Dodaj do ulubionych

jak się weryfikuje cenę domu?

31.10.21, 16:05
od dawna szukam działki rekreacyjnej - pustej lub z domkiem. większość to ziemia rolna a domki dość stare do remontu. znalazłam jednak ideał - domek to praktycznie mały dom całoroczny na ładnej działce 1200m. tyle że o wiele droższy niż zakładał mój budżet. wiem, że działka budowlana jest droższa, dom jest zbudowany porządnie, na pozwolenie więc musiał być pod nadzorem, nie jest to drewniana altanka. ale nie znam się kompletnie na domach i nie chcę przepłacić. czy w razie konieczności sprzedaży takiego domku w ogóle znajdą się chętni? wokół same podobne 'letnie rezydencje', niektóre dużo większe. widać, że to domy letniskowe ale spore i zrobione bardzo porządnie. czy mieszkańców bloków stać na takie domy? bo jak ktoś ma dom to chyba nie kupuje dodatkowo działki...
Obserwuj wątek
    • 71tosia Re: jak się weryfikuje cenę domu? 31.10.21, 16:51
      Sprawdź po ile jest ziemia w okolicy (np w gminie) dodaj koszt budowy małego domu. Jezeli jednak właściciele wystawili juz jakaś cenę to na negocjacje, znacznie poniżej ceny wywoławczej, w chwili gdy wiele osob inwestuje tracące z dnia na dzień oszczędności w nieruchomości, bym nie liczyła.
        • 71tosia Re: jak się weryfikuje cenę domu? 01.11.21, 11:18
          zadzwon do jakies firmy ktore je buduje i spytaj - stan surowy wycenia ci bez projektu wg metrazu, stan surowy to ok 30% kosztow calego domu.
          To ze ktos wybudowal kilka lat temu tanio nie znaczy ze tanio bedzie chcial ci sprzedac, sprzeda okolo dzisiejszej wartosci domu, chyba ze dom bardzo zaniedbany i do remontu lub rozbiorki.
    • alicia033 Re: jak się weryfikuje cenę domu? 31.10.21, 16:59
      swiecaca napisała:

> bo jak ktoś ma dom to chyba nie kupuje dodatkowo działki...

Ty poważnie pytasz??? Oczywiście, że wielu właścicieli domów ma działki rekreacyjne. Niektórzy niejedną, bo np. lubią być u siebie np. na Mazurach i w górach.