Dodaj do ulubionych

Marsz, bieg, kijki?

09.07.21, 19:09
Babki, leniwa, przemęczona jestem... A ruszyć się trza... Plan mam taki, ja, syn i pies i szybki marsz 1km trzy dni (dziś pierwszy 😁), kolejne trzy 1,5 km i następne 2km. Potem troszkę biegu troszkę marszu. Sens jakiś to ma? Cel 1 rozmiar mniej, większą wydolność, wzmocnienie nóg przed zimą...
A może podpowiedzą atywne fizycznie mateczki jaki plan ustalić 😁
Obserwuj wątek
    • eliszka25 Re: Marsz, bieg, kijki? 09.07.21, 19:22
      Moim zdaniem średnio ma to sens. Kilometr szybkiego marszy, to jakieś 10 minut ruchu? Nie chciałoby mi się przebierać i butów zakładać. Marsz sam w sobie jak najbardziej ma sens, ale ja bym zaplanowała chociaż pół godziny aktywności, bo 10 minut, to tak naprawdę nic. Ja jak biorę kijki, to znikam przynajmniej na godzinę, a jak mi się dobrze idzie, to i na 3.

      Jeśli kondycję masz bardzo kiepską i słabe nogi, jak piszesz, to zaczęłabym po prostu od marszu. Nawet nie musi być szybki, ale niech trwa z pół godzinki. Z czasem po prostu zwiększaj tempo i wtedy automatycznie przejdziesz większy dystans w tym samym czasie.
    • morekac Re: Marsz, bieg, kijki? 09.07.21, 19:42
      Włączam sobie w google fit marsz aktywny i idę z taktometrem. Weź to na początek. Tylko raczej więcej kn niż jeden. Po pewnym czasie możesz rozważyć aktywności bardziej zaawansowane.
    • koronka2012 Re: Marsz, bieg, kijki? 09.07.21, 19:45
      Weź sobie Kijki zrób z 5 km. To żadna odległość nawet dla początkujących kanapowców.
      Ot, tyle co się mniej więcej po centrum handlowym robi jak się ruszy na wyprzedażowy shopping 😝

      Osobiście darowałabym sobie biegi - jednak trzeba mieć buty z inną amortyzacją bo to nadwyręża kolana, a poza tym bieg w taki skwar to mordęga
    • zona_glusia Re: Marsz, bieg, kijki? 09.07.21, 21:28
      1 km to 10 - 15 minut. Nawet jeśli masz słabą kondycję lepiej zacząć od pół godziny marszu i potem stopniowo zwiększać. Można z kijkami (korzystniej), można bez. Z bieganiem niczego nie doradzę, bo nie biegam.
    • shmu Re: Marsz, bieg, kijki? 09.07.21, 21:43
      Czy do tej pory uprawiałas jakieś sporty? Ile ważysz?

      Pytam, bo 1 km to około 10-12 minut marszu, lepiej już godzinny spacer, albo chociaż pół godziny z kijkami. Marszobiegi są dobre na rozpoczęcie biegania, ale jeśli zaczynasz od zera, to najpierw pochodz z kijkami dłużej (miesiąc, dwa), odbuduj trochę mięśni, może jakies cwiczenia.
      Jeśli masz nadwagę, to skup się na maszerowaniu, zrzuć, a jak odbudujesz mięśnie to dopiero zacznij biegać. Inaczej rozwalisz sobie stawy.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka