Dodaj do ulubionych

Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa

05.11.10, 13:10
toz to WIADOMOSC 750-lecia:)))))

co tam patronem zrobili biskupa?
ja bym proponowal intronizowac plute na krola gorzowa:)))))))))

pie...c katolicki po gorzowsku:(((((

hej radni gorzowscy z pis-u i po,
nie czujecie tego jak sie osmieszycie?
Obserwuj wątek
    • andrzejusa Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa 05.11.10, 13:14
      bym zapomnial,
      za patronactwem podpisalo sie 5 tys. ludzi,
      w gorzowie podpisac sie moze pelnoprawnie z 90 tys. ludzi,
      wiec jak jedna osiemnasta chce robic z gorzowa posmiewisko,
      to gorzowscy radni (bez lewicy) szybciutko idiotyzm zaklepuja:((((

      wiocha i zenada:(
      • josner 5 listopada dniem wolnym od pracy 05.11.10, 13:24
        To bardzo ważna wiadomość. Proponuje na koszt miasta dzień 5 listopada ustanowić dniem wolnym. Zebranie 5 tys. podpisów nie bedzie problemem.
        A na poważnie, jeśli ktoś nie zgadza sie z decyzja radnych PO i PiS, to w najbliższych wyborach na nich nie głosuje.
      • josner mam kilka pytań, poważnie 05.11.10, 14:20
        Gość portalu: gorzowiak napisał(a):
        > Dobrze, że Gorzów ma TAKIEGO Wspaniałego Patrona w Niebie.

        Też się cieszę, tylko powiedz mi, czym praktycznie ma skutkować jego patronowanie?
        Czy to bedzie taki patronat jak mistrza Yody nad Polską?
        Czy radni będą zgłębiać nauki swojego patrona? Powinni go poznać na jakiś kilkutygodniowych corocznych rekolekcjach.
        Czy rada miasta będzie pytała się o zdanie patrona przed głosowaniem? Dobrze byłoby zgrać wole Nieba z ziemską.
        Czy na firmówkach urzędu pojawi się podobizna biskupa, żeby zaakcentować patronat?
        A może jakis napis w urzędzie na ścianie, czy tablica, czy obraz biskupa przynajmniej u prezydenta i kierowników wydziałów. Chodzi o to, żeby inicjatywa radnych nie była robiona na pokaz.
      • sangay Re: Bardzo dobra wiadomość 05.11.10, 20:46
        Sredniowiecze! Trudno byloby sie spodziewac czegos madrego po inicjatywach pana Wiernickiego, pana Horbacza czy pani Sibinskiej. Oni mysla, ze 5000 podpisow wystarczy w miescie 125 -cio tysiecznym. Ale coz, czarni coraz bardziej sie wpier....ja w nie swoje sprawy. Widzialem podczas relacji ich pulchniutkie dloniem ktore pracy nie zaznaly. Wedlug mnie niech sobie oglaszaja setki darmozjadow sukmanowych (nie wiadomo czy to facet czy kobieta) za patronow. Ja i tak przechodzac obok ich pomnikow i portretow bede czul wstret. Toc to przeciez przedstawiciele sekty, ktora w przeszlosci dokonywala mordow (wojny karzyzowe, inkwizycja, wspolpraca z rzadami totalitarnymi). A wojny krzyzowe spelniaja wszelkie znamiona zbrodni przeciwko ludzkosci, ktore nie ulegaja przedawnieniu. To co napisal gorzowiak cuchnie naftalina, sredniowieczem, zacofanstwem. Udowodnij mi gorzowiaku w czym on taki wspanialy, udowodnij , ze on w niebie (a co to takiego, a gdzie to?). Ty chyba nie uzywasz wlasnego rozumu, tylko wierzysz i kleoiesz to co powie Ci klecha. W latach siedemdziesiatych XX wieku mieszkalem przy ulicy Drzymaly, obok Kurii Biskupiej. Troche sie napatrzylem co tam sie dzialo podczas zjazdow tych darmozjadow i obludnikow. A pani Sibinska przeciez sama wyznala, ze podczas jazdy do pracy klepie rozaniec. Brawo lewica! Zachowaliscie sie prawidlowo i konsekwentnie. Pan Jedrzejczak moim kandydatem na Prezydenta!
    • real_marek Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica by... 05.11.10, 14:31
      Ciekawe na jakiej podstawie prawnej podjęto taką uchwałę. Czy ustawa o samorządzie gminnym coś wspomina o patronach? Gdzie jest wymieniona taka kompetencja gminy? Czy obieranie patronów to zadanie władzy publicznej? Czy to jest teraz patron miasta jako jednostki geograficznej, czy miasta jako organów administracji? Czy ktoś ma treść tej uchwały? Może jakiś prawnik niech to przejrzy, bo pachnie lipą na kilometr.
      • e_werty Re: Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica 05.11.10, 15:25
        na jakiej podstawie prawnej podjęto taką uchwałę

        ... takze mam wrażenie że to nie leży w kompetencji wladz świeckich!
        Niechby sobie wierzący obierali patrona i stawiali mu pomniki. Ale wladza swiecka nic do tego nie ma!
        KK dziala metoda "faktów dokonanych" - postawili krzyż na schodach donikąd i stoi! A niech go ktos spróbuje usunąć!
        Tak samo z tym patronem - jako takiemu - to należy mu sie światynia - czyli Miasto powinno w dowód wdzięczności za "opiekę patrona" podarować teren na budowe takowego przybytku.
        Oczywiście zwolnic z oplat wszelakich - wszystko z tacy idzie dla klechów... Itd.....
          • Gość: Bernard Re: Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica IP: 199.19.221.* 06.11.10, 15:35
            Hey,
            O co ta cala wrzawa?
            Lewica ma prawo mic swoja opinie i z decyzja Rady sie nie zgadzac...
            Nalezy sie jednak zastanowic czy "kopanie" decyzji Rady motywowane jest po prostu przekonaniem iz wybrano nieodpowiedniego czlowieka, czy tym iz wybrano duchownego???
            Cos mi sie wydaje ze zagorzali przeciwnicy wybory bp. Pluty poza jego "sutanna" nie widza nic...
            Czy automatyczne odrzucanie duchownego tylko dlatego ze jest wlasnie duchownym nie jest przejawem dyskryminacji?
            Zaloze sie ze gdyby Pluta byl nauczycielem muzyki lub trenerem zuzlowcow zadnych wiekszych pretensji by nie bylo....
            Skoro jednak byl biskupem....nagle "swieckosc" panstwa zagrozona...

            Ja osobiscie mam wiele "pytan i zastrzezen oraz pretensji" do Kosciola w Polsce i roli jaka sobie w Panstwie uzurpuje, ale na milosc kwiatkow polnych...nie przesadzajmy ich gdy kwitna...
            Wine (jesli tak to mozna okreslic) za cala kontrowersje przypisuje Radzie miasta ktora jak zwykle w pisowskim stylu wepchnela swoje "widzimisie" w gardla mieszkancom miasta...
            Co mozna bylo zrobic?
            "Sprzedac" spoleczenstwu kandydature W.Pluty jako kandydature "czlowieka" a nie "biskupa"...
            O Bp. Plucie Gorzowiacy guzik wiedza - poza tym wlasnie ze byl biskupem....
            W oczach wielu samo bycie biskupem nie kwalifikuje nikogo by na scianach Magistratu jego portrety wywieszac...
            I slusznie...

            Odpowiednie przedstawienie dorobku Wilhelma Pluty - czlowieka i gorzowianina, uwypuklenie jego zyciowego dorobku i znaczenie tegoz dla miasta, daloby szanse na uznanie jego wartosci tak w sutannie jak i... w kompielowkach...
            Dziwnym jest, ze ci sami tzw. politycy ktorzy siebie w kampaniach wyborczych reklamuja i prezentuja 24 na dobe nie pokusili sie o odrobine wysilku by Wilhelmowi Plucie dac szanse na "pokazanie sie" spolecznosci ...
            Teraz Gorzow ma patrona ktory w zyciu swym jednoczyl a teraz dzieki bezmyslnosci politykow....dzielli Gorzowian...
            :):):):):)
            PS. Jedrzejczak to dobry i uczciwy Prezydent
          • zetkaf Re: Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica 10.11.10, 18:36
            > Jak nie leży, jak leży?
            > Miasto jest świeckie i świecka Rada może sobie wybrać na patrona kogo chce.
            > Świeckiego albo nieświeckiego.
            a jakiegos nieswieckiego rozpatrzyli? Oj chyba nie, chyba tylko jeden byl rozpatrywany...
            a podobno mamy rownosc religii? a parytety religijne GDZIE???

            > Z tym, że kandydatów niewielu.
            Wiesz, jesli mowic o demokracji, gdy odgornie wladza daje do wyboru zaledwie jednego, wybranego przez siebie kandydata....
      • andrzejusa Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa 05.11.10, 23:05
        swego czasu jakis ksiadz w swiebidzinie wymyslil sobie ze wystawi pomnik 30 metrowego
        jezusa!
        tenze pomnik jezusa mial byc nieco nizszy od tego w rio!

        napisalem wtedy na forum , ze przeciez , jezeli juz budowac pomnik takich rozmiarow?
        to moze warto by bylo wybudowac pomnik jezusa NAJWYZSZY na swiecie!!!

        ksiezulo posluchal ,
        i pierdyknal pomnik jezusa na swiecie najwiekszy!!!!:))))))))))))

        a teraz do radnych gorzowskich pis-u i PO:
        niby patron juz jest:(((
        ale co to za patron?:((
        zwykly biskupina:((

        czy nie nalezaloby moca uchwaly rady miasta gorzowa...
        na patrona gorzowa powolac jezusa??

        i przeciez nie powinni radni sie ograniczac i jakimis schematami sie kierowac!!

        jezeli juz ,
        to przeciez i jezus nie jest najgodniejszym gorzowa patronem:((

        jest jeszcze trojca sw.!!!!!!!!!!!!

        I TO DOPIERO BYLBY GORZOWA PATRON!!!!:))))))

        niby jeden patron ,
        ale przeciez w czech osobach:)))))

        TAKIEGO PATRONA GORZOWOWI CZA!!!
        i jakby sie dalo to jeszcze matkie i corkie... ,
        i moze jeszcze swietego od deszczu w lecie , jak susza jest!
        i swietego od niepadania sniegu w zimie ,bo sie nie za bardzo autem jezdzi!
        slisko i sie czlowiek jakos przewraca i stuczki som:((((
        • zetkaf Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa 10.11.10, 19:09
          > tenze pomnik jezusa mial byc nieco nizszy od tego w rio!
          Wiesz, jak wcisnalem "odpowiedz" to zgadnij, co mi sie w okienku pokazalo? Ano... reklama gazeta.pl Miasta, i tenze 400 tonowy Jezusek... i podpis 400 tonowy znak wiary, to mi sie inne zdjecie skojarzylo -

          > czy nie nalezaloby moca uchwaly rady miasta gorzowa...
          > na patrona gorzowa powolac jezusa??
          > i przeciez nie powinni radni sie ograniczac i jakimis schematami sie kierowac!
          to czemu sam sie ograniczasz? Nie Jezus, nie Bog czy inna swieta trojca, jeno RAJ, RAJ ze wzystkim co trzeba, a wiec i z Bogiem.
          No, ale wtedy cie o plagiat moga oskarzyc, bo przeciez swojego czasu Jedrzejczak Gorzow reklamowal jako... raj obiecany? ;) czy sie, jak by to nicelus powiedzial, "jak zwykle myle" ;)
    • Gość: thebird Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa IP: *.gorzow.mm.pl 06.11.10, 10:36
      >>na jakiej podstawie prawnej podjęto taką uchwałę

      Była juz taka sytuacja powoływania patrona ,którą zaskarżyli do wojewody światlejsi radni. Wojewoda dolnosląski Rafał Jurkowlaniec, tez swiatły człek, stwierdził nieważność uchwały radnych uzasadniając :
      Zgodnie z artykułem 7 Konstytucji organy władzy publicznej ,do których zaliczane są również organy jednostek samorządu terytorialnego działają na podstawie i w granicach prawa (...) Oznacza to , że każde działanie organu władzy publicznej musiało znajdować uzasadnienie w przepisie aktu prawnego wyższego urzędu.

      Tymczasem brak jest przepisu dającego Radzie Miejskiej kompetencje do podjecia uchwały o ustanowieniu patrona miasta .

      (...) Uchwała ta nie zaspokaja zbiorowych potrzeb wspólnoty(potrzeb niektórych mieszkańców gminy i nie nalezy utożsamiać ze zbiorowymi potrzebami wspólnoty)


      Czytając uzasadnienie można stwierdzic ,że nie tylko tamtejsza Rada ale gorzowska również dopuściła sie istotnego naruszenia prawa.

      Na koncu uzasadnienai wojewoda dolnośląski napisał :

      Nalezy wziąć pod uwagę fakt ,że zgodnie z art8 ust.2 konkordat między Stolicą Apostolską i Rzeczypospolitą organizowanie kultu publicznego należy do władz kościelnych. Ustanowianie patrona Miasta zwiazane jest z kwestiami religijnymi ,a nie prawnymi.
      Samo ustanowienie patrona ,okreslane przez władze kościelne mianem ustanowienia Patrona u Boga nalezy do kompetencji Kongrgacji Kultu Bozego i Dyscypliny Sakramentów przy stolicy Apostolskiej

      Radni Lewicy!
      Mozecie złożyć wniosek zaskarżających tą uchwałę do wojewody Hatki (PO).
      Jeżeli nie zdążycie przez 30 dni, a tak może być bo nie czytacie naszego forum ,możecie złożyc wniosek o uchylenie uchwały do sądu administracyjnego.
      Macie nie powtarzalną okazję pokazac ,że gorzowska Lewica ma jaja.
      Wyborcy Wam tego nie zapomną
      • andrzejusa Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa 06.11.10, 20:52
        czesc thebird,
        wlasnie wlasciwie dobrze jest ze mozna ta smiesznie tchorzliwa uchwale rady miasta gorzowa
        jakos cofnac!
        bo przeciez rada zadnego patrona swietego czy zboczonego ustanowic nie moze,
        ale wtedy istniala by mozliwosc ze "wladze" he, he" wladze" koscielne
        gorzowowi takiego patrona wybiora i
        przy wspolpracy benka kolejnego, biskupa gorzowsko-zielonogorskiego ,
        czy tam odwrotnie , tego ksiedza ze swiebodzina , co to najwiekszego jezusa wybudowal,
        rydzyka zlodzieja i pewnie jakiegos kardynalnego
        wybrali by gorzowowi za patrona truje sw.

        bysmy sie w tedy mogli, jedni posmiac do rozpuku ,
        inni dumni byc jak sroka na koronie tego najwiekszego jezusa na swiecie...

        a gorzow nie schodzil by z rozesmianych ust lubiacych zarty polakow,
        bo za granica jakos o jezusie ze swiebodzina nikt sie jeszcze nie zajaknal.

        pozdrowinia thebird

        TRUJCA SW: NA PATRONA GORZOWA!!!
        BO TO NIBY CZECH ; ALE PRZECIEZ TO JEDEN BOG:)))))))
      • zetkaf Re: Biskup Wilhelm Pluta patronem Gorzowa 10.11.10, 18:39
        > Radni Lewicy!
        > Mozecie złożyć wniosek zaskarżających tą uchwałę do wojewody Hatki (PO).
        > Jeżeli nie zdążycie przez 30 dni, a tak może być bo nie czytacie naszego forum
        > ,możecie złożyc wniosek o uchylenie uchwały do sądu administracyjnego.
        > Macie nie powtarzalną okazję pokazac ,że gorzowska Lewica ma jaja.
        Jakos bardziej wierze, ze cos by sie udalo nowemu Ruchowi Poparcia. Jego lider juz pokazal, ze jaja ma, a i tematyka kabaretowa nie jest mu obca. Choc rekordem by bylo, jakby jego dzialanie wygraly w jakims konkursie w tej dziedzinie, przeciez to stolica kabaretow ;)
    • real_marek Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica by... 07.11.10, 02:02
      Zawiodłem się na pani Sibińskiej, nie zagłosuje na nią! Zupełnie nie zrozumiała co się dzieje, radzę pooglądać Raczkowskiego. Szkoda, bo wydawała się logiczna, np. na pytanie co ma być w szpitalu odpowiedziała: szpital. Takie rozumowanie w Gorzowie to rzadkość. Przypomnę, że mieszkańcy w konsultacjach onegdaj wskazali, że najlepszym przeznaczeniem basenu jest palmiarnia, a nie basen. Zresztą obecny prezydent zrobił z basenu halę do ping-ponga.
        • Gość: thebird Re: Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica IP: *.gorzow.mm.pl 09.11.10, 10:49
          >>bo nie czytacie naszego forum
          Nie tylko nie czytacie ale nawet nie wiecie o fakcie powołania takiego patrona przez rade i kler .
          Ostatnio rozmawiałem z młodym dobrze zapowiadającym sie lewicowcem z SLD (kandyduje)i stierdziłem ,że jak takich mam miec przedstawicieli w Radzie to w Gorzowie nic a nic nie ulegnie zmianie .
          Nadal dominowac bedzie kler .
          Obok kleru święcącego nawet asfalt zawsze Jedrzejczak
            • andy54 Re: Biskup Pluta został patronem Gorzowa. Lewica 10.11.10, 12:00
              Chciałbym dołączyć do osób które nie zgadzają się z wyborem patrona Gorzowa w taki sposób. Czym niby zasłużył się dla Gorzowa biskup Pluta? Tym że żył i urzędował w Gorzowie? Tym że został pochowany w katedrze? To za mało żeby zasłużył sobie na takie miano. Poza tym uważam że część rady miasta zapomniała chyba że powinna się liczyć z głosem większości gorzowian a nie z 5 tysiącami bogobojnych babć i dziadków jak sądzę. Trzeba jak najszybciej i przede wszystkim jak najskuteczniej odkręcić ta bzdurną decyzję. Klechy w zastraszającym tempie zaczynają dominować nasze życie codzienne. Pytam jakim prawem? Jakim prawem rada miasta podejmuje głosem zdecydowanej mniejszości decyzję o nadaniu patronatu osobie której nie zaakceptowała większość? A tak na marginesie to powiem że najwyższy czas przypomnieć tej bandzie darmozjadów i pasożytów w sukienkach o tym czym powinni się zajmować. Szlag mnie trafia gdy widzę w tv czy w realu jak przy okazji otwarcia jakiejkolwiek mniejszej czy większej inwestycji batman biega z kropidłem i namaszcza wszystkich zebranych niezależnie czy tego chcą czy nie. Ciekawe że nie biegają z kropidłem przy okazjach otwarcia nowego Nigcht Clubu czy burdelu. Ale sorry. Tam to oni chodzą incognito i raczej w roli konsumentów. Czas skończyć z takimi praktykami. A straszenie piekłem i niebem jest dobre dla pięciolatków w przedszkolu. Jeśli piekło i niebo istnieje, to dlaczego jeszcze nie było nikogo kto stamtąd wrócił i to potwierdził? Powrót do czasów rządzenia bogobojnym społeczeństwem to główne założenie darmozjadów w komżach.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka