Dodaj do ulubionych

Reklamacja towaru po wymianie

07.07.21, 15:34

W 2018 roku zakupiliśmy w euroagd odkurzacz bezprzewodowy. Po niespełna półtora roku się zepsuł zatem go zareklamowalismy w euro AGD. Towar nam wymieniono na nowy, przyszla paczka z nowym odkurzaczem i wuzetką. Problem polega na tym, że ten wymieniony na nowy znowu się zepsuł dokładnie po tym samym czasie. No i teraz wiem że gwarancja po wymianie towaru na nowy biegnie od początku ale euro AGD nie chce nam tego odkurzacza przyjąć bo gwarancja to nie ich sprawa, ich odpowiedzialność dwuletnia z tutytulu rekojmi minęła. Pani na infolini eur agd twierdzi że mogę reklamować w każdym sklepie i muszą reklamację przyjąć. . W dwóch sklepach odsylaja do tego kto wysłał towar lub producenta (bosh) bo rekojmia juz ich nie obowiazuje. Jak nie mam paragonu za nowy towsr to wedlug nich nie leci od nowa gwarancja bo w ramach poprzefnuej nowy sprzet dostalismy.. Wysyłający z wzetki twierdzi że jest sklepem i wysłał towar na zlecenie euro AGD i z nimi mam wszystko załatwiać bo on jest tylko ogniwem pośrednim i z jego magazynu tylko wyszedł towar. Kurna pół dnia straciłam na reklamowanie głupiego odkurzacza i nic nie załatwiłam. Gdzie to g. reklamowac?
Obserwuj wątek
    • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 07.07.21, 19:33
      Reklamacje składasz w sklepie w którym zakupiłaś towar, przy czym do reklamacji potrzebujesz paragonu lub jakiegokolwiek dowodu zakupu oraz karty gwarancyjnej lub jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego, że w ramach reklamacji otrzymałaś nowy sprzęt.
      Bez karty gwarancyjnej lub jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego, że 1,5 roku temu w ramach reklamacji otrzymałaś nowy sprzęt, sprawy nie załatwisz.
      Osobiście uważam, że to prawo jest bardzo krzywdzące dla sprzedawców
      • slonko1335 Re: Reklamacja towaru po wymianie 07.07.21, 19:50
        nie ma już sklepu w którym zakupiłam towar bo się zlikidował w międzyczasie ale to sieciówka euro agd rtv. Mam wuzetkę z informacją, że to wymiana sprzętu na nowy w ramach gwarancji z datą co nie zmienia faktu, że w dwóch sklepach euro agd rtv mi tej reklamacji nie przyjęto w każdym z nich odsyłając mnie w inne miejsca.
            • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 07.07.21, 23:27
              Zrozum, że reklamacja w takiej sytuacji to kukułcze jajo. Każdy sklep z reklamacji musi się rozliczać, za źle rozpatrzona reklamacja ( czyli uwzględnioną przez pracownika sklepu, a nie uwzględniona przez producenta) po premii bardzo często dostaje pracownik, nie ma się więc co się dziwić, że żaden pracownik nie chce przyjąć reklamacji towaru który nie został sprzedany w jego sklepie.
              Reklamacje tak czy siak rozpatruje producent nie wiem więc z czym masz problem aby uderzyć do producenta.
              Przy czym dla mnie twoje działanie jest co prawda zgodne z prawem, ale nieuczciwe.
                • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 00:33
                  Dla mnie nieuczciwa jest przede wszystkim ustawa, która uderza w osoby prowadzące DG jak również pracowników.
                  Dlaczego, dlatego że towar nie jest za darmo. Za nowy towar ktoś musi zapłacić i w przypadku DG spada to na właściciela, a w przypadku większych firm na pracownika, który dostanie po premii.
                  Dlaczego nieuczciwe, dlatego że produkt miał 2 lata gwarancji, autorka tak naprawdę korzystała z niego przez 3 lata.
                  Wcześniej czy później ustawa odbije się konsumentom czkawką, bo sprzedawcy chcąc uciec od niekończącej się gwarancji, będą zrzucali winę za uszkodzenie towaru na użytkowanie niezgodne z instrukcją.
                  • madzioreck Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 00:47
                    Wiesz, to, że przepisy zrzucają odpowiedzialność na sprzedawcę zamiast na producenta, to jedno, pracowałam w handlu i wiem, że to jest kijowe. Ale to nie jest wina klienta. Tak samo jak nie jest winą klienta, że dwa razy wciśnięto mu po prostu gówniany sprzęt. Odkurzacz, który chodzi 1,5 roku, jest gówniany. OK, raz się może zdarzyć, felerny egzemplarz, ale drugi też? Ja swój odkurzacz kupiłam ponad 10 lat temu, żaden wypas, i chodzi bezproblemowo do dziś dnia.
                    • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 01:19
                      " Odkurzacz, który chodzi 1,5 roku, jest gówniany."

                      To, że niektóre rzeczy się psują nie zawsze musi oznaczać, że są gówniane, jeżeli nie są to chińskie g.. to często psują sie faktycznie z winy użytkownika, z braku odpowiedniej dbałości o sprzęt, braku czyszczenia, wymiany elementów zużywalnych np filtrów, szczotek.
                        • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 12:19
                          Na szczęście 99% moich klientów to firmy, więc nie muszę użerać się z konsumentami. W ofercie mam produkty renomowanej firmy, powiedzmy mercedesa w tej branży, tak więc reklamacje to naprawdę żadkość, na poziomie 1-2/rok, ale w przeszłości w przypadku klientów indywidualnych zdarzały się próby reklamacji pistoletu do ON przejechanego przez samochód tudzież traktor, reklamacje pompę która została rozsadzona na skutek zamarznięcia w niej wody ( pan był zaskoczony faktem, że woda po zamarznięciu zwiększa swoją objętość).
                  • iberka Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 07:15
                    I w ciągu tych 2 lat się zepsuł, co ma zrobić klient wg Ciebie? Jest rękojmia (odpowiedzialność sprzedawcy), jest gwarancja ( odpowiedzialność producenta) i klient może swobodnie korzystać z przysługujących mu praw tak jak robi to sprzedawca nie przyjmując zwrotów/ reklamacji po terminie itp.
                    • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 12:28
                      Jak rozumiem dla ciebie pracownik sklepu, który dostaje po premii za pozytywnie rozpatrzoną reklamacje, której producent jednak nie uznał też jest Grażyną biznesu?
                      Oczekiwanie, że konsument będzie posiadał jakikolwiek dowód zakupu oraz jakąkolwiek decyzję o wcześniejszej reklamacji ( nie musi to być karta gwarancyjna, może być nawet decyzja mailowa) , oraz że będzie reklamował towar tam gdzie go zakupił, nie świadczy o byciu Grażyną biznesu, tylko papierologią którą sklep musi wypełnić zarówno do celów reklamacji u producenta, jak również, a może przede wszystkim by nie mieć problemów ze skarbówką.
                      • slonko1335 Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 14:13
                        Przecież pracownik nie jest od uznawania bądź nie reklamacji. Mój mąż kilkanaście lat pracował w firmie handlowej, w życiu nikt mu premii nie obcial bo klient reklamował zakupiony u nieho uszkodzony/wadliwy/opóźniony towar a to rzeczy budowlane były i wielkogabarytowe, więc zdarzało się to całkiem często.
                        • makurokurosek Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 14:27
                          Kto więc według ciebie w firmie jest od prowadzenia i uznawania reklamacji? Może własciciel smile.
                          Składasz reklamacje, nie mając wszystkich niezbędnych dokumentów do złożenia reklamacji, nie masz paragonu, wyciągu z konta świadczącego o tym, że w danym sklepie dokonałaś zakupu, nie masz karty gwarancyjnej, nie masz żadnego dokumentu potwierdzającego, że w tym sklepie wcześniej dokonałaś reklamacji. Jedyne co posiadasz to wz, z magazynu który nie jest w żaden sposób powiązany ze sklepem w którym dokonałaś zakupu.
                          Na jakiej podstawie więc oczekujsz, że ktokolwiek w sklepie przyjmie reklamację.
                          • slonko1335 Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 15:50
                            Reklamacje uznaje bądź nie producent/dystrybutor towaru a nie pracownik sklepu. Pracownik ma przyjąć towar do reklamacji. To czy będzie ona uznana czy nie dopiero się okaże. Oczywiście że mam dokumenty. Mam dowód zakupu pierwszego odkurzacza, mam protokół reklamacji tegoz oraz jej uznanie i dokument który poświadcza że uszkodzony towar wymieniono na nowy . Skąd miałabym mieć nowy paragon skoro za towar nie zapłaciłam tylko otrzymałam w ramach gwarancji? To wystarczajace dokumenty co mi juz potwierdzono zresztą.
              • slonko1335 Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 06:40
                Jak może być coś zgodne z prawem i nieuczciwe? Łatwiej mi zawieźć gabarytowy towar do sklepu na miejscu tak po prostu niz pakowac, targac i wysyłać to po producentach. Sklep z producentem też wiążą umowy i przepisy. Wydalam kilka stow na towar i spodziewam się ze bedzie dzialal. Ponownie na infolinii euro AGD zapewniono mnie że towar musi byc przyjęty. Tym razem mają skontaktowac się ze sklepem i uświadomić obsługę że ma ten sprzęt przyjąć do reklamacji. Zawsze mogą uznać że sprzęt był niewłaściwie użytkowany i odrzucić reklamację. Problem polega tylko na tym ze padła w nim za kazdym razem po niespelna poltora roku elektronika, która najzwyczajniej jest do dupy. Najwidoczniej ktos zle wyliczyl czas dzialania i nie udalo sie wcisnac kitu, który przestanie działać zaraz po zalonczeniu odpowiedzialności.
          • araceli Re: Reklamacja towaru po wymianie 08.07.21, 07:22
            makurokurosek napisała:
            > nic dziwnego, że cię odsyłają skoro nie u nich kupiłaś, każdy jest rozliczany z
            > reklamacji. Jeżeli
            >
            >
            > sklep w którym kupiłaś jest zlikwidowany, reklamuj u producenta.

            Jak "nie u nich" skoro to ta sama firma?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka