Dodaj do ulubionych

Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić

16.01.23, 14:15
Kupiłam exspres do kawy w czerwcu ub.roku. Miałam gruntowny remont i po raz pierwszy uruchomiłam go w grudniu. Podczas tego pierwszego uruchomiania nastąpiła awaria i system zaparzający uległ zablokowaniu. Oddałam exspres do sklepu, złożyłam reklamcję z tyt. rękojmi. Zażądałam wymiany na nowy lub zwrot gotówki. Kategorycznie odmówiłam zgody na naprawę, twierdząc, że sprzęt był wadliwy w dniu zakupu.
Sklep nie uwzględnił mojego żądania, sprzęt naprawił i kazał odebrać. Napisałam odwołanie od sposobu rozpatrzenia mojej reklamacji ponawiając żądanie wymiany na nowy, ponieważ exspres nie zepsuł się w trakcie normalnego uzytkowania, ale przy pierwszym uruchamianiu, przeprowadzanym zgodnie z instrukcją.
Dzisiaj dostałam info na maila, ze sklep nie uwzgędnił mojego żądania i mam odebrać naprawiony exspres.
Czy sklep mając wyraźnie w zgłoszeniu napisane, że nie zgadzam się na naprawę mógł ten exspres naprawiać? Wada była widoczna gołym okiem, ponieważ była to blokada systemu zaparzającego i pan przyjmujący zgłoszenie dokładnie wszystkoobejrzał, wypróbował, ofotografował. Stan exspresu opisał jako bardzo dobry. Popsuło się w trakcie robienia 2. kawy (instrukcja zaleczała zrobienie 4 kapuczino).
Chcę wystąpić do Sądu Polubnowego za pośrednictwem Woj. inspekcji Handlowej w Poznaniu, ale może ktoś podpowie jak dobrze uzasadnić wniosek.
Chodzi o Mediaexpert.

Obserwuj wątek
    • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 16.01.23, 14:20
      Sprzedawca ma prawo naprawiać sprzęt, jeśli jego wymiana na nowy wiązałaby się z nadmiernymi kosztami. Zapytaj rzecznika praw konsumentów.
    • mamtrzykotyidwato5 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 16.01.23, 14:42
      Skoro naprawili i wszystko działa, to nowego ci nie dadzą.
      Sąd też nie pomoże, bo od zakupu minęło pół roku nie możesz go już oddać.
      Czemu się upierasz przy nowym?
      Nowy znowu może się zablokować i będzie powtórka z rozrywki.
    • iberka Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 16.01.23, 15:22
      Tak, może naprawić. Sprawdź sobie datę zakupu i usterki, bo zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Okres ten może być inny w pozostałych krajach UE, jednak nie krótszy niż 6 miesięcy. Jeżeli jednak wada uwidoczniła się w okresie 12-24 miesiące, to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.
      • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 16.01.23, 15:31
        Ale to nie ma znaczenia, bo nadal to sprzedawca decyduje, czy skutecznie naprawia, czy wymienia na nowy.
    • taki-sobie-nick Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 17.01.23, 22:37
      Kutwy jedne, sklep oczywiście.
      • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 17.01.23, 23:18
        O, na prawie konsumenckim TEŻ się nie znasz? big_grin
        • taki-sobie-nick Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 17.01.23, 23:44
          Zapluwaj się dalej.
          • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 19.01.23, 00:19
            Nie dość, że niedouczona, to jeszcze wulgarna.
    • moze_sprobowac_inaczej Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 17.01.23, 23:50
      Jakiej firmy ten ekspres?
    • tonik777 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 18.01.23, 08:28
      Kodeks Cywilny, art. 561 § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
      • atunad Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 18.01.23, 20:48
        Upieram przy nowym ekspresie, ponieważ naprawiany może mieć większą awaryjność w przyszłości niż nienaprawiany. On uległ awarii w czasie pierwszego uruchamiania, więc sklep sprzedał mi za 100% ceny wadliwy produkt.
        Wymiana jest możliwa ponieważ jest on cały czas w ofercie sklepu (gdyby przestali go produkować to byłaby niemożliwa).
        Nadmierne koszty wymiany też nie są wytłumaczeniem, ponieważ sklep może sobie naprawiony ekspres sprzedać po obniżonej cenie (jak komuś nie przeszkadza fakt naprawy, a możliwość kupić taniej). Ja zapłaciłam 100% ceny nowego i ma być sprawny w dniu zakupu. on nie był użytkowany, zepsuł się przy pierwszym uruchomianiu.
        Do 31.12.2022 obowiązywał art.560 paragraf 2 na mocy którego to kupujący decyduje z którego uprawnienia z tyt. rękojmi chce skorzystać i sprzedawca nie prawa tego zmienić.
        U mnie jest jeszcze taka sytaucja, że w zgłoszeniu reklamacyjnym mam kategoryczną odmowę naprawy, a sklep bez mojej wiedzy i bez mojej zgody ekspres naprawił i kazał odebrać. Naruszył tym moje prawo własności. Skoro nie chciał dać nowego powinien zaproponować naprawę.
        Sprawa jest w toku.
        Kupiłam ten
        Ekspres DELONGHI Dinamica Plus ECAM 370.70.B



        • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 18.01.23, 23:26
          Jak już wertujesz KC to doczytaj jeszcze paragraf 1 tego artykułu, bo to on ma zastosowanie w twojej sytuacji:
          Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
          I to sprzedawca zrobił-usunął wadę. Decyzja o nadmierności/lub nie kosztów jest po stronie sprzedawcy, nie klienta.
          Natomiast wspomniany przez ciebie paragraf 2 nie wspomina ani słowem, że kupujący może żądać wymiany, zamiast naprawy:
          § 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.

          Możesz oczywiście iść do sądu, ale skonsultuj się najpierw z prawnikiem, choćby darmowym w Federacji konsumentów, bo mieszasz przepisy i własne życzenia.
    • engine8t Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 19.01.23, 00:58
      Zapraszam do USA. smile
      U nas odnosisz i mowisz zepsuty i juz.
      Ci zas przepraszaja i pytaja czy chcesz kase czy nowy taki sam?
      A ja nie jest zepsuty to po prostu mowisz ze ci sie nie podoba.
      Ci zas przepraszaja i pytaja czy chcesz kase czy jakis inny model?
      • mava1 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 19.01.23, 08:12
        no w USA to nawet mozna wziąc ze sklepu sprzet, uzywać go przez miesiąc (wakacji), a potem oddac do sklepu, mówiac, że jednak ci sie nie podoba. Że przypomne tu akcje pewnego "dziennikarza", który tak załatwił walmart.
        Ale chyba nie chodzi o to, jak oszwabić sklep?
      • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 19.01.23, 09:33
        W covidzie walczyłam o zwrot dużej kasy za kilka niewykonanych usług turystyczych i imprez kulturalno-sportowych (wszystko na terenie US)- klienci z Unii bez problemu, choć z opóźnieniem dostali zwrot wpłaconych kosztów. Amerykanie albo dostawali vouchery na część wartości usługi, do wykorzystania na święte nigdy (może się kiedyś otworzymy, nikt nie wie kiedy) albo dowiadywali się, że nie są stroną rozmów, bo muszą zwrócić sie do swojego agenta-pośrednika, firma za nic tu nie odpowiada.
        Opowieści o tym, jakie to w UE są prawa konsumenta słuchali jak bajki o żelaznym wilku. No ale tu chodziło o dużą kasę, nie o ekspres, to ewidentnie wtedy wolny rynek się w Stanach wypina na klienta big_grin
        • droch Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 19.01.23, 10:17
          Zaraz dowiesz się, że to jest właśnie wspaniałe w USA, bo przecież mogłaś wybrać firmę, która w pełni zwróci koszty big_grin
          • kk345 Re: Reklamacja na exspres - jak dobrze uzasadnić 20.01.23, 17:19
            Ekhem- armator czy organizator miał osobne logowanie dla klientów z UE i ze Stanów. Nie sądziłam, ze będą dyskryminować własnych krajan big_grin Dyskusje klientów na fb, na forum np armatora dostarczały mi sporej porcji osłupienia... Nie zdajemy sobie na codzień sprawy, w jakim zakresie chronią nas przepisy unijne...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka