie i słaba. A takie pytania, służą temu, by ktoś ją upewnił że to co robi jest OK.
      Co można zrobić? Poinformować ją o moich odczuciach, gdyż na pewno nie są odosobnione i powiedzieć jej, że takie maile powodują, że inni mają ją za bardzo niesamodzielnego pracownika, który ciągle się dopytuje o oczywiste rzeczy. No i wiadomo, rozmowę zaczynasz, że jest dobra, jesteście zadowoleni, ALE .... hehe...
    • szaraiwka Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:22
      Ja bym jej po prostu powiedziała ze kopiowanie wszystkich jest niezgodne z etykieta mailowa (zakładam ze taka macie) i ze maile powinny być kierowane wyłącznie do osób które są zaangażowane w dany projekt/dokument itd. I ze proszę o nie wrzucanie mnie do adresatów tych które mnie nie dotyczą oraz o kierowanie tych które mnie dotyczą do mnie a nie do wszystkich krewnych i znajomych krolika.
    • al_sahra Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:28
      Dziwna instytucja. Na tyle duża i ważna, że zatrudnia specjalną osobę do weryfikacji dokumentów, a jednocześnie na tyle nieogarnięta, że nie ma wypracowanych procedur, które tej osobie powinno się pokazać przed rozpoczęciem pracy i dopilnować, żeby ich skrupulatnie przestrzegała. Np.: weryfikacja dokumentu typu a polega na sprawdzeniu źródeł b i c. W przypadku identyfikacji błędu w wartościach d albo e, należy dodatkowo zweryfikować dokument f, appendix F1, a o wynikach powiadomić następujące osoby: kierownika projektu (obecnie Jan Kowalski) i koordynatora dokumentacji (obecnie Mariola Kowalska), z kopią do kierownika działu (obecnie Hermenegilda Kociubińska).

      A potem wyśmiewa się korporacje, że mają na wszystko rozpisane szczegółowe procedury. Dobry przykład dlaczego.
      • princesswhitewolf Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:45
        >Na tyle duża i ważna, że zatrudnia specjalną osobę do weryfikacji dokumentów, a jednocześnie na tyle nieogarnięta, że nie ma wypracowanych procedur,

        wcale niekoniecznie duza. Po prostu byc moze dokladnosc danych w tej branzy jest istotna

        zreszta nie przypominam sobie by w zadnym z kilkuset tysiecznych kolchozow w ktorych pracowalam byly scisle procedury mowiace krok po kroku " nie wysylaj emaili do wszystkich w sprawach takich i takich"

        kazde stanowisko jest inne i po prostu dojrzalosc profesjonalna sprawia ze ludzie wiedza, ze nie nalezy uzywac emaili do wszystkich poza sytuacjami naprawde wyjatkowymi
        • al_sahra Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 15:14
          princesswhitewolf napisała:

          > zreszta nie przypominam sobie by w zadnym z kilkuset tysiecznych kolchozow w kt
          > orych pracowalam byly scisle procedury mowiace krok po kroku " nie wysylaj emai
          > li do wszystkich w sprawach takich i takich"

          Takich dosłownych instrukcji rzeczywiście nie ma, bo to jest podstawowa profesjonalna wiedza, którą każdy średnio inteligentny pracownik szybko przyswaja, natomiast w każdej większej instytucji powinny być procedury (Standard Operating Procedures czyli SOP), opisujące m. in. do kogo należy wysyłać powiadomienia w konkretnych sytuacjach.
          • princesswhitewolf Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 15:20
            >Takich dosłownych instrukcji rzeczywiście nie ma, bo to jest podstawowa profesjonalna wiedza, którą każdy średnio inteligentny pracownik szybko przyswaja,

            no dokladnie o tym mowie. zgadza sie.

            >natomiast w każdej większej instytucji powinny być procedury (Standard Operating Procedures czyli SOP), opisujące m. in. do kogo należy wysyłać powiadomienia w konkretnych sytuacjach.

            ale tylko to dotyczy standardowych processow, a takowy weryfikujacy moze nie jest na tyle standardowym procesem tylko random. I chyba trafil im sie upiedliwy niedojrzaly profesjonalnie przypadek

            Tez znam gorszych, takich ktorzy siedza kolo szefa i wykonuja telefony "what we could improve" do roznych ludzi aby podkreslic swoja kompetencje i popisac sie przed szefem.
    • irma223 Re: Pracownik psuje atmosferę - co zrobić? 11.06.21, 14:32
      Strategia polegająca na pokazaniu wszystkim, a zwłaszcza przełożonym, że ma pełne ręce roboty i jej praca jest niezbędna.

      Znana także pod nazwą "ochrona własnej d...y", względnie "podkładka", "na wszystko musisz mieć papier".

      Odwrotność strategii "siedź w kącie, a znajdą cię".

      Prawdopodobnie kiedyś już się na niej i jej stataniach nie poznano, więc teraz stosuje taką właśnie strategię, by każdy wiedział, że jest potrzebna i naprawdę pracuje.

      Kto się raz sparzył, ten na zimne dmucha.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka