Dodaj do ulubionych

Matematyka jak zaraza

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.07.11, 23:08
Pani sobie poczyta co to jest dyskalkulia!
Obserwuj wątek
    • Gość: Tymek Matematyka jak zaraza IP: *.play-internet.pl 10.07.11, 23:34
      "Ich miejsce zajęły testy, w których uczeń wybiera właściwą odpowiedź z czterech zaproponowanych. (...) Zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa szanse udzielenia poprawnej odpowiedzi są jak jeden do trzech."

      To jest albo błąd z matematyki, albo z języka polskiego - tych najważniejszych przedmiotów. :)
      • jazg1 To jest wina złego programu nauczania 11.07.11, 10:38
        Zakres materiału matemtyki jest zbyt obszerny na wszystkich etapach nauczania. W efekcie uczniowie uczeni są byle jak mnóstwa niepotrzebnych rzeczy.

        Należy ograniczyć ilość materiału, za to uczyć gruntownie. Do kończa 4 klasy tylko 4 działania, bez żadnych zbiorów i podobnych głupot. To będzie fundament,, na którym można uczyć innych dziedzin matematyki, ale bez matematyki wyższej, czyli bez indukcji, całek itp. Tego niech uczą uczelnie, szkoły nie mają zastępować uczelni.

        Mozna sobie darować w szkołach naukę rachunku prawdopodobieństwa, za to nauczyć gruntownie operacji na procentach, bo one są potrzebne każdemu, kto ma konto bankowe lub bierze kredyt w banku.
    • Gość: Zibi Re: Matematyka jak zaraza IP: *.3s.pl 11.07.11, 06:57
      A jak ktoś jest jak to mówią "ścisłowcem" to chyba nie powinien mieć egzaminu z polskiego?
      Pani sobie poczyta co to jest dysleksja. :)
      Mój znajomy ma dyskalkulię, dysleksję, dyskopatię i coś tam jeszcze na dys... a według mnie jest leniwym matołem.
    • angrusz1 Matematyka i nauki ścisłe 11.07.11, 08:43
      nie mają wzięcia .
      Bo tu trzeba umieć , a żeby umieć to trzeba ryć .
      Natomiast polscy uczniowie wychowani bezstresowo za to z dobra znajomością " praw ucznia " nie mają ochoty wysilać się , więc wolą wybierać dziedziny nauki bardzo spekulacyjne niż obiektywna wiedzą np psychologię .

      No ale to spece od oświaty tak sterują tą oświatą już od " ćwierćwiecza " z widocznymi już skutkami .

      Pora tych speców odsunąć od władzy .
      • Gość: sqro Re: Matematyka i nauki ścisłe IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.07.11, 11:19
        > Bo tu trzeba umieć , a żeby umieć to trzeba ryć .

        Błąd. Matematyka jak niewiele innych poważnych dziedzin nie wymaga rycia. Wymaga namysłu, wymaga zrozumienia - rycia wymagają dziedziny faktograficzne: biologia, historia.
        Matematyka może być trudna ale trudność nie plega "dupogodzinach" tylko na zrozumieniu - często nieosiągalnym dla 'wybitnych humanistów'
    • angrusz1 Durni rodzice 11.07.11, 08:50
      najczęściej wychowują durne dzieci .

      "- Obowiązkowy egzamin z matematyki to błąd. Nie każdy ma zdolności matematyczne, po co więc sprawdzać je u każdego? - pytali rozgoryczeni uczniowie i ich rodzice "

      Ręce opadają .
      Ale i jest wiele speców od oświaty , którzy takie opinie popierają .

      Pora tych speców odsunąć od władzy .
      • Gość: Anonim Re: Matematyka jak zaraza IP: *.rootnode.net 11.07.11, 09:16
        Teraz to nawet do kopania rowów potrzebny jest tytuł magistra. Co jest zresztą kretynizmem, bo im więcej osób wcześniej wejdzie na rynek pracy, zamiast marnować czas na zdobywanie papierków (a nie faktycznej wiedzy!), tym dla budżetu lepiej. Oczywiście mówię tu o ludziach, którzy nawet po "studiach" nie mają szans na ambitniejsze zajęcie.
      • Gość: sqro Re: Matematyka jak zaraza IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.07.11, 11:22
        Gość portalu: Anonim napisał(a):

        > Drogi (przyszły) maturzysto, jeśli nie radzisz sobie z matematyką, to nie oznac
        > za od razu, że jesteś humanistą. Jeśli nie radzisz sobie z j. polskim, to nie o
        > znacza, że jesteś ścisłowcem. W obu przypadkach możesz być zwykłym głąbem!

        Piękne anonimie po prostu piękne :D. Pozwolę sobie czasem zacytować
    • Gość: Matematyk Autorka tekstu tez "humanistką" :) IP: *.gliwice.vectranet.pl 11.07.11, 09:24
      "Tym samym od sposobu rozumowania i dochodzenia do rozwiązania zaczął liczyć się sam wynik, który można przecież łatwo ściągnąć albo po prostu zaznaczyć na chybił trafił. Zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa szanse udzielenia poprawnej odpowiedzi są jak jeden do trzech"

      Z tego co wiem to są 4 możliwe odpowiedzi na maturze - czyli prawdopodobieństwo 1 do 4 czyli jedna czwarta :) HAHAHAHAHAHA
      Przecież to aż razi w oczy jak to się czyta.

      Jak tam poszła matura z matematyki droga autorko ?
    • Gość: gość Matematyka jak zaraza IP: *.cable.smsnet.pl 11.07.11, 10:27
      ot i właśnie, czy każdy musi mieć maturę? Czy każdy musi iść na studia? Czy np. piekarz, fryzjer muszą mieć maturę by być świetnymi specjalistami w swej dziedzinie? Czy oni muszą mieć opanowaną matmę na poziomie takim by zdać maturę? Takich zawodów jest więcej. Tym ludziom wystarczyła by solidna zawodówka, w ich interesie jest zdobyć zawód i pracę, jak najwcześniej zacząć pracę, zarabiać na siebie i swoją rodzinę, a nie tracić czas na studia, które być może do niczego się im nie przydadzą. Szkoda tylko, że większość rodziców posyła swoje pociechy do szkół, by koniecznie szli na studia, po drodze zrobili maturę. Nie oceniają rzeczywistych możliwości swoich dzieci, a kiedy tym w szkole nie idzie, to zła jest szkoła (nauczyciele). Starsi czytelnicy być może pamiętają, że kiedyś to i do zawodówki były egzaminy, nie było się tam łatwo dostać. Dziś łatwiej dostać się na studia. Tylko co to za studia, i jakie dają wykształcenie...
      • Gość: wowo Re: Matematyka jak zaraza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.11, 16:41
        Większość młodych ludzi nie ma wyboru, musi iść do liceum. W naszych miastach są po dwie zawodówki, a ministerstwo oświaty wycofało się z opłacania praktyk, więc uczniowie nie mogą rozpocząć nauki. Chyba, że ich rodzice opłacą praktykę u rzemieślnika. Kiedyś jeździli za Odrę do roboty, a dzisiaj do szkół zawodowych, żeby zdobyć fach.
    • Gość: MS Matematyka jak zaraza IP: 31.174.86.* 11.07.11, 10:52
      Zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa szansa udzielenia prawidlowej odpowiedzi jest jak jeden do czterech, a nie jeden do trzech. Przy okazji proponuję ciekawe zadanie z rachunku prawdopodobieństwa. Jakie jest prawdopodobieństwo zdania egzaminu maturalnego na "chybil trafil" , jeżeli na 25 zadań zamkniętych wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 15, a prawdopodobieństwo trafienia w każdym zadaniu jest jak JEDEN DO CZTERECH.
    • angrusz1 Do reach 20.07.11, 10:23
      Hmm, problem nie w tym czym jest dyskalkulia ale w patologii orzecznictwa o tej wadzie .
      To tak jak z L4 . Nie jest w tym ,że człowiek ma prawo być zwolniony ze świadczenia pracy z zachowaniem zasiłku chorobowego ale w orzecznictwie lekarskim .
      Po prostu lekarz są takę nieuczciwi jak i ci którzy orzekają o dyskalkulii .
      Ta ilość orzeczeń jest dowodem na tą nieuczciwość .
    • angrusz1 Taka opinia 31.07.11, 08:52
      o lotnikach z 36 Specpułku :

      "Tak rzeczywiście było. W ramach pracy komisji rozmawialiśmy z czterema kolejnymi dowódcami pułku. I oni szczerze, jak na spowiedzi mówili nam, że problemy z brakiem załóg i szkoleniem zgłaszali przełożonym. Ale w wojsku ważne jest wykonanie zadania. Osoba, która sygnalizuje problemy, traktowana jest jako ta, która sobie nie radzi i którą być może należy wymienić "

      Hmmm, jaki to ma związek z maturami .

      Ano taki .

      W kiepskich szkołach są problemy z elementarna dyscypliną i chęcią uczniów do uczenia się .

      I nauczyciel , który zgłasza problemy z tąże dyscypliną oraz ten , który uczciwie stawia stopnie , w tym dużo jedynek , ( no bo jakże inaczej , jeśli uczniowie mało zdolni , leniwi i niezdyscyplinowani ) to przełożony - dyrektor/ dyrektorka - uznaje , że taki nauczyciel " nie radzi sobie i takiego nauczyciela należy wymienić "

      Wymienić na takiego , który już nie będzie stawiał jedynek .

      Logiczne ?

      Stąd potem takie wyniki matury .
    • angrusz1 Postępaki , drżyjcie !! 15.08.11, 15:48
      Oto wg BBC , co mówi na temat zamiarów angielskiego premiera Camerona :

      "He will include children without fathers, schools without discipline and communities without control in a long list of what he believes has gone wrong in parts of the country."

      Powtórzę - szkoły bez dyscypliny !!!

      He will go on to pledge that, together with ministers, he will consider whether government plans and programmes are bold enough to mend a "broken society".


      Dalej : naprawić "porąbane społeczeństwo " .

      The review will look at education, welfare, families, parenting, addiction, communities, the "twisting and misrepresenting of human rights that has undermined personal responsibility" and the "obsession with health and safety that has eroded people's willingness to act according to common sense".


      Przechył w prawach człowieka , który podważa osobistą odpowiedzialność

      " ... zanik chęci działania zgodnie ze zdrowym rozsądkiem "


      "Mr Cameron will also use the speech to reiterate his drive to "build a bigger, stronger society", reinvigorated by last week's event
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka