Dodaj do ulubionych

czy to jest uczciwe podejście?

19.09.23, 22:09
sklep daje możliwość wymiany towaru na inny towar, przy czym jak klient wymienia na coś co kosztuje więcej - klient musi dopłacić, ale jak wymienia na coś tańszego to sklep nie dopłaca klientowi różnicy.

Nie rozważamy opcji, żeby wziąć w tej samej cenie, albo dobrać coś jeszcze - tych opcji akurat brak.

Czy należy uznać, że sklep jest w porządku bo daje opcję wymiany, czy w przyszłości omijać szerokim łukiem i uznać, że polityka sklepu nie jest jednak proklienckasad
Obserwuj wątek
    • pepsi.only Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:14
      Niespecjalnie.
      Co do zasady ja omijam takie sklepy. Albo rozważniej robię zakupy wiedząc , że później mogę mieć problem ze zwrotem towaru.
      Raz dałam się zrobić (w Homla), ale może kupon przyda mi się przed gwiazdką, albo przed dniem matki...
    • berdebul Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:24
      Omijać i jak mały sklep to zaznaczyć dlaczego.
    • nick_z_desperacji Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:29
      Jeśli zwrot znaczy "zaszłam do domu i się rozmyśliłam" (bo zakładam, że nie przysługująca reklamację), to zupełnie normalne, że kasa została zaksięgowana, poszła w rozliczenia itp. itd., zaczynając od tego, że kasjerka za stan kasy odpowiada i gotówki ot tak nie odda, a księgowa nie ma czasu ani ochoty na wysyłanie ludziom przelewów na 12zł i odkręcanie wszystkiego.
      • panna_lila Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:52
        No dobra to co robią z tą nadpłatą?
        • kk345 Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 00:55
          Fiskalizują i odprowadzają od tego podatek.
    • kk345 Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:38
      Sklep stacjonarny, jak rozumiem? To dobrą wolą sklepu jest umożliwienie wymiany towaru. A przy korowodach, jakie trzeba wykonać przy zwracaniu klientowi części/całości już poniesionej zapłaty wcale się nie dziwię, ze nie zamierzają się w to bawić i nadwyżki nie wypłacają.
      • panna_lila Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:50
        Ale dopłatę z godnością przyjmują i korowody im niestraszne 🙂
        • kk345 Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 00:55
          Bo wiesz, dobicie dodatkowej kwoty na kasę fiskalną jest banalnie proste, kasa się zgadza. Korekta i anulowanie/anulowanie częściowe to koszmar rozliczeniowy i papiery do wypełniania.
        • kk345 Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 00:57
          W sumie mogłaś w poście startowym napisać, że to wątek z tezą "ten złodziejski sklep, hehehe, tfu", wszystko byłoby jasne.
        • nick_z_desperacji Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 14:17
          Widocznie mają już dość kupujących kompulsywnie męczybuł, a idzie im na tyle dobrze, że się przed nimi nie musza płaszczyć. Następnym razem u nich nie kupuj, zapewniam, że przeżyją.
    • iwles Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:53

      Omijać szerokim łukiem.
      Duże sklepy stosują w takich wypadkach np. karty podarunkowe z równowartością zwracanego towaru. Też niezbyt wygodne, ale chociaż finansowo się nie traci
    • kanna Re: czy to jest uczciwe podejście? 19.09.23, 22:53
      Uczciwa, jeśli nazwana z góry.
      Klient decyduje, czy się na taką opcje godzi, czy nie.

      Jego wybór.
    • zazou123 Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 07:27
      A Są jakieś sklepy które zwracają nadplatę? Jakby dla mnie naturalna sprawa przy wymianie.
    • niemcyy Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 07:52
      Uczciwe byloby, gdybys miala mozliwosc zwrotu i odzyskania gotowki, a sklep analogicznie mial mozliwosc zażądania od ciebie dokonania zwrotu, gdyby sie rozmyslil po sprzedazy "bo tak".
    • mebloscianka_dziadka_franka Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 09:02
      Jeśli to stacjonarny to tak.
    • natalia.nat Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 15:35
      Uczciwe. Tego typu zwrot czy wymiana jest tylko dobrą wolą sklepu i oczywistym jest, że sklep ma prawo robić to na własnych warunkach i nie ponosić strat. To klient decyduje, czy zostawia sobie towar który kupił czy jednak opłaca mu się wymienić nawet na troche tańszy. Czasem bywa, że się opłaca.
    • droch Re: czy to jest uczciwe podejście? 20.09.23, 21:13
      Dla mnie - cwaniackie, bez wątpliwości. Sklep nie musi oferować wymiany produktu, ale skoro to robi, to takie warunki nie są uczciwe.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka