Dodaj do ulubionych

Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty?

IP: *.sas.dk 24.06.04, 19:36
Ma to sens, aby spowolnić powstanie takiej drogi. Ale z tym chyba nie będzie
problemu, w końcu w spowalnianiu powstawania dróg i autostrad jesteśmy (jako
naród, czyt.: urzędnicy) chyba najlepsi. Nawet Dziennik Bałtycki tak ostro o
A1 już nie walczy, bo ręce im poprostu opadły...
Obserwuj wątek
    • Gość: haselback To jakieś nowe teorie spiskowe IP: 62.181.161.* 24.06.04, 21:44
      Niech radny Kasprowicz trzepnie się porządnie w głowę. Kiedy inne miasta
      zabiegają o nowe połączenia drogowe, grupa populistów nazywająca się radnymi
      miasta Gdańska, po raz kolejny wysuwa nowe przeszkody w polepszeniu nie
      najlepszej sytuacji w rozwoju infrastruktóry wokół Trójmiasta.
      Co ma piernik do wiatraka? Autostrada A-1 ma być finansowana przez
      koncesjonariusza (GTC). Budwę drogi lęborskiej (S-6) sfinansuje w całości
      GDDKiA. Mnie osobiście jako Gdańszczaninowi zależy na rozwoju dróg i to nie
      tylko na A-1, ale również na kierunku zachodnim. Niech radni, którzy węszą
      wokół spiski podadzą się czym prędzej do dymisji, dla dobra Gdańska.
      • Gość: Felix Re: To jakieś nowe teorie spiskowe IP: *.abacus.pl 24.06.04, 22:41
        Skąd to przekonanie, że jak będą pieniądze na trasę lęborską to nie będzie ich
        na A1 i vice versa. Co ma piernik do wiatraka. Dlaczego mieszkańcy Trójmiasta
        nie mogą dojechać bez korków do Lęborka, Słupska i szybciej do Szczecina i
        Berlina. Bo co. Bo radni LPR i PiS mają lęk przed Europą. Bo z Gdańska taniej
        wysłac jest 1000 tirów niż wypłynać z nimi statkiem do Hamburga ?. Absurd
        kompletny. Bo radni z Osowej nie mogą zrozumieć,że kilka tysięcy mieszkańców
        Osowej mieszkających przy ul. Kielnieńskiej odetchnie gdy ruch tranzytowy
        przeniesie się na obrzeża Osowej wdłuż granicy z lasem gdzie ma być planowana
        droga. Te kilka tysięcy mieszkańców to juz nie Wasi wyborcy (tak Panie
        Kasprowicz, od kiedy jest pan narodowym szowinistą?, takie argumenty jak Pan to
        chyba z zalęknionego LPR,u ?). Pomorze nie otrzymało i nie otrzymuje pomocy i
        nawet obojetności od Warszawy i całej kalsy rządzącej tylko kopniaki.Pan Lech
        Kaczyński jak startował na posła z Pomorza to podkreślał swoja pomorskość a jak
        startował na prezydenta W-wy to powiedział, że zawsze jest związany głównie z
        Warszawą i nigdy nie przestał byc warszawianinem. Musimy liczyc na siebie a
        połączenie Elbląg - Gdańsk - Słupsk i na południe Gdańsk - Toruń jest, są
        priorytetem. Czy firmy ze specjalnej strefy przemysłowej w Słupsku mają wciąz
        jeżdzić po niebezpiecznej drodze usianej kapliczkami zabitych ludzi przy
        drodze?. Czy radni LPR i PiS wezmą odpowiedzialność za kolejne bezsensowne
        ofiary?. Oczywiście nie bo liczy się tylko zadyma polityczna. Kiedy LPR
        włączył sie do lobbowania lub demonstracji na rzecz A1. Nigdy ich to nie
        obchodziło. Po prostu polskie piekło i syfiasta propaganda nacjonalstyczno -
        oszołomska nie mająca nic wspołengo z interesem Polski, Pomorza i Gdańska.
        Nawet jakby miała powstac autostrada Gdańsk ze Szczecinem to powinna powstac
        jak najszybciej bo to miasta wgranicach Rzeczpospolitej i obywatele jej maja
        prawo bezpiecznie i komfortowo poruszać sie po swoim kraju. Wstydzę się, że
        muszę pisać takie oczywiste rzeczy i polemizować z głupotą nie mająca
        precedensu.
      • Gość: Anna Re: To jakieś nowe teorie spiskowe IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.06.04, 00:16
        Via Hanseatica jest oczywistym interesem Niemiec. Mieszkańcy Gdańska zawsze
        wiedzieli, z czego miasto czerpie swoje bogactwo. Obecna poprawność zatarła
        wszelkie zasady argumentacji. Już obecnie znaczna część ładunków z zaplecza
        portów Gdanska i Gdyni przewożona jest drpgą kołową do Hamburga ( n.p. ostatnio
        mleko w proszku) Czy Polacy na prawdę tak bardzo pozbawieni są instynktu
        samozachowawczego?
    • sopocianin Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? 24.06.04, 23:03
      Od dawna nie mieszkam w trojmiescie, ale nadal czuje sie z nim zwiazany.
      Moze pare slow komentarza na temat tej trasy, i jej wplywu na sytuacje portow w
      Gansku i Gdyni.
      Superkontenerowce na Baltyk nie wejda, wiec o masowych przeladunkach kontenerow
      w tych portach nalezy zapomniec. Takie sa po prosu realia miedzynarodowego i
      miedzykontynentalnego transportu morskiego. Czyli powstanie tej trasy nie
      odciagnie tej malej ilosci ladunkow z portow, bo o tym czy one tam przyplyna,
      zadecyduje rachunek ekonomiczny - kazdy robi to, co sie oplaca. Brak dobrej
      drogi, aby ten ladunek po wyladowaniu powiezc dalej, spowoduje ze przewoznik
      bedzie szukal innej drogi przewozu. Czyli skutek braku drogi bedzie akurat
      odwrotny. Ten "radny" jest po prostu bezradny we wspolczesnym swiecie i takich
      oslow nie wolno wybierac do zadnych wladz.
    • Gość: Euro Alternatywa dla Nowolęborskiej IP: *.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl 25.06.04, 08:31
      A może by tak planiści wszelkiej maści i pochodzenia opracowali alternatywną
      drogę, która ma łączyć się z obowodnicą na wysokości "Castoramy". Przecież to
      obłęd dla mieszkańców. Połączmy tę nową "ekspresówkę" z A-1, przed Gdańskiem.
      Słyszałem,że takie plany istnieją.
      Pamiętam z jaką determinacją bronili się miejscy notable przed budową zjazdu
      do "Renku", również wtedy chcieli puścić ruch ciężarówek przez ulice osiedla. I
      też mieli mnóstwo argumnetów "za". A jednak dzisiaj nikt przy zdrowych zmysłach
      nie dałby grosza za ich plan. Planiści do desek, radni do myślenia :)
    • Gość: Waldek Gdanscy egoisci !!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.06.04, 14:25
      Jestem slupszczaninem mieszkajacym jedna noga w Slupsku druga w Gdansku, co
      tydzien pokonuje ta trase. Nawet jesli powstanie odcinek od Gdanska do Leborka
      to i tak nic to nie zmieni. Jesli ktos z was jechal trasa Gdansk Szczecin to
      doskonale wie co jest dalej. Zwykla, waska, dziurawa droga z drzewami po obu
      stronach, na ktorej co kilka dni dochodzi do tragedii. I tak jest do Szczecina.
      Widze ze gdanscy radni nie wiedza gdzie jest zachodnia granica naszego kraju,
      jesli wydaje sie im ze tuz za rogatkami Gdanska to sa w wielkim bledzie.
      Pamietajcie, ze Gdansk nie jest pepkiem swiata i jesli wam tak przeszkadza
      nowoczesna droga to rownie dobrze moze ona omijac Gdansk, ale nie utrudniajcie
      zycia innym. A w 2008 czy 20012 pewnie bedziemy kontenery wysylali na drugi
      koniec swiata telepatycznie:-)
    • Gość: pawelzsopotu@wp.pl Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? IP: *.dalmor.pl 25.06.04, 14:53
      Ja jestem przeciwny powstaniu trasy Lęborskiej.
      Powód: Ekologia.
      Jak wiadomo motoryzacja wpływa na ochronę środowiska negatywnie o czym
      zapomiało 99% ludzi na świecie zapatrzonych w swoje samochody.
      Budowa nowej drogi zniszczy krajobrazowo ten zakątek Kaszub.
      Wg mnie obecna droga krajowa nr 6 całkowicie wystarcza. Pamiętajcie za 20 -30
      lat nie będzie problemem budowa drogi, ale zachowanie środowiska przy rosnącej
      liczbie ludzi, samochodów i agresywnek konspumpcji.
      To tyle.
      A teraz drodzy internauci samochodziarze czekam na Wasze ciosy.
      • Gość: Waldek dla ekologow zaby i trawa sa wazniejsze od ludzi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.06.04, 15:16
        na polskich drogach ginie rocznie ok 6.000 ludzi, pewnie powiecie ze sa sami
        sobie winni. Nic bardziej blednego. Jesli samochod konczy na drzewie zepniety
        przez TIRa, jesli wyprzedzajacy na trzeciego zabija przechodnia ktory musi isc
        waskim nieoswietlonym poboczem w swojej wsi, jesli samochod wpada w dziure w
        jezdni i urywa sobie kola konczac w sypialni przydroznego domu. Jesli ta droga
        choc o drobine podniesie bezpieczenstwo, uratuje kilka istnien ludzkich,
        rozladuje ruch na trasie Gdansk Lebork i dalej to chyba warto. Jesli ktos z
        decydentow powie dzis glosno: "W ciagu kilku lat zrobimy ze "sciezki" Gdansk -
        Szczecin porzadna i bezpieczna droge" to caly konflikt o trase leborska straci
        sens. Pozdrawiam ekologow i pamietajcie czasem ze ludzie to tez zywe istoty.
        • Gość: pawelzsopotu@wp.pl Re: dla ekologow zaby i trawa sa wazniejsze od lu IP: *.dalmor.pl 25.06.04, 16:53
          Waldek,
          Źle mnie zrozumiałeś. Żaby nie są dla ekologów ważniejsze niż ludzie. Twoje
          myślenie jest typowe dla przeciętnego szarego cywilowanego politycznie
          poprawnego obywatela, który myśli o ekologach jako o grupie nierozgarniętych,
          niedojrzałych idealistach. Otóż nic bardziej błędnego: Prawdziwi ekolodzy to
          ludzie wraźliwi (dlatego nie lubią ich władza i politycy) i co najważniejsze
          kierujący się rozumem (dlatego nie lubi ich społeczeństwo), a nie oszołomi.

          Chciałem podkreślić skalę wpływu masowej motoryzacji, rosnącej w postępie
          geometrycznym na stan środowiska naturalnego w aspekcie społecznym. A aspekt
          społeczny jest jaki jest. Oględnie mówiąc społeczeństwo czyli my - ludzie mamy
          w d... środowisko zapatrzeni w naszą wygodę i samochody, tłumacząc konieczność
          budowy dróg i autostrad, choćby względami bezpieczeństwa (Twoja opinia).
          Prawda jest taka, że jak zbudujesz 4 ośmiopasmowe autostrady do Warszawy,
          wytniesz wszystkie drzewa na poboczach, to i tak wypadki będą, bo natura
          człowieka jaka jest to chyba wiesz - zawsze do przodu i gaz do dechy. A
          psychika ludzka jest taka, że jak droga jest szeroka i wygodna to dobiero można
          poszarżować. Więc jest to błędne koło. I dlatego wypadki na wspaniałym kochanym
          Zachodzie wciąż mają miejsce. Może pijani chłopi i rowerzyści nie wpadają tam w
          ciemnościach pod maskę i nie jeżdżą nieoświetlone furmanki, ale za to są
          karmbole na autostradach z tragicznymi skutkami.

          A więc budowa trasy Lęborskiej jest rozwiązaniem doraźnym, bo w takim tempie,
          za 20, czy 30 lat (jeżeli nie wyczerpią się złoża ropy naftowej) to i to będzie
          za mało, i wcale nie dojedziesz wygodnie ze Szczecina do Gdańska. Wygodnie to
          dojedziesz pociągiem.
          Za to bezpowrotnie zniszczy się kawał naturalnego środowiska Kaszub. Po co ?
          Dla ludzkiej wygody, wcale nie bezpieczeństwa.
    • Gość: NERUCHOMOŚĆ RADNEG taka trasa była planowana juz w latach 70-tych! IP: 194.9.79.* 25.06.04, 17:01
      czy wtedy tez to byla trasa dla Niemców? ;)) Jakis radny (zapewne majacy
      nieruchomosci rekreacyjne, MIESZKALNE w Osowej) jest śmieszny, wynoszac taka
      argumentacje!!! JA przyjzalbym sie czy radni glosujacy za "NIE" maja jakies
      nieruchomosci ktore stracilyby na wartosci przez ta trase! zawsze miala to byc
      trasa skracajaca polaczenie Trojmiasta z Leborkiem, Slupskiem omijająca miasta,
      tereny mocno rozwijajace sie (zakorkowane!)Gdynia Cisowa- Rumia-Reda-Wejherowo,
      dojazd do Pucka-Władysławowa. W latach 70-tych miała ona biec przez Gdynie
      Chwarzno-Wiczlino mniej wiecej jako jako przedluzenie etakady
      Kwiatkowskiego...! I OCZYWISCIE BLOKOWANIE BUDOWY DROG DOJAZDOWYCH DO
      TROJMIASTA POMOZE TRÓJMIEJSKIM PORTOM!!! ;-) BZDURA!!! :-(
      • Gość: pawelzsopotu@wp.pl Re: taka trasa była planowana juz w latach 70-tyc IP: *.dalmor.pl 25.06.04, 17:12
        W latach 70-ych Sopot miał być opleciony drogami szybkiego ruchu, centrum
        wyburzone, a na jego miejscu miały stać bloki (makieta do obehrzenia w UM)
        Na Kamiennej Górze w Gdyni ma stanąć wieża widokowa z kawiarnią jak w Toronto.
        Na granicy Sopotu i Gdyni ma stanąć hala sportowa na 10 tys. ludzi, podczas gdy
        Olivia się wali, a hale na AWF-ie stoją puste.

        Plan zagospodarowania zmieniał się i będzie się zmieniać jeszcze 20 razy.
        • Gość: miki Re: taka trasa była planowana juz w latach 70-tyc IP: *.dip.t-dialin.net 25.06.04, 19:27
          Na autostradzie moj samochod zuzywa 7,2 litra oleju na 100 km.Na drogach takich
          jakie mamy 10-12 litrow.(pod warunkiem ze jade,a nie stoje w korku pod Reda).
          Wyobraz sobie dobry ekologu e nie jezdza dla przyjemnosci,lecz aby zarobic na
          chle i podatki ktore wy chcecie wydac na bzdety w rodzaju elektrowni wiatrowych
          czy biopaliwa.Dla przyjemnosci to ide na spacer nad morze,do lasu lub lece
          gdzies samolotem.
          Ps.jesli wprowadzicie biopaliwa,to zuzycie wzrosnie o jakies 10%-15%.To juz
          zostalo udowodnione.
      • Gość: gostomir Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? IP: 217.153.220.* 25.06.04, 21:41
        Jeżeli ktoś nie wiedział ,dlaczego Gdańsk omijają inwestorzy to teraz ma
        odpowiedz.3miasto dusi się na skutek braku połączń nie tylko połnoc-południe
        ale także wschód -zachód.Aglomeracja będzie tylko wtedy miała jakieś znaczenie
        gdy będzie realnym węzłem komunikacyjnym na głównych osiach
        transportowych,Droga wzdłuż południowego wybrzeża Bałtyku i tak powstanie i co
        najwyżej ominie Gdańsk.Trasa Lęborska nie zniszczy Kaszub a wręcz przeciwnie
        usprawni ruch i odkorkuje zatłoczone drogi lokalne gdzie ruch ciągników i
        maszyn rolniczych krzyżuje się z trasą TIRów.Natomiast 3 miasto jest
        ewenementem na skalę światową.W czasie kiedy każde miasto walczy o usprawnienie
        swej sieci komunikacyjnej aby być atrakcyjnym dla biznesu grupka pieniaczy
        stawia własną prywatę ponad dobro ogółu przy poparciu radnych.
        • Gość: p Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? IP: 62.233.232.* 25.06.04, 23:06
          Jestem tego samego zdania. Przyszła trasa tzw.via hansatica i tak powstanie.
          Pytanie tylko czy Gdańsk wykorzysta swoją szansę, którą jest przebieg tego
          szlaku nieopodal miasta, czy ją zaprzepaści i droga powstanie z ominięciem
          Gdańska tzn na lini Lębork-Bytów-Chojnice-Tczew-Elbląg???
          Nie może tak być, że garstka kołtuniących mieszkańców i grupa demagogów z
          radnym Strzelczykiem na czele torpeduje inwestycje drogowe warte setki milionów.
          • sopocianin Re: Radny Strzelczyk - petycja o odwolanie 27.06.04, 04:07
            Mysmy tego czlona wybrali, chyba mozemy go tez odwolac?
            Mam nadzieje, ze jest tu ktos na tym forum, znajacy prawo wyborcze i sposob
            odwolywania radnych (poslow, senatorow). Ile podpisow trzeba zebrac? Jak to
            zorganizowac? Byloby to tez dobre ostrzezenie dla innych upojonych wladza, ze
            mandat mozna cofnac.
    • Gość: janusz banda głąbów, nie radnych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 10:31
      mam nadzieje ze za kilka lat utopicie sie w powodzi samochodow i spalin, nie
      budujcie nowych drog, a bedziecie mieli kolejna atrakcje turystyczna
      gigantyczne korki, smog i bedzie to jedyne miasto w europie w ktorym wazne
      szlaki komunikacyjne krzyzuja sie w centrum miasta. Gdanscy radnu juz chyba sa
      oszolomieni spalinami. Pewnie to lubia. Niech zyje rezerwat.
    • Gość: Jan Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.06.04, 13:15
      To jakieś totalne nieporozumienie!
      Nie istnieje nic takiego jak Via Hanseatica w polskich strategiach rozwoju
      sieci drogowej - wystarczy sprawdzić na stronie www.mi.gov.pl pod "Strategia
      rozwoju transportu na lata 2004 - 2006 i dalsze". Tam mowa tylko o
      modernizacji obecnej drogi nr 6 po roku ... 2013. O żadnym połaczeniu "po
      prostej" do Lęborka ani o międzynarodowej trasie nie mam mowy.
      Wygląda na to, że gdańscy planiści wprowadzili w błąd Władze Miasta i lokalną
      sprawę w Osowej usiłują włożyć w nieistniejące wielkie, międzynarodowe
      przedsięwzięcie (nb lansowane nie przez Włądze NIemiec, tylko rózne inne grupy
      nacisku). Więc PT Radni niech sobie zdadzą sprawę, że będa sami to finansować.
      A może by sprawdzić, kto chce inwestować w tej okolicy?
      • Gość: Blondas Re: Trasa Lęborska zniszczy trójmiejskie porty? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.07.04, 08:09
        Aby mieć obiektywne spojrzenie na grupy nacisku z Osowej.
        Wystarzcy cofnąć sie do początku lat osiemdziesiątych.
        Kto w tamtych latach tam budował? Związek Socjalistycznej Młodzieży Polskiej i
        ich starsi "kolesie" Dzisiaj Pierwsi mają się dobrze a drudzy których jeszcze
        szlag nie trafił, jeszcze lepiej. I ciągle wszyscy Oni Gdzieś zasiadają.
        Zawłaszczyli "Terytorium" i ich interes na górze. Każda argumentacja będzi
        dobra, by nie stracić nawet na "dwa palce", Ich korzenie ciągną się Pawlaka i
        Kargula i ciągle słoma wyłazi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka