Dodaj do ulubionych

Wizyta u onkologa ze starszą osobą-o co pytać?

09.12.22, 08:23
Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i nie znam się też na tematach onkologicznych , bardzo potrzebuję porad.
Za kilka dni będę osobą towarzyszącą na wizycie mojej mamy (kobieta po siedemdziesiątce) u onkologa. Zostanie tam jej przestawiona diagnoza po przeprowadzonych badaniach (5 cm guz piersi). Ona zestresowana, ja również. Nie wiem, jaka może być ta diagnoza, ale chciałabym się dowiedzieć, o co pytać, w zależności od przebiegu rozmowy? Co muszę wiedzieć w przypadku gdyby to było coś złośliwego? Wiecie jak jest - na wizycie mgła mózgowa, a pytania pojawiają się potem i nie ma skąd uzyskać odpowiedzi ☹️ Mama w ogóle sparaliżowana strachem, więc pewnie będzie tylko kiwać głową. Będę wdzięczna za każdą wskazówkę.
Obserwuj wątek
    • cegehana Re: Wizyta u onkologa ze starszą osobą-o co pytać 09.12.22, 08:28
      O plan leczenia, o nazwiska i adresy szpitali i przychodni, o nierefundowane leki. U starszej osoby (przynajmniej czasami) choroba rozwija się wolniej niż u młodej co daje więcej czasu na podjęcie leczenia.
      • sliwka_fioletowa Re: Wizyta u onkologa ze starszą osobą-o co pytać 09.12.22, 08:41
        A w jakim sensie te nierefundowane leki? Oni zapisują tylko refundowane a nierefundowane mogą być lepsze?
        • cegehana Re: Wizyta u onkologa ze starszą osobą-o co pytać 09.12.22, 09:13
          Mogą być lepsze, chociaż wcale nie musi tak być. Warto wiedzieć, ze na daną chorobę taki a taki lek istnieje, nawet jeśli nie jest refundowany i może wcale nie będzie potrzeby z niego korzystać. A warto wiedzieć, bo w toku leczenia czasem okazuje się, że pacjent źle je znosi lub skuteczność jest nie taka jak by się chcialo.
        • snajper55 Re: Wizyta u onkologa ze starszą osobą-o co pytać 09.12.22, 15:04
          sliwka_fioletowa napisała:

> A w jakim sensie te nierefundowane leki? Oni zapisują tylko refundowane a niere
          > fundowane mogą być lepsze?