Dodaj do ulubionych

Kupno działki wszystkie przeciw

25.10.22, 21:58
Jakie mogą być minusy kupna takiej działki (bo plusy są znane to niska cena, położenie blisko lasu, płaski teren, przy drodze przez wieś, mały ruch, czysta księga wieczysta bez obciążeń):
- od gminy, która wydając działkę osobie wygrywającej przetarg, nie robi okazania granic
- brak mpzp, choć jest studium zagospodarowania z funkcją mieszkalną dla tego terenu, typowa wieś ulicówka
- wg mpzp 3 km dalej na pagórkowatym terenie jest teren przeznaczony na farmę wiatrową
- z mediów tylko woda i prąd
- działka z wjazdem od strony południowej.
Czy ktoś miał doświadczenia w tym przedmiocie?
Obserwuj wątek
    • ladymercury Re: Kupno działki wszystkie przeciw 25.10.22, 22:07
      Nie znam się aż tak, ale jeśli gmina nie dopełnia procedur i nievma/nie jest udostępniana pełna dokumentacja, to albo bym bardzo dokładnie sprawdziła i drążyła temat, jeśli działka to "ta jedyna" albo poszukujemy czegoś innego.
      A gdyby gmina nie uzupełniła braków czy urzędnicy ściemniali, odpuściłabym nawet wymarzoną działkę.
      • mysiaapysia Re: Kupno działki wszystkie przeciw 25.10.22, 22:17
        Dokumentację udostępniają. Ale to tylko papiery. Nie wiadomo jak na gruncie wyglądają znaki graniczne, czy są widoczne. Przy kupnie od innej osoby takie rzeczy sprawdza się przed kupnem. A tutaj okazania granic nie będzie. Dopiero po zakupie trzeba przyjść ze swoim geodetą. I co jak się okaże, że np. zamiast 2500 mkw jest 2300 mkw np.?
        • ladymercury Re: Kupno działki wszystkie przeciw 25.10.22, 22:22
          No jeśli tak, to byłby minus.
          Dziwne zachowanie. Nawet bardzo dziwne.
        • purchawka2020 Re: Kupno działki wszystkie przeciw 26.10.22, 07:50
          Nie możesz sobie wejść do geoportalu i sprawdzić powierzchni?
          W ewidencji gruntów powinna być powierzchnia - po co ci okazanie granic?
          Przed kupnem działki wystąpiłabym o wz- kę i dopiero potem kupowała - możesz wystąpić.