Dodaj do ulubionych

Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieniąd...

21.07.12, 15:37
"Łakomym kąskiem jest możliwość sprawowania kontroli nad pieniędzmi i majątkiem miasta"
No właśnie, panie prezydencie, no właśnie.... Lepiej tego ująć nie można było... Czas się już dać odspawać od stołka, bo atmosfera w mieście jest mocno nieświeża.
Obserwuj wątek
    • kot2ka Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieniąd... 21.07.12, 19:26

      16 września w Gliwicach odbędzie się referendum w sprawie odwołania prezydenta Zygmunta Frankiewicza. Jego zdaniem w referendum chodzi o przejęcie władzy przez opozycję. - Łakomym kąskiem jest możliwość sprawowania kontroli nad pieniędzmi i majątkiem miasta. I to jest realny powód zorganizowania tej awantury - pisze prezydent
      Święta słowa Frankiewiczu, a co ty robisz???. Czyżby sprawowanie władzy przez ciebie polegało na czymś innym??? Wszyscy jesteście koryciarze i tylko koryto wam w głowie zas....prezydenci
      katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12168663,Prezydent_Gliwic__Referendum_to_walka_o_pieniadze.html#ixzz21HLOEA4B
        • angrusz1 Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni 22.07.12, 09:17
          Forumowicz xyz napisał i zacytował :

          "
          > Wyrzucić Franza i zrewitalizować linie tramwajowe. 200 tys. miasto powinno mieć
          > nowoczesny transport.

          Gliwice mają nowoczesny transport a nie 40-to letni złom tramwajowy.

          Będzin Bytom i Chorzów po odwołaniu prezydentów nie przywrócił zlikwidowanych linii tramwajowych i nie przywróci "

          A popatrzmy na Częstochowę . Tutaj remontuje się linię tramwajową i buduje nową linię i kupuje nowy tabor .
    • jinxi Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieniąd... 21.07.12, 20:12
      W Bytomiu też odwołano prezydenta, ale jego przeciwnicy zrobili to tylko po to, by go odwołać. Nie przedstawiono żadnego planu, programu, itp. jak by miało wyglądać życie po Koju.
      A czego Wam gliwiczanie brakuje? Wydaje mi się, że przeszkadza Wam tylko nazwisko Frankiewicz.
      Że nie ma pracy? A strefa? Które miasto na Śląsku oferuje miejsca pracy? Jestem z Bytomia i szukając pracy wiedziałem, że w Bytomiu jej nie znajdę, od razu nastawiłem się na Gliwice.
      Tramwaje? Wyszło Wam to na zdrowie, bo kto chce jeźdźić zdezelowanymi i brudnymi tramwajami oraz po nie remontowanych torowiskach, gdzie można uszkodzić samochód, to zapraszam do Zabrza, Bytomia, Chorzowa, itp. Sam Frankiewicz taboru tramwajowego nie unowocześni, to zależy od spółki Tramwaje Śląskie. Co innego autobusy i tu efekt jest widoczny (dla porównania jedźcie do Katowic lub Sosnowca i zapraszam do Ikarusa sprzed 20 lat, bo takich tam pełno).
      Zadłużenie? Bez tego nie ma inwestycji. A któż z Was nie ma kredytów na mieszkanie, samochód, telewizor, lodówkę, itp.?
      • Gość: racja Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.07.12, 21:54
        jinxi napisał:

        > W Bytomiu też odwołano prezydenta, ale jego przeciwnicy zrobili to tylko po to,
        > by go odwołać. Nie przedstawiono żadnego planu, programu, itp. jak by miało wy
        > glądać życie po Koju.
        > A czego Wam gliwiczanie brakuje? Wydaje mi się, że przeszkadza Wam tylko nazwis
        > ko Frankiewicz.
        > Że nie ma pracy? A strefa? Które miasto na Śląsku oferuje miejsca pracy? Jestem
        > z Bytomia i szukając pracy wiedziałem, że w Bytomiu jej nie znajdę, od razu na
        > stawiłem się na Gliwice.
        > Tramwaje? Wyszło Wam to na zdrowie, bo kto chce jeźdźić zdezelowanymi i brudnym
        > i tramwajami oraz po nie remontowanych torowiskach, gdzie można uszkodzić samoc
        > hód, to zapraszam do Zabrza, Bytomia, Chorzowa, itp. Sam Frankiewicz taboru tra
        > mwajowego nie unowocześni, to zależy od spółki Tramwaje Śląskie. Co innego auto
        > busy i tu efekt jest widoczny (dla porównania jedźcie do Katowic lub Sosnowca i
        > zapraszam do Ikarusa sprzed 20 lat, bo takich tam pełno).
        > Zadłużenie? Bez tego nie ma inwestycji. A któż z Was nie ma kredytów na mieszka
        > nie, samochód, telewizor, lodówkę, itp.?


        Święta racja!
        Należy doda że inne miasta top dopiero są zadłużone nie to co Gliwice.
        Co do Frankiewicza to on się już nachapał, a nowi to dopiero będą kraść i ustawiać rodzinkę i znajomków, a i miejsce dla Frankiewicza też się znajdzie do bidula nie pójdzie.
        A tramwai i tak nie przywrócą
      • angrusz1 Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni 22.07.12, 09:22
        Junxi napisał :

        "Które miasto na Śląsku oferuje miejsca pracy? Jestem z Bytomia i szukając pracy wiedziałem, że w Bytomiu jej nie znajdę, od razu nastawiłem się na Gliwice. "

        Hmm, jestem z całkiem innego , nieśląskiego miasta i większego niż Gliwice i tutaj tez nie ma pracy , tutaj tez młodzi narzekają, że to miasto to " dziura " .
        Hmm, moja córka studiowała i mieszka w Poznaniu i po upadku firmy szuka pracy od kilku miesięcy . Syn studiował i mieszka w Krakowie i ma pracę do połowy września .
        Chyba tak jest w całej Polsce oprócz Warszawy .
      • Gość: anty-pierdoły Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni IP: *.180.123.45.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 22.07.12, 11:23
        Gdyby głupota mogła fruwać to zaoszczędziłbyś na biletach lotniczych.

        1. "Tramwaje? Wyszło Wam to na zdrowie, bo kto chce jeźdźić zdezelowanymi i brudnym
        > i tramwajami oraz po nie remontowanych torowiskach"
        - Gliwice posiadają 10% udziałów w TŚ i mogły spokojnie dofinansować tą firmę w celu wyremontowania torowisk. Zrobiły tak Katowice które wkrótce będą miały 100% wyremontowanych torowisk. Nie wspominam już o takich szczegółach jak to że obecnie Gliwice są już zakorkowane, a co będzie jak zwiększy się ilość samochodów?
        Autoironią twoją jest chyba powiedzenie że zdrowszy jest pojazd spalinowy od elektrycznego.
        Ach nie, ty jesteś kierowcą puszki (samochodu) więc nie wiesz że tramwaje są na prąd stały...
        Sytuacja z tramwajami jest analogiczna do kolei. Jak cały świat rozwija kolej i tramwaje (z Afryką włącznie) to u nas się likwiduje.
        Ale co ja tam wiem, w końcu Chińczycy, Japończycy, Europa Zachodnia, Amerykanie, to na pewno się mylą a rację to ma tylko jaśnie oświeceni panowie Urbańczyk i Frankiewicz, nie?
        Tam tylko pracują setki inżynierów ruchu etc, ale oni na pewno są w błędzie, no bo jak inteligent wszech-czasów Frankiewicz może się mylić, prawda?
        W końcu Gliwice to centrum przemysłu, Chiny przy nich to tylko maleńka wioska bez fabryk, co? Może zrozumiałby argument o tym że Polska jest biedniejsza od Chin, ale nawet w Afryce stać miasta na transport szynowy, więc coś chyba by się Gliwice ośmieszyły, prawda?

        Autobusy są ciągle DOFINANSOWYWANE przez UM Gliwice.
        Gdyby te kwoty przeznaczyć na TŚ już dawno jeździłby tam dobry tabor.
        Mają możliwość tak zrobić, ale trzeba chcieć i umieć zrobić coś więcej niż likwidować wszystko i narzekać że jest źle.

        2. Jeżdżę po Katowicach i in. miastach GOP i już od dawna nie widziałem ikarusów.
        No chyba że Gliwickie kluby sportowe grają, to wtedy PKM-y z obawy o tabor ikarusy puszczają. PKM Gliwice nie jest niczym niezwykłym - wyjaśniłem to już powyżej.


        3. c.d. "kredytów" to nawet nie komentuję.
          • Gość: anty-pierdoły Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni IP: *.31.79.203.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 23.07.12, 06:28
            Nie wiem kto ci takich bajek naopowiadał.

            Autobus ma pojemność 2/3 tego co tramwaj, więc to też należy uwzględnić.

            8mln - tramwaj
            2mln - autobus
            8/2=4
            4*2/3=8/3=2 2/3

            A więc mamy ledwie 2,66 autobusu za jeden tramwaj
            (A gdzie tam żywotność...)

            Przypominam o stale rosnących cenach paliw - średni koszt 1wzkm (elektryczność) to 1zł.
            (18mln wzkm/18mln zł za dostawę prądu do TŚ, nie uwzględniam prądu pobieranego przez biuro i 4 zajezdnie)
            Dalej.
            Za utrzymanie dróg płaci miasto i to także należy uwzględnić, TŚ same muszą płacić za utrzymanie torowisk (w innych regionach torowiska są często własnością miast i to one płacą za ich utrzymanie, a co za tym idzie stawki są niższe).
            I jak zakładasz cenę za wzkm autobusu 5zł dla urbino 12 to porównaj to z ceną solowego tramwaju (zwykle i tak pojemniejszego, chociażby E1), wtedy wychodzi nam stosunek 10/5=2.

            Czas - przejazd wydzielonym torowiskiem jest krótszy niż autobusem po zakorkowanej drodze.
            Na zmodernizowanych torowiskach tramwaje bez problemu pokonują autobusy i samochody,
            niezależnie od sytuacji na drodze. Zdarza się że stary tramwaj na starym torowisku z 2*większą ilością przystanków wyprzedzi nowy autobus.

            Miejsce:
            Zakładam że droga 2*2 ma przepustowość 40 000 samochodów/dzień.
            Przyjmuję (optymistycznie) że w każdym samochodzie jest 1,5osoby średnio.
            40 000*1,5=60 000.
            60 000osób/200miejsc*=300kursów
            300/24h=12,5kursów/h

            Z tego wynika że tramwaje osiągają taką samą przepustowość co droga 2-kierunkowa 2-pasmowa jeśli wykonają średnio 12,5 kursów na godzinę (czyli co ~5min) na torowisku zajmującym zaledwie
            ~1,5 pasa ruchu co daje nam oszczędność miejsca na poziomie 2,5pasa ruchu oraz oszczędności związane z budową i utrzymaniem drogi a torowiska.

            Do powyższego można wliczyć jeszcze miejsca parkingowe i rzeczy już niezauważane takie jak zmniejszone zanieczyszczenie powietrza.
            Miejsce zaoszczędzone na parkingach i drogach mogą posłużyć za drogi rowerowe, parki, place, place zabaw, etc. To chyba lepsze od "generatorów hałasu"?
            Tramwaj jest ekologiczny (przyjmując znaczenie z mowy potocznej - ekologia to nie ochrona środowiska, tym zajmuje się inny dział biologi) ponieważ samochody i autobusy, w przeciwieństwie do elektrowni, nie posiadają odp. filtrów oczyszczających spaliny z pyłu, związków siarki oraz azotu. To ostatnie tyczy się też ciepłowni a spalania w piecu zasiarczonego węgla, tak przy okazji.

            Konkluzja jest taka:
            - Tramwaje zajmują mniej miejsca, są wydajne, ekologiczne, mają dłuższą żywotność, są tańsze w eksploatacji oraz po uwzględnieniu kosztu budowy dróg etc. tramwaje są dużo bardziej opłacalne.
            Jeśli ktoś powie "z drogi korzystają wszyscy" to ja tak tylko z góry pisze że zakorkowana droga nie spełnia swej roli, a już wyżej wymieniłem jakie są korzyści z oszczędności miejsca. Niekoniecznie tylko finansowe, chociaż sprawna komunikacja miejska może przyciągnąć inwestorów i zaoszczędzić czas mieszkańców, a ten ostatni to, w myśl starego powiedzenia, pieniądz.

            • Gość: kup sobie kolejkę Re: Prezydent Gliwic: Referendum to walka o pieni IP: *.proxnet.pl 27.09.12, 17:21
              "Nowoczesny tabor tramwajowy na nowym torowisku cudnym środkiem transportu jest" - powtarzaj to sobie jak mantrę "Słowacki wielkim poetą był" z pewnego klasyka.

              Aleś się chłopie naliczył ale niestety ZA DUZO tych ZAŁOŻEŃ. A wszystko nie sprowadza się wyłącznie do pojemności ani tylko do proporcji ceny za pojazd ani tym bardziej tylko do remontu torowisk jak t ow innym poście sugerowano.

              Gdy nie jesteś w stanie zrobić racjonalnego projektu wdrożenia mającego na celu zmianę stanu istniejącego na "nowoczesny tabor na nowoczesnym torowisku" to Twoje wyliczenia są "o d. roztrz..." a z siebie robisz przemądrzałego krytykanta.

              Krytykantów i specjalistów z Bożej łaski mamy wielu i każdy mądrzejszy i wie lepiej od tych, na których na co dzień spoczywa odpowiedzialność za racjonalne wydawanie pieniędzy publicznych i którzy od podszewki znają wszystkie problemy prawne.

              Kompetentne osoby, które są o wiele lepiej od krytykantów zorientowane bardzo wnikliwie rozpoznały co będzie racjonalne w naszym mieście; słuchano wszystkich głosów a do dyskusji włączyła się nawet politechnika i jej przedstawiciele też wzięli głos w dyskusji. Okazało się iż nie stać nas na ideologię i zwyciężył realizm. Jak Ci tak brak tramwajów to postaw sobie kolejkę w ogrodzie.
    • angrusz1 Na tym polega polityka 22.07.12, 09:13
      żeby przejąć kontrolę nad kasą miejską .

      Autor zacytował prezydenta miasta Gliwic :

      "Łakomym kąskiem jest możliwość sprawowania kontroli nad pieniędzmi i majątkiem miasta. I to jest realny powód zorganizowania tej awantury - pisze prezydent "

      Takie przejęcie kontroli jest zadaniem każdej opozycyjnej partii .
      To chyba oczywiste .
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka