Dodaj do ulubionych

Marszałek: Gdzie oni są, przyjaciele Babimostu

09.04.11, 20:14
Babimost = Baden Baden???

Czy ktoś wie co porównuje???

Mania wielkości jest odwrotnie proporcjonalna do faktycznego poziomu.....


żałosne
Obserwuj wątek
    • aa1000 Re: Marszałek: Gdzie oni są, przyjaciele Babimost 09.04.11, 22:35
      Najlepsza zmyłka.
      Ekspert to, specjalista tamto, ale wszyscy za lotniskiem. Tylko problem jest w tym, że oni nie są bezstronni, wszyscy popierają lotniska i wydawanie naszych pieniędzy. Dla 3 tysięcy przelotów rocznie urzędników Zielonej Góry i okolic (płacącymi za bilety budżetowymi pieniędzmi) wystarczy co jest.
      A specjaliści doradzają zamontujcie ILS to będzie więcej pasażerów. Nie będzie, a Ławica bezinwestycyjnie będzie miała zapasowe lotnisko w Babimoście utrzymywane przez województwo Lubuskie. A panie Polak, Fedak, Bukiewicz i inne kwiaty narodu z PO i PSL powiedzą za 5 - 6 lat, że nawaliło społeczeństwo bo nie chce latać.
    • blic Fedak... i wszystko jasne 09.04.11, 23:00
      Minister Fedak nawet nie próbuje przekonywać gorzowian do swojej opinii. Od razu podsumowuje i skreśla.
      Klasyczny, nadęty falubaz.

      Czy ktokolwiek jeszcze ma wątpliwości jak będzie wyglądać przyszłość Gorzowa w województwie zielonogórskim?
      • bardgorzowski Re: Fedak... i wszystko jasne 10.04.13, 11:03
        blic napisał:

        > Minister Fedak nawet nie próbuje przekonywać gorzowian do swojej opinii. Od raz
        > u podsumowuje i skreśla.
        > Klasyczny, nadęty falubaz.
        >
        > Czy ktokolwiek jeszcze ma wątpliwości jak będzie wyglądać przyszłość Gorzowa w
        > województwie zielonogórskim?
        Niejaki "Lebus" nas pociesza.
        A czyni to strasząc Gorzów czarnymi "wizjami", które spełnią się
        po rozwaleniu tego "tworu".
        Może być jeszcze gorzej ?
        :-O
    • trybulant W Babimoście "wieje sandałem"! 10.04.11, 02:29
      Jeśli lotnisko w Babimoście wygląda tak, jak jego strona internetowa to nie wróżę sukcesu, nawet wówczas, gdyby Pani Marszałek wydała na ekspertyzę księgowych z Trio dwa razy tyle publicznej kasy.

      W celu przybliżenia lotniska mieszkańcom wojewódzkich stolic specjaliści od marketingu postanowili zmniejszyć odległości drogowe - oczywiście tylko w wirtualnie. I tak: wg. oficjalnej strony portu lotniczego do Gorzowa wyliczono 80 km (wg. map google jest 96,2 km), do Zielonej Góry 30 km (faktycznie 42,5 km).

      Kto nie wierzy niech sprawdzi: tutaj, ale ostrzegam - Wieje sandałem!

      Na oko wychodzi błąd od 20% do ponad 40%. Czy zapowiadany biznes plan projektowanej spółki zostanie również podrasowany, by radnym łatwiej było podjąć decyzję?
      • bardgorzowski Re: FG zawsze gra pokrzywdzonego 10.04.13, 11:11
        trawacho napisał:

        > I jęczy i skamle.
        > Teraz.skonsumować, a gdzie długofalowe myślenie?
        Myślisz dyletancie, że na północ od ZG buduje się jadalne mosty, drogi .... i szpital trzeba
        utrzymać na deser ?

        > Lubuskie to nie grajdoł!
        Nieee ?!!! A co ?
        I zabawa trwa.
        Jak w piaskownicy.
    • Gość: nicelus "Być jak Baden-Baden" IP: *.dip.t-dialin.net 11.04.11, 05:19
      jak to naprawdę było z lotniskiem baden-baden:

      31. grudnia 1993 kanada zamyka swoją wojskową bazę cfb baden-soellingen

      listopad 1994 konsorcjum miejscowych prywatnych firm, a głównie firma flowtex, powołuje baden-airpark gmbh i w czerwcu 1995 baden-airport gmbh. jest to pierwszy prywatny port lotniczy w niemczech. mimo świetnego położenia na granicy niemiec, francji i szwajcarii, port lotniczy przegrywa konkurencje z większym portem lotniczym w stuttgarcie. stutysięczny pasażer, przewidywany na maj, odleciał dopiero w listopadzie 1999 r.

      w czerwcu 2000 port lotniczy ogłasza niewypłacalność w związku z plajtą głównego udziałowca, firmy flowtex po ujawnieniu, że firma ta dokonała największego w historii niemiec przestępstwa gospodarczego. oszustwo na ok. 2,5 mld euro polegało na piramidzie finansowej i było w to zamieszanych wielu polityków liberalnych i prawicowych. wtedy większość udziałów portu lotniczego baden baden przejął port lotniczy w stuttgarcie.

      1. stycznia 2001 została powołana nowa firma baden-airpark gmbh z 66.6% udziałem portu lotniczego w stuttgardzie (flughafen stuttgart gmbh). port lotniczy w baden baden jako przedsiębiorstwo córka wielkiego portu lotniczego w stuttgarcie funkcjonuje dobrze - 1,2 mln pasażerów rocznie. warto dodać, że port lotniczy w stuttgarcie jest w 35 % własnością miasta stuttgart i w 65 % należy do landu baden-württemberg.

      czy jest możliwe przeniesienie scenariusza z pogranicza niemiec, francji i szwajcarii na pogranicze lubuskiego i wielkopolskiego?


      mogę sobie wyobrazić sześć lat na stratach, sześć lat przegrywania konkurencji z większym portem lotniczym berlin-brandenburg. mogę sobie wyobrazić, że firma użytkująca lotnisko zrobi największą w polsce aferę gospodarczą w którą będą zamieszani politycy rządzącej województwem partii. trudniej mi sobie wyobrazić, aby ktoś został skazany i aby z tego powodu port lotniczy w babimoście zbankrutował. gdyby nawet port lotniczy babimost zbankrutował i został przejęty przez większy port lotniczy berlin-brandenburg, to nigdy sobie nie wyobrażę, że lubuskie ma 65% udziału, a miasto zielona góra ma 35% udziału w porcie lotniczym berlin-brandenburg. a więc, moim zdaniem, całe porównanie jest bez sensu.


      • Gość: Bernard Re: "Być jak Baden-Baden" IP: *.namao.albertacom.com 11.04.11, 10:24
        Hey nicelus,
        Nikt nie chce sprecyzowac, jakie to niby "fatalne skutki" przyniesi9e wojewodztwu zamkniecie Babimostu...
        Ile dziesiatek czy setek tysiecy pasazerow utraci niezbedne dla nich polaczenia?
        Ile to firm bedzie musialo wyniesc sie z regionu z powodu zamkniecia Babimostu?
        Ile milionow zlotych strat poniesie wojewodztwo po zamknieciu Babimostu?
        Nic z powyzszego sie nie stanie...
        Jedynie marszalek i paru kumpli straci prywatne polaczenie ze stolica...
        :)
    • thebird2 Re: Marszałek: Gdzie oni są, przyjaciele Babimost 11.04.11, 10:36

      Niestety, Gorzów działa partykularnie, na złość - mówi minister pracy Jolanta Fedak (PSL).

      Miałem nieprzyjemność korespondować (wczesniej z wicewojewodą Fedak) w bardzo ważnej sprawie i wtedy stwierdziłem ,że albo nie czytała co napisałem albo jest wredna i złośliwa i jako pracownik słuzb cywilnych nie widziała problemu, a problem pozostał i się świetnie rozwija.
      Co do Babimostu mamy Goleniów i Berlin ( dwa duże)

    • Gość: nicelus Re: Marszałek: Gdzie oni są, przyjaciele Babimost IP: *.dip.t-dialin.net 11.04.11, 13:55
      mkb_gorzow napisał:

      > Babimost = Baden Baden???
      >
      > Czy ktoś wie co porównuje???

      z wypowiedzi macieja króla, prezesa lubuskiej spółki lotniczej, wynika, że ludzie podejmujący decyzje w tym województwie zupełnie nie mają o tym pojęcia...

      jeżeli już do takich oryginalnych porównań dochodzi, to przynajmniej wnioski powinny być prawidłowe. jeżeli samorząd województwa chce się wzorować na przykładzie baden baden, to wnioski powinny być następujące:

      1. nie inwestować ani złotówki samorządowych pieniędzy w port lotniczy babimost, lecz oddać go w ręce aferzystów, lub w inny sposób doprowadzić do szybkiej niewypłacalności która i tak jest nieunikniona, bo port lotniczy babimost z portem lotniczym berlin brandenburg nie ma szans konkurować, tak jak port lotniczy baden baden nie miał żadnych szans na konkurowanie z portem lotniczym stuttgart.

      2. samorząd województwa, jak również miasta w tym województwie powinny inwestować w lotnisko berlin brandenburg.

      3. poczekać, aż lotnisko berlin brandenburg "się nasyci" i wtedy przejmie większościowy udział w lotnisku babimost z którego uczyni swoją filię, albo przedsiębiorstwo córkę. o tym, że "duże porty muszą się nasycić" wiemy z analizy za 115 tys. zł przygotowywanej przez firmę trio management.

      powodzenia.
      ;)

    • Gość: nicelus apetyt rośnie w miarę jedzenia IP: *.dip.t-dialin.net 11.04.11, 16:46
      "Lekiem na lotniczą zapaść ma być strategia rozwoju. Do końca kwietnia ma ją przygotować za 115 tys. zł firma Trio Management. Jej szef, Mariusz Bitkowski, przedstawił w ratuszu częściowe wyniki analiz. - Czy to się komuś podoba, czy nie, czeka nas wzrost ruchu lotniczego. Duże porty muszą się nasycić, wówczas, co jest przewidywalne, znaczenia nabiorą lotniska regionalne i lokalne. Ich istotna wartość polega na tym, że mają pozytywny wpływ na rozwój regionów i ich gospodarek - przekonuje Bitkowski."

      czy duże porty muszą się nasycić?

      nawet bez honorarium 115 tys. mogę powiedzieć, że wielkie porty lotnicze nigdy się nie nasycą i małym nie dadzą żadnych szans. na przykładzie chociażby lotniska stuttgart widać, że gdy w latach osiemdziesiątych osiągało swoje nasycenie 3 mln to je bez problemów rozbudowano do obecnych możliwości 14,1 mln i dokupiono baden baden z możliwością 1,5 mln. obecnie stuttgart odprawia 9,2 mln, a baden baden 1,2 mln pasażerów rocznie.

      port lotniczy berlin tegel jest przewidziany na 9,5 mln, a odprawia 14,5 mln, więc można powiedzieć, że jest nasycony, ale przecież w przyszłym roku otwarcie pierwszego etapu berlin brandenburg na 27 mln pasażerów rocznie. zanim się nasyci, będą następne etapy.

      :)

      nawet dziecko wie, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. kto to wymyślił, że wielki port lotniczy się nasyci i da zarobić innym? wymyślił za 115 tys.! ale jaja!!!

      • danny_boy Re: apetyt rośnie w miarę jedzenia 12.04.11, 00:08
        > ma ją przygotować za 115 tys. zł firma Trio Management
        Na ich stronie wieje profesionalizmem
        Dostarczamy (kogo? czego?) kompleksowe rozwiązania
        Trio Management świadczy zintegrowane usługi doradcze wspierające wzrost wartości firm
        Trio Management jest zaufanym doradcą biznesowym ponad 500 firm każdego roku.
        Po prostu bełkot

        A co do meritum sprawy, to jak klient zamówi, to dostanie czego chce:
        Aby osiągnąć sukces w dzisiejszej szybko zmieniającej się rzeczywistości musimy rozumieć potrzeby naszych Klientów, aby następnie przełożyć je na oferowane rozwiązania.
        • Gość: nicelus Syci dają swoim, a nie konkurencji. IP: *.dip.t-dialin.net 08.03.13, 23:42
          danny_boy napisał:

          > >Duże porty muszą się nasycić
          > Jedyne lotnisko w Europie, o którym czytałem,
          > że jest nasycone, to londyńskie Heathrow.

          Jeżeli duży port lotniczy się nasyci to nadwyżki obsługuje w sąsiednim małym porcie lotniczym którego jest właścicielem, tak jak Stuttgart kieruje do Baden Baden, a prędzej się udławi, niż klientów skieruje do konkurencji, tak jak Frankfurt się broni przed współpracą z Frankfurt-Hahn mimo porozumień samorządów i nacisków politycznych. Poza tym linie lotnicze chcą być obsługiwane przez jedną firmę.

          Władze samorządowe zabroniły nocnych lotów do Frankfurtu i poprzez porozumienie samorządów landów Nadrenii-Palatynatu i Hesji zaproponowały loty do Frankfurt-Hahn. Jednak niektóre linie, między innymi Lufthansa Cargo, nie skorzystały z takiej możliwości. Uważają że Frankfurt-Hahn jakoby miał zbyt małą pojemność, logistycznie byłoby trudne, gdyż najczęściej towary są transportowane w pasażerskich samolotach itp.

          Czyli zakaz nocnych lotów do portu lotniczego Berlin Brandenburg automatycznie nie spowoduje lotów do Babimostu na które pani Polak liczy. Poza tym dziś powiedzieli, że budową portu lotniczego Berlin Brandenburg zajmie się były szef kolei, a ten jest ostry facet i na pewno doprowadzi do zniesienia tego zakazu nocnych lotów, co zresztą od razu zapowiedział.

    • danny_boy Wcześniejsze opracowanie 12.04.11, 00:18
      Nie wiem za ile kasy było to zrobione (2006 rok)
      ANALIZA POTENCJAŁU LOTNISKA ZIELONA GÓRA BABIMOST W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG
      PASAŻERSKICH
      , ale dowiadujemy się następujących rzeczy:
      Tab. 16. Prognozowana liczba pasażerów, rejsów, operacji i liczba pasażerów na operacje
      w 2010 r. i 2015 r. według prognozowanych wielkości ruchu na lotnisku Zielona Góra-Babimost
      w oparciu o dotychczasowe segmenty ruchu
      Mierzony wskaźnik aktywności
      2010 r. - Pasażerowie ogółem 30 000
      2015 r. Pasażerowie ogółem 50 000

      W związku z tym:
      Powyższe wielkości oznaczają, że prognozowane wielkości ruchu już w 2010 r. będą
      wymagać obsługi przez samoloty większe niż J32
      , a w 2015 r. także większe
    • danny_boy Lubuskie.pl - aż się chce latać. 12.04.11, 00:29
      Na stronie lubuskie.pl mamy takie wspaniałe statystyki:
      W pierwszej połowie 2010 roku liczba osób, które skorzystały z połączeń oferowanych przez Port Lotniczy Zielona Góra – Babimost wzrosła aż o 52 proc w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2009. Co więcej, tylko od stycznia do kwietnia 2010 r. port odnotował 23,5 procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu z okresem od stycznia do czerwca 2009, co sytuuje województwo lubuskie na pierwszym miejscu w kraju

      Oczywiście, nie pada żadna konkretna liczba, np. taka, że w 2009 był najgorszy wynik w historii (2,9 tys pasażerów). No i jakoś nie mogę się dopatrzyć statystyk za I kwartał 2011 w porównaniu z analogicznym okresem 2010.
      Za to już widzę oczami wyobraźni info za rok (o ile jakaś firma zacznie latać): tylko od stycznia do kwietnia 2012 r. port odnotował 2000-procentowy wzrost w porównaniu do I-VI.2011, co sytuuje województwo lubuskie na pierwszym miejscu w świecie.
    • Gość: nicelus Babimost jest jak Hahn, a nie jak Baden Baden! IP: *.dip.t-dialin.net 08.03.13, 21:01
      "Być jak Baden-Baden"

      "Badeński land 20 lat temu dostał w spadku lotnisko po kanadyjskim pułku w małym Baden-Baden (55 tys. mieszkańców). Lotnisko kilka lat przynosiło duże straty. Wokół są ogromne porty jak w Stuttgarcie. W 1997 r. Baden obsługiwało 20 tys. pasażerów rocznie, dziś 1,2 mln. Udziałowcem portu jest Stuttgart, okoliczne gminy, powiaty i miasta Badenii. Przy lotnisku działa 130 firm. - A wydawało się, że jest bez szans - mówi Maciej Król, prezes lubuskiej spółki lotniczej."


      Lotnisko przynosiło duże straty, gdyż wbrew temu co opowiadała pani marszałek i zarząd województwa, konkurencja z pobliskim dużym portem lotniczym nie jest możliwa. Port lotniczy Baden Baden odnosi obecnie sukcesy, gdyż nie konkuruje z dużym portem lotniczym Stuttgart. Port lotniczy Baden stanowi własność dużego portu lotniczego Stuttgart. 1. stycznia 2001 została powołana nowa firma Baden-Airpark GmbH z 66.6% udziałem Flughafen Stuttgart GmbH. Port lotniczy w Baden Baden jest więc przedsiębiorstwem córką dużego portu lotniczego Stuttgart. Natomiast duży port lotniczy Stuttgart jest w 35 % własnością miasta Stuttgart i w 65 % landu Baden-Württemberg.

      Sytuacja Babimostu dokładnie odpowiada powojskowemu regionalnemu portowi lotniczemu Frankfurt-Hahn oddalonemu 125 km od Frankfurtu, który wspomagany legalnie i nielegalnie przez władze samorządową konkuruje z dużym portem lotniczym we Frankfurcie. Komisja Europejska prowadzi dochodzenie. Flughafen Frankfurt-Hahn GmbH jest obecnie w posiadaniu landu Rheinland-Pfalz 82,5 % i landu Hessen 17,5 %. Spółka przynosi coraz większe straty mimo wzrostu liczby pasażerów. Jest więc nieprawdą, że przy większej liczbie pasażerów Babimost zacznie przynosić zyski.

      Pani Dreyer zmienia budżet i chce dać 120 mln EUR subwencji na restrukturyzację portu lotniczego Frankfurt-Hahn. Liczy na to, że nowe europejskie przepisy w sprawie subwencji dla regionalnych lotnisk, które wchodzą latem, umożliwią jej taką subwencje, gdyż do tego czasu zmiana struktur lotniska jest niemożliwa.

      Czy pani Polak ma przygotowaną w budżecie odpowiednią kwotę i czy sobie zdaje sprawę, że wraz z liczbą pasażerów będzie rosło subwencjonowanie portu lotniczego w Babimoście? Na pewno nie, bo jej eksperci twierdzo co innego na podstawie błędnego porównania do Baden Baden.






Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka