Dodaj do ulubionych

zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża?

07.09.06, 09:28
czy to się praktykuje? mam rodzić za 2 i pół tyg a moja mama za daleko,
teściowa (choć kochana babcia) ma termin swojej córy zaraz po moim więc
będzie chciała do niej jechać jak tylko urodzi. Zostaje sama z 3 latką i
mężem... czy on możne i od kogo wziąć zwolnienie na opiekę nad kobietą po
porodzie?
papcuh1+ Basiątko+wrzesiątko dziewczątko
Obserwuj wątek
    • marphy1 Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 10:09
      Hej,
      Z tego co wiem to jak najbardziej przysługuje męzowi 2 tygodnie opieki nad żoną po urodzeniu beibika.
      Buzka
      • eyes69 Zgadzam sie z przedmowczynia ;) 07.09.06, 10:13
        2 tygodnie jak nic. smile
      • deela zwolnio...........coooooooooooooo oo? 07.09.06, 10:17
        zwolnonko? a normalnie nie mozna napisac? ZWOLNIENIE?????
        • bacha1979 Re: zwolnio...........coooooooooooooo oo? 07.09.06, 10:42
          smile Ze też sie ludziom tak chce zdrabniac i tworzyć jakieś dziwaczne wyrazy. smile
          • ewcia1980 Re: zwolnio...........coooooooooooooo oo? 11.09.06, 11:36
            smile))))) no własnie!!
            tylko dziwne, ze "zwolnionko" jest be, ale juz "pytanko" - jak najbardziej ok.
            forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=585&w=45387744&a=45387744
            A odpowiadając na pytanie - jak najbardziej przysługuje męzowi opieka nad żoną
            po porodzie. I najlepiej zwolnienie brac juz w szpitalu - mniej dodatkowej
            bieganiny i stresu. Mój mąż akurat zwolnienia nie bedzie potrzebowała ale
            dowiedziałam sie, że w szpitalu gdzie bede rodziła nie robią wiekszych
            problemów z wypisaniem takiego zwolnienia.
            • deela pytanko tez jest fe! n/t 11.09.06, 12:47
              .
              • bacha1979 Re: pytanko tez jest fe! n/t 11.09.06, 13:00
                smile)
                No chyba mi sie udziela to zwapnienie od przebywania na forum.
                Obiecuję nie pytankować, zwolnionkować itp. Mam nadzieję, że wrodzony rozsądek
                pozwoli mi nie zbzikować. No chyba, żę "zafasolkowanie" ma taki wpływ na
                kobiety. Na szczęscie tylko na niektóretongue_out
            • bacha1979 ewciu..... 11.09.06, 12:57
              ewciu, czyżbyś namietnie czytała moje posty???
              Zebys zawsze je rozumiała byłoby ok. Nie to co z prawem jazdy, prawda??
              Chciałas błysnąć wiedzą, a tu okazało się, że brak ci podstaw z zakresu5,6
              klasy podstawówki. I to dopiero obciach...
    • abneptis Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 10:16
      Błagam ZWOLNIENIE a nie zwolnionko (brzmi jak rozwolnionko)
      i tak jak najbardziej przysługuje mu 2 tyg po porodzie opieki nad Tobą i
      dzieckiem.
      • cheetah_m a wy juz nie macie czego sie czepiac? 07.09.06, 10:19
        Dziewczyna pyta o zwolnienie a nie porady językowe
        • antyka Re: a wy juz nie macie czego sie czepiac? 07.09.06, 10:28
          dziewczyna nie pyta o zwolnienie!
          lecz o zwolnionko!!!
          tongue_out
          • cheetah_m Re: a wy juz nie macie czego sie czepiac? 07.09.06, 10:30
            ale zroumialas o co chodzi, mimo rozmiekczenia ciązowego?
            • deela odpowiadam, nie nalezy sie 07.09.06, 10:34
              zwolnionko gdyz taki termin nie wystepuje w terminologii ustawowej
              • malgosiek2 Re: odpowiadam, nie nalezy sie 07.09.06, 10:54
                Zupełnie nie na temat.
                Jejku kobiety jesteśmy DOROSŁE i po co te infantylne wyrazy.
                Coraz częściej infantylizm zalewa to forum.
                Nie mamy po 2 latka na miłość boską!!!!!
                W przeciągu 2 dni było:plemniczki(ów),szewek,zwolnionko.
                A teraz mozecie się na mnie obrażać i linczować.
                Pzdr.Gosia
                • antyka Re: odpowiadam, nie nalezy sie 07.09.06, 11:42
                  ciekawa jestem, jak przecietna foremka z Ci.. informuje swojego szefa o tym, ze
                  jest w ciazy

                  mogloby to wygladac tak

                  Szefunciu, kilka m-cy temu po regularnym mierzeniu tempki
                  mialam z mezem przytulanko, ktore zaoowocowalo II kreseczkami.
                  No i moja dzidzi ma teraz juz 3 m-ce, i moj gin uwaza, ze powinnam pojsc na
                  zwolnionko..

                  bleeeeeeeeeeeee
                  • monika2821 Re: a od kiedy to brac? 07.09.06, 11:46
                    A od kiedy najlepiej brac to zwolnienie dla meza-jak jestem w szpitalu po
                    urodzeniu czy jak wyjde z dzieckiem.Wszak w szpitalu mam opieke a w domu pobyt
                    sie wydluzy o te kilka dni mojego pobytu w szpitalu.
                    I czy to jest 100% platne?
                  • bacha1979 Re: odpowiadam, nie nalezy sie 07.09.06, 11:49
                    antyka napisała:

                    bleeeeeeeeeeee


                    Tak słodziusio jest a Ty piszesz blle...smile)))))))
                  • pollys Antyka, masz mistrza :))) 07.09.06, 12:02
                    no, poczytałam CI.., poprawiłam sobie humor i wracam do mojej dzidzi, która
                    miała dzisiaj szczepionko i jest marudniutkie tongue_out
                    • pollys miało być CI.. a nie CI :))) 07.09.06, 12:02

                    • antyka Re: Antyka, masz mistrza :))) 07.09.06, 12:11
                      hi hi hi
                      tongue_out
                  • blaszany_dzwoneczek Re: odpowiadam, nie nalezy sie 07.09.06, 12:18
                    antyka napisała:

                    > Szefunciu, kilka m-cy temu po regularnym mierzeniu tempki
                    > mialam z mezem przytulanko, ktore zaoowocowalo II kreseczkami.
                    > No i moja dzidzi ma teraz juz 3 m-ce, i moj gin uwaza, ze powinnam pojsc na
                    > zwolnionko..

                    Eeee... A gdzie dzielne żołnierzyki?
                • laluu nareszcie 07.09.06, 16:36
                  Juz myślałam, że tylko mnie drażnią te dzidzie, dzieciątka, i najlepsze:
                  przytulanie. Jak Wam z przytulania dzici wychodza? wink Ja się z mężem kocham
                  albo bzykam wink
    • edew Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 11:55
      Położnica skoro wychodzi ze szpitala to jest zdrowa i gotowa do opieki nad
      swoim dzieckiem. I na to otrzywuje urlop macierzyński - skąd więc opieka dla
      męża nad żoną skoro ona wychodzi ze szpitala w stanie ogólnym i położniczym
      dobrym. nie należy się mężowi opeka nad zdrową żoną - jeśliby była wymagająca
      opieki powinna zostać w szpitalu. pozdrawiam
      • eyes69 Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 12:05
        Chyba, ze ma szwy, przez ktore ciezko jej sie ruszac bo ja wszystko boli, albo
        po prostu zajmowanie sie dzieckiem pochlania caly czas kobiety, ktorej
        przydalaby sie pomoc meza, ktor jest (jakby nie patrzec) ojcem/rodzicem, a wiec
        tez powinien sie dzieckiem opiekowac.
        • kraxa czy moze ktos podac przepis 07.09.06, 12:18
          ktory rzekomo uprawnia partnera do 2 TYGODNI ZWOLNIENIA( NIONKA)??? W pale mi
          sie to nie miesci- czyzby to znowu bylo 7 zyczen????
          • eyes69 Re: czy moze ktos podac przepis 07.09.06, 12:20
            Jest cos takiego - gdzies juz to czytalam i nawet na tym forum byl podobny
            temat zdaje sie...

            Wystarczy isc do swojego lekarza rodzinnego i wziasc zwolnienie na zone. wink

            Zony sa klopotliwe ja wiadomo... wink
            • eyes69 Re: czy moze ktos podac przepis 07.09.06, 12:23
              Każdemu pracownikowi przysługuje 14 dni w roku na opiekę nad członkiem rodziny.
              Tak wiec nie wazne czy chodzi o wyladowana juz babke czy inny przypadek. wink
              • deela kraxa 07.09.06, 12:24
                ja cos tam jednym uchem slyszalam ,ale to nie dla wszystkich tylko jak sa zalecenia lekarskie a zona np po cc, a tak normalnie to nie.... moze niech mezus zwyczajny urlop wezmie + dwa dni za urodzenie dziecka? i po sprawie?
                • deela tlumacze 07.09.06, 12:26
                  dla pan rozmemlanych:
                  mezusiowu zwolnionko nalezy sie w przypadku cece zoneczki jak lekarzunio daje wskazaniutko do lezeniutka czy cosik a tak to najlepiej jak mezus wezmie urlopik i dwa dzionki wolnego (wolniutkiego????) za urodzinki dzieciatka/dzidzi/bobaska


                  a teraz tlumacz idzie puscic pawia :o
                • malgosiek2 Re: kraxa 07.09.06, 12:27
                  Dokładnie.
                  Gin może spokojnie dać L-4 na opiekę nad żoną po c.c.
                  Po psn raczej się tego nie praktykuje,bo nie ma podstaw.
                  Gosia
                • ekaczmarczyk Re: kraxa 07.09.06, 12:27
                  Mój mąż dostał po moim porodzie zwolnienie na dwa tygodnie od mojego
                  ginekologa, czyli wygląda na to ze jest taka mozliwość.

                  Ewa
                  • malgosiek2 Re: kraxa 07.09.06, 12:28
                    Ewo,le u Ciebie było to wtedy zrozumiałe i nie podlegało dyskusji.
                    Gosia
                    • ekaczmarczyk Re: kraxa 07.09.06, 12:32

                      Pewnie masz racje, może nie potrzebnie o tym tu napisałam.
                      Nie mam innych doswiadczeń (narazie) , ale mam nadzieje że zaniedługo juz bede
                      sie mogła wypowiedzieć i być pewna na 100%.

                      Napisałam dlatego bo wiem ze jest taka możliwość.

                      Ewa
                      • malgosiek2 Re: kraxa 07.09.06, 12:37
                        Jest możliwość,ale to fałszowanie dokumentacji med.jeśli nie ma powodu do L-4
                        Gosia
                      • lenakom Re: kraxa 07.09.06, 12:41
                        Dlaczego nie możecie normalnie odpowiedzieć?! Jeden mówi i pisze zdrobniale,
                        inny nie, ale każdy ma prawo robić tak jak chce. Zamiast wyrzuać swoje
                        frustracje w tym wątku może lepiej ulżyć sobie na domownikach?Możecie tego nie
                        czytać i zaoszczędzić sobie trochę nerwów polonistki.
                        • deela bo we mnie jest JAD tralalalala n/t 07.09.06, 12:42
                          .
                          • s.ivona Re: zwolnienie bierzesz juz w szpitalu 07.09.06, 12:49
                            przy pierwszym porodzie (2 lata temu) w dniu wypisu dostalam ze szpitala
                            specjalny papier/dokument/zwolnienie (jak zwal tak zwal) ktory byl wystawiony
                            przez szpital ze dnia tego i tego urodzilam dziecko. z tym maz poszedl do
                            zakladu pracy i mial 2 tyg urlopu (to sie nazywa opieka nad zona w pologu). w
                            zaleznosci od zakladu pracy urlop mozna wykorzystac ciegiem lub np jak moj maz
                            z przerwa, czyli tydzien po porodzie bym w domu, potem byl w pracy tydzien (bo
                            byla moja mama) a potem znow byl tydzien w domu bo mama pojechala.
                            • malgosiek2 Re: zwolnienie bierzesz juz w szpitalu 07.09.06, 12:54
                              Pracowałam w przychodni rodzinnej i lek.rodzinny L-4 na żonę po psn nie mógł
                              wystawić.
                              Zostaje więc szpital bądź gin.
                              Gosia
      • polonka Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 14:14
        edew napisała:

        > Położnica skoro wychodzi ze szpitala to jest zdrowa i gotowa do opieki nad
        > swoim dzieckiem. I na to otrzywuje urlop macierzyński - skąd więc opieka dla
        > męża nad żoną skoro ona wychodzi ze szpitala w stanie ogólnym i położniczym
        > dobrym. nie należy się mężowi opeka nad zdrową żoną - jeśliby była wymagająca
        > opieki powinna zostać w szpitalu. pozdrawiam

        Zwolnienie wydawane jest każdemu mężowi na opiekę nad żoną 2 tygodnie jeśli
        tylko o nie poprosi. Jeśli wypisuje je lekarz ze szpitala to dniu wyjścia
        kobiety ze szpitala jest wystawiane. Wiem, że niektóre szpitale nie chcą tego
        robić, bo uważają że od tego są lekarze rodzinni. W moim szpitalu każdą
        położnicę wychodzącą do domu pyta się czy potrzebuje ona zwolnienia dla męża i
        nie ma żadnego problemu z jego wystawieniem.
        Pozdrwiam.
        • polonka Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 14:18
          Większość osób chętnie bierze takie zwolnienie, bo skoro można to czemu nie. Tak
          samo jak dość często kobiety biorą zwolnienie w trakcie ciąży bo chcą odpocząć.
          JEst wiele nadużyć przy zwolnieniach ciążowych i przy tych dla męża po porodzie
          żony.
          • fala9 Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 11.09.06, 12:45
            co z tego ze matka wypisana jest ze szpitala. Ja przez ponad tydzien po wypisie
            leżałam w domu bo ledwie chodziłam. Ograniczałam sie dokarmienia dziecka. O
            chodzeniu na zakupy i spacery z pokiereszowanym niewygojonym kroczem nie bylo
            mowy (4 pietro), byłam słaba i nawet bym sobie obiadu nie ugotowała, a Ty
            piszesz bzdury o naduzyciach? Dziekuje Bogu ze mam wspaniałego męza i ze przez
            te 2 tygodnie sie mną opiekował. 99% matek szczególnie tych po cc wymaga opieki
            zaraz po powrocie do domu. Tylko ktos ko nie rodził moze pisac podobne bzdury.
      • tuniatunia Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 14:45
        W glowie mi sie nie miesci to co napisalas/napisales. Naprawde sadzisz, ze po
        2-3 dniach od porodu kobieta jest w swietnej kondycji? Ponadto - czy Twoim
        zdaniem wszystkie choroby/powiklania/stany pourazowe (jakkolwiek) wymagaja
        hspitalizacji? A jak nie ma podstaw do hospitalizacji - to nie ma problemu
        zdrowotnego? Czy pociete/rozerwane krocze (mastepnie zszyte, ogolne wyczerpanie
        organizmu, jakze czeste problemy z karmieniem wystepujace na poczatku
        macierzynstwa, oczyszczajaca sie i obkurczajaca macica - to i wiele innych -
        swiadczy Twoim zdaniem o dobrej kondycji? Oczywiscie - jak nie ma innej
        mozliwosci - kobieta da sobie rade. Tak samo jak po operacji wyrostka po dwoch
        dniach poszlam do pracy i przezylam. Tylko w imie czego? I jakim kosztem? A poza
        tym - jak slusznie ktos zauwazyl - szczesliwy tatus tez winien miec udzial w
        opiece nad noworodkiem a poloznica - mozliwosc zlapania oddechu.

        Tunia
      • cooky1 Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 15:12
        Kiedy ja rodziłam to mąż miał zwolnienie na dwa tygodnie do opieki nade mną,
        ale byłam po cięciu cesarskim Nie wiem czy warunkiem takiego zwolnienia nie
        jest CC?
        Pozdrawiam
      • latouche Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 07.09.06, 23:36
        > Położnica skoro wychodzi ze szpitala to jest zdrowa i gotowa do opieki nad
        > swoim dzieckiem. I na to otrzywuje urlop macierzyński - skąd więc opieka dla
        > męża nad żoną skoro ona wychodzi ze szpitala w stanie ogólnym i położniczym
        > dobrym.
        Jasne, i od razu z kopyta moze sie zabrac za normalne obowiazki domowe & opieke
        nad pozostalymi dziecmi, jezeli takowe posiada. Moze tez od razu sie na aerobik
        zapisac, czemu nie.
        Mozna wziac opieke nad zona w pologu, ale to jest chyba 80% platne, jak
        zwolnienie lekarskie. Moj maz akurat wybral dwa tygodnie urlopu, ale naprawde to
        jego wolne bardzo sie to przydalo. Mamy jeszcze starsze, 5-letnie dziecko, i nie
        wyobrazam sobie jakbym sobie radzila sama z obydwoma zaraz po porodzie.
      • moreno500 Re: zwolnionko na opiekę po porodzie dla męża? 11.09.06, 11:43
        są choroby, które się przechodzi w domu, a nie w szpitalu. i na każdą chorobę
        lekarz może wystawić zwolnienie mężowi na opiekę nad żoną, jeśli to uzna za
        konieczne. np. jeśli żona ma grypę - takie zwolnienie można wystawić. więc nie
        mów, że to bzdura, że jak się wychodzi ze szpitala to jest się w dobrym stanie,
        bo chyba jeszcze nie rodziłaś. ja po wyjściu ze szpitala miałam 41 stopni
        gorączki - więc była mi potrzebna opieka. mąż był akurat na urlopie, ale jeśli
        by nie był, na pewno dostałby zwolnienie
    • malgosiek2 Re: może ta porada/przepis coś wyjaśni 07.09.06, 13:01
      www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=26864
      • fala9 Re: może ta porada/przepis coś wyjaśni 11.09.06, 12:41
        14 dni? to wiecej niz 2 tygodnie ! to prawie 3 tygodnie pod warunkiem ze ma sie
        3 zwolnienia wypisane nie ciagiem ale 3 szt bez sobót i niedziel.
        • moreno500 Re: może ta porada/przepis coś wyjaśni 11.09.06, 15:18
          zwolnienie (w przeciwieństwie do urlopu) wystawia się na dni kalendarzowe,
          czyli 14 dni zwolnienia to dokładnie 14 dni.
          • fala9 Re: może ta porada/przepis coś wyjaśni 11.09.06, 15:39
            no tak, ale zwolnienie nie musi byc ciągłe prawda? mozna isc po nie przez np.
            trzy poneidziałki z rzędu i miec wypisane do piatku a to trzecie tylko do
            czwartku i liczba dni sie bedzie zgadzała. Przeciez to ze mozna wykozystac 14
            dni zwolnienia nie oznacza nawet ze ma byc wziete na 1 osobe wymagajaca opieki.
            Mozna wziąc kilka dni a jak zajdzie potrzeba wziąc nastepne.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka