Dodaj do ulubionych

Awaria kolejek SKM. Mnóstwo osób spóźniło się d...

28.12.10, 14:52
Niskie temperatury na pewno sie do tego przyczyniły
ale nie sa one niczym anormalnym
każdej zimy jest kilka dni gdy temp. jest poniżej -10
wydaje mi sie, że zawiodła takze organizacja, awaria awarią ale każda firma musi być przygotowana na jej szybkie usunięcie,
awaria wydarzyła sie między Gdańskiem a Gdynią czyli na ruchliwej trasie, w poblizu duzych stacji, odcholowanie zepsutego składu nie powinno zabierac więc dużo czasu

Obserwuj wątek
    • Gość: auto-chton Dlatego przesiadlem sie do samochodu IP: *.ip.media3.com.pl 28.12.10, 15:31
      SKM jest mistrzem swiata w ignorowaniu pasazerow. Przesiadlem sie do samochodu. Wiem, ze to nieekologiczne i nieefektywne.

      Zrobilem to po powtarzajacych sie przypadkach godzinnego oczekiwania na pociag, bez zadnej informacji. Stalismy sobie duza grupa (wszyscy wkurzeni i spoznieni do pracy) na peronie, a SKM-ki smigaly po torach dalekobieznych (pomiedzy najwiekszymi stacjami). A w takim Kamiennym Potoku nikt nie raczyl powiadomic podroznych (megafony milczaly), kiedy bedzie pociag.

      SKM - masz u mnie wielkiego faka. Tu mozna liczyc tylko na brud, smrod i komune mentalna u zalogi. Sorry, ze tak ostro, ale ta historia powtarza sie przy kazdej awarii i dotyczy tysiecy ludzi. Totalna amatorka, brak przygotowania na sytuacje awaryjne itp.

      W Londynie, czy Berlinie natychmiast jest informacja i rozwiazanie problemu. Bo wiedza, ze maja w swoich rekach los tysiecy ludzi. U nas betony nie wiedza.
    • Gość: Zapach lawendy Ze strony internetowej SKM: IP: *.dynamic.chello.pl 28.12.10, 16:02
      "Misja Spółki

      •Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się.
      •Nasi podróżni dojadą szybko, pewnie i bezpiecznie.
      •Zadowolenie i satysfakcja naszych klientów jest źródłem naszego sukcesu."

      Ciekawe, ale z całej SKM najszybsza i najpewniejsza jest jedynie Renoma. Kolejki mogą być nie wiem jak spóźnione, trakcja zrywa się już nie wiem który raz w grudniu, a składy są z reguły niedogrzane (przecież spółka musi oszczędzać, żeby zakończyc rok na plusie!), a renomiarze i tak szaleją, jak wściekłe psy.
    • Gość: maciek Awaria kolejek SKM. Mnóstwo osób spóźniło się d... IP: *.dynamic.chello.pl 29.12.10, 00:40
      Tu nie chodzi o jednorazową wpadkę! Nie widziałem ani na stronie SKM ani w artykułach wzmianki o tym, kto jest tego czegoś Prezesem i jaki jest ew. udział Skarbu Państwa. A są to ważne informacje, bo bez tego nie da się usunąć z naszych torów tej spółki, która przynosi ogromne straty całej aglomeracji!
      Czy ktoś szacował jakie straty ponoszą mieszkańcy, restauratorzy, organizatorzy wszelkich imprez, bo jedyna arteria komunikacyjna transportu publicznego jest ułomna o każdej porze roku? Ta spółka paraliżuje rozwój wszystkich naszych miast zamieniając je w długi ciąg peryferyjnych osad. Jeśli ktoś inwestuje tutaj, niech pamięta, że nie ma do czynienia z milionową aglomeracją, lecz najwyżej z obszarem na którym mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi - tych którzy są w stanie dotrzeć normalnie do jego siedziby. Jedyna komunikacja publiczna integrująca 3-miasto czyli SKM nie działa. I ten region tak właśnie kuleje jakby był serią małych zapyziałych miasteczek.
      Całe wieczory spędzane na oczekiwaniu na SKM, bo w sobotę to coś kursuje co 0,5h! Przyjeżdża brudne tak, że SANEPID powinien to zamknąć w garnku i wygotować. W zimie tylko grzeje rano, bo wieczorem oszczędza energie elektryczną kosztem zdrowia pasażerów. A jak kupuje za nieswoje pieniądze nowe wagony, to żaden z tych anoniowych bogów podmiejskiego biznesu nawet tyłka nie posadzi w tym pociągu na chwilę. Gdyby usiadł choć raz, to dowiedziałby się gdzie jest jego prostata - bo tylko jako przyrząd edukacyjny można potraktować te siedzenia. Na dodatek siedzenia są nieliczne - ale ta moda pochodzi raczej w stref gdzie na pojazd nie czeka się 0,5h i 20km nie pokonuje się przez 40 minut.
      Zastanawiam się nad rozpoczęciem społecznej akcji odwołania zarządu i Prezesa tej żałosnej spółki. Moim zdaniem do akcji powinny się przyłączyć też gminy i zaskarżyć to coś o wielomilionowe odszkodowania za straty spowodowane nieudolnym zarządzaniem przez monopolistę transportem publicznym metropolitalnym.
      • Gość: Mateusz Re: Awaria kolejek SKM. Mnóstwo osób spóźniło się IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 29.12.10, 12:48
        Z tego, co pamiętam gros udziałów ma Województwo Pomorskie. Trochę PKP, kilka procent Gdańsk, po 500-1000 udziałów Gdynia, Sopot i Pryszcz.

        Czy odwołanie zarzadu cos da? Nie sadze, SKM nie ma czym jeździć. W wyniku polityki kazano im jezdzic do Slupska (ponoć żeby zmniejszyć zapędy separatystyczne Słupska i Koszalina, które chciały razem zakładać bieda-województwo środkowopomorskie). Efekt? Gdynia - Słupsk to 2h10min, *2 4h20min + przynajmniej 20minut na wyrównanie opóźnień. Skład jest z powrotem po 5 godzinach, gdzie w tym czasie zrobiłby z 4 obroty GGO - Gdańsk Gł. (33min * 2).

        Jak jezdzili do Elblaga, to sklad w Gdansku meldowal sie po 3,5godziny. Roznica to wlasnie jeden obieg do Gdynii i z powrotem do Gdanska. Niby nieduzo, ale ...
        - wiekszosc taboru to stare rupiecie, reanimowane
        - czesc z tych "nowszych" gdzie wstawili duzo cud-elektroniki jest podatna na awarie - elektronika kiepsko nadaje sie do uzytkowania na mrozie, a wysiada przy przejsciach przez zero - jak sie sklad nagrzeje, ze szronu robi sie woda i zwarcie gotowe...
        SKM zdaje sie nie ma hali ogrzewanej, gdzie mozna by trzymac je przez cala noc, a grzanie skladu przez cala noc niezawsze wchodzi w rachube

        I w ten sposob ten jeden obieg ratowal sytuacje, jak ktorys rupieć zdechł i w ciągu 1,5h udawało się go przywrócić do życia.

        Czemu ejzdza coraz wolniej? Tzw. jazda forsowna (przyspieszenia szybkie, potem hamowanie) zuzywa duzo prądu. A w starych rupieciach wiekszosc pradu nie idzie na rozruch, tylko na grzanie powietrza, taka konstrukcja. Przy rosnacych cenach energii o 10-15% rocznie minimum to jest masa kasy. Druga sprawa - mniej wydaja na utrzymanie torow - przy max. 40-50km/h wiele nie trzeba, przy 80km/h już trochę tak.

        A gdzie cala kasa? Tu moze byc wina zarzadu - ze nie inwestuja w tabor, tylko w premie. No, ale takie rzeczy to wie tylko Struk.

        Z oszczedzaniem na ogrzewaniu cos jest na rzeczy - ZKM Gdański w tym roku tez zaczal oszczedzac. W lecie nie wlaczali klimatyzacji w tramwajach (chociaz mogli). Wczoraj jechalem nowiutkim Swingiem, w srodku ~3-8stopni, motorowa okutana w dwie kurtki. Nawiew moze i chodzil, ale w wersji takiej ekonomicznej wlasnie. I to jest chyba najwiekszy skandal. Bo po stójkach 10-20minutach na przystanku drugie tyle tłuką się w zimnym transporcie. A ze ludzie choruja jak muchy? A kogo to obchodzi? NFZ to problemy kogos innego.

        ps. W spalinowych silnikach, albo tramwajach 105kach, grzanie to efekt uboczny jazdy. W elektrycznych silnikach - dodatkowy odbiornik, licznik szybciej sie kreci. Wiec uwalamy.

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka