Dodaj do ulubionych

Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi

IP: *.um.gliwice.pl 31.12.08, 15:32
Jasne, zlikwidujcie wszystykie połączenia. Wrócmy do średniowiecza i
pojedziemy furami tylko że konie już padły.... ze śmiechu.
Obserwuj wątek
      • Gość: hej Re: Po co Komu Pociąg? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.12.08, 17:52
        a po to, żeby korki były mniejsze. Kiedyś większość ludzi n.p.
        jeździło z Ligoty do centrum pociągiem, szybko było, szybciej niż
        autobusem i TANIEJ wtedy, ale wtedy pociągi na tej trasie jeździły
        co 20 minut w szczycie...
        W czeskiej ostrawie do dziś to wszystko działa - kolej jest jednym
        ze sposobów przemieszczania się bezkolizynego pomiędzy dzielnicami -
        obok tramwajów. Wszystko jest elegancko skomunikowane - podjeżdża
        pociąg do jakiejś dzielnicy i chwilę póżniej 5 tramwajów pod dworzec
        kolejowy - u nas to nie do pomyślenia - zbyt skomplikowane....
        • stredoevropan Re: Po co Komu Pociąg? 31.12.08, 19:01
          Witaj "hej". Dość często mam okazję zażywać dobodziejstw Ceskych Drah na trasach Cesky Tesin->Havirov/Bohumin->Ostrava i nie dość, że te połączenia są dobrze skomunikowane i znaczna większość składów jest przystosowana do przewożenia rowerów, to jeszcze relatywnie tańsze, zarówno w stosunku do przeciętnej czeskiej pensji jak i w przeliczeniu na złotówki. W samej Ostrave też kilkakrotnie korzystałem z wewnątrzmiejskich połączeń kolejowych ergonomicznie skorelowanych z rozkładami jazdy tramwajów i trolejbusów.
          A u nas? Wspólny bilet ATP przemknął niczym meteor gdzieś na początku roku 2000, po czym szybko zlikwidowano go tłumacząc coś mętnie o tym, że tylko jakieś badanie pilotażowo-marketingowe (??!!). Obecne bilety strefowe też wprowadzono tak, jakby miało to służyć pokazaniu, że "U nas, Panie, to i tak się nie uda", np. likwidując wiele kursów na trasie Bytom<->Gliwice. Założenie dobre - bilet tańszy od autobusowego, bo tylko 3,- PLN. Jednak ten pociąg nigdzie po drodze się nie zatrzymuje, choć ma 3 potencjalnie ważne przystanki - centra handlowe (Plejada w Bytomiu i M1 w Zabrzu) i dworzec główny PKP sąsiadujący z dworcem komunikacji autobusowej)! Efekt? "Wygaszenie popytu" i ograniczenie częstotliwości kursowania uzasadnione "obiektywnym rachunkiem ekonomicznym". Irytuje mnie taki brak wyobraźni urzęników sprowadzających transport publiczny do przysłowiowego "handlu marchewką". Transport zbiorowy z założenia jest deficytową pozycją budżetu i można tylko starać się minimalizować jego finansochłonność, m. in. poprzez modernizowanie torowisk, trakcji i taboru.
          Żeby nie było tak źle i całkiem beznadziejnie podaję przykład Mikołowa, którego władze wystąpiły do PKP o dodatkowe połączenia do i z Katowic
          miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5986981,Mikolow_chce_w_PKP_wykupic_kursy_do_Katowic.html
          • burakpl4 Re: Po co Komu Pociąg? 01.01.09, 01:02
            porównywanie czechów czy czegokolwiek w kwestii komunikacji
            publicznej do woj. śląskiego nie ma sensu.
            Woj. śląskie jest w tej kwestii totalnie biedne i żałosne - nio bywa.
    • Gość: hej Ślunska bieda... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.12.08, 17:41
      bieda, nędza...
      W Dolnośląskim uruchamiają nieistniejące od kilkunastu lat trasy,
      kupują szynobusy, w Ślunskim - na odwrót.
      No cóż bieda w Ślunskim, indolencja, demencja i tyle...
      A tak blisko Czechy - tam pociągi Ostrawa-CZ.Cieszyn-Trziniec -
      kursują co godzinę, u nas, na podobnych trasach, ale przez większe
      (!!) miasta, kilka ledwo, z czego połowa dio likwidacji.
    • stredoevropan Urzędnicy precz ze służbowych limuzyn! 31.12.08, 18:08
      Michaelusie, to co przytomnie opisałeś nazywa się w języku fachowym "wygaszaniem popytu". Aktualni i potencjalni pasażerowie zostaną zmuszeni, by tam gdzie to możliwe, skorzystać z usług PKS lub prywatnych przewoźników autobusowych. Wszak kolej regionalna, szczególnie w naszej aglomeracji, to w czasach wiecznie zakorkowanych centrów miast ważny środek transportu zbiorowego! Nie dajmy sobie za nasze podatki wmawiać, że jak komuś się ta redukcja połączeń nie podoba, to jego problem i może sobie jeździć samochodem. Urzędnicy samorządowi tylko rozkładają ręce argumentując, że nie stać ich na finansowanie "deficytowych" połączeń. Czasem zastanawiam się czy oni wiedzą w ogóle, że podstawą pełnionych przez nich funkcji jest kierowanie się dobrem publicznym, nie zaś własną wizją rzeczywistości ograniczoną przyciemnionymi szybami służbowych limuzyn...
      Ciekawe, czy trzeba będzie aż takiego "trzęsienia ziemi" jak tu: lanckoronska.zm.org.pl/?a=wyrok_pkppr-08b (warto także zapoznać się z zamieszczoną poniżej wiadomości pełną wersją spornego raportu), ąby zahamować tę niekorzystną tendencję?
    • Gość: gość Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.chello.pl 31.12.08, 22:46
      Pytanie jak przy wysokich cenach biletów i ilości pasarzerów,
      przewozy pasarzerskie są niedochodowe. Przykład cena biletu
      kolejowego na osobę na odcinku 200km - 38zł pks na takim samym
      odcinku 32zł bus prywatny mniej niż 30zł samochód osobowy spala
      bęzynę za około 50-60zł czyli jeśli jadą 2 osoby to nagłowę wychodzi
      25-30zł, przy 5 osobach samochud jest najtańszy. A jeśli chodzi o
      komfort jazdy to jest ona dobra tylko w pociągach intercity. o
      stanie większości dworców nie będę wspominał.
    • Gość: aron Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.interduo.pl 01.01.09, 14:12
      w woj. śląskim moim zdaniem powinno zlikwidować się pociągi na
      liniach

      Katowice - Oświęcim
      Katowice - Kozłów
      Częstochowa - Koniecpol
      Częstochowa - Chorzew
      Częstochowa - Radomsko
      Częstochowa - Lubliniec
      Kalety - Janinów
      Zywiec - Sucha Beskidzka
      Cieszyn - Bielsko Biała
      Cieszyn - Zebrzydowice
      Zebrzydowice - Oświęcim

      natomiast na liniach Gliwice - Katowice - Częstochowa i Lubliniec -
      Katowice - Bielsko powinno być dużo pociągów, choć oczywiście w
      weekendy ich liczba powinna być zredukowana w porównaniu z dniem
      roboczym.
      • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 14:47
        czyli wg ciebie Cieszyn ma być kolejnym polskim miastem bez kolei.
        Dużo mniejszy Czeski Cieszyn ma pociągi co godzinę do Ostrawy i co
        godz. w drugą stronę. Powinien też mieć co godzinę do Bielska przez
        polski Cieszyn - dla turystów, zakupowiczów (choćby dla Czechów,
        krórzy mogliby się przesiadać, potem wydawać pieniądze w PL, bo tak
        na dobrą sprawe śląskie nie jest skomunikowane z Czechami - poza
        nocnymi pospiesznymi), ale nie, lepiej zaorać linię - zresztą bardzo
        widokową i turystyczną - dla wycieczek szkolnych jest dobra n.p. -
        szlaki na Błatnią, na Szyndzielnię, na Tuł - zaczynają się na
        stacjach kolejowych tej linii.
        • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.interduo.pl 01.01.09, 16:45
          Cieszyn ma bardzo dobre połączenia PKS i busowe z Bielskiem,
          Krakowem i Katowicami. Jest nawet bezpośredni autobus do Opola i
          Wrocławia a także Nowego Sącza i Krosna. Drogi z Cieszyna do
          Katowic, Krakowa i Bielska jak na polskie warunki są wręcz wspaniałe
          ( ekspresówki albo autostrady).

          Dlatego właśnie pociągi pasażerskie w Cieszynie nie są niezbędne,
          dodatkowo jeszcze jest tam bardzo zły stan torów.

          Likwidacja pociągów pasażerskich w Cieszynie jest decyzją słuszną.
          Tabor bardziej przyda się w innych miejscach w woj. śląskim.

          • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 17:58
            Cieszyn ma dobre autobusy, bo za to płaci. Niemniej dojechac tam
            pociągiem nie sposób, a mieli tam kiedyś imprezę ogólnopolską (Era
            NHowe Horyzonty), zjechało sie pełno ludzi POCIĄGAMI do Zebrzydowic,
            do Bielska i potem musieli gnieść się w busach (ci którzy dojechali
            do Bielska, bo ci, którzy dojechali do Zebrzydowic wylądowali w
            polu - pociągi nie mają połączeń). To nie jest normalne. Poza tym co
            to za argument - są drogi, to nie trzeba pociągów, bezsensowny,
            wygoda n.p. turystów wymaga, zeby pociągi były wszędzie i jeździły
            często. Jak dojedzie wycieczka szkolna w weekend (bo w weekend
            również PKS-y jeźdzą sporadycznie)? Podstawicie im dodatkowego busa
            gdy się nie zmieszczą?

            Pociąg regionalny to wygoda, to czasami atrakcja turystyczna (bo
            trasa z Cieszyna do Bielska jest bardzo widokowa), to ułatwienie dla
            tych korzystających z IC, czasami jedyna możliwość dojazdu do szkoły
            lub pracy dla ludzi mieszkających na wsiach gdzie nie ma dworca PKS
            i przelotowej drogi, pociąg to jedyna możliwość przewiezienia
            szybkiego dużej liczby ludzi
            dlaczego wszędzie w Europie o tym wiedzą, a w Polsce pieprzy się,
            ze drogi załatwiają sprawę komunikacji?
            • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 01.01.09, 20:25
              wcale nie musi być pociągów np. Łomża 2 razy większa od Cieszyna nie
              ma pociągów i ludzie jakoś żyją. Jastrzębie-Zdrój 3 razy większe od
              Cieszyna i też ludzie jakoś żyją. To i Cieszyn przeżyje bez
              pociągów, a dla masowej imprezy która jest raz w roku nie ma sensu
              uruchamiać pociągów, niech organizator zapewni dojazd np. wynajmując
              tym ludziom specjalne pociągi tak jak to robi Jerzy Owsiak na
              przystanek Woddstock. Przecież nie proponuję zwijania torów w
              Cieszynie.

              Akurat na linii Bielsko - Cieszyn pociąg regionalny to żadna wygoda
              bo wlecze się jak żółw ( Inter City "Franklin"). Szybciej i
              wygodniej jest PKSem albo busami które kursują tam bardzo często.

              Atrakcja turystyczna to pociąg typu jakaś lokomotywa parowa z
              wagonikami sprzed 50 lat. Zwykły pociąg to nie jest żadna atrakcja
              turystyczna. Nie zabraniam przecież nikomu organizowania pociągów
              parowych Bielsko - Cieszyn z biletami po 50 zł a w cenie biletu
              grill i pokaz mody tak jak to jest w Nałęczowie na przykład. Ale
              regularna komunikacja kolejowa pasażerska w Cieszynie jest moim
              zdaniem kompletnie zbędna.



              • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 21:22
                zawieszenie linii to jest likwidacja, bo złomiarze rozmontują, co do
                Jastrzębia to akurat wiem jak tam wygląda, to miasto jest tylko
                skomunikowane z Katowicami i z Cieszynem (prywatnymi busami) z czego
                do K-c jest w miasrę tanio, ale "na lewo", bo kierowca nie wydaje
                biletów (widać mają jakieś znajomości w US), a do Cieszyna jest
                ponoć drogo. Także w Jastrzębiu jak nie ma ktoś samochodu to nie
                pożyje - kiedyś były przynajmniej - dzięki pociągom - do Gliwic i
                Bielska połączenia.
                Cieszyńska linia byłaby dobra do połączenia Polski z Czechami, poza
                tym wspominałem o przesiadkach, jakoś w Czechach jeżdżą szynobusy
                nawet do jeszcze mniejszych miejscowości.
              • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 21:36
                acha, co do atrakcji turystycznych to w dzisiejszych nawet zwykły
                jest czymś takim i wolą n.p. dzieciaki jechać pociągiem na wycieczkę
                niż wynajętym autokarem często, sam lubię jadąc w góry korzystać z
                pociągu. Szkoda tylko, ze rozkład jest do kitu.
                Tory są w kiepskim stanie, ale droga też jest w katastrofalnym na
                dzień dzisiejszy - ta lokalna, którą można dojechać do Grodźca n.p.

                PS PKS z Bielska do cieszyna jedzie godzinę, pociąg 1.20 - taka
                znowu wielka różnica? A dałoby się pewnie przyspieszyć, gdyby
                wyremontować te tory.
                • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 01.01.09, 22:49
                  turystyka rowerowa to rzecz marginalna w naszym kraju, to nie
                  Holandia. U nas miejscowościom turystycznym zależy głównie na
                  turystach zmotoryzowanych z wypchanymi portfelami i żądnymi lodów i
                  innych przysmaków dziećmi, a nie na studencinie który przyjeżdża z
                  rowerem pociągiem na bilecie turystycznym, prześpi się w namiocie i
                  co najwyżej obciągnie na ławce piwo z Biedronki.

                  Oczywiście że dla dzieciaków frajdą mógłby być wycieczkowy pociąg
                  parowy Bielsko - Cieszyn z przerwami na grilla, pokazy tańców,
                  jakieś gry i zabawy. Tak się robi od lat w Nałęczowie. Tyle że nie
                  uzasadnia to konieczności utrzymywania regularnych pociągów
                  pasażerskich przez cały rok na tej trasie.

                  Remont torów Bielsko - Cieszyn to wydatek pewnie ze 100 mln zł co
                  najmniej, zresztą nawet wtedy pociąg nie jechałby wiele szybciej niż
                  bus. Po prostu trzeba się pogodzić, że przez najbliższe kilkanaście
                  lat nie będą potrzebne pociągi w Cieszynie. Może ok. roku 2020-2030
                  kiedy będzie u nas 500 samochodów na 1000 mieszkańców jak w
                  Niemczech i powstaną potworne korki to będzie można się zastanowić
                  nad powrotem pociągów, ale nie wcześniej.

                  • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 22:59
                    Gość portalu: aron napisał(a):

                    > turystyka rowerowa to rzecz marginalna w naszym kraju, to nie
                    > Holandia. U nas miejscowościom turystycznym zależy głównie na
                    > turystach zmotoryzowanych z wypchanymi portfelami i żądnymi lodów
                    i
                    > innych przysmaków dziećmi, a nie na studencinie który przyjeżdża z
                    > rowerem pociągiem na bilecie turystycznym, prześpi się w namiocie
                    i
                    > co najwyżej obciągnie na ławce piwo z Biedronki.


                    same bzdury opowiadasz, bo akurat na Cieszyńskim duzo ludzi jeździ,
                    jest dużo szlaków rowerowych, na kim zarabiają schroniska górkie i
                    agroturystyka? Jak chcesz chodzić po górach mając samochód? Jedynie
                    w te i nazad. Ja jadę autem do Skoczowa, podjeżdżam pociągiem n.p.
                    do Grodźca i schodę w zupełnie innym miejscuu, tak się chodzi,
                    zaparkujesz w Grodźcu musisz zejść do Grodźca. nie masz oczywioscie
                    pojęcia, ale nawijasz niestrudzenia. Wiuesz ilu ludzi teraz chodzi
                    po górach? Multum, Korzystaliby pewnie z [pociagów gdyby mogli.
                    Komunikacja publiczna jest potrzebna, dla turystów, dla dzieciaków,
                    dla pracujących i nie wykręcaj się sianem busami, bo busy
                    niedofinansowane przez gminy są drogie albo ich nie ma.
                      • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 23:15
                        nie wiem ile, ale jeśli tyle to nie mało n.p. dla dzieciaka jadącego
                        codziennie do szkoły. A ile kosztuje czeski pociąg powiedzmy z
                        Czeskiego cieszyna do Jabłonkowa? 25 koron (20 km), z Ostrawy do
                        Jabłonkowa - 57 km i 59 koron, czyli normalnie i jeżdżą co chwile.
                        Nienormalni są w czechach, ze busów nie podstawiają? Nie stać ich na
                        samochody? Dróg nie mają? O co chodzi?
                        A moze to tutaj, w tym jedym województwie są genialniejsi od całej
                        Europy?
                        • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 23:27
                          a poza tym chodziło mi o to, ze do komunikacji tak czy siak trzeba
                          dopłacać i to sie zwraca na rózne sposoby.
                          Mówisz Jastrzębie bogate miasto, no bo kopalniane, odprowadza zatem
                          do kasy województwa kupę kasy. Co dostaje, koleje im nie są
                          potrzebne, niech sobie wynajmą busy, ok., tylko moze niech w takim
                          wypadku województwo pobiera mniej kasy niż z miast, które koleją
                          dofinasowywaną dysponują? Może niech Cieszyn zacznie płacic podatki
                          Czechom? Będą mieli pociągi, przynajmniej ich skomunikują z Ostrawą.
                          Może i Bielsko tez powinno? Skoro likwiduje się pociągi na nabitej i
                          ważnej trasie Bielsko-Katowice, to niech zaczną płacić Czechom, a
                          będą przynajmnie też do tej Ostrawy mieli dogodny dojazd i wcale nie
                          telepiącymi się busami.
                          • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 23:39
                            a jeszcze trzeci PS - życzyłbym twoim dzieciakom, zeby tak
                            codziennie dojeżdżały sobie tymi busami do szkoły te powiedzmy 30
                            km - odechce im się jak będą musiały stać albo siedzieć jak kołek
                            codziennie w busie - często takim z demobilu.
                            Samochód nie powinien być koniecznością, a w Polsce jest i to jest
                            chore. A dlaczego nie powinien być? Bo jest niebezpieczne to, bo
                            korkuje miasta, bo nie zawsze się da dojechać tam gdzie trzeba, bo
                            jest drogie w eksploatacji, bo wreszcie dlatego, że podatnicy mają
                            prawo mieć coś od państwa zagwarantowane, a nie być zdanym na łaskę
                            prywatnych busiarzy lub na własne samochody.
                            • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 02.01.09, 16:51
                              istnieją miasta większe od Cieszyna takie jak Łomża, Bełchatów, Jastrzębie Zdrój gdzie nie ma pociągów pasażerskich i ludzie jakoś żyja i o dziwo jakoś wszyscy nie wyginęli jeszcze od jazdy busami. To i Cieszyn przeżyje.
                              Gdyby Cieszyn miał ze 200 000 mieszkańców to rozumiałbym te żale że bez kolei jest ciężko, no ale ma tyle mieszkańców ile ma i spokojnie bez kolei pasażerskiej da sobie radę, tym bardziej że ma naprawdę niezłe jak na Polskę drogi w okolicy.

                              Skoro Łomża i Bełchatów nie mają zagwarantowanych przez państwo pociągów, to i Cieszyn nie musi ich mieć. Nie rób scen że brak pociągów to będzie dla Cieszyna jakaś straszna tragedia. Może nawet korki się zmniejszą bo nie będzie zamykania przejazdu.
                              • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.01.09, 18:34
                                już ci pisałem o jastrzębiu - to jest miasto - sypialnia, praca na
                                kopalni i w zasadzie nigdzie więcej, brak inwestorów, bo m.on. nie
                                jest z niczym skomunikowane, ubywająca liczba mieszkańców,
                                wycofująca się filia którejś wyższej uczelni (brak dojazdu dla
                                wykładowców jako główny powód).
                                Cieszyn jest miastem tusrystycznym i przygranicznym w pobliżu gór,
                                takze powinno się zgawarantować wygodny dojazd zakupowiczom czeskim
                                albo turystom.
                                Czemu nie odniesiesz się do tego, ze w Czechac duzo mniejsze miasta
                                jak Jabłonków czy Cz. Cieszyn, czy nawet wsie typu Petrowice mają
                                kolej zapewnianą przez państwo? Nikt tam nie fanzoli, że mogą się
                                obejsć, bo mają drogi - notabene lepsze niż w Polsce.
                                Zresztą to tylko jeden z przykładów, bo sieć kolejowa powinna być qw
                                pełni wykorzystywana.
                                    • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 02.01.09, 19:22
                                      to że w sezonie w WIśle są turyści nie znaczy że konieczne jest
                                      utrzymywanie tam pociągów poza sezonem. NIech pociąg do Wisły jedzie
                                      w okolicach SYlwestra, w majowy weekend, w wakacje - proszę bardzo.
                                      Ale w pozostałym okresie roku Wisła, Ustroń czy Skoczów spokojnie
                                      przeżyją bez pociągów. NIe są one przecież niezbędne do
                                      funkcjonowania tych w końcu bardzo małych miast.

                                      • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.01.09, 21:53
                                        w sezonie te miasta są zakorkowane. Pociag nie ma sensu w takiej
                                        formie w jakiej jest - wlecze się, dlatego jeździ pusty, a przejazd
                                        samochodem po długim weekendzie z Wisły do Ustronia trwa nawet
                                        godzinę. Choćby z tego powodu warto zainwestować w kolej dla
                                        turystów - może być w sezonie, ale sezon ... jest długi, bo sezon to
                                        wszystkie śnieżne dni w zimie i wszystkie ciepłe w lecie, weekendy
                                        na wiosnę i na jesień. Idealnie byłoby w weekend tylko, ale to też
                                        byłoby nieopłacalne.
                                        Dziś to wygląda tak, że ok. - w tygodniu powiat cieszyński zapewnia
                                        dobrą komunikację miejscowym na swoim terenie, ale w dni robocze.
                                        Kolej natomiast jeszcze kilka lat temu zapewniała pociągi z Wisły
                                        do ... Pawłowic Śl. o godz. ,,, 4 i 5. rano, do których też wszyscy
                                        dopłacali z podatków, a jeździli nimi tylko kolejarze do pracy.
                      • Gość: aliveinchains Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.01.09, 18:15
                        Gość portalu: aron napisał(a):

                        > no gdzież busy są drogie? ile kosztuje przejazd busem z Cieszyna
                        do
                        > Bielska? 10 zł?

                        A skąd 4 zł...10zł to kosztuje przejazd busem z BB do Krakowa...
                        Z BB do Cieszyna jeżdzą PKS BB, PKS Cieszyn, PKS Kraków, PKS
                        Wadowice, Confortbus, Interpalm oraz DAS II...pociągie juz nikt nie
                        jeździł. Jesli ktoś chciałby reaktywowac linię BB-Cieszyn to
                        trzebaby było zrobic te linię na predkość 100 km/h. Wtedy ludzieby
                        sie przesiedli z samochodów i autobusów...nie ma co wydawać kasę na
                        fuszerki i sztucznie utrzymywać te kilka pociągów.
                    • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 23:04
                      PS Kolarstwo to nie jest dla biedaków - trekingowy rower nie
                      kosztuje drogo, bo koło 1000, ale górski to pow. 5000.
                      I tak się składa, ze widziałem foldery miejscowości górskich i
                      reklamują sie jako dobra baza dla turystyki rowerowej, zreszta nie
                      robiliby szlaków rowerowych gdyby im na rowerzystach nie zależało.
                      To, ze ty nie masz rowera to wcale nie znaczy, ze to marginalny
                      sport, to, ze dla ciebie ideałem jest wycieczka niebezpiecznymi
                      drogami na lody to też wcale nie znaczy, ze dla wszystkich tak jest.
                  • Gość: tomekjot Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.gprs.plus.pl 04.01.09, 18:26
                    U nas miejscowościom turystycznym zależy głównie na
                    > turystach zmotoryzowanych z wypchanymi portfelami i żądnymi lodów
                    i
                    > innych przysmaków dziećmi, a nie na studencinie który przyjeżdża z
                    > rowerem pociągiem na bilecie turystycznym, prześpi się w namiocie
                    i
                    > co najwyżej obciągnie na ławce piwo z Biedronki.

                    Ale ty jestes durny. Pzeciez podróże kształcą. Taki student za kilka
                    lat przyjedzie z zona i z dzieećmi na wakacje a być może nawet
                    zorganizuje wypad inegracyjny ze zanjomymi z pracy, zostawiajac
                    wtedy dużo wieksze pienądze.
              • Gość: MSe Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: 78.157.188.* 03.01.09, 09:18
                Jak się gościu nie znasz i mieszkasz nie wiadomo gdzie, to się nie odzywaj,
                dobra? Bo to, że masz źle poprzestawiane w głowie to już nie moja wina. Co
                według ciebie ma zrobić młodzież, która dojeżdża do Cieszyna pociągami z
                Bielska, które stają na peryferiach w takim Goleszowie. Stamtąd nie ma nawet
                autobusów do Cieszyna. Więc radzę baranie ci się ZAMKNĄĆ!
    • Gość: Arteks Tak to się kończy jak nieudacznicy zajmują się IP: *.238.78.1.ip.airbites.pl 01.01.09, 15:55
      koleją na Śląsku!!! W najbardziej zaludnionym województwie w Polsce
      gdzie sieć kolejowa jest najgęstsza w Wydziale Komunikacji rządzą
      dwaj emeryci Stumpf i Kasza, którzy od 5 lat nie są w stanie
      wypracować jakiejkolwiek koncepcji działania kolei na Śląsku. Inne
      województwa ostatnie pięć lat wykorzystały na opracowanie strategii
      transportowej, powołanie koordynatorów i osób kompetentnych do
      zajmowania się negocjacjami z PKP, na przywracanie ruchu kolejowego
      na zamkniętych liniach i opracowanie rozwojowych rozkładów jazdy. Na
      Śląsku nie działo się nic, a teraz mamy propagandowe otwarcie linii
      do Tych Miasta z pustymi Flirtami oraz likwidacją wielu potrzebnych
      pociągów w innych ważniejszych dla Śląska kierunkach (Częstochowa,
      Gliwice, Rybnik czy Bielsko). Apeluję do użytkowników i czytelników
      tego forum aby pisali do swoich samorządowców, radnych wojewódzkich
      oraz posłów petycje z prośbą o zmiany personalne w Wydziale
      Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Z dobrych źródeł
      wiem, że to tam trzeba szukać upadku i bezruchu w komunikacji
      szynowej w naszym województwie. Widziałem we wtorek taką scenę w
      Katowicach Ligocie: jedna jedsnotka przepełniona do granic
      możliwości do Wisły (tak jakby w sezonie nie można wydłużyć
      składów!) a za kilka minut za nią Flirt do Tych Miasta z 7 osobami w
      pociągu - kompletna porażka województwa w planowaniu połączeń!!!
      Najpierw należało zrobić porządek z obecnych rozkładem jazdy, a
      potem dopiero otwierać linie do Tych Miasta.
      • Gość: jes Re: Tak to się kończy jak nieudacznicy zajmują si IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.01.09, 18:06
        a wystarczyłoby podstawić więcej pociągów na trasie K-ce - Bielsko +
        w Tychach przesiadka do Tych Miasta - za komuny zresztą tak było, to
        jest wtedy logiczne, trasa K-ce - Bielsko jest popularniejsza niż K-
        ce - Tychy Miasto, ew. nie uruchamiać ponownie linii z Tych do Tych
        miasta, zdać się na tamtejsze trolejbusy, a flirty podstawić na
        innych trasach.
        A jeśli już uruchamiano, to tak jak piszesz - porządek trzeba było
        zrobić z rozkładem.
        Nigdy nie będą pełne pociągi, jeżeli będzie można dojechać z Tych
        Miasta do K-c i nigdzie dalej, bo nie będzie połaczenia n.p. do
        Bytomia - tak samo regularnego czy do innych miast, bo po prostu
        nikomu nie będzie chciało się biegać pomiędzy dworcem autobusowym, a
        kolejowym...
      • Gość: z tych TYCH Re: Tak to się kończy jak nieudacznicy zajmują si IP: *.chello.pl 02.01.09, 10:34
        co do flirtów -racja! Miałem okazję raz skorzystać z tego pomysłu -co prawda jedzie się całkiem fajnie. Jednak zarówno w jedną jak i drugą stronę w całym składzie było razem za mną około 10 osób - porażka! Linia uruchomiona na siłę i propagandowo! Jeszcze te nowe przystanki kolejowe w Tychach - ludzie kto z tego będzie korzystał ! ? Przewiduję, iż za rok dwa flirty znikną z Tychów - niestety nikt z tego nie korzysta -taka prawda :(
        • Gość: pasażer Re: Tak to się kończy jak nieudacznicy zajmują si IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.09, 21:21
          to chyba jeżdżę codziennie jakimś innym Flirtem na trasie TM-Katowice, bo po
          godz. 7 rano do Katowic i powrót w godzinach 15-16 jeździ dużo osób i z
          pewnością nie jest to 5-10 osób i txty, że nikt z tego nie korzysta to gruba
          przesada. Nie dla każdego szczytem luksusu i marzeń jest jazda z twarzą
          przyklejoną do drzwi autobusu lub przejazd samochodem w godzinach szczytu przez
          centrum K-c. Na początku owszem mało ludzi jeździło, ale np. dzisiaj było
          naprawdę b. dużo pasażerów i z perspektywy czasu widzę, że jest coraz lepiej.
          • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 02.01.09, 19:19
            no faktycznie tragedia poczekać 20 minut na busa. A na pociąg w
            Czechach to ile się czeka? Ano godzinę i to pod warunkiem że się nie
            spóźni, co tam tż się zdarza.

            Nie rób z Cieszyna nie wiadomo jakiej metropolii, co to się zaraz
            niby zakorkuje bez pociągów. Litości. To zwykłe małe miasteczko, co
            z tego że z chwalebną przeszłością. Chwalebną przeszłość ma też
            Kazimierz Dolny i jakoś nikt nie wpadł na cudowny pomysł
            doprowadzenia tam kolei.

            Ciesz się lepiej że macie w okolicach Cieszyna bardzo dobre drogi
            jak na Polskę i obwodnicę. Wiele miast tego nie ma. A ty jeszcze
            kolei byś chciał nie wiadomo po co.

            A może zrób taką akcję - wykupuj 2 bilety na pociąg zamiast 1 jak
            gdzieś jedziesz. W ten sposób pomożesz ukochanej kolei.
            • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.01.09, 19:29
              no faktycznie nie jest tragedią popierniczać z przystanku na
              przystanek podczas przesiadek, marnować czas i kasę i marznać w
              zimie CODZIENNIE. Oj dziadek, dziadek, ty to się chyba na przewozach
              kopalnianych wychowałeś :D
              Nie robię z Cieszyna metropolii :D] niby gdzieś to wyczytał?:D
              zenada.
              W Czechach nie trzeba czekać na pociąg podczas przesiadek, bo mają
              fajne połączenia, jeśli coś się spóźnia to działają tam dworce.
              Nie jestenm z okolic Cieszyna:D
              Fajne drogi? Które? Te, które miasto cieszyn wyremontowało czy
              chodzi ci o tę krajówkę?
              Oki - krajówka jest wporządku, ale pozostałe drogi są w gestii gmin,
              lokalne w fatalnym stanie - ta n.p. Skoczów-Bielsko równoległa do
              krajówki, ale przez wsie to ruina.
              Nie mam zamiaru wykupywać dwóch biletów, wystarczy, ze płacę podatki.
              • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 02.01.09, 19:34
                robisz taki raban o ten Cieszyn jakby to co najmniej Bytom albo
                Częstochowę odcinano od pociągów. Wyluzuj. Cieszyn to w gruncie
                rzeczy małe miasteczko. Może i faktycznie pociąg Cieszyn-Katowice w
                poniedziałek rano i z Katowic w piątek wieczorem miałby szanse
                zarobić na siebie, ale utrzymywanie linii Cieszyn - Bielsko to
                kompletny bezsens ekonomiczny, przecież pociagi tam się wloką w
                tempie traktora.
                • Gość: jes Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.01.09, 22:04
                  Cieszyn jest tylko przykładem.
                  Bytom też jest niemal odcięty od pociągów, bo jeżdzą powoli,
                  sporadycznie - powinny co godzinę. Do gliwic z Bytomia będzie kilka
                  likwidowanych co powoduje, ze linia traci sens.
                  Ja nie uważam, ze pociągi powinny zarabiać - kolej regionalna
                  nigdzie w Europie nie zarabia, to jest wyższa idea, bezpieczeństwo,
                  wygoda dla podatników itp. Cieszyn jest dodatkowo przy granicy i
                  jest uniwersyteckim miastem - autobusy powiatowe są pełne, dobrze
                  działająca kolej na tym terenie nie musiałaby przynosić dużo strat,
                  a byłaby pożyteczna dla miejscowych i turystów i tych ew. Czechów,
                  którzy przyjeżdżają na zakupy i Polaków jadących do Czech - gdyby
                  poc. jeździły na trasie Cz. Cieszyn - Bielsko i były skomunikowane z
                  linią Ostrawa - Mosty. Moim zdaniem linia jest potrzebna i
                  perspektywiczna - o ile działałoby to normalnie, tak jak w Europie,
                  tereny przez które prowadzi też mają spory potencjał turystyczny
                  n.p. Turyści muszą mieć dogodny dojazd, nie tylko ci, którzy jeżdżą
                  samochodami wszędzie.
                  • Gość: aron Re: Rzeź połączeń: 10 stycznia znikną 52 pociągi IP: *.lublin.enterpol.pl 03.01.09, 19:26
                    takich bredni to ja dawno nie czytałem

                    skoro uważasz, że kolej nie powinna na siebie zarabiać i pociągi w Cieszynie są potrzebne, to może niedługo napiszesz, że powinno się uruchomić pociągi np. z Lublina do Białej Podlaskiej, Zamościa albo Siedlec bez oglądania się na koszty?

                    A może jeszcze przywrócić "włóczęgę wschodu" Lublin - BIałystok w imię ekologii? Jaka wyższa idea nakazuje uruchomienie tego pociągu?

                    Ty piszesz to na serio?
                    Żarty sobie robisz?

                    Jesteś chyba z tych ludzi którzy uważają, że niech w szkołach leci tynk ze ściany a wszystkie samorządowe pieniądze należy oddać kolejarzom.
    • jens11 Zaraz, zaraz... 09.01.09, 23:37
      Komunikacją kolejową w zarządzie tego województwa zajmuje się
      niejaki Piotr Spyra, niegdyś lider Ruchu Obywatelskiego "Polski
      Śląsk", takiej żałosnej imprezy nieudaczników. Jak widać,
      doświadczenia stamtąd wyniesone "tfurczo" wykorzystał w dziele
      likwidacji śląskiej kolei.
      Panie Spyra, przecież pisujesz tu jako "Pieron Śląski". Co jest?
      Zatkało? Tyle miałeś zwykle do powiedzenia (choćby tokując z okazji
      otwarcia linii z Tychów - gdzie mieszkasz - do Katowic; dojazd do
      roboty się polepszył, bo prawka chyba dotąd nie zrobiłeś), a teraz
      nic?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka