Dodaj do ulubionych

Czy jechać na sor?

21.03.22, 11:06
Syn od nocy płacze po oddaniu moczu. Narzeka na ból siusiaka w środku, zaraz po siusianiu. Oprócz tego ma od soboty katar temperatura 37,5. Dziś poniedziałek i w żadnej z naszych przychodni nie ma pediatry. Na jutro mamy termin, zapisałam go wcześniej. Jechać na sor, czy poczekać do jutra?
Nie znam się na infekcjach um, pomóżcie proszę.
Obserwuj wątek
    • gajmal Re: Czy jechać na sor? 21.03.22, 11:11
      Zrób mu przynajmniej badanie ogólne moczu, bo bez tego lekarz i tak nie wystartuje z leczeniem. Najlepiej od razu posiew moczu (ale to już większy wydatek). Generalnie zakażeń układu moczowego nie wolno lekceważyć, bo one szybko się rozwijają. Daj mu też żurawinę, albo chociaż witaminę C. Zakwaszanie moczu chroni przed namnażaniem bakterii.
    • mak_z_figa Re: Czy jechać na sor? 21.03.22, 11:31
      Ile dziecko ma lat? Furagin jest od 15, ale jak moja córka była mała, okolo 5 lat miała, to lekarka jej przepisała ale z konkretnym dawkowaniem. Nie pamiętam już szczegółów, ale na pewno dzieliłam tabletkę na części. Dawka była dobrana do wagi. Więc jak dziecko małe, to bym nie podawała na własną rękę.
        • kicifura Re: Czy jechać na sor? 21.03.22, 12:52
          nena20 napisała:

> Na się z zapaleniem , jeny ludzie co z wami. Nie dziwię się że opieka medyczna
          > wygląda jak wygląda.

Te wizyty na sorze to konsekwencja a nie przyczyna stanu ochrony zdrowia.
          • nena20 Re: Czy jechać na sor? 21.03.22, 13:32
            Jak nie dostanie? Idzie robi badanie moczu, koszt całe 8-10 zł. Nikt leków nie przepisze jeśli nie wiadomo co dolega pacjentowi. Potem dziwni do recepcji swojej poradni, dyktuje wyniki, lekarz przysyła erecepte. Jeśli jednak z jakiś dziwnych powodów lekarz nie może zerknąć na wyniki dzwoni na opiekę nocna, teleporada wystarczy.
            Zresztą na IP odeślą do lekarza rodzinnego i bardzo dobrze! Na IP ma być szybka pomoc w poważnych przypadkach a nie przy ZUM. Litości.