Dodaj do ulubionych

Półtora tygodnia w drodze

24.07.06, 16:26
Średnio Kanadyjczyk traci około 12 pełnych dni rocznie na dojazdy do pracy i
powroty do domu, podaje Statistics Canada.

Zgodnie z danymi państwowej agencji, każdego dnia 63 minuty jedziemy, czyli
rocznie straciliśmy w 2005 roku na dojazdy i przyjazdy 275 godzin, czyli około
12 dni.

Od kilku lat czas naszych dojazdów wydłuża się.

W 1992 roku wynosił - 54 minuty dziennie, a w 1998 roku - 59 minut.

Obliczenia opierają się na 260-dniowym roku pracy.

Największe wydłużenie czasu spędzanego każdego dnia w podróżach dotyczy przede
wszystkim pięciu dużych miast Kanadyjskich.

Najdłużej jedzie się w Toronto - 79 minut dziennie, co jest równowartością
dwóch tygodni lub 340 godzin rocznie.

Największe wydłużenie czasu podróży odnotowano w Montrealu i Calgary.

W Montrealu - o 2,5 dnia dłużej w ciągu roku:
2005 rok - 76 minut dziennie. 60 procent dojeżdżających było w podróży ponad
jedną godzinę.

1992 rok - 62 minuty dziennie. Tego roku ponad godzinę jechało 47 procent
pracowników.

W Calgary:
2005 rok - 66 minut, a jadących dłużej niż godzinę było 57 procent.
1992 rok - 52 minuty dziennie. Tylko 36 procent jeździło ponad godzinę.

Vancouver jest jedynym dużym miastem gdzie przez dziesięć lat dane nie uległy
zmianie.

Również jedyną prowincją, gdzie nie odnotowano wydłużenia czasu podróży do
pracy i z powrotem jest Kolumbia Brytyjska.

Od 1992 roku do 2005 roku średnio w tej prowincji ludzie tracą na dojazdy 60
minut dziennie.

Natomiast w prowincjach na preriach to jest w Manitobie, Saskatchewan i w
Albercie, średni czas wynosi 45 minut, a w 1992 roku - 57 minut.

Ale aż 71 procent pracowników traciło dziennie na dojazdy i z powrotem ponad
godzinę w 1992 roku, a w 2005 r. takich osób było 56 procent.

Odnotowano też wydłużenie się czasu podróży w prowincjach atlantyckich i Quebecu.

Średnio w środkach komunikacji miejskiej spędziliśmy w 2005 roku 106 minut,
podczas gdy jadąc samochodem tylko 59 minut, co potwierdziło wcześniejsze
przypuszczenia, że korzystanie z miejskiej komunikacji zabiera dużo więcej
czasu. Tylko 13 osób korzystających z niej, jedzie krócej niż godzinę.

Najlepiej wygląda sytuacja w miastach poniżej 50.000 mieszkańców. Tam
pracownicy jadą każdego dnia do pracy i z powrotem zaledwie 15 minut.

A zatem czynnikami wpływającymi na ilość czasu traconego na dojazdy są
odległości od miejsca zamieszkania, środek komunikacji i miejsce zamieszkania.

Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka