Dodaj do ulubionych

Reklamacja - jakie mam prawa?

18.07.22, 21:47
W jednym z popularnych sklepów z galanterią kupiłam (online) skórzany plecak. Po 2 dniach użytkowania puścił szew... Za kilka dni miałam zaplanowany wyjazd i plecak był mi niezbędny. Zadzwoniłam więc do e-sklepu, przedstawiłam sytuację, poinformowałam, że zależy mi na szybkim załatwieniu sprawy. Zaproponowałam wizytę w sklepie stacjonarnym i wymianę produktu. Niestety firma nie oferuje takiej możliwości. Kazano mi wypełnić formularz reklamacyjny i odesłać plecak. Tak też zrobiłam, zaznaczając w formularzu reklamacyjnym, jako sposób załatwienia reklamacji "zwrot zakupionego towaru". Gdyby czas mnie nie gonił, zdecydowałabym się na naprawę bo plecak mi się podobał. Nie uśmiechało mi się szukanie po sklepach nowego plecaka, bo kilka dni przed wyjazdem zwyczajnie nie miałam na to czasu, więc trochę na własne ryzyko, idąc na skróty, w sklepie stacjonarnym kupiłam plecak identyczny, jak ten zareklamowany. Po powrocie z wyjazdu, nagle otrzymuję powiadomienie, że firma w której reklamowałam plecak wysłała do mnie przesyłkę. Po kontakcie mailowym z BOK-Reklamacje (kontakt telefoniczny nie jest możliwy - taka polityka firmy) dowiedziałam się, że plecak został naprawiony bo producent ma takie prawo i nie ma znaczenia, to co zaznaczyłam w formularzu. Reklamacja została uznana, ale zwrot produktu nie jest możliwy, bo plecak został naprawiony. Ponieważ w okresie wakacji nie przebywam w miejscu zamieszkania i nie mogłabym odebrać przesyłki nadawca wstrzymał wysyłkę. Minęły 3 tygodnie odkąd użytkuję ten drugi plecak, zakupiony w sklepie stacjonarnym i dzisiaj niespodzianka! Szew puścił dokładnie w tym samym miejscu! I nie, to nie jest niewłaściwe użytkowanie, jak mogłoby się wydawać. Nie noszę w plecaku nic ciężkiego, ostrego itp. Portfel, telefon, chusteczki. Jutro wybieram się do sklepu stacjonarnego żeby złożyć reklamację. Spodziewam się jednak, że ponownie będą mi proponować naprawę, ale ja nie chcę tego badziewia!!! Nigdy więcej produktów tej firmy. I teraz najważniejsze pytanie, co mogę zrobić w tej sytuacji, jakie mam prawa? Czy faktycznie nie mam wyjścia i muszę przyjąć stanowisko firmy czyli zgodzić się na przyjęcie naprawionego plecaka? Jakie są Wasze doświadczenia w tego typu sprawach? Z góry dziękuję za pomoc.
Obserwuj wątek
    • kk345 Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 18.07.22, 21:55
      Generalnie to gwarant (firma) decyduje, czy naprawia, wymienia czy przyjmuje zwrot towaru, wybierając z reguły rozwiązanie dla siebie najtańsze.
    • stara-a-naiwna Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 18.07.22, 22:05
      zadzwoń do rzeczniak praw konsumenta
      bo gwarancja to jedno a rękojmia to drugie
      i jest jakiś czas / krótki kiedy mają obowiazek przyjać towar jako wadliwy czy jakoś tak

      buty sotatnio reklamowałam i plułam sobie w twarz że nie wysłalam od razu tylko leżały i czekały
      • fil.lo Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 18.07.22, 23:14
        Też radzę Ci kontakt z miejskim rzecznikiem praw konsumenta. Pomoże i na pewno dobrze doradzi.
      • kk345 Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 21.07.22, 21:47
        >i jest jakiś czas / krótki kiedy mają obowiazek przyjać towar jako wadliwy czy jakoś tak
        Zawsze mnie zastanawia, po co ktoś udziela rady od czapy nie mając pojęcia o temacie...
    • mysiaapysia Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 18.07.22, 22:09
      Za pierwszym razem zgłosiłać reklamację z tytułu rękojmi czy gwarancji? Co było napisane w formularzu reklamacyjnym?

      Jeśli to było z tytułu rękojmi - to czy zmieścili się w ustawowym terminie 14 dni na odpowiedź na reklamację?
    • taki-sobie-nick Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 18.07.22, 23:25
      Jaka firma?
      • oasis331 Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 19.07.22, 07:32
        Ochnik…
        • taki-sobie-nick Re: Reklamacja - jakie mam prawa? 20.07.22, 01:00
          Ouć, a to ci numer.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka