Dodaj do ulubionych

Czerwona herbata, doradżcie :)

28.12.22, 10:24
Tak, jestem całkowicie zielona big_grin jeżeli chodzi o czerwoną herbatę. Kilka dni przed Świętami piłam wspaniałą, cudną aromatyczną, mocną, jakby aksamitną herbatę czerwoną, w kawiarni w innym mieście. Wspaniała.
Uważałam, że kupię czerwoną herbatę byle jaką i to będzie to big_grin O ja naiwna. Kupiłam jakieś popłuczyny ekspresowe, zaparzyłam 1 i od razu wylałam.
I teraz prośba, doradżcie laikowi jakąś dobrą, najlepiej sypaną czerwoną herbate. Czym rózni się rooibos od pur erh? Tak, teoretycznie wiem, czytałam, ale o wasze doznania, odczucia mi chodzi.
No w ogóle doradżcie wszystko co w zakresie czerwonej herbaty przyjdzie wam do głowy.
Obserwuj wątek
    • unikotka Re: Czerwona herbata, doradżcie :) 28.12.22, 10:31
      Pu-erh ma taki charakterystyczny smak i aromat, nie każdemu odpowiada, troszkę zgniły, błotnisty smile I to jest właśnie czerwona herbata.

Rooibos to nie herbata, ale to już wiesz. Sam w sobie jest łagodny i taki lekko miodowy. Raczej przyjemny, polecany też dla dzieci.

Z obydwu można kupić aromatyzowane mieszanki lub z dodatkami - w sklepach z herbatą, stacjonarnie lub online. Herbatę, jak wino, bukiet ocenia się także na sucho smile Więc stacjonarnie jak najbardziej możesz ją obwąchać przed zakupem.
      • unikotka Re: Czerwona herbata, doradżcie :) 28.12.22, 10:32
        Znaczy nie, że wino na sucho, ale że bukiet big_grin
      • alpepe Re: Czerwona herbata, doradżcie :) 28.12.22, 11:19
        Rooibos zawiera kofeinę czy analogiczną teinę, nie pamiętam, dziwi mnie, że substancja pobudzająca jest polecana dzieciom.
        • katriel Re: Czerwona herbata, doradżcie :) 28.12.22, 12:35
          > Rooibos zawiera kofeinę czy analogiczną teinę

Możesz podać źródło? Wszystkie, które ja potrafię wygóglać, są zgodne, że w rooibosie akurat teiny/kofeiny nie ma.
        • unikotka Re: Czerwona herbata, doradżcie :) 28.12.22, 12:37
          Rooibos właśnie nie ma teiny.