Dodaj do ulubionych

Komentarz negatywny na allegro

15.07.21, 22:47

Słuchajcie. Taka sprawa.
Zamówiłam dwukrotnie towar na allegro. Zamawiałam dla kogoś. I dwukrotnie wpisywałam dane do wysyłki pod inny adres niż mam przypisany do allegro.
Jeden udało mi się odebrać, ale był niekompletne. Zamówiłam drugi raz i też napisalam w wiadomości do sprzedawcy , że ma być towar wysłany na inny adres.
Towar został ponownie wysłany pod ten przypisany na allegro.
Nie byłam w stanie go odebrać. Dzwoniłam do firmy od której zakupiłam, wysłali nr nadania i po sprawdzeniu okazało się , że przesyłka widnieje jako "odebrana".
Ja paczki w skrzynce nie znalazłam, na poczcie jej nie mieli, bo pokazało, że doręczono do skrzynki.
Napisalam maila do firmy, że wysłali nie pod ten adres i ze mieli informacje pod jaki mają wysłać.
Odpisali , że oni takich maili nie czytają i wysyłają pod adres przypisany do allegro.
Dzisiaj wystawiłam komentarz negatywny i przed chwilą otrzymałam takiego oto sms.
Pytanie brzmi czy to serio??? Czy mają takie prawo?
To nie jest duża kwota, ostatecznie to co chcialam zakupiłam w sklepie przy okazji kiedy udało mi się to poszukać w sklepie stacjonarnym.


Treść sms:

"W zwiazku z wystawionym komentarzem allegro bedziemy zmuszeni zalatwic sprawe na drodze postepowania sadowego w sadzie rejonowym w Gdansku
sprawa zostanie przekazana do naszego adwokata bedziemy domagac sie uniewaznienia komentarza i zadoscuczynienia w kwocie 10000 zl za szkalowanie naszej firmy szczegoly e-mail Towar jest dokladnie taki jak w opisie aukcji koszt wysylki jest zgodny z cennikiem poczty a my jestesmy caly czas dostepni pod podanym w aukcji numerem telefonu i e-mailem i jezeli zajdzie taka potrzeba udowodnimy to Pani .Towar zostal wyslany na adres podany w formularzu dostawy prosze na przyszlosc wpisywac poprawny adres przy zakupieCzekam godzine na anulowanie oceny."


Mam to brać na serio?
Pierwszy raz się z tym spotykam.
Obserwuj wątek
    • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:53
      Może napisz, jak brzmiał komentarz. A tak poza tym, to przed sądem rejonowym nie dochodzi się roszczeń o ochronę dóbr osobistych.
    • lotka_5 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:55
      Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś w trakcie kupowania była opcja "inny adres do doręczenia" czy coś w tym stylu. I tam należało wpisać gdzie wysłać. Nie wiem czy teraz jest tak samo.
      Ale jeśli pominęłas tą opcję pozostawiajac do wysyłki adres z Allegro i po prostu wysłałaś zwykłego maila to lepiej skasuj ten komentarz. Na drugi raz od takich firm, które nie próbują wyjaśnić sporu normalnie, trzymałabym się z daleka.
      • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:58
        Jest nadal ta opcja. Autorka z niej skorzystała.
        • gaga-sie Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:01
          Nie wiadomo, czy skorzystała z formularza, raczej nie. Pisala coś o wiadomości w mailu
        • jak_zwykle_wszystko_zajete Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:04
          marta.graca napisała:

          > Jest nadal ta opcja. Autorka z niej skorzystała.
          >

          Z opisu autorki wynika, ze wpisała adres w komentarzu do zamówienia, nie w formularzu, gdzie należy podać inny adres dostawy.

          Przy masowych wysiłkach najpewniej etykiety drukują automatem na postawie adresu z formularza. Jeśli za pierwszym razem przesyłka poszła na adres z Allegro, to autorka mogłaby zreflektować się, ze coś jest nie tak. Próbując zmienić adres dostawy przy drugiej wysyłce tą samą (nieskuteczną) metodą, co przy pierwszej, na jakiej podstawie oczekiwała innego rezultatu?
        • tilijka123 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:34
          marta.graca napisała:

          > Jest nadal ta opcja. Autorka z niej skorzystała.
          >

          Z tego co zrozumiałam nie skorzystała. Adres podała korzystając z opcji wyślij wiadomość do sprzedającego. Ta opcja nie powiązuje wiadomości z konkretnym zakupem, służy raczej do zadawania pytań przed zakupem. Jeśli już autorka chciała wysyłaą adres mailem powinna odpowiedzieć na maila z potwierdzeniem zakupu.
      • gaga-sie Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:59
        Jest przy zamówieniu opcja- inny adres, wtedy sprzedający dostaje taką informację. Maila mógł nie czytać. Co do pogróżek, nie znam się, brzmią dziwnie. Tez trzymałabym się z daleka od takiego sprzedającego.
      • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:01
        lotka_5 napisał(a):

        > Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś w trakcie kupowania była opcja "inny adres
        > do doręczenia" czy coś w tym stylu. I tam należało wpisać gdzie wysłać. Nie wie
        > m czy teraz jest tak samo.
        > Ale jeśli pominęłas tą opcję pozostawiajac do wysyłki adres z Allegro i po pros
        > tu wysłałaś zwykłego maila to lepiej skasuj ten komentarz. Na drugi raz od taki
        > ch firm, które nie próbują wyjaśnić sporu normalnie, trzymałabym się z daleka.


        Na 200% pisalam inny adres.
        Za pierwszym razem , jak przesyłka, niepełna dodam dotarła pod adres z allegro , machnęłam ręką i dokupiłam te rzecz jeszcze raz , dokładnie sprawdzając czy wpisałam tym razem inny adres. Tak zrobiłam.
        Kupując towar, jest opcja "wiadomość do sprzedającego " i tam (zawsze tak robiłam , jak kupowałam dla kogos) napisalam , że proszę o wysłanie towaru pod taki a taki adres.
        • amast Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:04
          > dokładnie sprawdzając czy wpisałam tym razem inny adres. Tak zrobiłam.

          I w mailu od allegro potwierdzającym zakup jest ten inny adres?
          • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:06
            Tak
            • amast Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:15
              Jeżeli w mailu potwierdzającym zakup jest inny adres, a wysłali na adres zapisany w systemie to wina jest po ich stronie. Sprzedający dostaje 2 maile, najpierw o sprzedaży przedmiotu i tam pojawia się adres systemowy oraz informacja, że to nie jest adres do wysyłki, potem jest drugi mail o tym, że kupujący zapłacił i wybrał formę wysyłki - i tu pojawia się adres, na który kupujący życzy sobie dostać przesyłkę. Jeżeli w tym drugim mailu jest poprawny adres - WAŻNE - nie w polu "wiadomość od kupującego" tylko w polu "adres do wysyłki" to na ten adres powinni wysłać. Czasami sprzedający faktycznie wysyłają na adres z pierwszego maila, ale nie powinni.
              • amast Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:18
                Aha. No i nie wiem, jak mogą nie czytać tego drugiego maila, skoro w nim jest informacja, jaką formę wysyłki wybrał kupujący. W pierwszym mailu tego nie ma.
        • jak_zwykle_wszystko_zajete Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:05
          > Kupując towar, jest opcja "wiadomość do sprzedającego " i tam (zawsze tak robił
          > am , jak kupowałam dla kogos) napisalam , że proszę o wysłanie towaru pod taki
          > a taki adres.

          I wszyscy Ci tu tłumaczą, ze nie tak zmienia się adres wysyłki…
          • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:17
            jak_zwykle_wszystko_zajete napisała:

            >
            > I wszyscy Ci tu tłumaczą, ze nie tak zmienia się adres wysyłki…


            Sprawdziłam właśnie na mailu... jak wół widnieje prośba o wysłanie na inny adres. Nawet pisalam trzykrotnie się okazuje. Przy zamówieniu i potem zaraz po złożeniu zamówienia.
            • gaga-sie Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:24
              Mail czy wiadomość nie jest zobowiązującą, sprzedawca nie musiał jej odczytać. Jest formularz przy zamówieniu- wyślij na inny adres. Wtedy system sam generuje ten adres na etykiecie.
              • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 11:04
                Jak to nie musiał? Jest przedsiębiorcą, obowiązuje go podwyższony poziom staranności.
              • natalia.nat Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 14:49
                Jeżeli Sprzedawca prowadzi sklep na portalu internetowym, to ma obowiązek odczytywać na bieżąco wszystkie maile i wiadomości, w ten sposób kontaktuje się ze swoim klientem. Owszem, Allegro zrobiło ułatwienie ze zmiana adresu i podaje się go w formularzu, ale Kupujący może mieć istotne pytania do zamówienia, do wysyłki, może na przykład wypaść mu pilny wyjazd i będzie chciał, żeby wstrzymać się z wysyłaniem paczki, różne sytuacje losowe. Mail i wiadomość to jak telefon. I co? Wiadomości nie musi odczytywać, telefonu odbierać, w zasadzie to nic nie musi, a jak Kupujący będzie miał uwagi, to się go postraszy sądem i finito. No nie.
            • sundace46 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 10:58
              A ty dalej swoje. Kilka razy dziewczyny ci tlumaczyły że takich rzeczy nie załatwia się przez email.
        • laluna82 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 01:09
          Nie kasuj komentarza. Jak mnie wkurzają takie firmy. Co mnie obchodzi, że mają masowe wysyłki? To niech zatrudnią więcej ludzi i obsługują skrupulatnie a nie byle jak.
          Do żadnego sądu Cię nie podadzą, za zwykły negatywny komentarz. O ile napisałaś w nim prawdę oczywiście.
        • hosta_73 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 06:47
          Kupując towar, jest opcja "wiadomość do sprzedającego "

          Ta opcja nie służy do zmiany adresu. Kupując, wyświetla się okienko "zmień adres dostawy" czy jakoś tak. Jest na to osobne miejsce.
        • megwhite25 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:05
          Przecież jest opcja od razu wysyłki na inny adres, po co kombinowałas?
        • nocnamagia Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:08
          Kluczowe jest w jakim miejscu wpisałaś adres dostawy, z tego co piszesz wynika, że w wiadomości do sprzedającego, a nie w specjalnym formularzu do zmiany adresu do wysyłki. W pierwszej sytuacji to ty popełniłas błąd, w drugiej- sprzedawca
        • tilijka123 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:32
          fifiriffi napisał:

          > lotka_5 napisał(a):

          > Kupując towar, jest opcja "wiadomość do sprzedającego " i tam (zawsze tak robił
          > am , jak kupowałam dla kogos) napisalam , że proszę o wysłanie towaru pod taki
          > a taki adres.
          >

          I tu popełniłaś błąd. Adres podaje się w formularzu zakupu przed płatnością a nie jako wiadomość do kupującego. Jeśli generują etykiety automatycznie mogą nie zauważyć wiadomości.
          Zawsze mozna też po zakupie zadzwonić do sprzedającego i uprzedzić ze jest taka sytuacja.
    • szmytka1 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:56
      próbują cię zastraszyć, jeśli towar widnieje jako odebrany a nie ty odebrałaś, powinni reklamować oni jako nadawcy u firmy rpzewozowej czy tam poczty.
    • taki-sobie-nick Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 22:59
      Szkalowałaś ich?
      • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:05
        taki-sobie-nick napisała:

        > Szkalowałaś ich?

        Absolutnie.
        Napisalam po prostu, ze dwa razy zamawiałam towar i dwa razy pisalam maila z prośbą o wysłanie towaru pod inny adres. Napisalam , że o ile pierwszą przesyłkę udało mi się odebrać, o tyle druga widnieje jako doręczona, ale w skrzynce jej nie było.

        Pisalam do nich co z towarem na początku lipca, bo ta osoba dopytywała czy zamówiłam to o co prosila.
        Odpisali , podając nr listu , po sprawdzeniu wyszło, ze doręczona. Po jakims czasie podjechałam pod ten adres i przesyłki w nim nie było. Skrzynka zamykana na klucz.
        • taki-sobie-nick Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:13
          To myślę, że tylko podskakują.
    • rb_111222333 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:00
      Co do głównego pytania, to się nie wypowiem, ale na allegro możesz mieć zdefiniowane kilka adresów i wybierać do wysyłki ten, na który Ci pasuje. Pewnie etykieta naklejana na paczkę drukuje się automatycznie z danych z systemu, wysyłanie innych danych mailem pewnie jest dla sprzedających niewygodne. Za to przewoźnicy często umożliwiają zmianę adresu - może to cię uratuje następnym razem.
    • kira02 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:20
      Na takie pogrozki az mialabym ochote odpisac 😄 Tak wiec odpisała bym, ze nieuczciwie wysylaja przesylki pod zly adres, a tak wogole jak mnie nie przeprosza j nie oddadza kasy za te druga przesyłkę, to podam ich do sadu za probe wymuszenia i szantaz (oczywiscie przez prawnika) i zazadam odszkodowania w wysokosci 100.000. (Jak szalec to szaleć) No i zglosze do Allegro probe zastraszania w celu zmiany komentarza.
      • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:28
        Wlasnie .. gdzie mogę zgłosić do allegro taką akcję.?
        • gama2003 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:41
          Jest gdzies kontakt pomocowy do allegro.
          Od tego bym zaczęła, oni arbitrują ( przynajmniej kiedys tak bylo) spory i powinni pokierować.

          Straszenie bym olała.
          Z tego wszystkiego zrozumialam, że finalnie nie masz drugiego zakupu ?
          Nie wierzę, że firemka handlująca czymś wrzucanym do skrzynki będzie bawila się w sądy. Raczej to Janusz biznesu w honor został ugodzony.

          Czy jest na sali mecenas Pirania ?
          • kk345 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 23:06
            >firemka handlująca czymś wrzucanym do skrzynki

            Heheszkując orientujesz się oczywiście, że poczta pandemicznie zmieniła zasady i wszystkie przesyłki polecone wrzucają do skrzynek? awiza funkcjonują tylko dla gabarytów, poleconych za zwrotką i sądowo/oficjalnych, wiec nawet jeśli zamówisz Rolexa z opcją wysyłki poleconym, to wrzucą ci go do skrzynki...
    • bombalska Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:21
      Wina ewidentnie lezy po twojej stronie. Jest w formularzu "Dane odbiorcy przesyłki" i ponizej "ZMIEŃ ADRES". Wiec jezeli nie uzywasz funkcji tak jak trzeba i wystawiasz negatywa sprzedajacemu, to sie nie dziwie, ze sie wkurzyl. To tak jakby turysta zszedl z przygotowanego, zabezpieczonego szlaku, lazł gdzies po wertepach i stromych zboczach, a potem mial pretensje, ze spadl w przepasc.
      Dziwi mnie tylko forma prośby o usuniecie komentarza. Są przeciez inne narzedzia. Jezeli nie usuniesz tego komentarza, to sprzedajacy powinien w odpowiedzi opisac, jak bylo, a potem tobie wystawic negatywa.
      • amast Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:22
        > a potem tobie wystawic negatywa

        Na allegro nie wystawia się komentarzy kupującym smile
        • hosta_73 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 06:44
          Od jakiegoś czasu. Wcześniej, całe lata kupujący też zbierał komentarze.
        • bombalska Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:44
          amast napisała:

          > > a potem tobie wystawic negatywa
          >
          > Na allegro nie wystawia się komentarzy kupującym smile

          Serio? Kurcze, nawet nie wiedzialam. Dzieki za info.
      • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:20
        To czemu służy opcja "wiadomość do sprzedającego"?
        • januszekxxl Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:27
          laura.palmer napisała:
          > To czemu służy opcja "wiadomość do sprzedającego"?

          Czasem sprzedawca ma jednakowy towar ale w różnych kolorach i prosi żeby tam wpisać jaki kolor się wybiera.
        • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:46
          Podaniu sprzedawcy np. koloru, rozmiaru czy wzoru. Etykieta do wysyłki generuje się automatycznie na podstawie adresu wybranego w systemie, duże firmy często z tego korzystają. Kiedyś zamawiałam coś rodzicom, potem sobie i zapomniałam ponownie zmienić adres dostawy i sprzedawca mimo najszczerszych chęci i kontakty z Allegro nie miał możliwości ręcznej zmiany wybranego przeze mnie adresu.
          • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:57
            ela.dzi napisał(a):

            > Kiedyś zamawiałam coś rodzicom, potem sobie i zapomniałam po
            > nownie zmienić adres dostawy i sprzedawca mimo najszczerszych chęci i kontakty
            > z Allegro nie miał możliwości ręcznej zmiany wybranego przeze mnie adresu.

            Nie mógł zaadresować przesyłki ręcznie?
            • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:01
              Nie, bo wtedy paczka by nie weszła do systemu jako wysłana i sprzedawca by miał dłuższy średni czas dostawy przez to. Teraz na etykietach są kody, itd. Jest śledzenie, wszystko przechodzi przez system. Takie czasy.
              Oczywiście nie znam szczegółów od strony sprzedającego, ale już od lat nie dostałam od firmy paczki zaadresowanej ręcznie.
              • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:07
                Ja też nie, ale w sytuacji awaryjnej (zmiana adresu, której "system" nie przepuszcza) oczekiwałabym ręcznej wysyłki, nawet jeśli dłużej by szła. To nie jest wina klienta, że system do kitu.
                • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:08
                  Jak chcesz to zrobić przy generacji etykiety ? Musiałaby drugi raz zapłacić za przesyłkę.
                  • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:23
                    Straszny idiotyzm. Ale ok, wierzę, że się nie da. Przypomniało mi się (apropos durnych systemów) jak w ciąży zamówiłam zestaw ubranek niemowlęcych w rozmiarze 62 w dużej sieciówce. Tak się złożyło, że jeszcze tego samego dnia dostałam w prezencie wielką pakę ubranek w tym rozmiarze, więc zadzwoniłam do sklepu z prośbą o zmianę rozmiaru na 68. Termin realizacji zamówienia mieli bardzo długi, więc zamówienie a pewno nie było jeszcze ruszone. I co? I "nie da się", bo "system nie przepuści zmiany rozmiaru". Powiedzieli, że muszę zamówić jeszcze raz właściwy rozmiar, a ten mniejszy im zwrócić, a zwroty i tak były na ich koszt.
                    Jak dla mnie, to marnowanie pieniędzy na bezsensowne wysyłki. Jakby nie dało się zrobić programu, który umożliwia korektę.
            • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:01
              Nie, bo to był paczkomat.
        • tilijka123 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:37
          laura.palmer napisała:

          > To czemu służy opcja "wiadomość do sprzedającego"?

          Służy do zadawania pytań o towar przed zakupem.
          • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:26
            Ale tu sam sprzedający bezczelnie napisał, że maili nie czyta, czyli z tej funkcji nie korzysta.
          • memphis90 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:29
            No na pewno nie, skoro wypełniasz to okno podczas SKLADANIA zamówienia...
          • silenta Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 10:02
            Pomyliły Ci się wiadomości - jest zadaj pytanie sprzedającemu (to to, o czym piszesz) i wiadomość dla sprzedającego, którą się pisze podczas składania zamówienia, np. kolor jaki się chce, rozmiar.
      • aamarzena Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 14:11
        Źle wypełniony formularz to jedno, ale brak pomocy przy odzyskaniu przesylki to drugie. Mogli chociaż pokierować autorkę jak służyć teklamacje na poczcie lub złożyć sami, ale to raczej w przypadku niedoręczenia przesyłki, a tu ma status doręczona, wiec sytuacja dziwna. Albo kros ukradł przesylke, albo nadawca sciemnia, a to łatwo sprawdzić po numerze paczki u kuriera/na poczcie
    • barbibarbi Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:35
      Pewnie, że na serio, teraz za komentarze na allegro lecą sprzedawcy jakieś punkty w dół, aukcja się od razu inaczej (gorzej) pozycjonuje i to są realne, wymierne straty finansowe. A adres trzeba zmieniać w ustawieniach. Teraz sprzedawcy na allegro mają kontakty do prawników i nie ma tak, że kupujący napisze sobie co chce, np że kupił podróbkę - napiszesz, to zaraz masz pozew i to ty masz udowodnić, że to podróbka, a jak nie udowodnisz to płacisz sprzedawcy zadośćuczynienie za straty jakich doznał przez negatyw. Nie wiem czy każdemu sprzedawcy opłaca się wychodzić na drogę sądową, ale wiem, że wielu tak jednak robi.
      • thank_you Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 00:08
        A jakiego straty? Jak je wykaże? wink
      • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:20
        Jesteś tym sprzedawcą? big_grin
      • conena Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:37
        barbibarbi napisała:

        > Pewnie, że na serio, teraz za komentarze na allegro lecą sprzedawcy jakieś punk
        > ty w dół, aukcja się od razu inaczej (gorzej) pozycjonuje i to są realne, wymie
        > rne straty finansowe.

        realne i wymierne? chciałabym zobaczyć wyliczenie big_grin
        • kira02 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:39
          Niezrealizowane przecież 😄
          • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:12
            Utracone korzyści to też szkoda. Mam klienta, który handluje na allegro i też kiedyś pisałam wezwanie do usunięcia niezasadnie wystawionego negatywnego komentarza. Wg niego jeden negatyw od razu powoduje duży spadek sprzedaży.
            • conena Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:19
              marta.graca napisała:

              > Utracone korzyści to też szkoda. Mam klienta, który handluje na allegro i też k
              > iedyś pisałam wezwanie do usunięcia niezasadnie wystawionego negatywnego koment
              > arza. Wg niego jeden negatyw od razu powoduje duży spadek sprzedaży.
              >

              oczywiście, nie mówię, że nie. uważam również, że wszystko da się policzyć, tylko trzeba to potem obronić przed Sądem Rejonowym w Gdańsku wink a z tym bywa naprawdę bardzo wesoło czasami, właśnie przez chciejstwo klientów.
              • ponis1990 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:26
                Sąd rejonowy w Gdańsku na fb daje teraz fajne przepisy na kurczaki ;p
              • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:02
                A wiem wiem smile sądząc po mailu, to wiedzą, że coś dzwoni, ale nie wiedzą, w którym kościele smile
            • barbibarbi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:57
              Ależ oczywiście, że powoduje straty, teraz Al;egro ma jakieś algorytmy i negatyw bardzo na to wpływa. Ludzie się przyzwyczaili, że allegro to są mali sprzedawcy, sprzedający używkę Janusz z Grażyną, a tam są wielkie firmy, ostatnio przeglądałam sprzęt u sprzedawcy OBI, oni też tam sprzedają, wszyscy duzi sprzedawcy sprzętu, firmy typu Ochnik i dużo większych sieciówek tam sprzedają. I myślicie, że takie firmy pozwolą sobie, żeby jakiś oszołom im wystawiał negatywy z palca wytrzaśnięte? Są firmy prawnicze, które już się specjalizują w rozmowach z kupującymi, duże firmy z tego korzystają, powoli zaczynają i mniejsze.
              • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:59
                Ale nie wszystkie negatywy są z palca wytrzaśnięte smile
                • barbibarbi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 10:53
                  Ale wiele, sprzedawca nie ma się jak bronić, to się broni w ten sposób.
                  • kira02 Re: Komentarz negatywny na allegro 17.07.21, 04:13
                    No jasne, ze moga sie bronic, ale niech robią to w sposób profesjonalny, bo inaczej same sobie wystawiają świadectwo. Podobnie jak kupujący piszący bezzasadne komentarze.

                    A rzeczony sms jest naprawdę żenujący, jest próbą zastraszenia autorki i wywołałby u mnie atak śmiechu.
      • savignonblanc Re: Komentarz negatywny na allegro 17.07.21, 07:16
        😂
    • engine8 Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:36
      Pytanie brzmi czy to serio??? Czy mają takie prawo?

      A dlaczego ni emieliby miec prawa aby sadzic kogokolwiek im sie podoba?
      Sad zbada sprawe i zasadzi i wine i kare.

      Mozesz w odwrocie zasadzic ich np o 20 tys za wszelkie poniesioen z tego powdu straty i koszty.

      Jak jestes niewinna to czym sie martwisz?
      • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:14
        Każdy ma prawo iść do sądu, ale ona pytała, czy roszczenie jest zasadne. Jeśli ktoś nie ma racji, a lata do sądu, to jest pieniaczem. Nie ma żadnej winy i kary, bo to sprawa cywilna. A te 20 tys. kosztów to niby skąd wziąłeś? Jakie straty na 20 tys. poniosła autorka?
    • konsta-is-me Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:37
      Jeśli edytowalas lub dodałas inny adres do przesyłki niż ten przypisany, przed zakupem, to mogą się cmoknac...A ty im.mozesz jeszcze dopisać w komentarzu negatywnym że ci wysyłają groźby 😁
      Ale jeśli adres był domyślny,a ty po tym napisałaś maila , to bym edytowała komentarz, pisząc to co tutaj...W ten sposób nie mogą ci nic zarzucić .
    • taniarada Re: Komentarz negatywny na allegro 15.07.21, 23:55
      Jeśli by ci się chciało poszukać to byś znalazła że ty nie pierwsza.Jest tego na Wykopie czy na necie. W tym momencie warto się zastanowić, jaki cel ma wysyłanie klientowi takich pism. Z pewnością nie skierowania sprawy do sądu. Byłoby to stratą nie tylko czasu, ale i firmowych pieniędzy. Zniesławienie na Allegro może i łatwo komuś zarzucić, ale bardzo trudno tutaj udowodnić. Rację więc ma adresat pisma, który jest przekonany, że przedsiębiorstwo zwyczajnie próbuje go zastraszyć.I jak napisała koleżanka mogą cię cmoknąć.
    • pitupitt Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 00:01
      Chyba żartujesz... Poszczuj swoim "adwokatem" rzecznikiem praw konsumenta. Po treści smsa widać, że to jakieś niedouczone cwaniaki myślące, że wystraszysz się na sam dźwięk słowa "sąd".
      • bywalczyni.hosteli Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 13:50
        tak,info do alledrogo i do rzecznika praw konsumentów
        komentarze bym zedytowała i dodała info o kuriozalnych groźbach
    • natalia.nat Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 00:28
      Nie brać na serio. Chcą wymusić anulowanie niekorzystnego komentarza. Jako Kupujący masz prawo wystawić taką ocenę, jaką uważasz. Sprzedawca może ewentualnie sprostować w odpowiedzi.
      I bezwzględnie zgłosić sprawę do Allegro.
    • smoczy_plomien Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 00:53
      1. Nie umiesz używać allegro i w złym miejscu podałaś informację o zmienionym adresie, na skutek czego sprzedający nie został skutecznie poinformowany i wysłał paczkę nie tam, gdzie chciałaś.
      2. Sprzedający powinien czytać komentarze do zamówienia - choć jeśli sprzedaje 1000 zamówień dziennie, to trochę mu się nie dziwię, jeśli tego nie robi. Dlatego też powinnaś prawidłowo podawać adres do wysyłki.
      3. Sprzedający durny z tym smsem, warto to opisać w komentarzu.
      4. Możesz reklamować niedostarczoną przesyłkę u sprzedającego, który powinien w tej sprawie zwrócić się do dostawcy paczki.
      • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:24
        smoczy_plomien napisała:

        > 2. Sprzedający powinien czytać komentarze do zamówienia - choć jeśli sprzedaje
        > 1000 zamówień dziennie, to trochę mu się nie dziwię, jeśli tego nie robi.

        To niech zmniejszy sprzedaż lub zatrudni pracownika, skoro sam nie daje rady z obsługą.
    • laluna82 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 01:04
      Ale jaja sobie robią cwaniacy. Nie daj się. Poto jest formularz korespondencji, żeby go używać, a sprzedawca jak nie czyta to jego problem. Straszy Cię, znana metoda.
      Ile to ja razy już "byłam podawana do sądu", to nie jestem w stanie policzyć. Olej wink
      Kiedyś jeden facet zadzwonił do mnie z awanturą o negatywny komentarz, jakieś pierdy - że tak się nie robi, bo mu firmę niszczę big_grin Odpowiedziałam, że sam sobie niszczy, nie dbając o klienta i się rozłączyłam.
      • laluna82 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 01:14
        I przede wszystkim zgłoś do allegro, że nie otrzymałaś przesyłki oraz, że jesteś straszona.
        • kira02 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:18
          A na sms odpowiedzialabym: proszę wysłać pismo na ten sam adres, co przesyłkę😄
          • bywalczyni.hosteli Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 13:51
            big_grin
      • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:18
        Ja kiedyś dodałam ocenę niższą od 5 w kosztach wysyłki ( wysyłka była wyjątkowo droga, kosztowała prawie tyle co towar) i dostałam maila pełnego oburzenia, że im od tego sprzedaż spada, że trzeba było się z nimi skontaktować przed wystawieniem oceny i mam to skasować. Olałam. Niektórym nieźle peron odjeżdża.
        • silenta Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:31
          Tak samo miałam. Dałam 4 zamiast 5 za koszty przesyłki. Trzy razy dziennie dostawałam maila i smsy, przez kilka dni, żeby zmienić ocenę. Odpisałam, że proszę o zaprzestanie nękania i się uspokoiło. A autorce radzę wszcząć spór ze sprzedawcą poprzez Allegro, pod zakupem jest taka opcja. Gdy kiedyś sprzedawca ignorował moje maile i telefony to po wszczęciu sporu sprawę załatwił w ciągu doby.
          • barbibarbi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 11:06
            Przecież jak kupujesz, to widzisz jakie są koszty i się na to godzisz. Jeśli za wysokie to nie kupuj. Z mojej obserwacji wynika, że to kupującym peron odjeżdża, rozpieszczeni przez Zalando i inne darmowe koszty wysyłki raptem jak ma zapłacić za wysyłkę choćby 5 zł, to już wielkie oburzenie. A furgonetki DPD i innych firm krążą w kółko po kraju ze zwrotami, bo pańcia zamówiła w Zalando 5 sukienek i 4 zwraca.
            • arthwen Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 13:52
              Ale przecież od tego jest ocena kosztu wysyłki. Konkretnie kosztu.
              Nawiasem mówiąc, jeśli jest opcja darmowej przesyłki (nawet jeśli ci akurat nie pasuje, bo tylko do paczkomatu, albo tylko przesyka w Ruchu czy cokolwiek) to ocena kosztu wysyłki zawsze jest ustawiona na 5 i nie możesz jej obniżyć.
            • silenta Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 14:37
              Po to jest opcja oceny kosztu przesyłki. Przecież to Allegro podsuwa kupującemu prośbę o ocenę kosztu przesyłki. I nie uważam, że ocena 4 a nie 5 to drastyczne pogorszenie ocen sprzedawcy. Ogólna ocena jest wciąż bardzo pozytywna. Nie wiesz jaki był koszt przesyłki więc po co wypisujesz głupoty?
            • natalia.nat Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 15:30
              barbibarbi napisała:

              > Przecież jak kupujesz, to widzisz jakie są koszty i się na to godzisz. Jeśli za
              > wysokie to nie kupuj.

              Ależ mogę kupić, bo mi zależy na towarze i ocenić później w komentarzu, że koszty wysyłki są wysokie, zwłaszcza jeżeli mam wiedzę na temat faktycznie poniesionych kosztów.

              >A furgonetki DPD i innych firm krążą w kółko po kraju ze zwrotami, bo pańcia zamówiła w Zalando 5 sukie
              > nek i 4 zwraca.

              I bardzo dobrze. Takie ma prawo jako Konsument i z niego korzysta. Co jest zresztą uzasadnione, towar sprzedawany na odległość bardzo często odbiega od zdjęcia i opisu, trudno żeby Kupujący miał ponosić całe koszty wysyłki a Sprzedawca żadne. Ryzyko powinno się rozkładać równomiernie. Piszę o typowych sklepach internetowych, bo Zalando ma trochę inną politykę, jak widać im się to opłaca.
            • zosia_1 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 19:03
              Jak zamówiła 5 sukienek,a 4 z nich to szmaty źle uszyte to ma do szafy schować?
            • droch Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 22:10
              Przecież jak kupujesz, to widzisz jakie są koszty i się na to godzisz. Jeśli za wysokie to nie kupuj.

              No nie, to tak nie działa. Droga przesyłka pozostaje drogą przesyłką, nawet jeśli zgodzę się na warunki sprzedawcy. Jedno z drugim nie ma kompletnie nic wspólnego.
    • m_incubo Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:21
      Zgłosiłabym sprzedającego od razu do allegro, dodając info o "pogróżkach", masz tę opcję gdy wejdziesz w swoje zakupy i ten konkretny zakup.
      Odpisałabym, że sprawę przekazuję swojemu prawnikowi.
      Takie pieniactwo firmy jest niedopuszczalne.
      Przypuszczam, że faktycznie adres dostawy wpisałaś źle - w informacji do sprzedającego i w jakimś mailu, tak się nie robi, adres musisz zmienić w formularzu (tam zaznaczasz adres wysyłki, czy chcesz fakturę czy nie, w jaki sposób płacisz) więc na przyszłość uważaj co robisz.
      Niezależnie od tego, jakieś smski z odgrażaniem się to pomyłka, chyba im peron odjechał. Zgłoś ich koniecznie.
    • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:28
      No więc na spokojnie.
      Sprawdzałam.
      Zamawiając towar , jest opcja "zmień adres dostawy"... no to tam pisałam ten inny adres.
      Za drugim razem tam i dodatkowo w mailu. Mam to w dyskusji ze sprzedawcą.
      • 35wcieniu Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:29
        No to zrobiłaś jak należało.
        A czy może z komentarzem iść do sądu... No niby może, kto mu zabroni, ale pomyśl logicznie smile
      • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:32
        Odpisałabym "do zobaczenia w sądzie rejonowym w Gdańsku" i czekała na pismo. wink
        • 35wcieniu Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:33
          Ja też big_grin
        • 35wcieniu Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:34
          Swoją drogą Sąd Rejonowy Gdańsk-Południe przeżywa pięć minut sławy, bo ich facebook oszalał. Albo mają włam, albo któraś z pań Halinek pomyliła konto prywatne z "firmowym"
          www.facebook.com/Rejonowy223
      • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:55
        To skąd mają drugi adres ?
        • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:06
          Też mnie to zastanawia. Jak jest adres zmieniony i zmiana jest potwierdzona, to jakim cudem firma wydrukowała sobie inny. Naprawdę zamawiam pod dwa adresy i nigdy nie było pomyłki. Chyba że ja zapomniałam zmienić 😉
        • 35wcieniu Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:08
          No z formularza. Jak masz opcje "inny adres dostawy" to podajesz adres dostawy ale dane pierwotne też podajesz jakie chcesz. Ja np. często zamawiam coś do pracy i adres pracy podaje jako adres dostawy ale swoje dane zostawiam bo chce mieć fakturę czy tam dowód zakupu wystawiony na swoje dane, a nie na dane miejsca, podmiotu czy osoby pod której adresem odbieram.
          • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:16
            No ale na podstawie adresu dostawy powinna wygenerować się z Allegro prawidłowa etykieta. Chyba, że zaczytali to do swojego systemu i tam nawalili, wtedy zgoda. Miałam sytuację, że kiedyś coś już zamawiałam w danej firmie i mieli stary adres w systemie. Zamawiałam ponownie i wysłali na stary adres, tutaj firma nawaliła.
          • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:16
            No ale przecież to wymagałoby odszukania tego adresu, zmiany w etykiecie, która chyba nie jest do wprowadzenia ręcznie... Jak się drukuje automatycznie, to jako adresat figuruje właśnie adres dostawy. Wg mnie jednak coś poszło nie tak ze strony klientki. Ale firma, grożąc, zachowała się fatalnie.
            • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:22
              Nie wszyscy drukują bezpośrednio z Allegro, część sprzedawców zwłaszcza dużych zaczytuje dane do zewnętrznych systemów i drukuje hurtowo. Wyobrażasz sobie wejście na Allegro w każdą aukcję, generowanie etykiety przyciskiem i tak kilkadziesiąt razy dziennie ? Po to są narzędzia informatyczne.
              • ela.dzi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:23
                No i w tej mojej firmie pewnie powiązali dane po nicku na Allegro i w ich systemie nie zaktualizowali adresu.
      • nigdynigdynigdy84 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 18:06
        Kilkanaście postów wyżej mówisz że adres wpisałas jedynie w mailu.
        Jeśli tylko w mailu tym Twoja wina, i roszczenie z ich strony może być zasadne.
    • laura.palmer Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:31
      Nie usunęłabym komentarza. Nie wyobrażam sobie, że zamawiam coś przez formularz, a firma nie odpowiada na maile tłumacząc, że "oni maili nie czytają". Nie czytają, ich problem, najwyższy czas zacząć.

    • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:35
      Kupuję dużo na all (od marca 2020 oszczędność na przesyłkach mam ponad 4000). Te dziewczyny mają rację, które piszą, że adres zmienia się w formularzu (na samym początku strony z dostawą), nie podaje się go w komentarzu. Korzystam z dwóch adresów dostawy i zawsze wybieram właściwy właśnie w tym miejscu. To chyba faktycznie jest kwestia systemu. Czyli nie bardzo masz rację z tym negatywem.

      Natomiast odrębną kwestią jest zachowanie firmy. Imo skandaliczne są takie groźby. Ze dwa czy trzy razy wystawiłam negatyw, ale firma zawsze kontaktowała się ze mną telefonicznie i grzecznie prosiła o usunięcie, nawet oferując jakiś bonus. Jeszcze inaczej też bywało - jak coś było nie tak, to ja najpierw dzwoniłam i tu zwykle się też można dogadać. Ostatnio mi pomylili kosmetyk - właściciel konta dosłał ten właściwy, a ten pierwszy mi zostawił. Wiem, że to coś jsk łapówki, no ale tak robią. Tylko raz sprawa była w mojej ocenie na tyle poważna, że negatyw pozostawiłam, bez względu na propozycję że strony sprzedawcy.

      Imo jak to jest mała firma to nie pójdzie do sądu z takim drobiazgiem, bo to są koszta i tylko grozi, ale jak duża, z prawnikiem na etacie, to lich wie.
      • 35wcieniu Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:37
        Duża tym bardziej nie chodzi do sądu z komentarzami. A formularz wypełniła dobrze, napisała wyżej.
        • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:44
          To skąd firma wytrzasnęła drugi adres? Przecież to idzie automatem.
          • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:46
            A co do firmy, to tym lepiej. Tak pewnie straszą. Ale co za podejscie... Często bardziej niż na negatywy, patrzę na odpowiedź sprzedawcy, gdy są chamskie, a takich jest wiele, sprzedawcę skreślam.
            • aamarzena Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 22:54
              Ototo dokładnie. Jak odpowiedzi chamskie to szukam dalej. Pomyłka raz na jakiś czas zdarzyć może się każdemu, ale chamstwo to stan umysłu.
    • nikita1908 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:35
      Dziwne - mam dwa adresy zamieszkania i wybieram ten, który akurat mi pasuje- nigdy nie miałam z tego tytułu problemów, czy to na Allegro czy zalando. Ale zawsze ustawiam ten adres podczas finalizowania transakcji, nie w odrębnym emailu. Chyba wvtym tkwi szkopuł.
      • kosmos_pierzasty Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:52
        Moim zdaniem Autorka nie zmieniła adresu w tym miejscu, a wpisała go owszem 'w formularzu', ale w polu na wiadomość do sprzedającego.
      • fifiriffi Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:41
        Tez nigdy nie mialam takiego problemu.
        Czasami jak zamawiam cos , a wiem , że nie będzie mnie pod danym adresem zamawiam do pracy mojej, czy do męża. Nie raz i nie dwa zamawiałam pod adres rodziców.
        Pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja.
        Plus jeden jest taki, że to małe pieniądze.
    • conena Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 07:44
      w tej sytuacji to oni są profesjonalnym podmiotem i powinni się zachować inaczej. ty jesteś zwykłym konsumentem, który ma prawo się pogubić w procedurze, jednakże wg mnie zachowałaś się wystarczająco - prosiłaś kilkakrotnie mailowo o zmianę adresu i zostałaś olana ciepłym moczem. uwielbiam takich szczekaczy, ja im wysmarowała formalne pismo i zaprosiła do kontaktu z moim prawnikiem. dla zasady bym ich przeciągnęła, może nawet przez rzecznika praw konsumenta?

      nie jestem zwolenniczką zasady, że nasz klient naszpan, ale takie akcje są niedopuszczalne.
      • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:22
        Wg mnie lepszy prawnik niż Rzecznik Praw Konsumenta, wiele firm pisma od rzecznika ma w poważaniu.
        • rb_111222333 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:45
          Kiedyś korzystaliśmy z "pomocy" rzecznika i od tej pory nie widzę sensu istnienia tej instytucji
          • marta.graca Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 09:48
            Po tym, jak czytałam pisma, wysyłane przez rzeczników, doszłam do wniosku, że oni są chyba tylko po to, by brać pensje, bo z ochroną praw konsumentów niewiele to miało wspólnego.
      • kornelia_sowa1 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 21:43
        Dokładnie.
        Jeśli nie mają czasu czytać emaila,to niech go skasują i nie podają, bo email służy własnie do kontaktu.

    • ponis1990 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:21
      Ten ich komentarz brzmi jakoś strasznie niepoważnie, jakby jakiś Janusz sie obraził. już widze, jak leci do sądu z pojedyńczym komentarzem.
    • tilijka123 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:27
      A adres dostawy podałaś w formularzu przed zapąłceniem? Na tym samym etapie co wybór płatności?

      Czy w osobnym mailu lub jako komentarz do zakupu?
    • lauren6 Re: Komentarz negatywny na allegro 16.07.21, 08:46
      Otwórz mi spór na Allegro i napisz to co nam tutaj. Nie dość, że sprzedawca nie wywiązał się z umowy sprzedaży to jeszcze Cię zastrasza.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka