Dodaj do ulubionych

zapiekanka ziemniaczana - jak robicie?

05.06.05, 16:29
taka sycąca na gorąco, zapiekana
bardzo to jest pyszne a ja nie mam tego na stałe w repertuarze
poradźcie co jest potrzebne zanim wyjdę do sklepu
i jak juz mam, to co dalej z tym robić
macie sprawdzone przepisy, zeby mamałuja nie wyszła?
Obserwuj wątek
    • oluncia Re: zapiekanka ziemniaczana - jak robicie? 05.06.05, 16:38
      Moja ulubiona to zapiekanka gospodarska - ok. 1,5 kg, ugotowanych w mundurkach
      ziemniakow, 4 kielbasy, 2 cebule, 2 jaja, smietana , ser zolty.
      kiemniaki ugotowane w mundurkach kroje w plastry na to kielbaske pokrojona w
      plaserki i usmazona na "zloto" z cebulka i przyprawami ( delecta, czosnek
      granulowany, warzywko, pieprz) dodaje i znowu warstwe ziemniakow , jajka mieszam
      ze smietana wylewam na to wszystko i tre ser ( moze byc tez bez sera) ok. 30 min
      zapiekam w piekarniku ( ok 200 C) jest rewelacja mnie wystrcza na 2 obiadysmile))
    • p_swiat Re: zapiekanka ziemniaczana - jak robicie? 05.06.05, 23:16
      Ja własnie robię jutrosmile
      Około 7-8 ziemniaków tak na oko i na wielkość naczynia żaroodpornegosmile
      15 dkg pieczarek
      4 cebule
      2marchewki
      15 dkg boczku( w plasterkach)
      2 laski kiełbasy
      ser zółty
      Wszystkie składniki pokroic w plastry - ziemniaki nie za cieńko i nie za grubo.
      układać warstwami.Przyprawić solą, pieprzem i przyprawą do zapiekanki lub
      ziemniaków.
      Można dodać cukinie, brokuły jak ktoś woli bardziej warzywnąsmile
      Wszystko piec w piekarniku na około 150 st aż ziemniki zmiekną ( ja nigdy nie
      podgotowywuję)

      Smacznego!smile
    • mamaczarusia Re: zapiekanka ziemniaczana - jak robicie? 09.06.05, 00:09
      A mnie przypomniał sie przepis na ziemniaki pieczone, które przygotowuje sie w
      garnku. Kroi sie ziemniaki w plastry, posypuje pieprzem i solą, na to
      koniecznie koperek, cebula w talarki, pokrojona w plasterki kiełbasa (boczuś
      lub inna wędlinka) i tak warstwami.Wszystko polewa sie lekko olejem i szczelnie
      przykrywa.Właściwie to wszystko to się dusi a nie piecze.Pyszne, popijane
      mlekiem słodkim lub kwaśnym (wedle upodobania).Pozdr.
      • mamaczarusia Re: zapiekanka ziemniaczana - jak robicie? 10.06.05, 00:25
        Jak najbardziej na gazie, a dusi sie ok. 40min, ale nie ma reguły-zależy od
        ziemniaków, od tego na jak grube krążki będą pokrojone.Trzeba sprawdzić.Uwaga
        techniczna: garnek nie może być emaliowany, bo kartofelki mocno przywierają do
        dna i taki garnek byłby do wyrzucenia. Talarki ziemniaków nie mogą być zbyt
        cienkie, bo wszystko się rozsypie w jedną ciapę.Ziemniaczki podajemy oczywiscie
        gorące a mleko zimniutkie, prosto z lodówki.Pozdr.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka