Gość: peron ślunski IP: *.sileman.net.pl 26.11.09, 17:09 Pułapka, hehe. Jeden posmarował a drugi nadstawił kieszeń, prawda panie Spyra? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
Gość: distiller Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.mtvk.pl 26.11.09, 17:19 Może mnie pan łaskawie oświecić, kiedy zbankrutowały PKP Przewozy Regionalne? Proszę jeszcze przypomnieć, kto podpisał tę umowę? Czy nie czasem matołki z PO? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: michał Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.11.09, 19:01 Szkoda, że gdy podpisywano tą umowę, Gazeta nie widziała wad tego rozwiązania (przynajmniej ja tak zampamiętałem artykuły na ten temat). Tymczasem chyba jasne jest, że umowa na wyłączność zamyka konkurencję. Rozmiem, że tytułem >>Sami się na to skazaliśmy<< dziennikarze wyrażają swój smutek z faktu, że dopiero teraz się zorientowali? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mk Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.11.09, 19:12 no właśnie. Mamy prywatne, towarowe pociągi w regionie, swojego czasu czyniły pokazowe przejazdy szynobusów w różnych miejscach, trzeba było z nimi negocjować. Można też było - w przypadku linii przy granicy - negocjować z czeskimi kolejami, moze byłoby i taniej, a na pewno lepiej niż z PKP, może funkcjonowałyby nowe linie pasażerskie (na torach firm przewożących węgiel), może jeżdziłyby pociągi z Cieszyna do Bielska, itp. itd. Marszałek wpuścił nas w szambo, a najgorsze, ze to co zniszczą przez pięć lat PKP PR tego tak szybko nie odbudujemy w przyszłości. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wowo Re: Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to s IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.09, 11:16 No właśnie. Pociągi towarowe przynoszą zyski, a do pasażerskich, miejskich, trzeba dopłacać. Nawet na tak dobrze obłożonej trasie jak Gliwice-Częstochowa oferta prywatnej firmy była nie do przyjęcia. Czasem gminy zamierzają zakupić szynobus i organizować przewozy dla swoich mieszkańców do dużych miast, ale po przeanalizowaniu kosztów, odstępują od tych zamiarów. Bielsko i Cieszyn to duże miasta, turystów też tam nie brakuje, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby wpuścić szynobusy. Trzeba tylko wystąpić do PLK o warunki przyznania przebiegów, ogłosić przetarg na świadczenie przewozów i jazda! Na wakacje powinniście zdążyć. Powodzenia. Odpowiedz Link Zgłoś
bahn I sądzicie, że za trzy lata cokolwiek się zmieni? 26.11.09, 20:01 Będzie powtórka z rozrywki, teraz to już w ogóle jak PR zostały wepchnięte samorządom. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: blackwater Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.mtvk.pl 26.11.09, 23:46 "Marszałek Bogusław Śmigielski doskonale zdaje sobie sprawę z pułapki, w jaką wpadł. - W obecnej sytuacji nie szukamy alternatywnych przewoźników, bo musimy skupić się na restrukturyzacji Przewozów Regionalnych - powiedział ostatnio "Gazecie"." Zlitujcie się. Uważacie swoich czytelników za bandę debili? Przecież to ekipa rwącego włosy z głowy Śmigielskiego podpisała w 2007 ten idiotyczny kontrakt. Do 2005 szefem Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych była obecna posłanka PO Pierzchała. I może mamy uwierzyć, że biedny Śmigielski mógł pokazać fige PR i zaprosić na tory konkurencję? Propaganda propandą, ale nie róbcie z nas idiotów. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: prezessss wychodza kompetencje p. Spyry z ROPSu IP: *.nawojka.ds.uj.edu.pl 27.11.09, 00:04 ciezko myslaca ekipa w tym urzedzie jest, by dopiero po 2 latach skapnac sie ze w bagno wdepli... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: egon Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.cus.pl 27.11.09, 00:09 Rzetelna sląska samorzadność. Najwazniejsze ze maglogmeracja sie rozwija, nowiutkich stołków przybywa. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: m Re: Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to s IP: *.internetdsl.tpnet.pl 27.11.09, 09:15 stołki to podstawa. Po to tworzy się te aglomeracje - żeby był kolejny szczebelek, na którym można poustawiać stołki. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: prezes Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: 57.66.197.* 27.11.09, 10:23 wiele sie nie zmieni za te trzy lata, a na torach zamiast pociagow bedziemy mieli biednych kolejarzy, ktorym sie nie chce pracowac i oddawac przywilejow, ktore im sie nie naleza! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wowo Re: Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to s IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.09, 11:22 Czy pracownicy PR to jeszcze kolejarze? W którymś z wątków poświęconych kolei forumowicze stwierdzili, że maszynista pracujący w hucie to hutnik, na kopalni - górnik, itd. A w komunikacji miejskiej, to kto? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wowo Pole do popisu dla samorządu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.09, 10:54 Zamiast biadolić nad rozlanym mlekiem, marszałek powinien zastanowić się w jaki sposób powiązać ze sobą pracę świadczoną przez PR i KZK GOP, aby przewoźnicy uzupełniali się, a nie konkurowali ze sobą. Za 3 lata samorząd również nie będzie mógł działać na szkodę swojej spółki, więc niech już rozmyśla jak poprawić sytuację przewozów pasażerskich w województwie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kolo ja to sami? ja tych władz nei wybierałem, tego rza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.09, 11:27 kiedy szynobus rybnik-mikołów-katowice?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! pisaliście że na wiosne tego roku, a jest jesień. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wowo Na torach nie będzie lepiej. Sami się na to ska... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.11.09, 11:40 'Szkoda, bo np. w województwie kujawsko-pomorskim od 1,5 roku mieszkańców wożą także pociągi polsko-brytyjskiego konsorcjum Arriva PCC. Wszyscy na tym korzystają. W budżecie marszałka zostało niemal 30 mln zł, a pasażerowie jeżdżą wygodnymi szynobusami, choć początki były trudne. Pociągi Arrivy spóźniały się na potęgę, rozkład jazdy przestał praktycznie funkcjonować, a pasażerowie przeklinali, na czym świat stoi. Ale okres prób i błędów minął. I jakoś nie słychać, że władze chcą zrezygnować z usług prywatnego przewoźnika. Nad podobnym rozwiązaniem zastanawiają się w Łodzi. Na torach też ma się pojawić prywatna konkurencja, która ma wspomagać tradycyjną kolejową spółkę. Ale tam władze nie podpisały z Przewozami Regionalnymi cyrografu. Taki błąd zrobiliśmy tylko my.' Porównywanie organizowania komunikacji kolejowej (autobusowej też) w województwie śląskim z woj. kujawsko-pomorskim czy łódzkim jest nieporozumieniem. Wystarczy spojrzeć na sieć torów: jej zagęszczenie, ciągi, ilość km oraz tzw. potoki podróżnych. Z moich obserwacji wynika, że każdy prywatny przewoźnik przystępujący do przetargu oczekiwał, że samorząd wydzierżawi mu tabor. Jeśli na danym terenie są dwie, trzy główne linie kolejowe, to można zakupić ze cztery szynobusy i przystąpić do przetargu. Wygrywający przetarg podkupi pracowników od innych przewoźników, potem doszkoli sobie nowych i jakoś to hula. A u nas? Zakupiono flirty, które widać właśnie na jednej linii. Cena pociągu jest zupełnie inna niż cena szynobusu, ale kto wyobraża sobie szynobus kursujący na trasie K-ce - Bielsko, K-ce - Częstochowa, K-ce - Gliwice? I to bez względu na porę dnia, nocy chyba też. Zabiegi, które rozwiązały problemy w innych województwach nie wystarczają w śląskim. Nie od razu Kraków zbudowano. Odpowiedz Link Zgłoś