Dodaj do ulubionych

Miniszklarnia - do czego służy?

17.08.22, 11:15
Dostałam taki domek w prezencie, już doczytałam, że to jest coś zwanego miniszklarnią. Czy macie z tym doświadczenie i możecie mi powiedzieć, co z tym się robi? Co w tym się hoduje, czemu to w ogóle służy?
Mam bardzo nasłoneczniony parapet, rośliny trzymam latem na balkonie, jesienią przestawiam na parapet w domu po drugiej stronie tej samej szyby, głównie mam sukulenty, jakieś aloesy, minipalmy i w takich warunkach rosną jak porąbane. Nie wiem, czy jest sens w tak nasłonecznionym miejscu jeszcze chować roślinkę do pudełka?
Mam też inne pokoje od północy, gdzie jest zawsze ciemno i zimno, może tam się to bardziej przyda?
Nie znam się na kwiatkach, dlatego mam głównie niezniszczalne. Szklarnia mi się podoba, pasuje do wystroju itp. chciałabym znaleźć dla niej właściwe zastosowanie. Dach otwiera się cały do góry, jak na zdjęciu, nie za bardzo jest jak go uchylić na stałe.
Obserwuj wątek
    • kk345 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:17
      Świeczki w to wstaw...
      • agaagaaga123 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:37
        kk345 napisała:

> Świeczki w to wstaw...

Tam jest zamykany daszek, nie wiem czy świeczki będą miały wystarczającą ilość tlenu...
        • kk345 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:38
          Mówisz, ze świeczki umrą a kwiatki przeżyją? big_grin
          • agaagaaga123 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:42
            Mówiłam, że nie znam się na kwiatkach big_grin
            Na logikę, świeczki potrzebują tlenu a kwiatki dwutlenku węgla. Chyba. Albo coś pokręciłam. Serio nie wiem big_grin
            • agaagaaga123 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:42
              o wiem, może dać tam razem kwiatka, żeby produkował tlen i świeczkę, żeby go spalała smile
              • kk345 Re: Miniszklarnia - do czego służy? 17.08.22, 11:47
                Przy okazji kwiatkowi będzie ciepło smile