08.06.22, 19:35
Podpowiedzcie Kuchareczki.
Tartę bym zrobiła na słono; brokuł, szpinak, feta, takie tam.
No i wszędzie piszą, że spód trzeba wstępnie podpiec.
Macie może jakieś patenty, żeby upiec to za jednym razem - ciasto od razu z farszem?
Leniwa jestem do bólu i stale w niedoczasie, to kombinuję, żeby było najszybciej. Da się?
Jak kruche z jabłkami robię, walę te jabłka - musik taki - prosto na ciasto i jest OK.
Z tartą tak się nie da? 🤔🙄
Obserwuj wątek
    • fragile_f Re: Tarta 08.06.22, 19:40
      To podpiekanie to raptem 10 minut, a faktycznie spod jest fajnie kruchy i suchy. Z ciastem na slodko jest o tyle latwiej, ze taki spód przesaczony sokiem jest pyszny, za to nasaczone sosem pomidorowym czy beszamelem dla mnie robi sie ble.

Po prostu zrob eksperyment, moze nie bedzie Ci to przeszkadzać?
    • alpepe Re: Tarta 08.06.22, 19:46
      nie znam się, bo raz zrobiłam tartę cytrynową z bezą, która to beza nie wyszła, ale podpiekałam i to obciążając kulkami ceramicznymi spód. Myślę więc, że trzeba podpiec.
    • mysiulek08 Re: Tarta 08.06.22, 19:49
      da sie ale o ile od spodu bedzie kruche tak, 'z wierzchu' zostanie wilgotne

mozesz posmarowac rozbeltanym bialkiem przed nalozeniem farszu, czasami pomaga

ja czasami (jak pamietam) sypie zmielone orzechy wloskie zanim wyloze farsz, pasuje fajnie np do buraczkowej
    • kk345 Re: Tarta 08.06.22, 19:50
      Ja podpiekam, bo surowa lubi nasiąknąć i rozwala sie przy wyjmowaniu z formy. Jeśli zrobisz suchsze nadzienie to możesz bez podpiekania, ale istnieje wtedy jakieś tam ryzyko surowego ciasta pod nadzieniem. Ja bym poświęciła to 10 minut na podpieczenie, bo szkoda roboty na nieudany wypiek.
    • piataziuta Re: Tarta 08.06.22, 19:53
      Da się.
      Jeśli ci kruche z jabłkami wychodzi bez podpiekania, to tak samo wyjdzie tarta na słono.
      Podpiekanie spodu to tylko taki bajer dla niepewnych przepisu.
    • mysiulek08 Re: Tarta 08.06.22, 19:54