Dodaj do ulubionych

Do matematyczek (podstawówkowych)...

07.05.23, 11:18
W klasach I-III dość częstym zadaniem z matematyki było kodowanie. Polegało to mniej więcej na wykonaniu działań i pomalowaniu kwadracików według instrukcji. Dość pracochłonne, ale ok...
Teraz (klasa IV) wjechały bloksy...
Też trzeba najpierw rozwiązać zadania, potem poprzyklejać malutkie kwadraciki na duży kwadracik (zgodnie z wynikami). Jeśli w trakcie wycinania przekręcisz mały kwadracik (bo na przykład ci upadnie), to potem nie wiadomo jak to przykleić. Cholernie czasochłonne.
Czy ktoś mi może wytłumaczyć czemu to ma służyć?
Obserwuj wątek
    • 1matka-polka Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:13
      Powstaje obrazek z tego?
    • mia_mia Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:18
      U syna chyba tego nie ma, ale ja jego zeszyt to w tym roku chyba raz widziałam.
    • mamtrzykotyidwato5 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:19
      Ja nie matematyczka, ale widzę w tym sporo plusów dla dziecka:
      - sprawdzi, czy dobrze policzyło, bo jak nie to obrazek ie wyjdzie
      - ćwiczy ręce wycinając i przyklejając: precyzję ruchów, dokładność cięcia, spostrzegawczość, uważność...
      - jest to ciekawe i zabawne, bo na końcu wychodzi jakiś obrazek
      • ania357 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:24
        Serio myślisz, że to jest ciekawe dla czwartoklasistow? A do ćwiczenia rąk mają plastykę i technike (u nas niestety również polski i angielski) i naprawdę matematyka w 4 klasie nie musi być kolejnym przedmiotem polegającym na kolorowaniu drwala.
        • berdebul Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:27
          Serio, jeżeli angażuje więcej zmysłów i wymaga wykonania różnych czynności, to lepiej się utrwala. Tak działa mózg. Jak dziubdzius ma problem z obsługa nożyczek w 4 klasie, to może warto poszukać przyczyny?
        • hanusinamama Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:27
          MOja 4 klastsitka to lubi. O ile zadania są te trudniejsze..bo ona akurat dobra z matmy. Jak łatwe to nie lubi
        • mamtrzykotyidwato5 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:31
          Jak widać musi, bo społeczeństwo coraz durniejsze i nawet obrazka nie umie wyciąć i przykleić prawidłowo, bo mu się przekręci i już jest niewykonalne.
          • manala Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:49
            Nie chodzi o to, że nie umie. Chodzi o czas jaki zajmuje dziecku odrobienie takiej pracy domowej - dziś sprawdziłam. Bez wykonywania obliczeń - to 50 min. A dziś poszło sprawnie i szybko, bo dzieciak wypoczęty, nie po całym dniu w szkole, treningach, itd.
            • mamtrzykotyidwato5 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 13:01
              Ale to 50 minut ćwiczenia rąk i koordynacji oko-ręka. To nie jest stracony czas.
              Jeśli to dla niego tak duży problem, aby to robić to może ma jakiś problem i trzeba go przebadać w poradni?
              Nasza dyslektyczka nienawidziła wszelkich prac manualnych, nie znosiła rysować wycinać, kleić, kredki od początku mogły dla niej w ogóle nie istnieć. Pisanie stanowiło spory problem.
        • laura.palmer Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 16:49
          Jeżeli trzeba przy tym rozwiązać zadania, to nie jest to żadne "pokoloruj drwala". A samo zadanie jest ciekawe, ja takie uwielbiałam za dzieciaka.
      • biala_ladecka Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 19:53
        Jeśli po takim nakładzie pracy obrazek nie wyjdzie, to za diabła dzieciaka nie zmobilizujesz, żeby odszukał i poprawił błąd.
        • kira02 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 08.05.23, 09:15
          Bez przesady, mozna razem z nim poszukać. Dziecko tez musi nauczyc sie sprawdzac wlasna prace.W pracy tez dziubdzius rzuci Excelem, jak mu obliczenia nie wyjdą?
          • biala_ladecka Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 08.05.23, 19:35
            Pracując w excelu też najpierw rozwiazujesz rebusy, żeby złożyć formułę? Nie sądzę.
    • berdebul Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:25
      Zrób zdjęcie rzęs wycinaniem. Będzie wiadomo jak wyglądało przed przekręceniem.
      • manala Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:37
        Teraz to już wiem. Człowiek się uczy na błędach wink.
        Serio - mój jest dobry z matmy i obliczanie czegokolwiek nie sprawie mu problemów. Ale jak wraca o 19 do domu i ma do odrobienia kilka przedmiotów, to 'bloksy' są jednak mocno frustrujące.
        • 35wcieniu Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 12:58
          Ale dlaczego nawet przekręcenie miałoby być utrudnieniem? Przecież każdy inny.
          • arthwen Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 14:32
            Bo pewnie ma wyjść obrazek, a jak przekręcisz to nie wyjdzie.
    • lubiekoty Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 16:42
      Tego się nie wycina. Obrazek powstaje od razu po zakolorowaniu kwadratów.
    • laura.palmer Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 16:50
      Nie widzę polecenia, bo nieostre, ale o ile dobrze kojarzę, w tym zadaniach wystarczy zamalować odpowiednie kratki. Pierwsze słyszę o wycinaniu i wklejaniu.
    • brenya78 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 16:59
      Wycinać? Przyklejać? A nie wystarczy zamalować kwadracików?
    • kamin Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 17:06
      W poleceniu na górze jest "zamaluj kwadrat według podego wzoru". Skąd pomysł z wycinaniem?
      • manala Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 17:57
        No mają wycinać i przyklejać.
    • norra.a Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 18:59
      A nie jest tak że to mozolne kopiowanie kwadracików przygotowuje do ogarnięcia pojęcia współrzędnych? Np muszę zakolorować pierwszy od lewej w pierwszym rzędzie i trzeci od prawej w czwartym rzędzie...
    • kub-ma Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 07.05.23, 19:45
      Mamy konkretne zadania do rozwiązania, więc to jest ten główny plus. Ćwiczenie położenia figur na płaszczyźnie (w przyszłości ukł. współrzędnych). To jednak powinno być kolorowane, bo doskonale ćwiczy koncentrację i precyzję.
      Poinformujcie nauczycielkę/nauczyciela, że jest to czasochłonne, bo pewnie nie zdaje sobie sprawy, żeby zweryfikować zadawanie tego na drugi dzień.
    • tonik777 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 08.05.23, 09:31
      Ja bym wycinał razem z działaniem, a potem tylko zaginał kawałek tak, żeby działanie było na odwrocie.
    • memphis90 Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 08.05.23, 10:04
      Można nie wycinać i przyklejac, tylko zakreskowac.

      A jaki cel? Utrwalanie dzialn, ćwiczenie koncentracji i wytrwałości. Ja jako 10latka byłabym pewnie zachwycona - uwielbiałam wszystkie te „połącz kropki”, „pokoloruj wszystkie jedynki na zielono, tysiacpincety na żółto, liczby pierwsze na fioletowo”
    • dwa_kubki_herbaty Re: Do matematyczek (podstawówkowych)... 08.05.23, 19:57
      Ło panie, nie wiem co to, syn kolorował tylko ułamki.
      Jakby miał cos takiego to rzuca ćwiczeniami w dal.
      Który to typ podręczników, my na pewno takich nie mieliśmy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka