Dodaj do ulubionych

MDM czyli...

22.04.22, 16:09
Mięśnie dna miednicy? Dobrze odczytałam skrót?
Primula, głównie to do Ciebie bo widzę żeś ekspertka w tej dziedzinie. Ale inne ekspertki tez mile widziane.
Mam wrażenie że mam słabe. Ponoć bieganie z kulkami jest niezalecane. No to jak ćwiczyć?
Nie wiedziałam że mogą mieć związek z wystającym brzuchem np.
Napiszcie wszystko co wiecie i tych mięśniach.
Obserwuj wątek
    • primula.alpicola Re: MDM czyli... 22.04.22, 17:23
      Nie jestem żadną ekspertką, ale faktycznie ostatnio się interesuję tematem (w końcu mam prawie 50 lat, co nie, Magdallenac ..? big_grin)
      Kulki nie są w ogóle polecane, a już bieganie z nimi... Nawet samo bieganie, okazuje się, nie jest dobre dla wszystkich. Jeśli już mięśnie są osłabione, to bieganie, skoki, trampoliny- tylko pogorszą sprawę. Pod wpływem tego co przeczytałam, ograniczyłam skoki i ciężary (niestety, miałam przekonanie, że im cięższe żelastwo, tym lepiej). Uczę się rozluźniać te mięśnie, bo silne to one są, większy problem mam właśnie z rozluźnianiem.
      Tu zobacz, miłej lektury:

      panifizjotrener.pl/blog/ (Ma też Instagram, bardzo fajny)

      femizone.pl/blog/50/Zadbaj_o_miesnie_dna_miednicy

      www.okiemfizjoterapeutki.com/category/miesnie-dna-miednicy/

      tantis.pl/ona-zdrowie-seksualnosc-cwiczenia-miesni-p3201130?utm_source=google&utm_medium=css&utm_campaign=TantisCSS3 (kończę czytanie)

      www.femipelvi.com/blog/
    • totutotam.org Re: MDM czyli... 22.04.22, 17:51
      Ja się właśnie podszkoliłam dzięki mojemu brzuchowemu wąrkowi wink

      Znalazłam na pewnej stronie zalecenia jak sprawdzić siłę tych mięśni:

      yourkaya.pl/you-know/a/miesnie-dna-miednicy-po-co-je-cwiczyc

      I potwierdzam, że trampolina źle wpływa.
      Pytanie, czy tylko na dorosłe kobiety czy dzieci też nie powinny?..
    • panna.w.paski Re: MDM czyli... 23.04.22, 10:10
      Ćwiczę z moją fizjo-trenerką, która będzie lada moment rezygnować z treningów osobistych i rozwijać działalność w zakresie fizjoterapii uroginekologicznej.
      Ona mówi tak:
      - ważna jest świadomość i technika ćwiczeń. Nie chodzi o to, żeby zaciskać miliony razy - lepiej parę minut ale świadomie.
      - ważne jest zgranie ćwiczeń z oddechem. Wydech, zaciśnięcie mięśni, przy wdechu luzowanie. Luz jest równie ważny jak zaciśnięcie.
      -efekt ćwiczeń można wzmocnić dodatkowym ćwiczeniem np uniesieniem nóg, przysiadem itp. I to ma się odbyć po wydechu i zaciśnięciu mięśni.
      -Trampoliny, duże obciążenia niewskazane

      Jestem po dwóch porodach cc i po miesiącach ćwiczeń czuję dużą różnicę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka