Dodaj do ulubionych

Co zamiast implantu (ząb)?

04.12.22, 22:16
Dziewczyny? Może doradzicie, jakie są opcje oprócz implantu zęba i czy możecie się podzielić Waszym doświadczeniem.
Mam do usunięcia czwórkę górną sad niestety ząb (martwy po kanałowym) pękł na pół łącznie z korzeniem.
Implant jest dość inwazyjny, może się nie przydać. Oczywiście będę próbować. Ale co, jeśli...?
Kojarzę mostek, ale to chyba taka trochę proteza a ja jeszcze nie mam czterdziestki i samo to na mnie źle działa
Obserwuj wątek
    • dreg13 Re: Co zamiast implantu (ząb)? 04.12.22, 22:21
      Nie znam się, ale z tego co kojarzę - nie rób sobie tego. Nie kombinuj. Zrób implant i to szybko. Jak będziesz miała zanik kości, to naprawienie tego jest dużo gorsze niż proste wstawienie implanta we własną kość.
      • evolventa Re: Co zamiast implantu (ząb)? 04.12.22, 22:34
        Potwierdzam. Jak na razie nie wymyślono nic lepszego niż implant, a wcześnie założony nie potrzebuje dodatkowego wzmocnienia kostnego. Jak zostawisz sprawę na później, to Ci kość zaniknie i potem potrzeba kupy czasu i pieniędzy, żeby to odbudować. Wiem, bo też to przechodziłam, właśnie z czwórką. Przez wiele lat miałam mostek oparty na piątce i efekt tego był taki, że piątka się osłabiła i też ją niestety trzeba było w końcu wyrwać. W miejscu po czwórce już mi zdążyła kość zaniknąć i do implantów trzeba było wszystko odbudowywać, podnosić zatokę szczękową i tego rodzaju atrakcje. Nie polecam, leczenie tego rodzaju jest długotrwałe, mało przyjemne i bardzo kosztowne, a w jego efekcie mam teraz dwa implanty, w czwórce i piątce. A mogłam mieć tylko jeden, gdybym go zrobiła od razu, byłoby i prościej, i taniej.
        • ajr27 Re: Co zamiast implantu (ząb)? 05.12.22, 09:51