Dodaj do ulubionych

dysplazja u psiego malucha- pocieszcie..

23.11.21, 18:40
Mam pytanie do psich emam, bo chociaż mam wiele zwierzaków, wychowałam w życiu kilka amstaffów, to z takim poważnym problemem spotykam się po raz pierwszy
Jakie macie doświadczenia z dysplazją biodrowa typu D u psa średniej rasy ( na zdjęciu rtg widoczne znaczne zwichniecia)?
Weterynarz zlecił dekapitację kk udowych, za tydzień operujemy pierwszą łapkę.
Jak potem będzie wyglądało dalsze życie takiego piesa?
I nasze rodzinne życie z nim?
Jakaś fizjoterapia? Spacery?
Macie jakieś rady i tipy, jak spacyfikować szczeniaka w czasie pooperacyjnym, i jak postępować w tym czasie z resztą dorosłych psów ( bez młodego nie pójdą na spacer)?

Pocieszcie, że będzie dobrze..
Obserwuj wątek
    • solejrolia Re: dysplazja u psiego malucha- pocieszcie.. 23.11.21, 19:18
      Będzie dobrze! Chyba.
      Nie znam się aż tak, ale skoro lekarz zaleca, to ja nie neguję (a ewentualnie robię konsultację u drugiego ortopedy).

Mój owczarek miał wycięte mięśnie biodrowe "pectineusy" wink. To zaproponował lekarz ortopeda. Chodziło o to by dysplazja bioder nie pogłębiała się, i dalszy rozwój bioder przebiegał (bardziej )prawidłowo, zwłaszcza, że był jeszcze problem z łokciem, a pies wtedy intensywnie rósł.
      I ta operacja, ani nie trwała jakoś specjalnie długo, pies wyszedł z kliniki o własnych, choć chwiejnych łapach. (Po operacji łokcia tak różowo nie było, oj nie, długoooo nie).
      Także nawet specjalnej rehabilitacji pies nie miał, ot początkowo wolniejsze wejście i zejście ze schodów, krótkie wyjścia, na smyczy i żadnego biegania.
      Ale na serio nie było strasznie.
    • berdebul Re: dysplazja u psiego malucha- pocieszcie.. 23.11.21, 21:17
      Idź na konsultacje do innego weta. Nie każdy umie rozpoznać dysplazję u szczeniaka, znałam psa któremu niepotrzebnie usunięto główki kości.